ФАКТИ.БГ
  • две трети-
  • автомобили-
  • българия-
  • над 15 години

Две трети от автомобилите у нас са на повече от 15 години

Най-нови коли карат в Ирландия

Публикувана: 23 Септември, 2021 07:13
77 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3789
Две трети от автомобилите у нас са на повече от 15 години  - 1
Илюстративна снимка БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 16 гласа.

България е сред страните, в които има най-малко пътнически автомобили в Европа. За 2019 г. у нас е имало 407 леки коли на 1000 души, показва статистика на Евростат. С по-малко автомобили са само Унгария (390), Латвия (381) и Румъния (357). Лидер в класацията е Люксембург с 681 пътнически автомобила на 1000 души. Тези данни обаче може да са повлияни от презгранични работници, т.е. нежители, които използват леки коли, регистрирани в Люксембург, уточняват от европейската статистическа служба. На второ място се нарежда Италия с 663 автомобила на 1000 души. Следват Кипър (645) и Финландия и Полша (по 642), допълват от actualno.com.
В същото време няколко страни-членки съобщават за сериозен дял стари пътнически коли - 20-годишни и по-стари. Най-голям е този дял в Полша (37,9%). Следват Естония (31,5%), Финландия (26,9%) и Литва (22,6%). Най-нови коли пък карат в Ирландия – 28,8 на сто са под 2-годишни. Следват Люксембург, Белгия и Дания. България не е предоставила данни на европейската статистика за възрастта на автомобилите, а само за общия брой коли. Но официалната статистика у нас показва, че към края на 2020 г. автомобилите на над 20-годишна възраст са 48% от всички коли. Колите на възраст над 15 години са над 70%. През последните години редица държави предлагат програми, подкрепящи покупката на нови автомобили с ниски емисии, като същевременно бракуват старата кола на собствениците, за да се обнови автопаркът с по-екологични возила, припомня Евростат, като отбелязва, че такива програми има в почти половината страни членки. България е и единствената страна, която бележи спад на регистрираните коли между 2015 и 2019 г. Той е от 11%, а общо леките коли у нас са около 2,83 млн. Най-голямо увеличение на броя на автомобилите е имало в Румъния (с 34%), следват Литва (20%) и Унгария (19%)

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ГРАД КОЗЛОДУЙ
1 Отговор
ХОРАТА НЯМАТ ПАРИ

Коментиран от #9, #55


Оценка:
-9 +92

НАТО ВЕЦ
2 Отговор
Ами когато с три заплати можем да си купим нови, все нови ще караме.

Коментиран от #63


Оценка:
-4 +91

165
3 Отговор
ПРОБЛЕМЪТ Е ЧЕ ТЕЗИ 2/3 СА С ПРЕМАХНАТИ КАТАЛИЗАТОРИ ЗАЩОТО ДЕПУТАТИТЕ НЕ ЗАГУБИХА 1 ЧАС ДА ГЛАСУВАТ ЗАБРАНА НА ПРЕМАХВАНЕТО НА КАТАЛИЗАТОРИ НА НЕБРАКУВАНИ АВТОМОБИЛИ

Коментиран от #6, #12


Оценка:
-45 +24

4
Този коментар е премахнат от модератор.
Петърчо
5 Отговор
Кой не иска да кара нова кола ? Само че когато не можеш да си я позволиш ?
Като затворят центъра за стари автомобили ще помагат на дребния и среден бизнес ! Малоумници ! Смяната на автопарка идва с по висок стандарт на живот !

Коментиран от #61


Оценка:
-5 +89

гадно
6 Отговор

До коментар #3 от "165":


Това с премахнатите катализатори е наполовина вярно . Немалка част са откраднати и хората не поставят нови за да не им ги откраднат отново.

Оценка:
-4 +73

Горд европеец вече 32 години
7 Отговор
Лелее някой открива топлата вода.

Оценка:
-3 +40

Беге
8 Отговор
Сз си карам W140 и не виждам смисъл скоро да го сменям с нещо по-ново.

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +31

човек от народа
9 Отговор

До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


не е от нямане на пари ! българинът е практичен и избягва да инвестира в нови ламарини и пластмаса, които утре ще струват наполовина , а вдругиден - за скрап....

Коментиран от #17, #42


Оценка:
-16 +55

Иво
10 Отговор
Онзи тен преминах ГТП.Пред мен имаше кола(Рено на около 25 години)от чиито ауспух излизаше плътен сив дим,гърнетата бяха пробити и шума беше невъобразим а гумите бяха почти гладки.За мое учудване колата получи от новите(еко)стикери а чичото извършил прегледа проби дупката за категорията като провери в системата производителя на модела по кой евро-стандарт я категоризира.Докато нещата се случват така такива бракми още дълго ще тровят въздуха а трагичното им състояние ще е причина за тежки ПТП.

Коментиран от #26


Оценка:
-30 +33

Алф
11 Отговор
Обувки хвърлям чак като се скъсат, ама колата, видиш ли, трябвало на 5г. да я сменям с чисто нова, смешници, стокооборот да има им е най-важното!

Оценка:
-6 +79

Петър
12 Отговор

До коментар #3 от "165":


А ти мислиш ли че на една 10 годишна кола,катализатора работи за това което е поставен? Не бъдете толкова наивни с тези катализатори.

Коментиран от #46


Оценка:
-10 +35

13
Този коментар е премахнат от модератор.
сиромах
14 Отговор
И моята кола е 25 годишна и не мисля да я сменявам докато се движи, едно старо голфче изгнило и неугледно , че за какво ми е по нова кола само излишни разходи и излишно треперене да не я откраднат. Голфчето дори и не го заключам седи си отворено и ден и нощ никой не му обръща внимание , няма електроника и не ме е оставило никъде до сега , евтино за подръжка с нисък данък.

Коментиран от #16, #19, #33


Оценка:
-6 +60

Куку
15 Отговор
Абе може да имаме най-малко автомобили на илядо калпака, обаче се трепем най-много...

Оценка:
-4 +25

16
Този коментар е премахнат от модератор.
17
Този коментар е премахнат от модератор.
18
Този коментар е премахнат от модератор.
Като
19 Отговор

До коментар #14 от "сиромах":


си беден ползвай градския и селския транспорт защото с тази бангия си опасен както за себе си така и за останалите участници в движението.В Германия например ако полицията те засече ще останеш за дълго без книжка а глобата която ти наложат ще е 5 цифрена сума.

Коментиран от #32, #37, #66, #68


Оценка:
-44 +9

Авто мото
20 Отговор
Няма страшно сега като почнат да произвеждат ел. лифт кабинките Киро и албанеца,ще се оправят работите.

Оценка:
-9 +9

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Купете си чистак
22 Отговор
Нови коли....Руските са на цени на западните брички

Оценка:
-6 +9

дааа
23 Отговор
След 20г. темата ще е на колко години са батериите на колите у нас и в другите държави, търговията да върви, друго няма!

Оценка:
-5 +27

sam66
24 Отговор
И......и какво като са над 15 години. От началото на 20 век нищо ново. Основно топлина, задвижване, електричество. Е по умно управляваме процесите, но до тук.

Оценка:
-5 +17

25
Този коментар е премахнат от модератор.
Stoich
26 Отговор

До коментар #10 от "Иво":


Това че пуши не е задължително да замърсява. Има куп причини, които са отстраними. Не вярвайте на всичко, което плямпат медиите.

Оценка:
-13 +20

ХАХА
27 Отговор

До коментар #21 от "Не позна":


Да не си Стефан Софиянски ?

Оценка:
-3 +5

Злобар
28 Отговор
Абсолютно ненужна и глупава статия за бедните и средни слоеве .

Оценка:
-6 +23

29
Този коментар е премахнат от модератор.
30
Този коментар е премахнат от модератор.
ГРАД КОЗЛОДУЙ
31 Отговор
започнете да подарявате новите коли и ще караме само нови коли

пак лобисъм от вносителите на нови коли

питат ли от де пари за нови коли?

Оценка:
-4 +21

Хаджи Генчо
32 Отговор

До коментар #19 от "Като":


Основен фактор за катастрофите е "многознайкото" зад волана като теб. Възрастта на колата като причина за катастрофа е пренебрежимо нищожен фактор.

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +30

33
Този коментар е премахнат от модератор.
ГРАД КОЗЛОДУЙ
34 Отговор
пак лобиски закони, на вносителите на нови коли

това поръчкова статия ли е?

никой не им купува новите коли и сега ще вкарат закон да ходите пеш дето нещете да им купувате новите коли

аман от продажни дипутати

само да питам защо ме изтрихте? какво обидно написахх?

Оценка:
-7 +12

35
Този коментар е премахнат от модератор.
ТОЧНО
36 Отговор

До коментар #32 от "Хаджи Генчо":


Катастрофите стават от самонадеяност на водача,.. вижте ме какво мога, защото чичо ще ме оправи / бил в КАТ, адвокат, прокурор /така,че стара, нова кола е без значение,.. а в главата какво имаш

Оценка:
-1 +31

Петър
37 Отговор

До коментар #19 от "Като":


За теб,колата явно е смисълът на живота,ясен си ми.

Коментиран от #51


Оценка:
-2 +6

НАБЛЮДАТЕЛ
38 Отговор
И аз искам нова кола и млада жена,.. ама нямам възможност...
Какво им е на старите, лесни за ремонт, нямат толкова електроника.
а защо да не сменям през 3-4 години една стара кола с друга стара,
нали ще карам нова кола за пред колеги и съседи...
После, едва ли някой ще се заглежда по стара кола и жена, та да предизвиквам завис

Коментиран от #45


Оценка:
-4 +18

ГРАД КОЗЛОДУЙ
39 Отговор

До коментар #35 от "СТАМАТ МАГАРЕТО":


не разбираш ли копират и крадът никът ми ти обижда ЧОВЕК болен с инсулт но ще ти се връща

Оценка:
-2 +4

40
Този коментар е премахнат от модератор.
Мурдератора
41 Отговор
Е хамбриаж

Оценка:
-2 +4

ГРАД КОЗЛОДУЙ
42 Отговор

До коментар #9 от "човек от народа":


ИМА ЛОГИКА в поста ти но виж СТАМАТ МАГАРЕТО как ме псува редно ли е

Оценка:
-4 +1

43
Този коментар е премахнат от модератор.
ГРАД КОЗЛОДУЙ
44 Отговор

До коментар #35 от "СТАМАТ МАГАРЕТО":


така ли възпитаваш синовете си бе ей п р о с т а к

Оценка:
-3 +4

ГРАД КОЗЛОДУЙ
45 Отговор

До коментар #38 от "НАБЛЮДАТЕЛ":


господине каква лека кола карате

Оценка:
-5 +1

Едно време
46 Отговор

До коментар #12 от "Петър":


... имаше "Мототехника" и чакахме с години да ни излезе реда за автомобил!!! Естествено имаше генерали, активни борци и т. н. които пререждаха и опорочиха системата, но тя беше адекватна и даваше възможност на всеки да стане собствени на нова кола!!! Днес в ерата на масовата консумация хората нямат пари и карат една кола до блокаж на двигателя или изгниване на ламарините!!!

Оценка:
-2 +17

Коментар
47 Отговор
Тази статия звучи, като да кажеш всеки път като отида по голяма, запушвам тоалетната (без да уточниш, че ходиш веднъж седмично)???!!!
Та и тези така, колите в бг били над 15г, без да уточнят, че заплатите отдавна са съпоставими със страни от 3-тия свят???!!!

Оценка:
-1 +21

За кво ми е нова кола ?
48 Отговор
Карам си Москвича 412 дефорсак с газово , а и ремарке дърпа

Оценка:
-3 +10

Стамболов
49 Отговор
Кеф.... Цена няма :)

Оценка:
-1 +4

778
50 Отговор
Дано забранят карането на старите таралясници. Като нямат пари за нормални коли, да ползват обществения транспорт!

Коментиран от #53, #70


Оценка:
-29 +3

Селяния Смрад
51 Отговор

До коментар #37 от "Петър":


Карай си вмирисаната сополива въшка дръндерче :) Умирисахте ми живота с тези дрънгели!...

Оценка:
-5 +4

Гост
52 Отговор
Не е въпроса в това колко годишна е ,а колко замърсява една кола.Пред мен се деижеше опел астра от 2011-2012 г пушеше така че не се диша покрай него.Този автомобил трябва да се спре за да си отстрани нередностите.В същото време има коли доста стари в трафика и не изкарва пушак и не мирише.Важно е състоянието на дадения автомобил.

Оценка:
-2 +16

Не съм съгласен
53 Отговор

До коментар #50 от "778":


Карам 23 годишна кола.С катализатор (газовете в нормата)В идеално техническо състояние.Имам възможност да я сменя,но нямам желание.На всеки 2 години минавам преглед без проблем(не живея в България,при нас ГТП е през година).Мисълта ми е,че не от значение възрастта а подръжката.

Оценка:
-2 +21

Behemoth
54 Отговор
Да ама има най много жипуви и БМВ та на глава от населението...

Оценка:
-1 +4

Директора
55 Отговор

До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


Глупости. За цигари и алкохол имат, но за нова кола нямат!

Оценка:
-9 +6

Пламен
56 Отговор
Моя катализатор го откраднаха в сервиза, докато ми сменяха ангренажната верига на мотора,в последствие уведомих МВР за кражбата и кво стана едно голямо нищо.. Ченгетата откриха и запис,как така наречения майстор ,ми връща катализатора и получава над 1000лв в брой,но нищо...В нормална държава тоя боклук,щеше да лежи в затвора,а тука ченгетата му казаха да не прави повече така....

Коментиран от #57


Оценка:
-0 +25

Радостина
57 Отговор

До коментар #56 от "Пламен":


И на нас ни свалиха катализатора в един сервиз, докато ни обслужваха автомобила...Хем си платихме,хем ни ограбиха....

Оценка:
-0 +13

ТИР
58 Отговор
3 / 4 У Нас Работят за 640 лв, Имаме и Галопиращо поскъпване на Всички Стоки,Какво мислят Европейските ни
" Другари " за Това,,

Оценка:
-0 +14

Над 1,5 Милиона бедни пенсионери ходят
59 Отговор
До Аптека, магазин и Лекар със колите си,!!!! Те нямат шанс да си купят по нови коли, някой от тях, не малко са инвалиди, и това им е начина на предвижване!!! И те биха карали нови коли, но тези, ще са последните, които, карат, повечето от тези коли са на бензин и газ!! НЕЕ проблема в колите на Бедните!! Основно карат на газ!!

Оценка:
-0 +9

мечо
60 Отговор
многу и пу пристишну дъ каражъ мерц нъ 500 000 откулкуту нува дачиъ

Оценка:
-0 +0

Гошо
61 Отговор

До коментар #5 от "Петърчо":


Като забранят колите с ДВГ ще си позволиш нова кола Щото сега се стискаш Отвори си душата за една нова Тесличка ,стига си се циганьосвал Ако пък толкова нямаш пари ,кредит вземи

Оценка:
-9 +0

МАЛЕ МАЛЕ
62 Отговор
ЗАПЛАТИТЕ НИ И СТАНДАРТА НА ЖИВОТ НИ Е С 15 ГОДИНИ НАЗАД ОТ ЦЕЛИЯТ СВЯТ КАКВИ КОЛИ ИСКАТЕ ДА КАРАМЕ ???? НАПРАВЕТЕ МИНИМАЛНАТА ЗАПЛАТА 3000 УВРО И ЩЕ КАРАМЕ ПО НОВИ И ЕКОЛОГИЧНИ КОЛИ

Оценка:
-0 +11

Гошо
63 Отговор

До коментар #2 от "НАТО ВЕЦ":


Не , причината е че българина е нерешителен и за това трябва да бъде подпомогнат с инициативност от ЕС Като напр забрана на коли с ДВГ

Оценка:
-6 +0

Ал Тъпоне
64 Отговор
Още 12 години ГЕРБ и повечето от автомобилите ще станат по на над 30 години и ще вървят само на газ!

Оценка:
-3 +6

MGehwer
65 Отговор
Българите са консервативни и нежелаят да купуват "компютри" на които са монтирани четри автомобилни колела!

Оценка:
-0 +8

какво
66 Отговор

До коментар #19 от "Като":


Няма селски транспорт.

Оценка:
-0 +3

123чше
67 Отговор
В европа хората карат и нови и стари коли, и изобщо не се напрягат по въпроса, пътувам достатъчно и имам лични наблюдения. Повечето сменят само ако има скъп ремонт и предпочитат да изплащат нова вместо скъп ремнт с неизвестен край. Само в тук колата е "тема номер едно" в живота. Карайте каквото можете да подържате и не се връзвайте на глупости.

Оценка:
-0 +8

Шофьор
68 Отговор

До коментар #19 от "Като":


Това кой ти го каза? Немския полицай ли? Бегай да го папуркаш.

Коментиран от #71


Оценка:
-0 +2

що като е старо
69 Отговор
То и народът не е на повече от 15 години, ама не е за изхвърляне и трябва да се поддържа, за да живурка.
Не е проблемът в стария автомобил, а сервизите в които хората си оставят парите за "ремонтите".
Както при политиците има измислени герои , така с поддръжката на автомобилите от измислени "майстори".
У нас всеки може да работи всичко, без да разбира от това с което се захваща, но стига му малко време да се отрака и цар може да стане.

Оценка:
-0 +6

70
Този коментар е премахнат от модератор.
Каза ми го
71 Отговор

До коментар #68 от "Шофьор":


тази от чиято кофа си излезнал.

Оценка:
-0 +1

Спомени
72 Отговор
През 1988г Лада 2105/2107 се купуваше с 35-36 средни брутни заплати и известно чакане разбира се. Нека сега всеки за себе си да си сметне с колко заплати може да си купи нова Дачия или каква кола може да си купи с 35 заплати.

Коментиран от #75


Оценка:
-0 +3

васик атанасова
73 Отговор
има и на 30 години обаче класики и маркови коли
българина разбира от коли

Оценка:
-0 +4

Адолф
74 Отговор
Мойта е на 21

Оценка:
-0 +2

Пежо
75 Отговор

До коментар #72 от "Спомени":


Сега също можеш да си купиш кола с 35 заплати,колко е средната,около 1400-1500 лв някъде?Българинът е и прагматик,ваденето на пари не свършва с купуването на колата-Каско,скъпо обслужване и смяна на масло,и други разходи за некачествени автомобили,повреждащи се повече от старите...Колата не е никаква инвестиция,а и данъците на старите са по-ниски,отколкото би трябвало.За какво да ги сменят?

Оценка:
-2 +3

АзАз
76 Отговор
Да благодарим на ск@п@ните ни политици.

Оценка:
-1 +4

Нане
77 Отговор
Това е положението в държавицата ни. И по-зле ще става. Лошото е че по един или друг начин народа все страда.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Петър Москов
Здравният министър Петър Москов коментира ситуацията в управляващата коалиция
Не сме говорили нито за развод, нито за брак"

Още бисери
ТОП 5