ФАКТИ.БГ

Апелативният съд във Варна днес не даде ход на делото за жп катастрофата в Хитрино

Седем души загубиха живота си, а 14 получиха тежки и средни телесни повреди

Публикувана: 25 Януари, 2021 12:39
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 982
Апелативният съд във Варна днес не даде ход на делото за жп катастрофата в Хитрино
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Апелативният съд във Варна днес не даде ход на делото за жп катастрофата в Хитрино, станала на 10 декември 2016 г., а поиска нова справка от министерството на образованието за начина на формиране на бюджета на Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков".

След като тя бъде представена, съдът ще се произнесе по направените искания на страните по делото. Процесът бе насрочен за 22 февруари. Присъдата на първоинстанционния Окръжен съд-Шумен по случая с инцидента в Хитрино е обжалвана от всички страни - двамата подсъдими, частните обвинители, прокуратурата, уточнява dariknews.bg.

Пред въззивния съд застават главният машинист Димитър Михнев - 64 г. и помощникът му Радослав Петков - 45 г., управлявали товарния влак. Тогава част от композицията дерайлира, последваха взрив, изтичане на газ, многобройни пожари и разрушения на сгради.

Седем души загубиха живота си, а 14 получиха тежки и средни телесни повреди. От първата съдебна инстанция Михнев бе осъден на 15 години лишаване от свобода и 17 години лишаване от право да упражнява професията си, а помощникът му - на 10 години затвор и 12 години без право да работи като локомотивен машинист.

Те са под домашен арест. Според присъдата на Шуменския окръжен съд двамата подсъдими са нарушили правилата за движение на железопътния транспорт. Това е причинило дерайлиране на част от цистерните и изтичане на газ пропилен.

Според първоинстанционния съд, тежкият инцидент е бил предотвратим, ако са били спазени показанията на семафорите и изискваната скорост за движение на композицията.

Като смекчаващи отговорността на машинистите фактори са посочени, че пробитата цистерна не е отговаряла на изискванията на Правилника за международен железопътен превоз на опасни товари, а жп инфраструктурата е била поддържаната на минимума.

Освен това, товарен влак, превозващ опасен товар, не би трябвало да спира в населено място, както е било планирано в случая, за което пък двамата машинисти не са били уведомени.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
тъп от хитрино
1 Отговор
кой заложи взрива под релсите,а?

Оценка:
-2 +4

Защо
2 Отговор
е необходима тази припряност? Едва 4 г. от тогава.

Оценка:
-1 +5

Знайко
3 Отговор
Това стана преди 5 години, виновните в нормалните държави вече щяха да са излежали половината си присъда. А застрахователите да са изплатили отдавна компенсации на оцелелите жертви. А не държавата и даритили да им поспрояват нови къщи. Двамата машинисти ще умрат от старост, докато бързият като охлюв български съд се произнесе по случая.

Оценка:
-1 +4

РАДИО ЕЛТО
4 Отговор
накрая ще жертват машинистите а дали виновните са те

Оценка:
-0 +6

Винкело
5 Отговор
Справка за бюджета на железничарското училище? Е, хайде, пък следващия път да искат справка за разписанието на влаковете в Киргизия...

Оценка:
-2 +3

3333
6 Отговор
Делото ще има ход когато последният участник в процеса почине от естествена смърт.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Тодор Танев
Министърът на образованието в Софийския университет:
Подценяването на образованието е траен процес, който води до преизподнята."

Още бисери