За последната половин година задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилите поевтинява с 15%.
С повече от 30 на сто е паднала цената на застраховката за година и половина, след фалита на застрахователната компания „Олимпик“.
Конкурентната среда и опитът на шофьорите влияят в най-голяма степен върху цената на полицата обяснява застрахователният експерт Милен Петков.
„Борбата за клиенти е чрез цената на застраховката. И не на последно място – въведоха всички застрахователи един режим за оценка на риска. Новите водачи в повечето компании са със завишение, т.е. приема се, че това са рискови водачи, които съответно плащат по-висока цена“, каза той, цитиран от БНР.
От друга страна след фалита на застрахователната компания „Олимпик“ през 2012 г. при застрахователите има натрупан финансов буфер заради изискването на регулатора да увеличат финансовите си резерви, което позволява постепенното поевтиняване на застраховката.
Освен това пазарът е изчистен от т.нар. румънски проблем.
„Това бяха български автомобили, с българска регистрация, които постоянно се управляваха в Румъния. Оттам идваха високи щети. И застрахователите също намериха механизъм да ограничат тези продажби“, каза Петков.
Според експертните прогнози системата „бонус-малус“ за диференциацията в цената на застраховката няма да заработи и тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #6, #33, #34
14:35 16.01.2021
2 ТаУмВзе
14:37 16.01.2021
3 АКИ
н- р ако горско животно се удари особенно нощем в колата.
Коментиран от #9, #11, #58
14:41 16.01.2021
4 Пирамида
14:42 16.01.2021
5 Varko
Коментиран от #12, #29
14:51 16.01.2021
6 Тра-ла-ла
До коментар #1 от "гост":
Той малуса заработи отдавна! Само бонуса няма да заработи!15:03 16.01.2021
7 перничанин
15:09 16.01.2021
8 Антирекет
15:13 16.01.2021
9 Пики
До коментар #3 от "АКИ":
Не защитавам застрахователните дружества, но отвори,който и да е застрахователен брокер и сравни цените, определено са доста надолу, Това че ти си се набутал си е твой проблем.15:13 16.01.2021
10 оня с коня
Коментиран от #26
15:15 16.01.2021
11 перничанин
До коментар #3 от "АКИ":
Има малко неразбиране относно ГО. Тя се прави за да поеме евентуални плащания (ваши) към потърпевш от ПТП в което вие сте виновни, само и единствено ако не сте употребили алкохол или наркотици, т.е. във вашия случай , ако животното ви осъди ще му платят от вашата ГО, ако вие го осъдите , на вас ще плати неговия застраховател. Проблема са лилавите които карат без ГО, ако такъв ви удари, дръжте му петите.Коментиран от #13
15:16 16.01.2021
12 ВОК
До коментар #5 от "Varko":
При "лошият" соц. гражданска отговорност плюс данък за колата - " Жигули" общо - 11 лв. винетки не се искаха. Сега данък за жигулито 40 лв. Гражданска отговорност 260 лв. винетка 97 лв. общо 397 лв. - 400 лв. Демокрация и капитализъм.Коментиран от #20, #52, #55, #61
15:18 16.01.2021
13 5055
До коментар #11 от "перничанин":
Ако животното н-р дивото прасе не си е платило Гражданската отговорност няма да ми платите нищо нали. Ако колата ми се запали - всичко става пак нищо нали. Тогава защо да плащам ГО.Коментиран от #16, #37, #49, #62, #63
15:21 16.01.2021
14 ледия Макс
Коментиран от #15
15:24 16.01.2021
15 НОНО
До коментар #14 от "ледия Макс":
Истина е това. Тихомълком се увеличиха Гражданската отговорност с почти цели сто лева.Със сигурност са имали за това съгласието на големите началници - управници. Няма друго обяснение.15:39 16.01.2021
16 перничанин
До коментар #13 от "5055":
Плащаш я , защото ако блъснеш някой и го утрепеш или инвалидизираш, и той или роднините му те осъдят да платиш "кръвнина" или други имуществени щети ще ти бъде трудно или невъзможно сам да платиш. В повечето случаи "кръвнина" е от 100 000лв нагоре, а ако си в чужбина (зелена карта) може и да е над 500 000 евро. За твоя конкретен случай, можеш да си направиш авто каско.Коментиран от #17, #28
15:41 16.01.2021
17 МОМИ
До коментар #16 от "перничанин":
Може би сте застраховател и си пазите хлеба. Какво каско при средна заплата от 700 - 800 лв. и средна пенсия от 400 - 500лв. Още повече, че повечето коли които се карат в страната със сигурност струват като цена по малко от каското. Защо ГО да не покрива щети когато животно излезнало внезапно на пътя се удари в колата? Защо се вдигна " кръвината" и кой източва парите?Коментиран от #21
15:48 16.01.2021
18 Пернишки винкел
15:50 16.01.2021
19 ХФЖ
Коментиран от #60
15:51 16.01.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 перничанин
До коментар #17 от "МОМИ":
Нямам нищо общо със застрахователи, освен полицата. За разлика от много хора, аз съм я прочел цялата , дори и малките букви. Пиша за да помогна на някой, който е изпаднал в заблуждение и има нереални очаквания.16:08 16.01.2021
22 ИВАН
16:16 16.01.2021
23 Lili Liliyeva
16:17 16.01.2021
24 Застрахаван
16:26 16.01.2021
25 оня
16:47 16.01.2021
26 оня
До коментар #10 от "оня с коня":
Каквито ни политиците, такива и журналистите:))16:50 16.01.2021
27 Драгой
16:56 16.01.2021
28 Кольо
До коментар #16 от "перничанин":
Разбирате ги нещата . Бихте ли ми отговорили защо гражданската е обвързана с така нареченото " Служебно сваляне от регистрация " на автомобил при положение ,че човека не е изобщо в страната или по друга причина автомобила стои паркиран с месеци в собствен гараж или дворно място ? Не ползваш и задължително плащаш .Това не е ли обогатяване чрез законов рекет. Какво пречеше човек да си плати гражданската когато ще ползва автомобила и всички законови наказателни мерки да се прилагат ако той не е направил това . Тоест ако го хванат на пътя с камерите или при спиране за проверка. Защо и как един етнос продължават да управляват без шофьорски книжки ,без стикери за гражданска и преглед . Защо хора без никакво образование вадят документи от джоба и отговорни лица се правят ,че им вярват и не ги проверяват. Видимо фъфли неразбираем български език и абсурд да напише нещо което може да разчетеш. Иначе с лимузини, близко до спортните автомобили или микробуси всекидневно потомствено безработните отиват на работа.Коментиран от #30, #31, #45
17:08 16.01.2021
29 и аз
До коментар #5 от "Varko":
Съгласен съм. Миналата година сключих на 242 лв. сега на 175 лв. Нека си лацат, че било измама.17:13 16.01.2021
30 Това е електората на мутрите...
До коментар #28 от "Кольо":
Шефа е баш мутра Толуп,кой ще посмее да пипне патладжан любимеца на Тиквата.?17:19 16.01.2021
31 перничанин
До коментар #28 от "Кольо":
Тия въпроси трябва да ги задават мисирките към тия които пишат законите. Не само към тези на власт, а и към опозицията. Никой политик не е внесъл промени точно в това направление. Относно "лилавата" престъпност, защото карането без ГО е престъпление по смисъла на закона, както и карането с купена книжка, тук проблема е в мързеливите полицаи. Винаги съм давал за пример Гърция в това отношение , както и по отношение на корупцията в полицията. Елементарно е , при тях работи, просто някой политик (независимо от цвета) да препише техните закони и да предложи законопроект. Тоя човек ще си подсигури преизбирането, а партията която го приеме ще е ръководна с години. Просто е, но ще секнат рушветите на всички нива или поне ще ги е страх да взимат.17:26 16.01.2021
32 Бонус фалос
17:38 16.01.2021
33 КОЖОДЕР
До коментар #1 от "гост":
Аааа,ще заработи, ще заработи и още как.Трябва да се лапа.🤣17:39 16.01.2021
34 Мъка
До коментар #1 от "гост":
В този вид, по добре и да не заработва!!! Не е правилно да се отчитат нарушенията към малуса!!!Нарушенията не водят до ПТП, както се опитват да ни убедят!!! Просто това е много изгодно за застрахователите и затова лобират за това!
Организацията на движение по БГ пътищата предполага 95% да са нарушители!?! Това предполага постоянно трупане на малус! Като се има предвид бързото му трупане и бавното на бонуса, ще се получи едно добро и оправдано поскъпване на гражданската!?!
Истината е, че застрахователя, се ощетява при изплащане на щета! Именно там е справедливо да е малуса и то само при положение на вина! Не е справедливо при ПТП и липса на вина, да ти се трупа малус!
Трябва да се трупа малус при ПТП и вина и трябва да скача прогресивно, ако има второ, трето и т.н. в рамките на година! Да скача прогресивно в такива случаи и да достига и 500 и 1000% покачване! Това са особенно рискови и цената би отказала някои от шофиране! Това би довело да се спаси нечии живот!
Бонуса разбира се, трябва да отговаря на малуса и шофьори без ПТП за 5 или 10 г. да имат символична цена!
Само в подобна концепция, би била справедлива тази система! Застрахователя, също, ще има по добра цена! Проблемният шофьор би се отказал или плащал по 2000 лв. И добрият шофьор би получил заслужено облекчение, тъй като не е нанесъл щети!
От подобна система, би имало ефект към намаление на ПТП! Лобито на застрахователите, обаче се бори отново за голямо лапане и голямо о
17:45 16.01.2021
35 Мъка
Лобито на застрахователите, обаче се бори отново за голямо лапане и голямо ощетяване на БГ шофьора!
Както го предлагат, ефект към ПТП, няма да има!?! Застрахователя, ще гуши, а шофьора, ще е за пореден път рекетиран!?!
Коментиран от #38
17:48 16.01.2021
36 Бай Коко
18:27 16.01.2021
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 перничанин
До коментар #35 от "Мъка":
А бре , кой дава минуси на това изказване? Прав си колега, много си прав.19:18 16.01.2021
39 Русенец
19:22 16.01.2021
40 Кошмара
19:32 16.01.2021
41 Бедния
19:39 16.01.2021
42 Пежо
Коментиран от #43
20:08 16.01.2021
43 МУНГ
До коментар #42 от "Пежо":
Това е най правилното, но няма да го направят има си лобита във власта и парламента които са на хранилка при така наречените застрахователи които знаем какви са и каи са.Власта е с тех и те я крепят.20:55 16.01.2021
44 БРАВО БОКОООО
21:20 16.01.2021
45 20Х20
До коментар #28 от "Кольо":
Колега верно е това което пишеш, но живее в една мутренска държава от където и да го погледнеш, демокрацията се изроди в мутризация, а народа е заспал, кефи се на простотията и управляващите и им даже ръкоплеска. Това остана май вече тук като народ.Коментиран от #46
21:48 16.01.2021
46 Ха ха
До коментар #45 от "20Х20":
Не може "да се изроди" нещо дето го е нямало...ако някой брои подскачанията, бденията и малоумното махане със запалки си е негов проблем22:48 16.01.2021
47 минувач
23:55 16.01.2021
48 Българин
01:24 17.01.2021
49 Абе пъпеш
До коментар #13 от "5055":
Направи си КАСКО тогава и мачкай наред!07:44 17.01.2021
50 Тео
10:25 17.01.2021
51 Мерцедес 2.5
11:06 17.01.2021
52 Гост
До коментар #12 от "ВОК":
Соц-ът икономически е бил абсурдна система. Точно заради тези изкуствени цени е имало дефицити на стоките. Да не говорим за нерентабилните производства и инвестиции (Кремиковци, Червена могила и други). Добре, че е имало договори с други страни да ни изкупуват безнадеждно остарелите боклуци, които сме произвеждали. А всичко сравнително модерно е било крадено (Правец). Модерните машини в заводите са били купени или лицензирани от японците примерно. Не, че в момента е цветя и рози, но и тогава не е било, само така е изглеждалоКоментиран от #57
11:29 17.01.2021
53 Мод
11:55 17.01.2021
54 qwerty
12:11 17.01.2021
55 Bobi
До коментар #12 от "ВОК":
Бегай в Северна Корея, там още има социализъм.13:19 17.01.2021
56 Имам
13:23 17.01.2021
57 Не е вярно
До коментар #52 от "Гост":
- или си твърде млад, или имаш проблеми с паметта. Бих ти припомнил поне две нещща - "ЕлКа" и ЗЗУ. Знаеш ли какво е това?13:25 17.01.2021
58 Еми аз
До коментар #3 от "АКИ":
Миналата година 367 а сега за тази 287 към Бул Инс. Доволен съм!13:39 17.01.2021
59 Васил
13:40 17.01.2021
60 Ку-ку
До коментар #19 от "ХФЖ":
Като не може да плаща, градския транспорт е на разположение....13:44 17.01.2021
61 Стара чанта
До коментар #12 от "ВОК":
Батька, га не ти изнася - качвай се на каруцата с коня - и марш към светлите бъднини !13:54 17.01.2021
62 Автокаско
До коментар #13 от "5055":
Има автокаско, дава още едни пари и си спокоен, гражданската си е гражданска.16:21 17.01.2021
63 гост
До коментар #13 от "5055":
Ако претрепеш недай си боже някого, ще разбереш12:14 14.04.2021