„При бойните самолети няма първа, втора и трета ръка, при тях има часове полет без значение пилот от каква националност ще лети, а португалските самолети Ф-16, които искаме да закупим, имат още 25 години летателна годност.” Това заяви министърът на отбраната ген. Аню Ангелов пред TV7 в предаването „Факторът Кошлуков”.
Военният министър обясни, че същите машини на времето са били подарени на Португалия от САЩ, а цитираната за тази сделка цена всъщност е цената за тяхното модернизиране. Министърът допълни, че сега ни продават изтребителите на приемлива цена, която е приблизително равна на цената за модернизирането им.
Ген. Ангелов разчита парламентът да одобри сделката за изтребителите, за да не остане България без бойни самолети. Той информира, че някои прибалтийски страни като Латвия и Естония плащат на други натовски държави за охрана на въздушното им пространство, но отхвърли тази възможност за България. „За първи път премахваме практиката да се закупува само техниката – сега не ни трябват само самолетчета, трябва да има и въоръжение, и всичко необходимо за функционирането на изтребителите. Крайната необходимост е налице и нашето правителство няма възможност да замита проблема под чергата”, каза министърът на отбраната.
Той очерта процеса на осъществяваните в армията съкращения, които се извършват по план до 2014 г. Съгласно етапите, определени в този план, съкращенията протичат от горе надолу, обясни Аню Ангелов. „Целта ни е по-малка, по-мобилна и по-модерна армия”, напомни военният министър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 брррр
Коментиран от #11
13:22 12.01.2013
2 много разстоен
13:30 12.01.2013
3 Подлеци
14:00 12.01.2013
4 браво
Такава кретения няма никъде...
14:06 12.01.2013
5 dragon_bg
14:17 12.01.2013
6 brigante
обаче миг-а е много по-добър изтребител, но понеже сега ближем задниците на западняците и сме в нато, то няма как да вземаме съвременни най-добри изтребители от русия, които летят на космически висоти, а американските го духат както винаги са го духали! пробутват ни техника замислена '70-те хах
к'ви са прости нашите военни...теа таратайки ги правят в турция и ние пълним джоба на турци, а сега явно и на португалци...прост си ганьо, прост си...
Коментиран от #14
14:43 12.01.2013
7 divak
balgarska rabota.moje da sme nekadarni ama na dumi sme unikalni
15:09 12.01.2013
8 лапачка
От много време е извесно че МИГ 29 особено с последните модернизации превъзхожда този смешен малък самолет във всяко отношение.Цената също е по добра но нали сме натовци трябва да се набутваме.Въобще не говорим за новите модели на МИГ които разбиват американските "раптори" които уж трябваше поне 10 години да са недостижими.Друг е въпроса че голяма част от модернизациите на F16 се правят от турци.Едно време американците призоваваха други натовски държави да купуват от турската сглобка но никой не искаше.
А можеха да вземат и шведски изтребители или "Eurofighter" ама не тука далаверата е най добра.
Едно време Бойко виеше за въртолети и фрегати взети от Станишев , които трябвало да се плащат.А сега кой ще плаща за тази трета употреба?
15:44 12.01.2013
9 трета употреба
Словашка модернизация към стандартите на НАТО, с допълнително западно електронно оборудване. Към март 2008 г. 12 от общо 21 изтребителя са модернизирани.
МиГ-29ОВТ
Модификация на МиГ-29М, чрез монтиране на двигатели с отклоняем вектор на тягата, „РД-133 с ОВТ“, разработен в завода „Климов“. Отклоняемият вектор на тягата дава възможност за свръхманевреност на самолета. С него могат да бъдат изпълнявани много разнообразни пилотажни фигури, самолетът може да се движи под всякакви ъгли, както и да зависва във въздуха. МиГ-29М ОВТ се води самолет от 4++ поколение.
Индийски изтребители МиГ-29 вземат участие в Каргилската война в Кашмир между Индия и Пакистан. Изтребителите предоставят ескорт на „Мираж 2000“, които бомбардирали с лазерно насочващи се бомби върху вражески цели и изиграват главна роля в защитаването на въздушното превъзходство. Индийските МиГ 29 са познати като „Baaz“ (на хинди: „Орел“). Индийските военновъздушни сили успешно модифицирали и тествали своите МиГ-ове за изстрелване на подобрените руски ракети „Р-77 Вимпел“. Вярва се, че всички индийски изтребители са подобрени с цел да използват тази ракета като стандартно въоръжение. Също така се работело и с цел да бъдат съвместими с индийските ракети „Astra“, които се разработвали в това време. Оттук нататък МиГ-овете давали невероятна подкрепа на бомбардиращите пакистанските цели Миражи. Знае се, че МиГ 29 притежавали „BVRAAM“ ракети като АА-10 и АА-12, които предотвратявали приближаването на пакистанските F-16 дори на 40 километра от контролираната линия. Индийските военновъздушни сили притежават четвъртата по големина в света флотилия от МиГ 29.
Първият предсериен Ф-16 излита на 8 декември 1976 г. Серийното производство на самолета започва през 1978 г
Някои от модификациите на F-16 (F-16C и F-16D) се произвеждат по лиценз в Турция (заводите на TAI) и Южна Корея (от корпорацията "Самсунг").планирано е производството му да продължи до 2010 г.
16:06 12.01.2013
10 ..............
ПРИ ТЯХ ИМА САМО- ПОСЛЕДЕН СОБСТВЕНИК В РОЛЯТА НА БЪЛГАРИЯ.
16:32 12.01.2013
11 stig be
До коментар #1 от "брррр":
1-ва , 2-ра , 3-та ръка :) Това е както при министрите . Само , че нищо не знаем за техия годен срок17:05 12.01.2013
12 сержанта
17:08 12.01.2013
13 маршал на ВВС
20:00 12.01.2013
14 aha
До коментар #6 от "brigante":
ne e prost bai ganiio/anio/ a se opitva nas da pravi na altavi,no bb 6te mu bere plodovete3-4 raka naesen....ne e samo do assleaking,trqbva i malko misal - qzak 4e si pobelql anTio ot furajkata i alkohola ve4e ne znae6 6to duma620:01 12.01.2013
15 ВТН
22:16 12.01.2013
16 Христо Ковачев
00:59 13.01.2013
17 муспи
00:56 14.01.2013