Малко над 445 км второкласни и третокласни пътища са рехабилитирани досега по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. От тях през 2020 г. са завършени общо 158,5 км. Инвестицията е за над 142 млн. лв., а средствата са от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, съобщиха от пресцентъра на АПИ.
През 2020 г. по ОПРР са изпълнени ремонтите на 142,9 км второкласни и третокласни пътища, а на още 15,7 км строителните работи са приключили и предстои издаването на разрешенията за ползване от държавната приемателна комисия. С европейското финансиране през тази и миналата година бяха рехабилитирани близо 64 км от третокласния път Смолян - Стойките - Широка лъка - основна пътна връзка за жителите на област Смолян и алтернативен маршрут на второкласния път II-86 Асеновград - Смолян. През т. г. приключи и ремонтът на последните 20,2 км от третокласния път III-663 Чирпан – Симеоновград, а останалите 30,8 км от пътя бяха изцяло обновени през м.г. Ремонтирани са и 32,5 км от второкласния път Дупница - Самоков, свързващ ГКПП „Гюешево“ с АМ „Струма“, с път I-1 София - Благоевград и АМ „Тракия“ и важна пътна комуникация за общините Дупница и Сапарева баня с малките населени места с. Крайници, с. Клисура и с. Сапарево. Рехабилитирани са и 30 км от път III-112 Дъбова махала - Монтана, важна пътна връзка за редица населени места в Северозападна България с градовете Монтана, Лом и Видин, както и с пристанище Лом и ферибота Видин - Калафат. Ремонтирани са и 12 км от път III-109 за най-малкия град в България - Мелник.
По ОП „Региони в растеж“ през 2021 година продължава ремонтът на още 106,3 км пътища, на които е работено и през тази година. Сред тях са 33,5 км от Айтоски проход - път III-208 Провадия – Айтос, който е най-кратката връзка за шофьорите от Варненска област с АМ „Тракия“, на близо 47 км от второкласния път II-23 Русе - Кубрат - основната пътна артерия между областите Русе, Разград и Силистра и първокласните пътища I-2 Русе - Варна, I-7 Силистра - Шумен и второкласния път II-49 Кубрат - Разград. Продължава и ремонтът на 26 км от третокласния път III-507 Кърджали - Мост - Манастир. Догодина по ОПРР ще започне рехабилитацията на близо 79 км пътища. Ще се ремонтират 27 км от второкласния път II-53 Поликраище - Елена - Сливен, 23,4 км от път III-559 Полски градец - Тополовград - Устрем в област Хасково, 9,5 км от път III-2077 Каблешково - Межден в област Силистра и близо 19 км от път III-9004 Варна - Белослав - Житница в област Варна.
По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България продължава ремонтът на 7 км от второкласния път II-86 Средногорци - Рудозем, а по Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България през т. г. започна основният ремонт на над 24 км пътища в Северна България. Стартира рехабилитацията на 9,3 км от път III-118 Гулянци - Долна Митрополия в област Плевен, както и на около 15 км от път II-81 Берковица - Монтана в област Монтана. През следващата година е планирано да стартира изграждането на 2,61 км от обходния път на град Рудозем. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще се изведе от центъра на града и ще се улесни пътуването към бъдещия ГКПП Рудозем - Ксанти. Предвижда се част от изграждането на обхода на Рудозем да се финансира по Програмата за Трансгранично сътрудничество „ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България“ 2014-2020 г.
"Убави,нали Балтов?"
Като им резнат лентичката,след месец започва ремонтът при първия километър.Колко отиват в шкафчето на км.?
-3 +42
Коментиран от #19
-2 +50
-2 +43
-3 +31
-2 +27
-2 +27
-4 +24
-3 +32
-2 +25
Коментиран от #11, #15
-1 +31
До коментар #10 от "Българка":
Крадат безплатна баластра от реките и отгоре замажат с два сантиметра асфалт и готово.
-1 +23
-0 +21
-0 +17
-0 +21
До коментар #10 от "Българка":
Ами нали знаете че само фирмата на бай бою Трасе("Trace group" с мажоритарен собственик на Трейс Груп Холд АД Николай Михайлов които подставено лице и бушон ) има право да строи и ремонтира пътища,всичко е законно.
-1 +18
-0 +24
Коментиран от #29
-0 +10
До коментар #2 от "Охо Бохо":
Хайде да посмятаме малко:
За по-лесни сметки приемаме, че един второкласен път е широк 10м (в действителност Г10,50 е 10.5 м). Това включева 2 платна по 3.50м, както и два банкета по 1.50 м. Така е по БДС. Тогава за 1м път имаме около 1000 лв. Като вземем предвид, че пътят е широк 10м, то за кв.м се падат 100 лв. За премахване и изхвърляне на старата настилка, за материали за няколко слоя, за гориво-смазочни материали на машините, както и за тяхната поддръжка, за мантинели, мостове, тунели, странично укрепване на склонове и сипеи, където е нужно, за маркировка, за светлоотразители, за пътни знаци, табели и т.н., за заплати на строители, шофьори, проектанти, шефове на фирми, за ДДС...
Е, колко много е?!?!?
Коментиран от #22, #33, #34
-11 +1
-0 +8
-1 +6
До коментар #19 от "Майстор Тричко":
Това е за ремонт на 100% от настилката.А дали е така...
Коментиран от #23
-0 +7
До коментар #22 от "БАЦЕ БАЦИЛА":
Ако си минавал по пътя Самоков-Дупница преди и сега, със сигурност ще разбереш каква е разликата между рехабилитация на път и запълване на дупки.
Коментиран от #24, #32
-1 +3
До коментар #23 от "Майстор Тричко":
Публикувано във факти.бг: 2020 г.: 142 млн. лв. европари са отишли за ремонт на 158 км пътища у нас.
Тук пише "ремонт".Чети!А за рехабилитацията съм съгласен с теб.
-0 +1
-0 +1
-0 +5
-0 +1
-0 +4
До коментар #18 от "Бой-COVID-59":
50% са в чекмеджето .................. затова за стигнали само за 158 км.
-1 +2
И това са кинти само от Европрограми....
Да питам ли ,къде се дяват кинтите от акцизи на горива, свинетки ТОЛ-такси ...данъци -разни... у чии чекмеджета и сейфове на офшорки отлитат ? А ?
-0 +4
-0 +1
До коментар #23 от "Майстор Тричко":
Не съм фен на ББ, но безпочвените обвинениия заблуждават и не вършат никаква работа.
Минавал съм по пътя Самоков-Дупница много пъти и преди и сега и затова говоря за него, че не става въпрос за запълване на дупки, а за цялостно обновяване. Ако някой е минавал по другите описани пътища, да каже.
-0 +0
До коментар #19 от "Майстор Тричко":
То значи 90% от пътищата не отговарят на БДС..........
-0 +0
До коментар #19 от "Майстор Тричко":
Това са пари за ремонт не за нов път! Нали се вижда, първия дъжд и асфалта утекал в канавката! Закарали багери, фадроми и валяци, аз с четка да нанасям асфалта по-голям ефект ще има!
-0 +0