ФАКТИ.БГ

Богдан Милчев: Вероятността да загинеш на пътя у нас е 4 пъти по-голяма

Санкции при злоупотреби на пътя трябва да има, но и качествени магистрали също

Публикувана: 2 Юни, 2021 11:41
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1426
Богдан Милчев: Вероятността да загинеш на пътя у нас е 4 пъти по-голяма
Снимка: Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Най-голямото предизвикателство, пред което Европейската харта за пътна безопасност в България ще бъде изправена, е лошата организация. Това каза за News.bg д-р инж. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност, след като стана ясно, че ИПВ е приет за национален представител на България в Европейската харта.

За пример той даде пътната маркировка, обезопасителните системи и лошото проектиране на пътищата. Ако човек тръгне да пътува от Швеция към България, вероятността да загине в България е 4 пъти по-голяма. Това не е защото шофьорите са по-лоши, а защото тук пътищата са по-некачествени. Друг фактор за този увеличен риск е самото поведение на шофьорите - когато те карат в чужбина, променят своето поведение, тъй като има контрол на пътя, каза Милчев.

За мястото на психологията и възпитанието в пътната безопасност заяви, че според него възпитанието е единствената опорна точна на тези, които нищо не разбират от пътна безопасност. Истината е, че поведението на шофьорите се осланя на закона и контрола на пътя. По думите на Милчев, не е нужно човек да има свръхумения, за да кара. Също така не е редно водачите на автомобили да бъдат обучавани в аквапланинг. Затова не би трябвало и шофьорите да карат в екстремни пътища, категоричен бе той.

Институтът по пътна безопасност е подготвил доклад, с който ще се оценява качеството на пътищата в България. Става въпрос за вече построените, както и за тези, които тепърва ще се строят. Милчев поясни, че този доклад ще бъде представен на Европейската комисия. Това ще се случи може би до 2 месеца. Това, което констатираме е, че в момента новото правителство не е предприело никакви действия, свързани с пътната безопасност. Това говори или за сериозна некомпетентност, или обвързаност със строителните фирми, отсече той.

Данните за месец май показват, че жертвите на пътя са се увеличили с 35%, сравнение с 2020 година. 54 души са загиналите за месец май, а миналата година те са били 30 души. "Тези факти ме карат да си задам тези два риторични въпроса: Дали политическата обстановка влияе на жертвите по пътищата, и дали политиците носят пряка отговорност за жертвите по пътищата." В тази връзка Богдан Милчев заяви, че има подозрения, че с уволненията на шефовете на АПИ се извършва подмяна, а не промяна.

Милчев заяви, че за да има висококачествени пътища в страната, трябва да има незабавни кадрови промени в Държавната агенция Безопасност на движението по пътищата.

Попитан какви санкции трябва да се наложат на тираджиите, които изпреварват на пътя, Мирчев отговори, че не на всякъде е забранено на тировете да изпреварват. Санкции при злоупотреби на пътя трябва да има, но и качествени магистрали също. Той даде за пример извършения ремонт на околовръстното в Пловдив. Хвърлиха се 25 млн. лв. за този ремонт, а в момента този път е по-опасен сега, отколкото преди. В момента сме в абсурдната ситуация хората да протестират срещу махането на мантинелите на това шосе.

На въпрос на News.bg дали са чести случаите, в които професионални шофьори получават удостоверения, без реално те да са се явили на психотест, Милчев отговори, че в момента се правят реформи в ДАИ и едва след това може да се даде отговор на този въпрос.

Попитан за казуса с арестувания шеф на 3-РПУ, който е обвинен, че е иззел видеозаписи при катастрофата в Пловдив, при която трима души загинаха, Мирчев отговори: "Ако това е вярно, то българската полиция се нуждае от рестарт."

Европейската харта за пътна безопасност (ЕХПБ) е най-голямата платформа на Европейската комисия за участието на гражданското общество по темата пътна безопасност, с хиляди членове. Цел на Хартата е да се подкрепи амбицията на Vision Zero за намаляване на смъртните случаи по пътищата в ЕС до почти нула до 2050 г.

С цел по-висока ефективност на местно и национално ниво, Генерална дирекция "Транспорт" на Европейската комисия ще работи интензивно с мрежа от национални представители (National Relays) в 27-те държави-членки на ЕС, като са избрани водещите експертни организации по държави.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
кьорфишек
1 Отговор
А и освен всичко казано,включвам и джигитите в България,които си мислят че пътя е направен само за тях,а правилника за движение по пътищата е написан за всички други,но не и за тях.

Оценка:
-3 +12

Юрий Чайка
2 Отговор
ма как бе неможе да бъде , нали мутрагеню щеше да вика Discorevy channel да им покаже как ставали тия работи хахахахахаххаха

Оценка:
-1 +6

На Тракия
3 Отговор
разрешено ли е ТИР-ове да се изпреварват един друг?

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +9

Перо
4 Отговор
Защо премахнаха изпита пред КАТ? Едно време имаше респект от този изпит,сега книжките се взимат или с пари или с формално явяване.Колко афери се разкриха в агенциите към МТ и колко народ измря по пътищата и не се прави нищо! Мутренският режим нанесе и тук непоправими щети.

Оценка:
-1 +10

Аз.....
5 Отговор
Я тоз да си каже докато беше началнис на КАТ ,къкви ги е твори........

Оценка:
-1 +6

Аз.....
6 Отговор

До коментар #3 от "На Тракия":


Защо то са чужденци.........Турци.

Оценка:
-0 +2

писна ми
7 Отговор
Не може "100" години, да се повтаря едно и също. Констатира се проблем - отстранява се на момента. Всичко друго е 'разтягане на локум'. Кучето си лае, керванът си върви, катастрофите са ежедневие, загиналите се трупат.

Оценка:
-0 +5

fon4o
8 Отговор
Ами аз искам перфектни пътища, пък после колкото искате камери и патрулки слагайте. Ама сега хем дупки, хем винетки, хем глоби !

Оценка:
-0 +9

замислен
9 Отговор
докато беше началник на КАТ само акции му бяха у главата "днес акция скорост" обявява се по медиите - вадят се радарите по хранилките и се прибират дрегерите, пиеш и караш и не ти пука, другата седмица е "алкохол" дебне се нощем по заведенията ама пък се прибират радарите. В края на месеца се отчитаха куп актове а никой не контролираше движението.

Оценка:
-0 +5

Чочо
10 Отговор
Докато има водители ,които като ги спрат за контрол,веднага уволняват проверяващия така ще е.Тия същите,ако това го кажат в белите страни нема да разберат как ще щракнат белезниците.

Оценка:
-1 +3

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
11 Отговор
Как смятате Проценти и какво пишете......................???????Миналата година месец Май 30човека загинали,а тази с35% повече,или 54човека?????ААААААбе,вие сте неграмотни ПРОЦентно БЕЕЕЕ!Тоя човекопитек говори и той на Ангро в ПЪТИиии!В ПЪти не си ходил на училище в часовете по СМЯтане!

Оценка:
-0 +5

6A13TT
12 Отговор
Нищо никога няма да се промени. Държавата е такава, защото народът е такъв.

Оценка:
-0 +4

Да,да
13 Отговор
Дори в Албания е по-безопасно. Само че до вчера Милчев и такива като него даваха книжки на малоумниците.

Оценка:
-0 +3

Аз.....
14 Отговор
Ооооооо забравих!
Как ви звучи инж.- КАТАДЖИЯ ПРИ ТОВА ОФИЦЕР а сега председател на организазия?
По негово време май 2007,8 и 9 как беше?

Оценка:
-0 +6

Аз2
15 Отговор
Този човек защо беше изгонен от Кат защо все от провалени ръководители вземате мнение?

Оценка:
-0 +5

Умник 65
16 Отговор
Този е некадърник! Създател на мулетата в КАТ, и какво ли не....!! Да млъква. Института да се закрие!

Оценка:
-0 +2

Бай Шиле
17 Отговор
Този ако се изживява като експерт,защо не казва и една дума за неадекватните ограничителни знаци от 1970 година? И може ли да публикува отчет какво е направил този институт от който взема заплата?

Оценка:
-0 +0

Бай Шиле
18 Отговор
"...новото правителство не е предприело никакви действия..." Лошо Седларов,лошо.Ще предприеме,не бой се.Добре,че си с максималната пенсия.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов обяснява защо България няма да се откаже от „Южен поток”.
Правиш една тръба. Зариваш я и всяка година взимаш такса от нея."

Още бисери
ТОП 5