Най-големият проблем на пътя е поведението на пешеходците и в частност на възрастните хора над 60 години, които излизат и се движат в тъмната част на денонощието, обясни пред bTV началникът на КАТ-София Богдан Милчев.
След като отчете намаляване на инцидентите и ефективност на въведените глоби и за пешеходци, и за шофьори, той допълни, че е необходима промяна на манталитета на пътя. От началото на годината само в София четирима възрастни пешеходци са починали, пресичайки на неправилни места.
В понеделник столичният КАТ обяви старта на кампанията „Запази ме”, в чийто фокус застава именно пешеходецът. В тази връзка Милчев даде няколко съвета на пресичащите – да бъдат видими, да спазват правилата и да алармират намерението си за преминаване през пътното платно с високо вдигната ръка, както е по закон.
По думите му водачите вече са станали по-дисциплинирани, ситуацията на пътя не се влошава, но и не става по-добра. Затова и се провеждат редица кампании, включително в училищата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай хой
10:05 19.02.2013
2 Клаус
До кога ли народа ще се бие срещу вятърните мелници на "демокрацията" и дали ще стигне до прозрението за истинските виновници за жалкото положение в което се намира България?
11:25 19.02.2013
3 Анна Клайнщофен
11:37 19.02.2013
4 СССР
21:17 19.02.2013
5 Георги Димигров-Ампера.бг
Идеята е добра, но тя е неосъществима, защото „ диагнозата „ е грешна. Убедете се. Вижте и коментарите ми в „ Катастрофи по зебрите „
Статистиката на КАТ сочи, че инцидентите на зебри са твърде чести и като една от основните причини се смята недобрата видимост на маркировката „ – статия от интернета
Аз не мога да си обясня как шофьорите виждат и 10 % от зебрите.. Как ще я видиш, когато пред теб има автомобил или десетки. Погледът на шофьорът е насочен директно напред водоравно на очите му и към пътното платно, което оформя и „ пътният му дисплей „ от който получава реална информация и от него се води, при което периферното зрение не участва активно. Такава е психичната му нагласа, така реално управлява. Не си върти главата нито наляво, нито надясно, нито гледа нагоре. Каква продължителна информация може да получи от там ? Как ще видиш знаците ако се движиш вечер на къси светлини, в мъгла, в дъжд, при изпреварване на друг движещ се или грешно спрял товарен и друг автомобил ? Кой ще ти види пътните знаци ако има три ленти, а и две? Видя се не от днес, а вече сигурно и от сто години, че така индивидуално и самосиндикално зебрите не представляват никаква защита на хората, нито вдигнатите на високо лампи, или вълнообразните линии до тротоарите в Англия. Те “ изкачат „ пред теб в секундата и как ще реагираш ? Като създадеш опция за верижна катастрофа..И те случват много често..
Тогава как да „ лекуваме тази епидемия „ – катастрофите по зебрите?
Причините не са от :
Неосветените „ зебри „…
Нито в това, че не са боядисани в червено…
Нито в това, че не са повдигнати 8- 10 сантиметра…
Нито в това, че липсват скъпи соларни пътни знаци…
Нито в това, че липсват светлоотразители пред тях…
Нито , че няма „ интелигентни „ пешеходни пътеки..
Нито в това, че няма или има светофари пред тях
Нито в това, че няма дежурни полицай пред тях…
Нито ще помогнат новите санкции…
Нито с желанието на някои за увеличаване на кормилните часове
Ако „диагнозата„ беше вярна щеше да има трайни резултати…
А то няма. Тогава трябва да се търсят алтернативи !
Аз предлагам една. Нека да има и други.
Нека да има конкуренция !
Причината е съвсем друга и Ви я представям !
Това ще стане като осъществим „ образоване на легналите полицай „ , като ”образоваме пешеходните пътеки „ с „ граждански стоп- палки „ , като „ образоваме „ пътните платна преди тях или ги „ дубъл- образоваме „ с визуална и звукова информация …Сегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век.. Сегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век.. . Добра е наредба № РД-02-20-10, в която са дублирани част от предложенията ми. Но особено ми харесва решението за „ изнесените тротоари „ И с тази наредба се доказва, че досегашната ” рецепта „ вече е ретро и анахронизъм за 21 век..Още преди 10 години съм написал новата „ виртуална рецепта „ в : www.ampera.free.bg и ако започнат да се приемат “ медикаментите „, то „ симптомите на изненадите за наближаващите пешеходни пътеки„ ограничения на скоростта, знака стоп и други пътни изненади ще изчезнат веднага и то с минимално вложени пари, но с реални резултати- наречени превенция. Без „ образоване „ на пътните платна с нов вид хоризонтална и вертикална маркировка, която е описана в горният сайт, нищо няма да се промени и в обозримо бъдеще. Ако водачът не бъде информиран предварително визуално през „ пътният дисплей „ че наближава зебра, стоп, ограничение на скоростта как ще реагира по най- добрият начин ? И да е робот, и да има в него имплантирани датчици, а даже и да е екстрасенс не може да види пешеходната пътека и да се предпази всеки път ефективно.Това е истината. Прочете те я и коментирайте, но професионално, за да предизвикаме обществен интерес за оценка на решението
Аз съм Вашия виртуален „ трафик – терапевт „ Георги Димитров-Ampera.bg
00:08 20.02.2013