Нужно е време за изграждане на имунитет и ефективен имунен отговор. Защитният отговор започва да се проявява след около 2 седмици от прилагането на първата доза при ваксините с двудозов прием, след което за определен период от време продължава да се усилва.
Това обясняват от здравното министерство във връзка с това кой и как може да се зарази с коронавирус след ваксинация.
След няколко седмици защитният отговор започва да избледнява. Затова се прилага втора доза, която консолидира имунния отговор за много по-продължителен период. Усилващият ефект на втората апликация се проявява също след около 1-2 седмици. Накратко, след първата апликация на ваксината е нужно време за изграждане на имунитет. В този период, ако вирусът циркулира в популацията, ваксинираният се намира в риск от инфектиране и разболяване.
При първата среща с антигена (в резултат на първата апликация на ваксината) около 50 процента от ваксинираните изграждат достатъчно добър имунитет, който да ги предпази от разболяване. След втората апликация този процент значително се повишава и достига 80-90 на сто, посочват още от МЗ.
Както пост-инфекциозният, така и пост-ваксиналният имунитет, осъществяват различна степен на защита - защита от летален изход, защита от хоспитализация поради тежко протичане на болестта, защита от разболяване, защита от инфектиране. Трябва да се прави разлика между инфектиране и разболяване. Положителен PCR резултат за SARS-CoV-2 означава инфекция с вируса, но все още не и разболяване. В резултат на инфекцията само някои ще развият и симптоми на COVID-19.
Нито една ваксина не работи на 100 процента за всеки, допълват здравните власти.
Случаите на разболяване след завършен имунизационен курс се обозначават с термина "пробив в защитата на ваксината" (breakthrough cases). Появата на пробиви зависи от три основни фактора:
1. От вируса - пандемичният вирус SARS-CoV-2, продължавайки да циркулира сред човешката популация, мутира до значими за общественото здраве варианти (алфа, бета, гама, делта и т.н.), които са както по-заразни, така и по-добре адаптирани да избягват имунния отговор на гостоприемника.
2. От приложената ваксина - за да се прояви напълно защитният ефект на ваксините, е нужно време за развитие на протективен имунен отговор. Това става обикновено след около 2 седмици след завършен ваксинационен курс.
3. От индивидуалния имунен отговор - в човешката популация съществуват здрави хора, които не изграждат достатъчно напрегнат имунитет след ваксиниране.
Съществуват и клинично здрави хора, които поради съпътстващо заболяване или генетична предразположеност не изграждат качествен имунен отговор. Нещо повече, с напредване на възрастта качеството на имунния отговор също отслабва. Продължителният прием на някои медикаменти като поддържаща терапия при определени заболявания също може да отслаби развитието на пълноценен имунен отговор, добавят от Министерството на здравеопазването.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й ‼️
17:43 07.08.2021
2 бакалин
Коментиран от #8
17:45 07.08.2021
3 въпросче
17:46 07.08.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 глоги
17:48 07.08.2021
6 Капитан БГ Ваксина
17:49 07.08.2021
7 Jacques Yves Moineau
17:53 07.08.2021
8 Centyrion
До коментар #2 от "бакалин":
Не само това,ваксината на Пфайзер има ефективност 39% срещу делта варианта.Това е официалната статистикаКоментиран от #9, #19
17:54 07.08.2021
9 Ами
До коментар #8 от "Centyrion":
Добре, ама същата официална статистика от същото проучване дава и защита от тежко протичане близо 90 процентаКоментиран от #13
18:03 07.08.2021
10 Емил
Коментиран от #22
18:04 07.08.2021
11 Дааа
18:05 07.08.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Centyrion
До коментар #9 от "Ами":
Е да де,ама в Израел ,където 70% са ваксинирани,тежките хоспитализации са 90% на хора с две игли на Пфайзер.Болестта се развива без значение от процента ваксинирани.Ваксините не работят,или по скоро ако работят ,то е в посока на тромбози.Коментиран от #21
18:11 07.08.2021
14 Ваксър
18:14 07.08.2021
15 Мозък по 0
Коментиран от #16
18:18 07.08.2021
16 Centyrion
До коментар #15 от "Мозък по 0":
Да ги продават бе,как какъв е ,да ги наложат и да си на абонамент.Да изчистят пенсионерите в белите държави щото живеят дълго и пенсионните системи се задъхват.Неселението застарява и е в тежест.18:28 07.08.2021
17 Просветен илюминат
Как го развива?Какъв е принципа на действие на ваксината?
Причината не е ли отстранена за да се появи симптом и да ви подскаже,че вършите нещо нередно и трябва да се промените ще се боледува още и още,докато не се сринете и напуснете този материален свят.
Проблема е в теб,решението му също
18:29 07.08.2021
18 Просветен илюминат
Постоянство, Дисциплина и Упоритост
18:35 07.08.2021
19 Ваксиниран1403
До коментар #8 от "Centyrion":
Не е толкова при всички , а това е средна стойност.Най добрата манипулация се постига, като се дава частична информация поднесена по целенасочен начин.18:48 07.08.2021
20 Мишо
18:51 07.08.2021
21 Ваксиниран1403
До коментар #13 от "Centyrion":
Напълно ваксинираните в болница в Изриел са основно хора на 90, 80, 70 години с много и тежки съпътстващи заболявания. Онко болни, трансплантирани и на имунно супресивна терапия. В един момент когато болните в болница при тях бяха около 60 от тях имаше само един напълно ваксиниран под 60 години и 16 не ваксинирани под 60 години ваксините работят колкото и да го отричат антиваксърите. Сто процентна защита няма, но и частична защита е много повече от никаква защита.Коментиран от #23
18:58 07.08.2021
22 dfu
До коментар #10 от "Емил":
Развиват имунитет само към шипчестия протеин в ковид, а в ковида има една камара протеини, към които ваксината не прави нищо. Затова ваксинираните се разболяват отново и пак пренасят вируса. Непродажните специалисти казват, че преболедуването дава истинския и траен имунитет, а не ваксините.Коментиран от #24
19:05 07.08.2021
23 Centyrion
До коментар #21 от "Ваксиниран1403":
Ами те на всякъде по света включително и България починалите са със тежки съпътстващи заболявания.Средната възраст на "починалите от ковид" с с два месеца по висока от средната продължителност на живота.Здрав човек от ковид не умира.Играта е много мръсна.66% от смъртността в света е от сърдечно съдови болести,защо не се борят с тях,а решиха да ни "спасяват" от тази Китайска кашлица ,от която смъртността е 0.3%,и 2% с пост ковидният синдром ?Нещата са несъизмерими.Изумен съм от мащабите на тази глобално организирана кампания,и на количеството хора лишени от възможността да мислят!!!Коментиран от #26
19:26 07.08.2021
24 Ваксиниран1403
До коментар #22 от "dfu":
Единствено този протеин е важен защото той е ключа с който вируса прониква в клетките. Ако той не се блокира вируса ще влезе в клетките и човека ще бъде заразен. Имунитета към другите части на вирусната обвивка може да доведе до по-леко изкарване на заболяването, но не може да предпази от заразяване. Ако ще се получава естествен имунитет е много по-безопасно и по-добре това да стане при евентуално заразяване след ваксинация, а не при заразяване с вируса без никаква защита и голям риск за тежко боледуване трайни увреждания и дори смърт. Заразилите се ваксинираните в огромната си част са безсимптомни или го карат като най-обикновена настинка. Тече им носа и кашлят два три дни след което дават отрицателен тест. Тежките случаи при напълно ваксинираните са много по-редки отколкото сред не ваксинираните. Много леко и по-безопасно е да си ваксиниран отколкото да не си. Заразяването след ваксинация ще осигури още по-силен имунитет с много пъти по-малък риск.19:26 07.08.2021
25 Време е за подмяна на чиповете
По телевизията платените бабички
" -преболедувала съм го, но за да си спестя повторно заразяване ще се ваксинирам"
19:36 07.08.2021
26 Ваксиниран1403
До коментар #23 от "Centyrion":
Основната част от жертвите са такива, но далече не всички. Има млади здрави хора които си загубиха живота. И тук в България е така. Аз познавах човек които нямаше никакви заболявания дори и лекарства никакви не пиеше, а вече не е сред живите. Опасността може да не е толкова голяма за всички, но за някои е огромна Това че 80% не разбират даже, че са носители останалите 15% го карат като лека настинка 4.5% го карат тежко 0.5% умират прави вируса много по- страшен от един грип защото се разпространява мълниеносно през без симптомите или леко болните и стига до милиони. Вируса е опасен не защото е много смъртоносен, а защото е неконтролируем. Такъв ефект няма как да се постигне с обикновен грип макар че статистически той може да предизвиква усложнения в много повече хора. Просто грипа не е с толкова ефективно разпространение и далеч, не заразява цялото население всяка година. Освен това когато хората са болни от грип им е трудно да станат от леглото и не сеят вируса сред всички със седмици. При този вирус е точно така 80% не разбират даже, че са носители, но заразяват масово всички около себе си и вируса стига до всички. При смъртност 0.5% от 7000000 са 35000 жертви за България.0.5% от 7000 000 000 са 35 000 000 за света. А ако процента не е 0.5%, а е 5%?
Кое е приемливото ниво на жертвите. Ако ти или твоите близки са в тези бройки тогава дали е безопасен?
Коментиран от #28
19:36 07.08.2021
27 Онзи
19:37 07.08.2021
28 Centyrion
До коментар #26 от "Ваксиниран1403":
Карах болеста края на ноември 2020 г,не беше тежко,но не и много леко но нямах проблем с дишането,сега преди месец ме хвана нещо което беше доста по тежко, макар и за 3/4 дни само,едвам дишах още малко и щях да ходя за въздух в болницата.Не отричам съществуването на болестта, убеден съм в лабораторният и произход и в намеренията на нейните поръчители.Аз не бих се ваксинирал доброволно.Не съм анти ваксър,подкрепям ваксините,но не и тези.Коментиран от #30, #33
19:51 07.08.2021
29 Матей
20:18 07.08.2021
30 Ваксиниран1403
До коментар #28 от "Centyrion":
Аз подкрепям тези ваксини защото съм обеден в тяхната ефективност и безопасност. Убеден съм защото осъзнавам, че теса част от целия замисъл зад всичко, а такъв със сигурност съществува. Дали произхода на вируса е естествен или изкуствен в крайна сметка не е важното. По-важното е кой какви цели си поставя и съответно какви мерки взема или не взема и съответно какви резултати постига или не постига. Колкото до ваксините и играта зад тях аз още миналата година предвидих как ще се развият нещата. Ето мои коментар от тогава:Коментиран от #32, #35
20:25 07.08.2021
31 Местя го
20:30 07.08.2021
32 Шенко
До коментар #30 от "Ваксиниран1403":
Ти си дупчен билет.Коментиран от #34
20:31 07.08.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Ваксиниран1403
До коментар #32 от "Шенко":
Е и? Ние меките китки също сме хора!20:35 07.08.2021
35 Ваксиниран1403
До коментар #30 от "Ваксиниран1403":
Ваксините ще решат проблема, но докато стане това загубите в човешки животи и съсипани икономики ще нарастват още много. Ваксината ще е безопасна и ефективна, но действието и ще е кратко и от тук нататък тя ще бъде периодична всяка година или няколко пъти в годината. Няма да се ваксинират всички и вируса ще продължи да циркулира сред хората. Това е целта на кампаниите срещу “вредните” ваксини. Просто се прилага доброто старо разделяй и владей. Така ще е защото фармацевтичните компании, тяхното политическо лоби и собствениците им не биха изпуснали тази златна възможност всички правителства да се абонират за техните продукти завинаги и да получават сигурна и гарантирана печалба за години напред. Ако ваксините не са ефективни или имат странични ефекти тази цел няма да се постигне. Ще се продадат еднократно и край, а те не преследват еднократна продажба. Също така ако се ваксинират всички и вируса изчезне отново няма как да се печели дългосрочно.Коментиран от #36, #40
20:35 07.08.2021
36 Шенко
До коментар #35 от "Ваксиниран1403":
Ти си дупчен билет, нямаш думата!Коментиран от #37, #41
20:37 07.08.2021
37 Ваксиниран1403
До коментар #36 от "Шенко":
Свиквай! Светът принадлежи на проваксърите и меките китки!20:38 07.08.2021
38 Дедо Ванго
20:56 07.08.2021
39 Нормален хетеро
21:00 07.08.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Анонимен
До коментар #36 от "Шенко":
Какъв билет, бе колега!? Сайта даже и оцветените таблички му/и пуска! На кой друг коментатор са допуснали таблички?!21:24 07.08.2021
42 Това ли било
До коментар #40 от "Анонимен":
Логорея: Cпoрeд пcихиaтритe cлoвecнaтa дриcкaвицa e ocнoвeн признaк?! „Пaциeнтитe нямaт cтрeмeж дa изcлушвaт cъбeceдникa, дoри нe му дaвaт възмoжнocт дa ce изкaжe. Нeрядкo прocтo нe cпирaт дa гoвoрят бeз прeкъcвaнe.“[1] Кaтo cимптoм ce нaблюдaвa при ceнзoрнaтa aфaзия, мaниaкaлнитe cъcтoяния и шизoфрeниятa.21:30 07.08.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ваксиниран
Коментиран от #45
23:37 07.08.2021
45 Бог
До коментар #44 от "Ваксиниран":
Ти още 5 години няма да можеш да изкараш. Радвай се на лятото и есента, ако страхът ти го позволява.01:40 08.08.2021
46 Гърчев
01:51 08.08.2021
47 1984
Коментиран от #49
01:55 08.08.2021
48 ВЪН
02:00 08.08.2021
49 Ваксиниран1403
До коментар #47 от "1984":
Аз лично знам, че на определени места ваксинираните са над 90%. В малките гадове няма да се учудя и нито един лекар от някоя болница да не се е ваксинирал. Колко е средния процент аз нямам достоверна информация и не мога да твърдя колко е. Това, че си лекар не значи, че не си податлив на манипулации. Които използват социални мрежи често са много облъчени, но то си е индивидуално до човек. В другите страни обаче има статистика и процента на ваксинация сред лекарите е огромен. Да не говорим, че в някои страни ваксинацията за тях е задължителна вече. Отказалите и напуснали работа са изключително малко като процент това говори, че няма основателни опасения сред тях.02:07 08.08.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.