Близо 30% от младите водачи признават, че пишат и/или четат съобщения на мобилните си телефони, докато шофират. Тези данни са резултат от проучване сред близо 1200 шофьори на възраст до 26 г. Те бяха оповестени от Милен Марков от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата" по време на официалното откриване на финалния етап на състезанието „Най-добър млад шофьор на България", съобщават от агенцията.
„Знаете, че по време на първия етап на кампанията всички желаещи да участват решават онлайн тест. Заедно с партньорите ни от СБА обсъдихме, че това е много добра възможност да тестваме няколко теми в една таргетирана група. Затова за втора поредна година включихме няколко въпроса под формата на анкета. В нея през 2021 г. се включиха близо 1200 човека", обясни пред "Нова телевизия" Марков.
Близо 85% от анкетираните млади водачи биха препоръчали да се шофира с придружител в първите седмици след взимане на шофьорска книжка, а близо 50% от участниците казват, че се чувстват готови да окажат първа помощ, ако станат свидетели на инцидент на пътя с пострадали, стана ясно от изнесените данни.
„Заедно с положителните наблюдения има и някои много притеснителни. Например ¼ от анкетираните казват, че имат приятели, които шофират под влиянието на алкохол или наркотични вещества. Тази цифра е плашещо голяма. Знаем, че младите хора са особено рискова група, когато говорим именно за употребата на упойващи вещества и се надявам при бъдещи издания на кампанията, заедно с останалите партньори и институции, да намерим формата за привличане на допълнително внимание и към този факт“, каза още д-р Марков.
Инициативата „Най-добър млад шофьор на България“ се провежда за четвърта поредна година. Кампанията е насочена към шофьори с малко стаж (до 5 години) и на възраст между 18 и 26 години. В рамките на инициативата участниците демонстрират своите теоретични познания чрез онлайн тест, а 20-те справили се най-добре с него участват във финалното състезание, в което показват и практическите си умения зад волана. Кампанията изпитва не само техния контрол върху автомобила, а и уменията им да реагират в екстремни ситуации, да мислят бързо, да помагат на пострадал при ПТП и да познават техническото устройство на автомобила.
В откриването на събитието днес участие взеха и председателят на СБА инж. Емил Панчев, д-р Надежда Тодоровска, зам.-генерален директор на БЧК, началникът на сектор „Контрол на пътното движение и правоприлагане“ към отдел Пътна полиция Калоян Драганов и др.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ender
22:55 14.05.2021
2 браво
22:55 14.05.2021
3 Перко
22:56 14.05.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 moiraine
22:59 14.05.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Наско
23:17 14.05.2021
8 Камикадзе 🛩
02:15 15.05.2021
9 хаберих
06:49 15.05.2021
10 Българин
08:11 15.05.2021
11 един от многото
09:00 15.05.2021
12 Шаран БГ
Като време едно такова отклонение е от секунда до три секунди минимум. Преди години нашите инструктори ни караха да пресмятаме на лист хартия , колко метра изминава автомобил ,който се движи с максимално разрешената тогава скорост от 80 км/ч. за една секунда. Излизаше ,че колата от 40 до 80 метра / от 2 до 4 секунди/е на "самотек" - тя не е под твой контрол !!! За това време и разстояние колата може да изхвръкне от пъта, може да се нацепи в друг автомобил или просто да се завърти на пътя, попадайки в локва или на мокър участък. Изследванията показват, че след отклонение на вниманието от пътя за 2-3 секунди, после са необходими още 2-4 секунди , за да "влезеш в час" и не дай Боже, на пътя вече да има конфликтна ситуация - нужно ти е още време да овладееш машината и да я спреш. И времето стана много .....И изминатото разстояние също - превишава дори 200 метра.. !?
Съвременните автомобили скорост от 28 до 40 метра в секунда
я нямат за нищо. Нека на полигон курсистите се отдалечат едни от други на 100-120 метра !! Дано проумеят какъв път изминава неуправляемата от тях машина САМО за 3 /три/ секунди !!!
17:31 16.05.2021