Отговорната държавна политика и привличането на чуждестранни инвестиции ще помогнат за постигане на устойчива свързаност, ускорено икономическо развитие и подобряване на конкурентоспособността в Източна Европа. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров при откриването на панел „Транспорт“ на бизнес форума в рамките на българското домакинство на инициативата „Три морета“ 2021, цитиран от ведомството.
"Убеден съм, че обединяването на усилията на държавите от региона между Адриатическо, Балтийско и Черно море, ще допринесат за преодоляване на съществуващите пропуски и недостатъци в инфраструктурата", каза Георги Тодоров. "Модернизацията, цифровизацията и зеленият преход във всички видове транспорт имат огромен потенциал за бъдещото реализиране на инвестиции и иновации в областите на транспортната, енергийната и цифровата инфраструктура. Инициативата „Три морета“ вече дава първите си резултати с реализацията на двата проекта в Естония и Полша.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията предприе действия за подобряване на свързаността по направлението Север-Юг и съвместно с Република Гърция се стремим да реализираме проекти по това направление. За осигуряването на устойчива свързаност между българските черноморски пристанища с крайбрежието на Адриатика, възобновихме диалога за финализиране на дейностите по изграждането на транспортната инфраструктура по протежението на Коридор № 8 между България, Република Северна Македония и Република Албания", добави министър Георги Тодоров. Той уточни, че министерството работи активно за подобряване на мобилността и свързаността на двустранна и многостранна основа с държавите от региона на Западните Балкани.
„Като представител на водещата институция на една от приоритетните оси на инициативата „Три морета“ – цифровата мобилност ще допълня, че тя обединява две от трите водещи линии на сътрудничество в рамките на „Три морета“ – транспорт и цифровизация. Разбирането ни е, че тези дейности ще имат изключително важно значение в бъдеще, с оглед на новата мисия пред железопътния транспорт, в контекста на „Зелената сделка“, икономическото възстановяване от пандемията, както и политиките на ЕС за създаване на постоянна тенденция за пренасочване на товарните превози от автомобилен към железопътен транспорт. Предприети са действия за възстановяване на жп линията Русе-Варна, който е един от приоритетните проекти с трансгранично и вертикално значение на инициативата „Три морета““, заяви министър Тодоров.
"Европа насочи фокуса си в посока на по-екологична и по-цифровизирана система на мобилност и транспорт, чрез намаляване на въглеродния отпечатък, подобряване на сигурността и качеството на предлаганите услуги", обобщи в заключение транспортният министър Тодоров.
В рамките на форума президентът на Република България Румен Радев и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров валидираха пощенско-филателно издание, посветено на българското домакинство на инициативата „Три морета“. Пощенската марка е универсален символ на обединяване на хората. Филателното послание ще достигне не само до правителствата и институциите, а и до гражданите на страните, разположени между Черно, Балтийско и Адриатическо море. Изданието се състои от една пощенска марка в блок с тираж 5 100 броя. Художник на проекта е Огнян Стефанов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мдда
15:40 09.07.2021
2 Респект за Радев
Коментиран от #7
15:41 09.07.2021
3 Който иска да вярва
15:44 09.07.2021
4 ЧистБизнес
Коментиран от #6, #8
15:46 09.07.2021
5 Българка
15:48 09.07.2021
6 Българка
До коментар #4 от "ЧистБизнес":
Триморието не е военен проект, а икономически!Коментиран от #10
15:49 09.07.2021
7 Въже за доган тиквата
До коментар #2 от "Респект за Радев":
Дебелия и каскета15:49 09.07.2021
8 Милиарди ше грабим
До коментар #4 от "ЧистБизнес":
Тва ше прайм15:50 09.07.2021
9 перничанин
15:59 09.07.2021
10 Българка
До коментар #6 от "Българка":
Приятелю, нищо не разбираш. Когато става въпрос за пари и сфери на влияние (разбирай пак пари), няма само икономически или само военни интереси.16:04 09.07.2021
11 GnG
16:09 09.07.2021
12 Каква инфраструктура ?
16:22 09.07.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 858492929
19:24 09.07.2021
15 Много прости
Коментиран от #16
00:35 10.07.2021
16 Абсолютно вярно
До коментар #15 от "Много прости":
Нека добавим още, че с такова пресичане на Дунав цялата магистрала Хемус става с европейско значение! От една страна на изток от Плевен в посока пристанището на Варна, а от друга страна на запад от Плевен в посока София и после на юг към Солун. Разбира се по отношение на Бургас, източното Беломорие и още на Турция, пресичането на Стара планина ще става през Централна България при Габрово и тунел Шипка. По този начин и делът на магистрала Тракия на изток от Стара Загора към пристанището на Бургас ще придобие смисъл на трасе за транзитни товари. Отделно ще прави още отлична връзка при Димитровград с магистрала Марица към Истанбул, а през Маказа ще достъпва и Беломорието в посока Дедеагач. Такъв коридор Север-Юг ще повлияе изключително положително за развитието на регионите и на практика ще разпръсква целогодишно трафик през почти цяла България!15:50 10.07.2021