ФАКТИ.БГ

2020 г.: 142 млн. лв. европари са отишли за ремонт на 158 км пътища у нас

Ремонтираните пътни артерии у нас по оперативната програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. са малко над 455 км

Публикувана: 3 Януари, 2021 10:56
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1716
2020 г.: 142 млн. лв. европари са отишли за ремонт на 158 км пътища у нас
Снимка: АПИ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.

Малко над 445 км второкласни и третокласни пътища са рехабилитирани досега по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. От тях през 2020 г. са завършени общо 158,5 км. Инвестицията е за над 142 млн. лв., а средствата са от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, съобщиха от пресцентъра на АПИ.

През 2020 г. по ОПРР са изпълнени ремонтите на 142,9 км второкласни и третокласни пътища, а на още 15,7 км строителните работи са приключили и предстои издаването на разрешенията за ползване от държавната приемателна комисия. С европейското финансиране през тази и миналата година бяха рехабилитирани близо 64 км от третокласния път Смолян - Стойките - Широка лъка - основна пътна връзка за жителите на област Смолян и алтернативен маршрут на второкласния път II-86 Асеновград - Смолян. През т. г. приключи и ремонтът на последните 20,2 км от третокласния път III-663 Чирпан – Симеоновград, а останалите 30,8 км от пътя бяха изцяло обновени през м.г. Ремонтирани са и 32,5 км от второкласния път Дупница - Самоков, свързващ ГКПП „Гюешево“ с АМ „Струма“, с път I-1 София - Благоевград и АМ „Тракия“ и важна пътна комуникация за общините Дупница и Сапарева баня с малките населени места с. Крайници, с. Клисура и с. Сапарево. Рехабилитирани са и 30 км от път III-112 Дъбова махала - Монтана, важна пътна връзка за редица населени места в Северозападна България с градовете Монтана, Лом и Видин, както и с пристанище Лом и ферибота Видин - Калафат. Ремонтирани са и 12 км от път III-109 за най-малкия град в България - Мелник.

По ОП „Региони в растеж“ през 2021 година продължава ремонтът на още 106,3 км пътища, на които е работено и през тази година. Сред тях са 33,5 км от Айтоски проход - път III-208 Провадия – Айтос, който е най-кратката връзка за шофьорите от Варненска област с АМ „Тракия“, на близо 47 км от второкласния път II-23 Русе - Кубрат - основната пътна артерия между областите Русе, Разград и Силистра и първокласните пътища I-2 Русе - Варна, I-7 Силистра - Шумен и второкласния път II-49 Кубрат - Разград. Продължава и ремонтът на 26 км от третокласния път III-507 Кърджали - Мост - Манастир. Догодина по ОПРР ще започне рехабилитацията на близо 79 км пътища. Ще се ремонтират 27 км от второкласния път II-53 Поликраище - Елена - Сливен, 23,4 км от път III-559 Полски градец - Тополовград - Устрем в област Хасково, 9,5 км от път III-2077 Каблешково - Межден в област Силистра и близо 19 км от път III-9004 Варна - Белослав - Житница в област Варна.

По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България продължава ремонтът на 7 км от второкласния път II-86 Средногорци - Рудозем, а по Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България през т. г. започна основният ремонт на над 24 км пътища в Северна България. Стартира рехабилитацията на 9,3 км от път III-118 Гулянци - Долна Митрополия в област Плевен, както и на около 15 км от път II-81 Берковица - Монтана в област Монтана. През следващата година е планирано да стартира изграждането на 2,61 км от обходния път на град Рудозем. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще се изведе от центъра на града и ще се улесни пътуването към бъдещия ГКПП Рудозем - Ксанти. Предвижда се част от изграждането на обхода на Рудозем да се финансира по Програмата за Трансгранично сътрудничество „ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България“ 2014-2020 г.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ПСР
1 Отговор
Хубави пътища,скъпи.
"Убави,нали Балтов?"
Като им резнат лентичката,след месец започва ремонтът при първия километър.Колко отиват в шкафчето на км.?

Оценка:
-3 +42

Охо Бохо
2 Отговор
Почти по милион за 1 километър? И това за хвалба ли е наглеци?

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +50

Последния Софиянец
3 Отговор
По хиляда лева на метър.Егати ремонта!Нов ще излезе по евтино.

Оценка:
-2 +43

АВЕ АКО ТЕЗИ ЛУННИ ПЕЙЗАЖИ
4 Отговор
ГИ НАРИЧАТЕ ПЪТИЩА ТО ТОГАВА БАЦЕ Е СВЕТЕЦ....

Оценка:
-3 +31

Присвоени
5 Отговор
усвоени !!! пффф

Оценка:
-2 +27

КЛЪСТЕРА ГЕРБ
6 Отговор
Дали ще имаме време да ремонтираме ?

Оценка:
-2 +27

Скрийте се
7 Отговор
...с тези новини,смешни !!!

Оценка:
-4 +24

123
8 Отговор
По милион на километър път. И това е за ремонт, а не за нов път. Повечето е откраднато.

Оценка:
-3 +32

Само за
9 Отговор
РЕМОНТ ! Е , поне 2/3 - заграбени ! Тъжна работа !

Оценка:
-2 +25

Българка
10 Отговор
От ремонт на ремонта на ремонта най-много се усвоява/ краде. В България асфалтът е емблема на бат Бойко- крадеца . Строителството на пътища и ремонта им е най-скъпо и най-некачествено у нас, но пък най-печелившо за отбраната строителна мафия и властимащите, които ударно трупат пачките

Коментиран от #11, #15


Оценка:
-1 +31

Дельо Хайдутин
11 Отговор

До коментар #10 от "Българка":


Крадат безплатна баластра от реките и отгоре замажат с два сантиметра асфалт и готово.

Оценка:
-1 +23

111
12 Отговор
Ахахаха. На това му казвам пладнешка кражба! А стадото послушно си седи и прани евала на Баце и шайката. Съседите за валко повече пари построиха цяла магистрала!

Оценка:
-0 +21

пройчо
13 Отговор
Магистралата " Банкя--ЦСЗ " струва 1.6 лева !!!....едно билетче за транспорта !!!

Оценка:
-0 +17

сигурно
14 Отговор
Нашите магистрали са много по лоши от междуселските пътища в Германия !!

Оценка:
-0 +21

карамфила
15 Отговор

До коментар #10 от "Българка":


Ами нали знаете че само фирмата на бай бою Трасе("Trace group" с мажоритарен собственик на Трейс Груп Холд АД Николай Михайлов които подставено лице и бушон ) има право да строи и ремонтира пътища,всичко е законно.

Оценка:
-1 +18

БУУМ
16 Отговор
Официално и нагло ни показват как се крадат милиони. Най лощото е , че са и нагли да се похвалят, не стига и това че и поколения напред заробват с кредитите които теглят 70% от парите не влизат в употреба , а отиват в различни нощни шкафчета и кюлчета злато в чужди банки това е комисионата. Според управляващите в БЪЛГАРИЯ всичко се развива добре ( за краците ) , а народа е в мизерия и недоимък (умните бягат в чужбина). Всеки казва няма такъв народ и такава държава, - ДА има и това сме ние (България).

Оценка:
-0 +24

17
Този коментар е премахнат от модератор.
Бой-COVID-59
18 Отговор
Да, да, сигурно е вярно. Не знаете колко от тези пари са в чекмеджето...

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +10

Майстор Тричко
19 Отговор

До коментар #2 от "Охо Бохо":


Хайде да посмятаме малко:
За по-лесни сметки приемаме, че един второкласен път е широк 10м (в действителност Г10,50 е 10.5 м). Това включева 2 платна по 3.50м, както и два банкета по 1.50 м. Така е по БДС. Тогава за 1м път имаме около 1000 лв. Като вземем предвид, че пътят е широк 10м, то за кв.м се падат 100 лв. За премахване и изхвърляне на старата настилка, за материали за няколко слоя, за гориво-смазочни материали на машините, както и за тяхната поддръжка, за мантинели, мостове, тунели, странично укрепване на склонове и сипеи, където е нужно, за маркировка, за светлоотразители, за пътни знаци, табели и т.н., за заплати на строители, шофьори, проектанти, шефове на фирми, за ДДС...
Е, колко много е?!?!?

Коментиран от #22, #33, #34


Оценка:
-11 +1

А колко влязоха в чекмеджето..........
20 Отговор
В Банкя ?

Оценка:
-0 +8

Голямо
21 Отговор
крадене е падало... Само по тази програма е напълнен един цял шкаф. (Да му приседне дано!)

Оценка:
-1 +6

БАЦЕ БАЦИЛА
22 Отговор

До коментар #19 от "Майстор Тричко":


Това е за ремонт на 100% от настилката.А дали е така...

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +7

Майстор Тричко
23 Отговор

До коментар #22 от "БАЦЕ БАЦИЛА":


Ако си минавал по пътя Самоков-Дупница преди и сега, със сигурност ще разбереш каква е разликата между рехабилитация на път и запълване на дупки.

Коментиран от #24, #32


Оценка:
-1 +3

БАЦЕ БАЦИЛА
24 Отговор

До коментар #23 от "Майстор Тричко":


Публикувано във факти.бг: 2020 г.: 142 млн. лв. европари са отишли за ремонт на 158 км пътища у нас.
Тук пише "ремонт".Чети!А за рехабилитацията съм съгласен с теб.

Оценка:
-0 +1

В.В.П.
25 Отговор
Комунистическа сводка..Запълване на дупки,без дренаж,без филц,..слаб битум. Отпадъка,го насипват във второстепенни пътища ,без да е смлян и филциран .и тромбован..Пълен провал са пътищата по селата,пък и по градовете..Не ги споменавайте..

Оценка:
-0 +1

Аз40
26 Отговор
Всеки видял ги чужденец е шокиран от пътищата ни. Това си е чиста мафиотска схема като преди няколко десетилетия в САЩ. Тамошната мафия почвали един път и го зарязвали недовършен, или зле направен, за да могат да точат от него докато могат. Това не е измислено от разБойко, просто се използва много стратегически за да си налива в сметките по разни острови. После ще стане един ден като с Божков или с Василев и така се си върти колелцето на организираната престъпност до безкрай.

Оценка:
-0 +5

розодендрон
27 Отговор
"Яви се мажоритарно за кмет на София – без партия, гол като пушка." Кога ли пък Бойко Методиев Борисов е бил гол?! Освен като спи в леглото,сниман от тъмнокосата секси кака Матушка Хари.

Оценка:
-0 +1

Честито
28 Отговор
Ефтиниика милион километър

Оценка:
-0 +4

дан дилидан
29 Отговор

До коментар #18 от "Бой-COVID-59":


50% са в чекмеджето .................. затова за стигнали само за 158 км.

Оценка:
-1 +2

аритметика
30 Отговор
Баахмааму...над 100 кинта за квадрат ...ми тия от АПИ с персийски килими да ги бяха застилали , по-евтино щеше да излезе....
И това са кинти само от Европрограми....
Да питам ли ,къде се дяват кинтите от акцизи на горива, свинетки ТОЛ-такси ...данъци -разни... у чии чекмеджета и сейфове на офшорки отлитат ? А ?

Оценка:
-0 +4

шопе
31 Отговор
ЗЛАААТНИЙЙЙ!

Оценка:
-0 +1

Майстор Тричко
32 Отговор

До коментар #23 от "Майстор Тричко":


Не съм фен на ББ, но безпочвените обвинениия заблуждават и не вършат никаква работа.
Минавал съм по пътя Самоков-Дупница много пъти и преди и сега и затова говоря за него, че не става въпрос за запълване на дупки, а за цялостно обновяване. Ако някой е минавал по другите описани пътища, да каже.

Оценка:
-0 +0

Criminal
33 Отговор

До коментар #19 от "Майстор Тричко":


То значи 90% от пътищата не отговарят на БДС..........

Оценка:
-0 +0

веселяк
34 Отговор

До коментар #19 от "Майстор Тричко":


Това са пари за ремонт не за нов път! Нали се вижда, първия дъжд и асфалта утекал в канавката! Закарали багери, фадроми и валяци, аз с четка да нанасям асфалта по-голям ефект ще има!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5