Новият участък от софийското метро ще бъде открит днес с водосвет. Церемонията ще се проведе на метростанция „Мизия/Нов български университет“, която се намира в жк “Овча купел“ на ул.“Монтевидео“.
Новият участък от жк „Красно село” през жк „Овча купел” до Околовръстен път при кв. „Горна баня” е с дължина 4 км и има общо 4 метростанции - „Овча купел”, „Мизия/Нов български университет”, „Овча купел 2” и „Горна баня”. С пускането на тези 4 км от Линия 3 дължината на столичното метро става 52 км с 47 станции.
От 12.00 часа столичани и гостите на града ще могат да се возят по традиция безплатно в новия участък в рамките на утрешния ден.
Строителството на Етап 2 започна на 21 юли 2017 г. Това е един от двата етапа, който бе изпълнен в рамките на програмния период 2014-2020 т. с финансиране в размер на 102 млн.евро от Европейската комисия, от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” - 66% от стойността на участъка, и 34% местно съфинансиране.
С новите 4 станции метрото ще превозва първоначално още около 25-30 000 пътника, а прогнозно в перспектива тяхната бройка ще нарастне на 45 000 пътници дневно. Далекоперспективната прогноза за пътникопотока в двата участъка с 12 станции е общо 105 хил. пътници, а на цялото метро почти 500 хил. дневно.
Големият бонус от стъпването на софийското метро в „Овча купел”, е че над 60 000 жители на кварталите „Овча купел” 1 и 2 и долната част на „Горна баня” за първи път ще почувстват реалната си близост до сърцето на града. За време до 12 минути, заедно с пристигащите от Перник и Радомир, ще могат да стигат до централната градска част.
Първата голяма придобивка от подземната железница е, че покрай изграждането ѝ бе изцяло обновена за 4,8 млн. лева основната пътна артерия в квартала - бул. „Президент Линкълн”. Покрай строителството на метрото в „Овча купел” бе изградена за 1,3 млн. лв. през втората половина на 2019 г. и началото на 2020 г. нова улица в квартала – „Централна” с прилежащите ѝ тротоари и осветление.
Заедно с пускането в експлоатация на четирите нови станции ще заработи и открит буферен паркинг до последната метроспирка при околовръстния път с „Горна баня”. Паркингът е ситуиран между бъдещото локално платно от разширението на Околовръстния път и бул. „Президент Линкълн”. Той е на три нива, свързани помежду си. Освен буферните паркинги до МС „Горна баня” и по ул. „Централна” бе изграден и трети до МС „Мизия/НБУ” на ул. „Монтевидео”. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700.
При последната станция на третата линия в кв. „Горна баня” бе изградена връзка с националната жп мрежа и жп спирка. По този начин се създадоха условия за удобна връзка на метрото с автомобилния и железопътен транспорт, а чрез Линия 1 и 2 с въздушния, което ще доведе до още по-ефективното развитие на интермодалността при превоза на пътници. На интермодалното съоръжение ще спират композициите, които се движат по направлението София-Перник-Радомир.
Обществените ползи от метрото в София ще достигнат: прогнозно далекоперспективно натоварване с пътници на Етап 1 и 2 на линията - над 105 хил.пътници на ден; интермоделни връзки с основни входни артерии в града, с националната ж.п. мрежа в кв.”Горна Баня”, а чрез първата и втората линия на метрото с аерогара София и Централна ж.п. гара; спестено време от пътувания – над 160 хил.човекочаса дневно на пътниците в сравнение с надземния транспорт; намаление на трафика по трасето на линиите - до 25%; намаление на броя на автомобилите в движение – над 105 хил.автомобила дневно и намаляване на вредните емисии във въздуха над София над 90 хил.т. годишно, уточняват от Столична община.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Gowo
Коментиран от #14
09:41 24.04.2021
2 Фен
Коментиран от #8, #13
09:42 24.04.2021
3 кастроли
09:43 24.04.2021
4 BigBulgarianBoss
Коментиран от #11, #19, #25
09:43 24.04.2021
5 црррр
Коментиран от #23
09:44 24.04.2021
6 червена коприна
09:46 24.04.2021
7 Браво,Бойко!
Коментиран от #10, #12
09:46 24.04.2021
8 Gowo
До коментар #2 от "Фен":
Точката за която говориш е тази...или онази.Нсли се сещаш.Онаьи която никога не може видя.09:46 24.04.2021
9 Шопо
09:46 24.04.2021
10 Gowo
До коментар #7 от "Браво,Бойко!":
Това с ирония ли.?09:47 24.04.2021
11 сила
До коментар #4 от "BigBulgarianBoss":
верно я преобрази....довлече селяндури от близо и далече и от китен град я превърна в кално селско сметищеКоментиран от #18
09:48 24.04.2021
12 Gowo
До коментар #7 от "Браво,Бойко!":
Значи ако Меркел ,,им "построи една магистрала от 200 километра на германците, тя не трябва да слиза от властта посмъртно.Що за аборигени живеят е тази наша държава.Нсистинс сме още в турското робство09:50 24.04.2021
13 провинциалист от провинция Тракия
До коментар #2 от "Фен":
Ами, най-успешното гепене е от инфраструктурни проекти... А държавата (разбирай територията извън провинция Сердика) се движи към затвърждаване на модела бяло застаряващо население и тъмнокож контингент.09:51 24.04.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Госあ
10:17 24.04.2021
16 Фандъца
11:19 24.04.2021
17 Чичо
Коментиран от #21
11:19 24.04.2021
18 Леле
До коментар #11 от "сила":
Ама и за това ли е виновен той?14:18 24.04.2021
19 Не че нещо
До коментар #4 от "BigBulgarianBoss":
И къде са кметовете и общинските съвети на тези малки населени места???Какви проекти направиха и защитиха? Избират си некадърници от БСП за кметове по селата, които не си вършат работата , ама иначе на всички им виновен после Б.Б.14:23 24.04.2021
20 мутрооо
15:07 24.04.2021
21 Другия с коня
До коментар #17 от "Чичо":
Ми докато чакаш - ходИ пеша,бе....Ще го накривиш на някой....Метрото решава всички проблеми с транспорта на един голям град.Пък като искаш,ходИ пеша!!!!16:15 24.04.2021
22 ПЕНКО
16:57 24.04.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 The Fugitive
17:22 24.04.2021
25 Софиянец
До коментар #4 от "BigBulgarianBoss":
Вярно е. При управлението на ГЕРБ и Фандъкова, София се превърна в най-селски изглеждащата столица в Европа, а вероятно и в Азия.18:49 24.04.2021
26 Иванов
Метрото, добре, но забелязвам, че новите станции изглеждат все по- евтино направени!
Метрото трябва да се развива и занапред, непрекъснато и докато градският транспорт слезе на 80% под земята!
Магистралите: На практика няма нито една завършена след Живково време! Люлин е магистрална отсечка! Струма, Европа и Хемус се строят и не е ясно до кога! Други, като Черно море са на проект!
Най зле са обществените пространства и общинските терени и собственост!
Тротоарите са в окаяно състояние! Част от градинки и паркове претърпяха козметични ремонти и бързо бяха разбити! Липсва адекватна пътна мрежа в кварталите! Там първо се строи, после се мисли за пътища, а често даже не се мисли, затова около новите сгради има само кал и трънаци, пътища водещи в нищото и безумна "организация" на движение! Неприятното е, че за цели райони е твърде късно да се поправят недомислията. Новите сгради са разхвърляни в безпорядък на терена и нормални пътища тепърва немогат да се прокарат! Важи с пълна сила за София, но едва ли другаде е по- различно.
19:50 24.04.2021