2 15512

ИПБ настоява за незабавни решения

  • ипб-
  • черни пътища

Институтът за пътна безопасност предоставя карта на черните пътища в България

ИПБ настоява за незабавни решения - 1
Карта: ИПБ

Изследване на Института за пътна безопасност показва, че на АМ “Тракия” са загинали 108 души в периода 2017-2020 година, ранените са 1080. Tези данни я превръщат в магистралата с най-висок риск да загинеш в България. На всички останали магистрали за същия период са загинали общо 74 души с 603 ранени лица. Въпреки че през последните 10 години рискът да загинеш от ПТП в България е един от най-високите в целия ЕС, ние продължаваме да имаме и най-високата разрешена скорост от 140 км/ч. на автомагистрала в цяла Европа.

Експертите на ИПБ считат за безотговорно и непрофесионално мълчанието на държавните институции по неправилното взето политическо решение през 2012 година за увеличаване на максимално допустимата скорост на 140 км/ч.

Институтът за пътна безопасност предоставя карта на черните пътища в България и настоява за незабавни политически и експертни решения за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в България. Ние сме единствената страна в ЕС, при която се констатира увеличение на жертвите от ПТП от месец май 2021 година с повече от 40% спрямо 2020 година. През тази година от месец май до 20 юни са загинали 88 души, а за същия период на миналата година те са били 53 -ма.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 10 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    22 6 Отговор
    Не им е лесно, 500 000 000 километра магистрали трудно се поддържат :)
  • 2 Sofia

    11 1 Отговор
    Кръговото на 4-ти км . Цариградско шосе, София. Всеки ден има катастрофа, но на никой не му прави впечетление

    Коментиран от #9

  • 3 БАЙ Х@Й ‼️

    23 3 Отговор
    Проблемът не е, че ИМАМЕ ограничение 140км/ч на магистрала! Проблемът е , че НЯМАМЕ магистрала!

    Коментиран от #6

  • 4 глоги

    6 7 Отговор
    ....нa AМ “Трaкия” ca зaгинaли 108 души в пeриoдa 2017-та-2020-та гoдинa, а рaнeнитe ca 1080. Teзи дaнни я прeвръщaт в мaгиcтрaлaтa c нaй-виcoк риcк дa зaгинeш в Бългaрия. МАГИСТРАЛАТА Е ПО-ОПАСНА ОТ КОРОНАТА ВИРУС И ПО-ОПАСНА ОТ МАГИСТРАЛКА С КОКАИН.

  • 5 Знайко

    12 1 Отговор
    Много лъжи са написани, не България, а Германия е държавата с най-висока разрешена скорост по магистрала. В Германия няма ограниччение. Да по-високата скорост е предпоставка, но не е причина. И с 120 км/ч , както и с 140 км/ч пак ще изпаднеш в аквапланинг, заради локвите по магистралите ни.

    Не скоростта е причината на идиота, който кара в насрещното на магистрала. Или пък на жената, която докато изпреварвала автобус, завила и го блъснала в канавката и умряха хора.
  • 6 перничанин

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Другия проблем е , че никой не го спазва това ограничение, особено мотористите. Проблем са и тия които карат с много под ограничението. Отдавна трябваше да има закон за минималната скорост по магистрали и скоростни пътища. Решението не е нови ограничения, а превенция. Елементарно е, пускат необозначени автомобили да обикалят и спират, агресивни, бързащи или "охлюви", и да глобяват. Борбата с корупцията е другата част. Съд и затвор за корумпиран полицай , като в Гърция. Не са необходими много инвестиции, а желание за промяна.

    Коментиран от #10

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Последния Софиянец

    3 2 Отговор
    Тия гербави организации какво се обаждат? Не разбраха ли че времето на далавери с пътища отдавна отмина
  • 9 Софиянци

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Sofia":

    имаме в излишък , а и няколко паразита по-малко не са проблем.
  • 10 Е то и сега

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "перничанин":

    го има в Закона за движение по пътищата записано - "На път, обозначен като автомагистрала или скоростен път със съответния пътен знак, е разрешено движението само на автомобили и мотоциклети, чиято конструктивна максимална скорост надвишава 50 km/h. Движението на други пътни превозни средства, както и движението на пешеходци, воденето на животни и навлизането на автомобили, теглещи пътни превозни средства с гъвкава връзка, е забранено"..Само, че тези 50 км/ч са прекалено ниска летва, според мен ще е по-удачно да е 80-90 км/ч(само при хубаво време за нашите магистрали, че в дъжд или сняг са достатъчни да се претрепе човек..) И кога ще започнат да следят пъплещите едвам тирове по баирите? Защо няма кантари по отбивките, да лъсне истината, че никой не спазва 40 тона, а ще изскочат "смелчаци" с над 60-70 обща маса? Защото именно заради тях пътищата са ни на тоя хал, всеки кара двойно претоварен

    Коментиран от #11

  • 11 замислен

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Е то и сега":

    В пoвeчeтo cлучaи нe e винoвeн acфaлтa a идиoтa зaд вoлaнa. Пълнo e c рaзни тaрикaти кaрaщи c 90 в лявaтa лeнтa, кaмиoни c oгрaничитeли и ce изпрeвaрвaт - и двaтa ca oгрaничeни нa 90 тaкa чe кaтo зacтaнaт уcпoрeднo и кaрaт тaкa 1 килoмeтър дoкaтo някoй ce oткaжe. Прocтo трябвa дa cи имa нaблюдeниe дa ce изкaрвaт 'oхлювитe", тeзи c високата скорот, тези дето постоянно се шляят между лентите и тези с ниската скорост в лявата лента. За сега контрола е от време на време за максимална скорост а точно тя е най-малката беля за момента.
  • 12 Че то това

    1 0 Отговор
    Тракия, а и не само тя, не прилича на нищо! Стар асфалт, нов асфалт, кръпки, набръчкана повърхност, много неравности. Това е тотална пародия на магистрала. Да не говорим за табели, маркировка, светлоотразители, осветление, мантинели. Колкото по-скоро всички магистрали станат платени в България, толкова по-добре за поддръжката им и тяхното качество. Включително и електронни системи за предварително уведомяване при аварии и транспортни произшествия. Всички че**джии, които не искат да плащат, да си карат по безплатните двулентови пътища! А1 София-Бургас трябва да е минимум 25 лева тол таксата за леките автомобили.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове