19 Февруари, 2013 09:49 1 198 5

Възрастните пешеходци - най-опасни

  • пешеходци-
  • възрастни

Най-големият проблем на пътя е поведението на пешеходците и в частност на възрастните хора над 60 години, които излизат и се движат в тъмната част на денонощието, обясни пред bTV началникът на КАТ-София Богдан Милчев.

След като отчете намаляване на инцидентите и ефективност на въведените глоби и за пешеходци, и за шофьори, той допълни, че е необходима промяна на манталитета на пътя. От началото на годината само в София четирима възрастни пешеходци са починали, пресичайки на неправилни места.

В понеделник столичният КАТ обяви старта на кампанията „Запази ме”, в чийто фокус застава именно пешеходецът. В тази връзка Милчев даде няколко съвета на пресичащите – да бъдат видими, да спазват правилата и да алармират намерението си за преминаване през пътното платно с високо вдигната ръка, както е по закон.

По думите му водачите вече са станали по-дисциплинирани, ситуацията на пътя не се влошава, но и не става по-добра. Затова и се провеждат редица кампании, включително в училищата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай хой

    0 0 Отговор
    Опасни, опасни, колко да са опасни. Той тиквуня взе успешно да се справя с тях. Май няма да му стигне времето.
  • 2 Клаус

    0 0 Отговор
    Така е, старците ни са недисциплинирани и с ниска култура, затова и наследниците им са такива. Такава е и политиката на страната ни от 44-та насам. От както празноглавите и беззъбите взеха властта, България изгуби всякакъв шанс за цивилизовано развитие. По времето на комунизма се строяха боклучливи панелки с пари назаем за да има къде да живеят селяните принудени да работят във фабрики и заводи бълващи нискокачествена продукция конвертируема единствено в източния блок. Сега когато няма СССР, комунистите взеха да менят цветовете си и да прилагат върху изстрадалия народец, какви ли не сценарии довеждащи Родината ми до сигурен колапс.
    До кога ли народа ще се бие срещу вятърните мелници на "демокрацията" и дали ще стигне до прозрението за истинските виновници за жалкото положение в което се намира България?
  • 3 Анна Клайнщофен

    0 0 Отговор
    Искам да призова гражданите и селяните на Република България да се научат да се пресичат на указаните места, за да няма изнервени шофьори и инциденти. Да се движат по тротоарите по възможност винаги отдясната страна, и ако са повече от един да не се движат рамо до рамо, за да можем безпроблемно да се разминаваме. По ескалатори и стълбища винаги трябва да се стои отдясно, заради бързащите хора. Нека бъдем малко по- цивилизовани. Тези + някои други правила ще направят съжителството ни по- лесно!
  • 4 СССР

    0 0 Отговор
    тука ясно си личи че сте много зле като народ наистина да обвинявате собствените си за това че не могат да пресичат по бързо или неадекватно заради напредналата си възраст зщото ви пречат да фучите през пешеходните пътеки или по пътищтата трябва да си доста зле а защо не осветлят ясно и боядисат с ярка боя всяка пешеходна путека като добавят камери и ограничители на скороста дали би имало толкова много пострадали а също така и високи глоби за онези за които пресичащите хора са просто колчета за слалом преди всичко за да си шофьор трябва да внимаваш да не удариш каквото и да е било още повече човек а как ще го напрвиш това вече зависи от тебе като човек съобразявайте се
  • 5 Георги Димигров-Ампера.бг

    0 0 Отговор
    Гледах г-н Богдан Милчев при обявяване на акция „ Запази ме ! „
    Идеята е добра, но тя е неосъществима, защото „ диагнозата „ е грешна. Убедете се. Вижте и коментарите ми в „ Катастрофи по зебрите „

    Статистиката на КАТ сочи, че инцидентите на зебри са твърде чести и като една от основните причини се смята недобрата видимост на маркировката „ – статия от интернета
    Аз не мога да си обясня как шофьорите виждат и 10 % от зебрите.. Как ще я видиш, когато пред теб има автомобил или десетки. Погледът на шофьорът е насочен директно напред водоравно на очите му и към пътното платно, което оформя и „ пътният му дисплей „ от който получава реална информация и от него се води, при което периферното зрение не участва активно. Такава е психичната му нагласа, така реално управлява. Не си върти главата нито наляво, нито надясно, нито гледа нагоре. Каква продължителна информация може да получи от там ? Как ще видиш знаците ако се движиш вечер на къси светлини, в мъгла, в дъжд, при изпреварване на друг движещ се или грешно спрял товарен и друг автомобил ? Кой ще ти види пътните знаци ако има три ленти, а и две? Видя се не от днес, а вече сигурно и от сто години, че така индивидуално и самосиндикално зебрите не представляват никаква защита на хората, нито вдигнатите на високо лампи, или вълнообразните линии до тротоарите в Англия. Те “ изкачат „ пред теб в секундата и как ще реагираш ? Като създадеш опция за верижна катастрофа..И те случват много често..
    Тогава как да „ лекуваме тази епидемия „ – катастрофите по зебрите?
    Причините не са от :
    Неосветените „ зебри „…
    Нито в това, че не са боядисани в червено…
    Нито в това, че не са повдигнати 8- 10 сантиметра…
    Нито в това, че липсват скъпи соларни пътни знаци…
    Нито в това, че липсват светлоотразители пред тях…
    Нито , че няма „ интелигентни „ пешеходни пътеки..
    Нито в това, че няма или има светофари пред тях
    Нито в това, че няма дежурни полицай пред тях…
    Нито ще помогнат новите санкции…
    Нито с желанието на някои за увеличаване на кормилните часове
    Ако „диагнозата„ беше вярна щеше да има трайни резултати…
    А то няма. Тогава трябва да се търсят алтернативи !
    Аз предлагам една. Нека да има и други.
    Нека да има конкуренция !
    Причината е съвсем друга и Ви я представям !
    Това ще стане като осъществим „ образоване на легналите полицай „ , като ”образоваме пешеходните пътеки „ с „ граждански стоп- палки „ , като „ образоваме „ пътните платна преди тях или ги „ дубъл- образоваме „ с визуална и звукова информация …Сегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век.. Сегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век.. . Добра е наредба № РД-02-20-10, в която са дублирани част от предложенията ми. Но особено ми харесва решението за „ изнесените тротоари „ И с тази наредба се доказва, че досегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век..Още преди 10 години съм написал новата „ виртуална рецепта „ в : www.ampera.free.bg и ако започнат да се приемат “ медикаментите „, то „ симптомите на изненадите за наближаващите пешеходни пътеки„ ограничения на скоростта, знака стоп и други пътни изненади ще изчезнат веднага и то с минимално вложени пари, но с реални резултати- наречени превенция. Без „ образоване „ на пътните платна с нов вид хоризонтална и вертикална маркировка, която е описана в горният сайт, нищо няма да се промени и в обозримо бъдеще. Ако водачът не бъде информиран предварително визуално през „ пътният дисплей „ че наближава зебра, стоп, ограничение на скоростта как ще реагира по най- добрият начин ? И да е робот, и да има в него имплантирани датчици, а даже и да е екстрасенс не може да види пешеходната пътека и да се предпази всеки път ефективно.Това е истината. Прочете те я и коментирайте, но професионално, за да предизвикаме обществен интерес за оценка на решението
    Аз съм Вашия виртуален „ трафик – терапевт „ Георги Димитров-Ampera.bg


Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове