За най-драстичното орязване на градския транспорт в София, правено през последните десетилетия, алармират активистите от "Спаси София". Според тях управляващите от ГЕРБ са въвели осезаемо намаляване на транспортните средства по линиите на градския транспорт, което ще доведе до увеличени интервали и повече чакане на пътниците по спирките. Влошаването на транспортната услуга касае едни от най-важните и натоварени линии в столицата като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280, както и тролейбуси 1, 2, 6, 9 и др. Огромно орязване има при трамвайния транспорт по най-натоварените линиите като 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия, а времето за чакане се увеличава с над една четвърт.
„Това е изключително грешно решение, което ще изпъди всички останали пътници в градския транспорт. Хората ще чакат по-дълго и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем. Г-жа Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София” - предупреждава Борис Бонев от "Спаси София".
Независимият общински съветник е убеден, че градският транспорт се унищожава, защото системата и ЦГМ са пред фалит със задължения и загуби от около 100 млн. лв., натрупани само за тази година. „Най-страшното е че от ГЕРБ отказват да кажат на софиянци и останалите съветници колко точно е дупката в градския транспорт. Те крият информация за загубите от хората, които в крайна сметка ще трябва да платят милиони за лошото управление на г-жа Фандъкова. Затова настоявам кметът да излезе и да оповести публично колко точно са загубите, но и да предложи ясен план за намаляването им” - заявява Бонев.
От "Спаси София" твърдят, че тези загуби не могат да се оправдаят само с Ковид-кризата, а с многогодишното катастрофално управление на транспорта в града. Активистите казват, че вместо да се търсят мерки за подобряване на градския транспорт и да се привлекат нови пътници, а с това да се увеличат и приходите, единственото, което се прави, е поредното орязване. „Фрапиращ пример е тикет системата, за която ЦГМ плати около 100 млн. лв. от нашите пари, но тя още не работи. Столичани нямат възможността да пътуват и да се прекачват с един билет, а още са принудени да дупчат два. Системата е платена, но управляващите не въвеждат мерки, за да направят пътуването по-изгодно и удобно за гражданите, което е доказателство, че те само усвояват милиони, но не предприемат мерки за подобряване на градския транспорт” - коментира Бонев и настоява за спешни мерки за обръщане на ситуацията.
„Финансовият колапс на ЦГМ, постоянната загуба на пътници, орязването на наземния градски транспорт и липсата на каквито и да е мерки за подобряване са доказателство за пълен провал на транспортната политика на Столичната община, ръководена от кмета Фандъкова. Недопустимо е мерките им да се изчерпват с поредното орязване на градския транспорт, което само ще задълбочи проблемите на столичани. Гневен съм, защото с лека ръка затриват кръвоносната система на града, а същевременно ни заливат с гола пропаганда и безсмислен ПР. Смешно е, че София е кандидат за Европейска зелена столица, но вместо да развива транспорта тя го унищожава последователно. Резултатите ги виждаме - все повече коли на софийските улици, което води до транспортен хаос, липса на места за паркиране, задръствания и загуба на време, както и замърсяване на въздуха с коктейл от тежки метали” - категоричен е Борис Бонев, който е член на транспортната комисия в СОС.
От "Спаси София" вече цяла година предлагат пакет от мерки, които да намалят загубите и да направят градския транспорт по-използван, но управляващите остават глухи. „Най-напред, задължително е свикване на извънредно заседание на СОС, за да може г-жа Фандъкова лично да обясни колко точно е финансовата дупка. Докато се крие информация, не могат да се изработят последователен план и инвестиции, които да ускорят градския транспорт и да го направят по-удобен за ползване. Нужен е пакет от решения - нови БУС ленти, приоритет в кръстовищата, по-удобни и достъпни спирки и синхронизирани разписания. Вместо да работят в тази посока от ГЕРБ закриват градския транспорт” - казват градските активисти, обявявайки се за цялостна реформа на ЦГМ, експертен директор, а не партийно назначение, по-малко ръководни позиции и сливане на дублиращи отдели и дирекции в Общината.
2 509 864 българи заявиха на Референдума от 2016 г., че депутатите трябва да се избират на мажоритарни избори в два тура, но политическия елит и неговите кукловоди не позволяват това да се случи, а в техните медии темата е табу.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 др Гей Билтс
Коментиран от #9
10:53 20.09.2021
2 честен ционист
Коментиран от #8
10:54 20.09.2021
3 Си ган
10:54 20.09.2021
4 дедо Герчо
10:55 20.09.2021
5 Йорданка Фандъкова е позор
10:55 20.09.2021
6 Крадлата
Коментиран от #31
10:56 20.09.2021
7 БОЛШЕВИК 🌟
11:00 20.09.2021
8 бл.134 в Зап. парк
До коментар #2 от "честен ционист":
Нали си имате коли ! Даже по 2-3 на човек ! Какво ревете !!!Който няма да ходи пеша - Ще пази природата за богатите европейци и бай ганьовциКоментиран от #12
11:00 20.09.2021
9 Demonaz
До коментар #1 от "др Гей Билтс":
Тоест Гладомор и медицински комунизъм по-точно. Нали глобалисте са си една семка с другарите. Какъв фашизъм само сънувате не зная.Коментиран от #17
11:01 20.09.2021
10 Pepars
Коментиран от #15
11:02 20.09.2021
11 ПКП Йорданка Фандъкова
11:03 20.09.2021
12 честен ционист
До коментар #8 от "бл.134 в Зап. парк":
И колите до 1-2 години ще ви вземем. Или си мислиш, че тия работи с бензините и Глобалните затопляния така са навързани случайно..? После ще одите пешак по 10км да идете на работа в ТКЗ-то.11:04 20.09.2021
13 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
11:04 20.09.2021
14 факт
Коментиран от #20
11:06 20.09.2021
15 смех
До коментар #10 от "Pepars":
Кой му плаща горивотоконсумативите ремонтите и смазочните течности гумите акумулаторите и тн.Как се подържа една кола още повече скъп джип от премиум клас?
11:08 20.09.2021
16 Цирка идва
11:09 20.09.2021
17 Анонимен
До коментар #9 от "Demonaz":
Айде малко урок:Фашизма се характиризира със дарикално и авторитарно управление от силен диктатор който трябва да установи национално обединение , докато комузма се харахтеризира от тоталитарно управление чиято цел е да премахне социалното разделение чрез преватизация на продукцията...
Айде сега ми кажи ние къде сме..
Коментиран от #30
11:13 20.09.2021
18 Пипи
11:18 20.09.2021
19 Може
11:20 20.09.2021
20 Люлин
До коментар #14 от "факт":
При бюджет за града над милиард, събрани от същите тези данъкоплатци е престъпление да се говори за загуби.Има предостатъчно пари да се дотира градския транспорт.Като има загуби да напускат постовете, които заемат.В квартала с най-много данъкоплатци - Люлин, трамваите са от времето на Флинтстоун.11:21 20.09.2021
21 Лоша работа
Коментиран от #25
11:32 20.09.2021
22 СусБре
11:34 20.09.2021
23 Фандъкова, помним! И ще ти ги припомним!
11:49 20.09.2021
24 az #Оставка!
11:53 20.09.2021
25 Щото Тиквата краде
До коментар #21 от "Лоша работа":
От градския транспорт , урязаха му магистралките.11:55 20.09.2021
26 Опаа
Коментиран от #32
11:56 20.09.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 мафия
12:19 20.09.2021
29 Леля ви
12:42 20.09.2021
30 Demonaz
До коментар #17 от "Анонимен":
Хайде,хайде с готовите цитати. Налага се отново комунизъм през призмата на либералните ценности. Хайде заминавай при другарите си. Ако имаше "фашизъм" нямаше да има бежанци и трети пол. Но, другарите сте под дъгата.13:17 20.09.2021
31 А София
До коментар #6 от "Крадлата":
окраде България .17:02 20.09.2021
32 И транспорта
До коментар #26 от "Опаа":
и парното ви плаща провинцията.17:04 20.09.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ИМПЕРИАЛИСТ
19:56 20.09.2021
35 БДЖ и ДАП
Беше по райони, ама от пуста алчност се превзе с линии целата територия.
Първо вакум и после евтина покупка от мутресите.
Е нема такава държава!
Ама всяко зло за добро)))
К,ат пристигнат Ф 16 ,побългарен блок ще ги джъткат в градскя транспорт за да наваксат с разписанието😁Ако и затова не стават ще ги преустроим за луксозно жилище на купувача.
01:43 21.09.2021
36 Софянец стар
13:23 21.09.2021
37 Шопландец
06:50 22.09.2021
38 Елен Гердиков
06:53 22.09.2021