15 Март, 2021 07:51 3 227 111

Едва 5 на сто от автомобилите у нас са нови

  • автомобили-
  • нови коли

Половината са над 20-годишни

Едва 5 на сто от автомобилите у нас са нови - 1
Снимка: БГНЕС

Почти нови, на възраст до 5 години, са едва 4,95% от автомобилите у нас. 47,5% от колите по пътищата ни пък са над 20-годишни, показват данни на МВР към началото на месец март, цитирани от Монитор.

У нас е малък и делът на автомобилите между 5 и 10 години – само 6,7%. Огромна част от колите - 40,8%, са между 10- и 20-годишни. Но най-много са автомобилите над 20 години по родните пътища. Това ни прави уникални.

България е единствената държава от ЕС, в която най-старите коли имат и най-голям дял. Статистиката поставя най-близо до нас Полша, където делът на леките коли над 20 години е 37,9%, показват данните на Евростат. Автопаркът е много стар и в Естония – 31,5% са много амортизирани, но там колите до 5 години са три пъти повече, отколкото у нас, и имат дял от 15%.

По думите на автоексперта Христо Радков българинът кара предимно автомобили втора употреба на стойност между 5 и 10 хиляди лева. Това обаче не е толкова фатално, тъй като нашенецът шофира добре, обясни Радков в ефира на БНТ. Експертът бе категоричен, че възрастта на една кола не е проблем, просто е необходимо тя да бъде добре поддържана.

Докато средната възраст на автомобилите у нас е 16 години, в Германия пада до 10. Радков обобщи, че в България няма никакви стимули за покупката на нов автомобил.
Продажбите на превозни средства в България се понижават с над 20% през изминалата 2020 година до 241 302 броя спрямо 302 461 за предходната година, става ясно от данни на „Пътна полиция“. В същото време регистрациите на нови автомобили в страната се свиват с близо 37 на сто, докато тези на употребяваните леки коли се понижават с 18%.

През 2020 г. са закупени 27 428 нови автомобили в категориите M1 и N1, докато през 2019 г. техният брой достига 43 378. От друга страна, броят на употребяваните леки и лекотоварни автомобили нов внос се понижава до 187 179 спрямо 229 039 през 2019 г. Броят на регистрираните леки автомобили през 2020 г. се увеличава с 36 817 до 2,87 млн. превозни средства. Така общият брой на всички моторни превозни средства в България възлиза на 3,81 млн. превозни средства. Над 159 хил. МПС, които са били заведени на отчет през изминалата година, или 66%, са на възраст над 10 години, посочват от „Пътна полиция“.

Междувременно стана ясно, че с около 5 лв. ще поскъпне техническият преглед на колите от лятото, така вече за ГТП ще се плаща около петдесетачка. Причината е, че от 12 юли вcички aвтoмoбили в България задължително трябва да имат cтикeр c чип зa eкoлoгичнa групa. Новите екостикери ще дават информация за регистрационния номер, собственика и екологичния стандарт на колата. Освен това при кражба на автомобила ТОЛ системата ще може да засича по чипа регистрационния номер.

Големите градове пък ще могат да спират движението на колите от определена екологична група, когато нивата на замърсяване на въздуха са високи. Ако автомобилът замърсява въздуха, за него ще има ограничение за движение в определени зони. Може да се стигне и до временна забрана за движение за определени екологични групи в града.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    61 11 Отговор
    Българите могат да си купят нови коли,ама им е кеф да карат ретро автомобили.ха ха ха ха ха

    Коментиран от #38, #82

  • 2 ГЕРБ/СДС

    16 70 Отговор
    Преди да доиде Бойко и коли нямахте. Комунистите не ви даваха нищо

    Коментиран от #7, #27, #39, #106

  • 3 Дельо Хайдутин

    58 4 Отговор
    Новите електромобили Дачия в Румъния с дотацията от държавата ще излизат 7 хиляди евро.Как ще ги стигнем румънците?

    Коментиран от #36

  • 4 Алексей

    33 8 Отговор
    А смятайте какво ще стане, когато МПС-тата с двигатели ( цена 30 000 лв) ще бъдат забранени и трябва да купуваме електрокари, които са на поне двойна цена

    Коментиран от #85

  • 5 Екостикер

    17 1 Отговор
    На бгтрол дачиите са нови, на милицията нокиите - също.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бат Бойко дъртия комунист

    24 8 Отговор

    До коментар #2 от "ГЕРБ/СДС":

    За всеки който гласува за мен ще има по една безплатна Тойота Секвоя.Вервайте ми!
  • 8 166

    19 20 Отговор
    ПУНКТОВЕТЕ ЗА ГТП НЕ ИЗВЪРШВАТ НИКАКЪВ КОНТРОЛ, ЗАТОВА Е ТОЛКОВА МРЪСНА СОФИЯ, РЕАЛНО НЕ СЕ СПИРАТ ИЗДУХАНИТЕ ДВИГАТЕЛИ, 5% ОТ ДВИГАТЕЛИТЕ ТРОВЯТ КОЛКОТО ОСТАНАЛИТЕ 95%

    Коментиран от #17, #40, #60

  • 9 Анонимен

    57 2 Отговор
    Автомобилите на старо са два пъти по-евтини в западна Европа. Ние с 280 евро бруто заплата, пак добре, че и автомобили имаме.
  • 10 българин

    53 4 Отговор
    Ами нормално е да са 5% нови колите ни само ,защото 95 % от народа е много беден !! Няма човек в света на който му се кара 20 год. кола !!

    Коментиран от #91

  • 11 Онзи

    48 5 Отговор
    МИНИМАЛНА РАБОТНА ЗАПЛАТА 2500 евро И НЕЩАТА ЩЕ СЕ ОПРАВЯТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #13, #24, #41

  • 12 Фактъ

    13 35 Отговор
    Поне имаме коли при комунистите и перални нямахме

    Коментиран от #18, #43, #107

  • 13 ЖЕЛЕЗАРОВ

    39 2 Отговор

    До коментар #11 от "Онзи":

    Прав си,новите коли не-са скъпи.....заплатите са ни малки.
  • 14 Гришо

    62 2 Отговор
    Едната ми кола е на 25 години, а другата на 28!!!.Това са ми възможностите.Женен с две деца на 32 години съм и работя от 18 годишен ,жена ми също не е спирала да работи.Работата ми е на далеко,а заради училището на децата ми трябват 2 коли .И какво им замърсяват мойте 2 коли на властимащите като са на пропан-бутан и са си екологично в пъти по-чисти от техните Аудита и Мерцедеси с 4 И 5 литрови мотори.Поддържам ги в перфектно състояние защото поддръжката им е евтина.Сега като лепнат стикерите няма да мога да ги продам и за 1000 лв,а трябва за скраб за 250 лв.Ако продължа да ги карам ,ще бъда със стикер"БЕДЕН",а и няма да мога да отидя да болница в София да речем.И по този начин ще трябва да изтегля кредит с което ще стана още по беден.Не заради 15000 лв кредит ,а заради безмислено скъпата поддръжка на по-новите автомобили.Особенно ,ако са дизели кое ще им е по -чистото от пропан-бутан.За протокола в къщи не пушим и почти не пием алкохол.И вместо да си влагам парите в жилището и в образованието на децата ,те ще ме изнасилят законно.И разделението между бедни и богати ще бъде брутално.

    Коментиран от #26, #31, #46

  • 15 Centurion

    23 2 Отговор
    Това показва финансовият статус на Българите.Отделно половината от новите са емитационни автомобили ,разни дачии,фордчета рена и пежа.Всичко това е благодарение на положените грижи от правителството,от създаденият климат за бизнес и развитие.Това са видимите резултати на ГЕРБ и на тиквата.
  • 16 БАЙ Х@Й ‼

    7 8 Отговор
    Да изгоним Борисов и няма да има стари коли, за нови изобщо да не говорим‼
  • 17 Алфа Чакал

    14 1 Отговор

    До коментар #8 от "166":

    Да ,но тези 5 процента са на придворните дами с Поршета,S-класи,А8,760 и т.н.

    Коментиран от #44

  • 18 233

    23 0 Отговор

    До коментар #12 от "Фактъ":

    Баба ми казваше ,че за чистотата ред няма.Който си е бил миризливец тогава,такъв е и сега!
  • 19 Така е

    9 2 Отговор
    Но пък най често ние ходим по кръчмите
  • 20 Фърчило рАДЕВ

    4 18 Отговор
    По добре 20 голф, от колкото нова руска скрап
  • 21 6Х6

    15 5 Отговор
    Сравнявайте нещо сравнимо. Населението на Естония е по-малко от населението на София. Да не се окаже, че има повече нови коли в България, отколкото в Естония. Дайте абсолютни стойности, за да видим колко си позволяват нов автомобил.
  • 22 Гарантирано от

    9 4 Отговор
    ГЕРБ
  • 23 ГЕРБ са АУТ

    14 5 Отговор
    Даа... Едва 5 на сто от автомобилите у нас са нови, А едва 3 на сто от българите живеят в НОВИ жилища и има нещо много показателно, какво го очаква българина в бъдеще и следващите години, след
    налудничева инициатива при управлението на ГЕРБ и на Бoриcoв с одобряване на Нaрeдбaтa нa кмeтoвeтe гeрбaджии, дa ce се започне от тази година извзeмaто и конфискуването на пaркирaнитe cтaри aвтoмoбили oт улицитe , бeз кaквoтo и дa e държaвнo oбeзщeтeниe зa coбcтвeницитe за отнемане на частно имущество и собственост и без тяхното съгласие , кoитo пoрaди eднa или другa причинa и oтcъcтвиe oт cтрaнaтa нe ca минaли ГТП, c кoeтo cъбуди мacoвoтo нeдoвoлcтвo нa хилядитe зaceгнaти бългaри кoитo щe глacувaт c прoтecтeн и нaкaзaтeлeн вoт cрeщу ГEРБ и Борисов и ще залеят съдилищата с нoви дела cрeщу държaвaтa...!!!

    Коментиран от #47

  • 24 Реалист

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "Онзи":

    АДМИРАЦИИ ЗА КОМЕНТАРА❗❗❗👏👏👏
  • 25 САТЪРА НА хАНА

    16 1 Отговор
    ПОД 0.1% ОТ ПОЛИТИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ СА НОВИ
    ...................... ............. ................. ........... ДА ИЗМЕТЕМ ПОЛИТИЧЕСКИЯ ПАРКИНГ

    Коментиран от #49

  • 26 Борил

    26 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гришо":

    Така е. И аз съм така. И според статистиката 90% отнарода не може да си позволи по-нова от 10 години кола. Тая дето са я намислили няма да стане. Те и повече от половината патрулки на полицията са стари Астри, линейките и те стари, пожарните, такситата ... Това е поредния тъп и безсмислен закон, който ще е само формален. Пари нема!

    Коментиран от #28

  • 27 Бойко Борисов член на парията до 96г.

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "ГЕРБ/СДС":

    След като дойде Другаря Бойко Борисов, пак нямаме, комунистите продължават да не ни дават ! Факт на който е базирана статията !

    Коментиран от #33

  • 28 Гришо

    12 0 Отговор

    До коментар #26 от "Борил":

    Така е.Първо да си поднови държавата машините в армията с нови и тогава и ,аз ще си купя по-нова кола.Обаче ще го направят.Ние мислихме, че и маски не могат да ни накарат да носим ,а сега и в кварталното магазинче не влизаш без маска.
  • 29 Мк123

    8 2 Отговор
    колко хора вместо да си вземат нова кола си взеха нови С-класи 7-ци и А8-ци на 15 години ... Не е само заплатите ;) не че няма хора които наистина не могат да си позволят.
  • 30 123

    9 22 Отговор
    При двама рабтещи човека в къщи с едно дете ,всички в България могат да си позволят да си закупят нова кола на изплащане. Приотитета на Българите не е новата кола, а ресторантите,баровете и кафенетата, както и алкохол и цигари.След това идват храна и дрехи, и тогава е автомобил. Просто не искат да си закупят нов автомобил за да има за заведенията пари, не че не могат да отделят 200-300 лева на месец за нова кола.

    Коментиран от #32, #50

  • 31 123

    9 16 Отговор

    До коментар #14 от "Гришо":

    Нова кола иска само бензин, и смяна на масло и гуми за около 5-7 години преди да се нуждае от ремонт.

    Коментиран от #51, #65

  • 32 СиРеНе

    11 2 Отговор

    До коментар #30 от "123":

    Не е така. Ето с жена ми работим и то на добри заплати. Детенце имам малко, но все пак не можеш да поддържаш една нова кола и да плащаш ипотека. Да, ако ядеш ориз всеки ден може и да стане, по кръчми и ресторанти не сме стъпвали от преди пандемията..

    Коментиран от #48

  • 33 69 69

    1 4 Отговор

    До коментар #27 от "Бойко Борисов член на парията до 96г.":

    Ако беше другар щяхте да го възвишавате до небесата
  • 34 Гошо

    11 0 Отговор
    Благодарение на управлението на нашия велик кормчия народа масово просперира, бащицата се грижи за нас да не си харчим парите за коли като по този начин ще намалим амортизацията на новите магистрали, ще дишане чист въздух, ще се спре с миграцията село-голям град, ще се възроди земеделието, ще дойдат нови мастити инвеститори, ще се вдигне БВП с 30-40%........ а бе рай!
  • 35 123

    7 17 Отговор
    При 1360 лв заплата на човек в София, при двама работеши е 2720 лв.Около 700-900 лева са всички основни разходи по живота на семейство, без никакво лишение от добра и прясна храна. Ако прибавим 800 лв за жилище, пак остават 1120 лв свободни пари в семейството, редовни коли на изплащане има от 250 до 400 лв на месец за 5 години.Е не колите не са БМВ 7, но са си добри и нови коли, които преди да имат нужда от ремонт,има поне 5 години шофиране без ремонт.

    Коментиран от #53, #54, #55

  • 36 До хайдута. ..

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Дельо Хайдутин":

    Т--ъ--п--а--к......
  • 37 Гост

    4 0 Отговор
    И 4% са служебни. Само 1% са лични.
  • 38 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Могат, българите, могат като си ипотекират апартамента.
  • 39 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "ГЕРБ/СДС":

    Преди Бойко карах 12 годишна кола. При едвам си позволявам 22 годишна.
  • 40 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "166":

    Тези които тровят са онези които много карат с големите двигатели. Колкото повече гориво гори една кола толкова повече трови. За това екологичният налог трябва да е вкаран в цената на горивото а не в данъка на колата.
  • 41 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "Онзи":

    Вдигне ли се заплатата моментално след нея се вдигат и цените,. И Ганьо пак е беден.
  • 42 Behemoth

    2 0 Отговор
    Всичкото е БМВ и жип!
  • 43 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Фактъ":

    Единствено при комунистите можехме да си позволим нова кола.

    Коментиран от #52, #59

  • 44 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Алфа Чакал":

    Сигурно има и такива, но повечето са издъхнали бусове, баничарки, дизели на 30+ и 1.9TDI с чип тунинг.
  • 45 Элфа

    4 4 Отговор
    Някои хора предпочитат само да се оплакват вместо да работят, обикикновенно това са все другари
  • 46 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гришо":

    Целта на правителството е да ни накара да живеем на кредит още от раждането ни. Много ги дразни фактът че имаме собствени жилища и живеем от заплатите си. Затова сега ще ни вземат и жилищата и колите. Който иска къща и кола ще тегли заеми и ще ги изплаща докато е жив. Ето ви западния модел на живот.
  • 47 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "ГЕРБ са АУТ":

    Така правителството храни адвокатската колегия. Предприема някаква абсурдна акция, след което гражданите почват дела срещу държавата. Печелят ги, понеже акцията не отговаря на някакви норми и предписания, и гражданите биват оправдани, а адвокатската гилдия се нагушва с милиони от данъците ни. Схемичка.
  • 48 123

    3 6 Отговор

    До коментар #32 от "СиРеНе":

    Ако всеки ден тримата изяждате по 2 кг свинско месо на ден, са 60 кг на месец, или 360 лв. до 2720 лв остават много пари. Остават пари и за кола и поне за 4 пътя в месеца да отидите на ресторант.

    Коментиран от #57

  • 49 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "САТЪРА НА хАНА":

    Ето това вече е приказка.
  • 50 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #30 от "123":

    Защо да давам 30 000 лв за нов автомобил, като за толкова пари мога да си купя вила, да си почива семейството ми на чист въздух? А една стара кола за 4000 лв ще ме вози също колкото и новата. Няма логика в думите ти.

    Коментиран от #62

  • 51 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    Глупости. Нова кола иска 400 лв на месец изплащане на кредит, в продължение на години. В днешно време никоя работа не е гарантирана и никой не може да си позволи заеми. Търсете лалугери за зарибяване на друго място. Българите не са толкова глупави колкото ви се иска.
  • 52 Фактъ

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Абе ****к, на един социалистически обор или както му казват блок, имаше две коли на паркинга , сега не можеш да си намериш парко место

    Коментиран от #56

  • 53 Гост

    4 9 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    Евала. Е за това говорим. Всички в България искат да карат 15 годишен премиум таралясник, но не и нова нормална кола.

    Коментиран от #66

  • 54 Гришо

    14 0 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    Абе ти да не си род с Симеон Дянков.Нещата не са черни и бели.Как да няма 5 години поддръжка новия автомобил като каската отива в космоса и обслужването само в сервиз на марката.Я смятай сега.Мой познат който има доста пари преди 4 години взе ново Поло на жена си.След 2 години и 18000км!!! съединителя замина.Кара го в сервиза на ФВ и познай ,съединителя е консуматив ,а консумативите не ги покрива гаранцията.Той ги пита добре де,може ли съединителя да замине за 18000 км и да стена 2000 лв за бензиново мъртво родено Поло.И кой по дяволите сложи демфер на това бензиново Поло.Някой дизел над 130 коня добре но на това смешно Поло...Отговора е бил:Господине ,ако нямате други въпроси довиждане.......А те още на първия въпрос не са му отговорили.Та с 1360 лв ,като си платиш разходите и ти излезе един такъв ремонт какво правиш Мама и тати ли.Ами аз не вземам от мама и тати.Дачия Сандеро като вземеш последната година преди приключване на лизинга трябва да дадеш едни 5600 лв.Такива са им условията ,проверил съм.И с твоята заплата(И моята е толкова)1360 лв какво правиш.Не са скъпи новите коли а ние сме слабички за такива реформи.Ако живота ти е уреден може би тези пари ще ти стигат,но ако правиш ремонти на жилище, гледаш 2 деца и т.н. Не е точно както казваш.Отделно гледам ,че го смяташ за семейство с 1 дете ,а защо да нямам 2 деца и да карам каквото си И искам.Истината е ,че и мойте и твойте сметки не излизат.Ами отопление.Ами почивка зимата и лятото.Аз не съм ли чов
  • 55 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "123":

    Тези 1200 лв които ти остават, по-добре направи един влог на децата си, за да им оставиш нещо повече от един стар дизел, който си изплащал няколко години. Или си купи имоти, земи, нещо, което няма да се обезцени до ниво скрап, още преди децата ти да са изкаралио основно образование. Семейството ти може да ходи на почивки и с по-стара кола.

    Коментиран от #87

  • 56 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #52 от "Фактъ":

    Защото всеки сел**нин като теб внесе по две стари ко4ини от Германия или Испания и станахте големи баровци.
  • 57 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "123":

    По-добре да отидем на почивка с тези пари, отколкото да ги дам в ръцете на кредиторите.
  • 58 Гост

    8 1 Отговор
    От коментарите в тази статия си пролича едно. Тук има огромен брой коментиращи кредитори и дилъри на разни авто марки. Играят тандем да се надпреварват, да примамват хората с кредитно робство.
  • 59 123

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    При закупуването на новите коли има една особенност при
    закупуване веднага и Бързо-струва малко по скъпо и е с Банков Кредит-капиталистическия начин, при 1320 лв заплата плащаш 250 до 400 лв всеки месец за 5 години, освен ако нямаш парите спестени.При Социалисто/комунистическия начин на закупуване на кола, е спестяваш 1500 лв от 200 лв заплата или по малко на месец, внасяш ги и чакаш 12 години за да ти доставят нов автомобил ако си успял до тогава да спестиш още 7000-10000 лева , след 12 години купуваш кола без банковв заем, ако не си спестил вземаш 7000 до 10 000 на заем от банката и ги изплащаш още 10 години. това са двата начина на закупуване на нова кола.

    Коментиран от #63

  • 60 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "166":

    Новия джип на поредната плеймейтка колко екологични газове е изпушил? Докато аз изгоря един резервоар с моята стара кола, тя с нейния джип е изгорила пет резервоава. Не мръдват пеша и на 5 метра без джипа и горят тонове нафта на месец, но били с нов катализатор хахахахахаха
  • 61 Маргинал

    3 0 Отговор
    Ами така е...при едва 0,01% богати или средна класа,какво очаквате? А от тези 5%нови едни поне 99%се водят на някакви си фирми...повечето ,,кухи" ,като главите на управляващите!
  • 62 123

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Е нали за това говорим, имаш си други проритети, просто не искаш нова кола, за това и си купуваш стара за да можеш да си позволяваш другите желания.

    Коментиран от #64

  • 63 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #59 от "123":

    Новите коли са ми грозни. Заемите ме плашат. Утре може да съм на бюрото по труда. Пари за лихвари нямам. Колата ми си ни вози перфетно, чукам на дърво, и си я харесваме. Вместо да ти давам по 200 лв на месец, по-добре да си купя на децата нови колелета и да караме лятото с тях. Или да ги заведа на почивка някъде. Повече почивки, повече семейни спомени и по-щастлив живот. Това няма как да го разменя за по-нова кола. Опитай при някой друг, може и да ти клъвне.
  • 64 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "123":

    Точно. Има много по-важни неща от новата кола. Е, има едни избиратели на които новата кола им е над всичко. Там може и да пробвате, но те пък не са особено добри платци и едва ли ще ви върнат заема, а няма какво да им вземете. Те дори и лични карти нямат. Раздават им ги само покрай изборите и после пак им ги прибират.

    Коментиран от #69

  • 65 Коментара

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    А месечната вноска (приемаме, че повечето хора нямат налична цялата сума за покупка), Каското, безумните разходи за елементарни неща във фирмените сервизи (за да не ти падне гаранцията) ..... това казваш не го броим?! Ти май нова кола не си виждал!

    Коментиран от #70, #71

  • 66 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    Такива са ни възможностите. Всеки се разполага според чергата си. Като порастнеш си купи нова кола и си я изплащай. Не чакай само на вашите.

    Коментиран от #97

  • 67 MGewehr

    4 0 Отговор
    Не съм някакъв гламав ITлузър та да се кефя на компютърните екстри в новите модели МПС!
  • 68 Рико

    3 0 Отговор
    Нещо за което говоря от преди 1989, ама не слушат. / Тогава имах наблюдения върху системата Автомобилостроене /. Да погледнем днес-колко МПС се търкалят по пътищата ни? Не зная статистиката, но са между 2 и 4 милиона(включвам всички). Само за да обновяваш парк, ако го правиш на 10 години за возило, ти трябват 200 000 - 400 000 автомобила годишно.И за това отиват пари ,забележете - навън, тежат тежко на баланса на държавата. България много отдавна има нужда да произвежда автомобили тук. Да не се изхвърляме със собствена марка, но можем да сглобяваме на големите компании. Това трябва да бъде държавна политика-да привлечем автомобилни марки за производство в България. Клосални са средствата които изтичат от страната по тази линия - автомобили, части, сервиз ...

    Коментиран от #72

  • 69 123

    4 2 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Никой не ви кара да си закупите нова кола. Пари имате за нова кола но не искате да си закупите нова кола, не че нямате финансови възможности.Предпочитате да изразходвате доходите за почивки,пътувания, ,недвижима собственност,храни и емоции, вместо да си закупуте нова кола, желанията и приоритетие ви са други.

    Коментиран от #74, #77

  • 70 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #65 от "Коментара":

    Месечна вноска 400 лева а за година 4800 лв. Автокаско за година 300 лв за нова кола. Платен паркинг за София, да не трепериш че ще ти я одерат пред блока са още 90 до 100 лв на месец или около 1000 за година. Обслужване само със скъпи масла и филтри, никакви по-евтини марки. Нова колица е все пак. Кажи едни 300 лева на година. Станаха ли 6400 лева на година. За 5 години са 32000 лева!!!!!!!! И за какво? Това е една вила в някое село. Или почти 20 декара земеделска земя, която ще ми носи по 1000 лв рента на година. Ще ми изплаща почивката на морето. Ще ми носи пари, вместо да пълня джобовете на кредиторите. И земята ще остане за децата ми, и ще помага и на тях. А кредиторите искат да ми вземат всичко това и насреща да ми дадат една купчина железа, които ще ме возят до същите места като сегашната ми кола хахахахахахха. Още ли има луди?
  • 71 123

    1 7 Отговор

    До коментар #65 от "Коментара":

    Имам в момента 4 коли всички закупени нови и напълно застаховани

    Коментиран от #73, #89

  • 72 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Рико":

    Нали затова нямаме наше произвоство, дори и на чужди марки? За да може авто джамбазите да папат. Държавниците ги обслужват и тях.

    Коментиран от #81

  • 73 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "123":

    Ти си луд. Ако са служебни добре, но ако са ти лични няма как да те разбера.

    Коментиран от #76

  • 74 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #69 от "123":

    Точно така. За нас семействата и това, което ще им оставим са по-важни от новата кола, която един ден така и така ще отиде за скрап.
  • 75 MGewehr

    3 0 Отговор
    В Полша данък МПС е вкаран в цената на бензина, който кара повече(потребява) плаща повече данък!
  • 76 123

    0 6 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Колите ми са лични, смейството ми си имат отделно всеки един по една кола, най старата им кола на паркина кола е на 6 години.

    Коментиран от #78

  • 77 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #69 от "123":

    Но не си прав. Аз не работя в София а в малък град. В производството съм и при нас плащат 800 лв за труда ни. Жената е в администрацията също на 800 лв. Заедно докарваме по 1600 на месец. От тях 100 лв са ни за гориво на месец. 500 лв са ни за храна и домакински разходи, прахове, сапуни, пасти и четки за зъби, и подобни неща. 300 лв за ни сметките за ток парно вода телефон сателит интернет такса за входа и други подобни. Още по 10 лв на ден имаме да изведем децата навън и да седнем за по една бира сокчета и да се видим с хората поне за по едно кафе. Тези са ни още 300 лева на месец. Сложи и нещо да си купим някоя дреха или нещо за дома, възглавница, сапунерка, или нови накладки за колата, или поне да сменя течащия кран в банята това ми глътва около 250 до 300 лева на месец. Остават ни най-много 150 лева на месец, с коиото няма как да си позволим изплащане на нова кола, а си ги влагаме за да имаме някой лев за черни дни. В много несигурни времена живеем и ако нямаш пари за черни дни не е добре. Не си мисли че ще ги дадем за да седнем на по-нови седалки или да се хваля пред хората че карам нова кола. Това не означава нищо за нас.

    Коментиран от #83

  • 78 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "123":

    Явно не си електротехник на 800 лв заплата.
  • 79 мосю гилотен

    3 0 Отговор
    точно толква са и крадците на много едро в бг то за които е нужен моюто изобретил онзи нож за рязане на хартия
  • 80 Гост

    5 2 Отговор
    Логиката на голяма част е защо да дам 25000лв за нова кола но малка и в ниския сегмент ,а да не си купя мощно ауди,мерцедес или бмв па макар и да е на 300000км. И на доста годинки?! Поне ще се прави на играч,а това че няма да може да го обслужва и поддържа добре и ще се наложи да премахне катализатори и филтър за твърди частици е друг въпрос.Важно е да не го мислят за обикновен.

    Коментиран от #96

  • 81 Рико

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Ето една сметка която непрекъснато им правя : в България електромерите са колкото автомобилите. За ток на месец - 30 лева, за кола - 30 000 лева! Тези 30 000 са колкото електричеството за .... 1000 месеца! Обаче даваме 10 млд за Белене ,при положение,че имаме излишък. За външнотърговския баланс кое е несравнимо по неизгодно. Да внасяме(дори) електроенергия или да внасяме автомобили. Аз тази държава не я разбирам.

    Коментиран от #84

  • 82 Вируслав

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Манталитет. И аз се чудех с к'ъв акъл е възможно да хвърлиш 30 хиляди за "престижни" половин милион км на тежко ес-ю-ви или висок свински клас гонещи пълнолетие, а да не закупиш за тази сума нова, за нормални хора кола от представителство?! Отговора е "скрит" в квалификациите на Боце и проф. Христов относно сънародниците им.
  • 83 123

    3 1 Отговор

    До коментар #77 от "Гост":

    Съжалявам, не съм искал да обидя никого от вас, да се показвам с нова кола, или каквато и да е някаква друга или търговска цел. Да наистина не работя като електротехник и не получавам 800 на месец.

    Коментиран от #94

  • 84 Рико

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Рико":

    И друга сметка която тогава им правех : по онава време най-модерната линия на Мерцедес струваше 1 милиард( марки или долари, нека са долари). Ние имахме кредити 10 милиарда! За тези пари(взети назаем,не да изтръскваме държавата) можехме да изградим 10 завода с качество Мерцедес!!! Десет! Да не си помисли някой че сме можели ролкови кънки да правим.
  • 85 оптимиста

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Алексей":

    ке падне правителството или ще изгорят електрокарите
  • 86 кубинец

    1 1 Отговор
    а пък при нас по стара от една година нямаме и затва като минат годината ги продаваме на олигарсите на сащ
  • 87 буцифаш

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    ти завари цените и тогава давай акъл май за новата дума инфлация-на български ОБЕДНЯВАНЕ не си чувал

    Коментиран от #95

  • 88 Нане

    3 0 Отговор
    с 50 пъти по-ниски заплати ко да се очаква? Алоуууу лобито стига сте ривали кат удовица за чеп!
  • 89 456

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "123":

    И фирмени, нали?
  • 90 Баща му

    4 0 Отговор
    Aбе гледам тук има един 123,много тъпо парче ей
  • 91 друг Българин

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "българин":

    Сещай се, че от всички нови автомобили сигурно 90% са на държавни институции и служебни автомобили на големите фирми.
  • 92 оня с коня

    6 0 Отговор
    За Чий ми е Нова кола,след като тя само като излезе от Магазина и се обезценява с 30%?Предпочитам да я дам тая Разлика в парите в едно по-марково МПС,но да ми е кеф да карам!Ясно че все още има хора които не правят Разлика между Чисто нова Дачия и 8 год. Порше.А ТРЯБВА!:)
  • 93 Реално

    7 1 Отговор
    За какво му е на българина да си купува нова кола за да плаща само глоби за превишена скорост, когато новите коли се произвежда да са все по мощни и по бързи, развиващи без проблем над 200- 230 км/час и не са съобразени и пригодени за старите и амортизирани пътища в БГ с ограничения на скоростта от 50-60 км/час ..?!
  • 94 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #83 от "123":

    Аз не съм се обидил. Бъди жив и здрав и си карайте колите с кеф. Просто казвам, че 95% от българите не могат да жертват такава огромна сума, само и само да им бъдела колата по-нова. И тя ще е нова само няколко години. Още преди да изплатим вноските ще се води стара.
  • 95 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "буцифаш":

    Рентата от земя се покачва с инфлацията.
  • 96 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Много накриво виждаш нещата. Не виждам нищо престижно в един Форд на 20 години, нито пък виждам комплекси в притежателя му. Просто човека си е направил сметката, че има по-важни неща в живота от това, да пълниш джоба на кредитора.
  • 97 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    36 години съм младеж. И да имам нова кола. Когато ти се вдигне умствения капацитет и можеш да сметнеш приходи и разходи и ти ще си купиш нова кола. Я ме убеди кое е по евтино за поддръжка. Нова кола Форд, Опел, Фолксфаген, Рено и тн. или 15 годишна S класа.
  • 98 chi

    1 0 Отговор
    Важното джипката да е нова...
  • 99 случаен

    1 0 Отговор
    този хубавеца 123 май не си чувал поговорката сит на гладен не вярва, след като имаш четири коли, значи не си типичен представител на групата наречена средна ръка българи, тоест глупавите ти анализи и разсъждения са точно с нулева полза и стойност за останалите потребители във форума, да не коментирам що глупости изчетох от други форумни глави, вземете прочете един учебник по финанси или икономика преди да се правите на анализатори
  • 100 bbб

    1 0 Отговор
    Карам 10 год. Мазда бензин-газ. по талон е евро 4, онзи ден бях на преглед и ми мериха газовете :)) въпреки че колата беше на газ показа евро 3. Не звучи добре с тези еко норми, догодина ще е евро 2 сигурно
  • 101 Антиквар

    4 0 Отговор
    Защо в БГ си мислят някои , че новите коли са по здрави,качествени и са някакъв статус за собствениците им...? В западна Европа и в щатите са много по престижни и много по търсени и скъпи, старите камиони "Mack" "Peterbilt" или "Kenworth Truck" от новите, както и добре реставрираните 50-60 годишни и ретро леки автомобили....!!!
  • 102 гошо

    3 0 Отговор
    А колко процента могат да си позволят да си купят нов автомобил, не на лизинг, а кеш. Щото тука днеска си на работа утре не, особенно в днешната реалност.
  • 103 шопендар

    4 0 Отговор
    на това се казва -СТАНДАРТ НА ЖИВОТ,а разни малоумни управници се опитват да ни налагат евростандарти,евро-1,2,3,4,5,6,7,8,.евростандарти можете да ни налагате когато се повиши стандарта на живот на БЪЛГАРИНА като
    гражданин на европа,което значи скоро,най много след 25-30 години,ако не ни налази пак някой комунизъм.
  • 104 Очевидец

    6 1 Отговор
    След като видях в щатите какви стари и мощни 30-40 годишни, но поддържани американски "баракуди" кара средностатистическия американец, се съмнявам че България е единствената държава , в която старите коли имат най-голям дял....!!!
  • 105 БеднякътБедняк

    3 0 Отговор
    Тия приказки за новите коли са много сладки докато не се сблъскате с реалността. Родителите ми през 2013 купиха чисто нова Dacia Lodgy за около 28к с 2к отстъпка - преди отстъпката 30к. 1.2 турбо бензин 115 коня, разход на 100 от 0 километра беше 13+ извънградско. На всеки няколко хиляди разходът падаше, като в момента колата е на 93к километра и разход от 6.5 на 100. Проблемите са: застрахователите и лизингодателите са свързани съответно дерат с много високи застраховки. Първоначалните разходи за гориво, които от 13/100 при 1.2 турбо бензин бяха високи, камоли 2000+ кубика бензин с над 150 коня. Тъй като бях студент и учех в северна Б-я, а пък живея в южна, колата се движеше и след като завърших стои пред жилището им. Реално, колата е с пълна сервизна история и 93к реални километра, а вече на вторичния пазар не струва повече от 10к лв.
    А за лизингът някой коментира ли ,че има ПЪРВОНАЧАЛНА ВНОСКА и след като се изплатят вноските ОСТАТЪЧНА стойност? Рекламират ми те кола за 400 лв на месец, а като погледнеш остатъчната стойност е над 25к лв, първоначалната вноска и тя е била едни 5-10к лева. Айде правете си сметките и не говорете глупости.
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Фактъ":

    Леле леле - този май е живял в горно Нанадолнище!
  • 108 Новосибирск

    0 0 Отговор
    Завод открыть по производству автомобилей и будет больше новых автомобилей. Фабриката отвори за производство на автомобили и ще има повече нови автомобили.
  • 109 Васил

    2 2 Отговор
    Кой не иска да кара нова кола едва ли има такъв ама с тези доходи няма как да стане.
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Гого

    0 0 Отговор
    Средната възраст на автомобилите във Великобритания е 9 години. И това е Великобритания!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове