8 Октомври, 2021 10:30 3 878 24

Експерт: "Вера Су" не е подал сигнал, че има проблем, преди да заседне

  • експерт-
  • вера су-
  • подаване-
  • сигнал-
  • преди-
  • заседне

Нашите институции са се опитали да се свържат с кораба, но оттам не са отговаряли, казва Христо Христов.

Експерт: "Вера Су" не е подал сигнал, че има проблем, преди да заседне - 1
Снимка: БНТ

Корабът "Вера Су" не е подал сигнал към "Морска администрация", че има проблем, преди да заседне край бреговете на Камен бряг.
Това каза в студиото на "Денят започва" Христо Христов от Националния борд за разследване на произшествия във въздушен, железопътен и воден транспорт.

"Корабът той се вижда вече, когато засяда край Камен бряг, това се наблюдава от тази система за морския трафик, че корабът вече е заседнал, оттам вече е оповестен и морският център за търсене и спасяване, който алармира и ни сезира за това събитие, за да започнат самите действия на "Морска администрация" по проверка на кораба", допълни Христов.
Нашите институции са се опитали да се свържат с кораба, но оттам не са отговаряли. Дали причината за това е техническа обаче не е ясно, тъй като български експерти все още не могат да обследват техническото състояние на кораба поради усложнените метеорологични условия. Работата на експертите на борда продължава паралелно с разследването на прокуратурата.

"Прокуратурата винаги се стреми да търси вината, която е на човек, допринесъл за това събитие, а ние търсим причините. Те са в четири направления винаги - човешкият фактор, технически отказ, здравословно състояние на вахтения и влошени метеорологични условия, които биха довели до това събитие", каза още Христо Христов.

Той уточни, че Националният борд е независим орган и не е в структурата на Министерството на транспорта, а бордът разследва и самото събитие, но и начина на водене на операцията по спасяването на кораба.

"Правим няколко опита да се качим на кораба, за да видим неговото техническо състояние, оборудването, но правим два неуспешни опита, даже единият беше с катер на "Гранична полиция", но вълнението беше много силно и експертите от борда и привлечените външни експерти нямахме възможност", разказа Христов.

Затова не може да се каже дали има техническа неизправност към момента.

"Има версии. За недействие на вахтения към момента, може този човек да му е станало и лошо - версията здравословно състояние, да е припаднал. Тук това, което ни смущава, че на вахта е имало само един човек. По принцип трябва да са двама, второ лице, което да упражнява контрол за заспиване и така нататък", коментира Христо Христов.

Той допълни, че нашата държава е длъжна да се намеси, когато собственикът на кораба не реагира при положение, че има опасност от екологична катастрофа.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българка

    20 1 Отговор
    Турският корабособственик и екипажът на Вера Су разиграват българските институции. Те си спечелиха прекалено много време, през което да съгласуват лъжи и тези, така че да платят на България по-малко от дължимото за нанесени щети и разходи по претоварване, източване гориво , наблюдение и т.н

    Коментиран от #4, #13, #24

  • 2 БАЙ Х@Й‼️

    21 2 Отговор
    Щом това голямо желязно корито може без проблем "да акостира" на Българския бряг - какво остава за хора с "лоши" намерения ‼️ Альоууу НАТО ли ни пази , армия ли ни пази , граничар ли нипази, та всеки може ДА НИ НАЛАЗИ ‼️

    Коментиран от #23

  • 3 JEFF

    18 1 Отговор
    Когато чужд кораб навлиза в наши води не следва ли да се провери, още повече когато няма комуникация с въпросния плавателен съд .
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    21 1 Отговор

    До коментар #1 от "Българка":

    Точно в този район на няколко пъти плаваха сакове с БЕЛО, ама не азотни торове ❗ А дали само торове е имало на борда или и Вера Су хвърли Хайвера Си‼️
  • 5 Чук и Гек

    20 2 Отговор
    Кораба е турски! Не може да се пипа! Представяте ли си, българско корито да се натресе на някой чужд бряг и 2 седмици да кандърдисват капитана да се предаде? Когато благоволи - тогава!
  • 6 Хаха

    7 5 Отговор
    Държавата на генералите и професорите а един тъп кораб до брега не могат да оправят.Мизерия пълна няма техника няма нищо...как ще има като всичко е частно б...ци .Всичко е до долу
  • 7 съсел

    10 1 Отговор
    Кораба засяда, има теч на товара, замърсява водите ни, ние трябва да направим всичко възможно да го изтеглим от там, защото нито един кораб не върви с влекачи, водолази, хеликоптер.... Тук е цялата работа, че ние нямаме техника. Ако кораба беше не турски а български, пак същото бездействие щяхме да видим
  • 8 Мнение

    10 0 Отговор
    Явно Вера- Се ще посреща "Джулая" 2022, а пък Черно море ще сияе в розово на сателитните снимки.
  • 9 Всичките ни управляващи през ...

    2 0 Отговор
    Последните тридесет години, да обследват дъното на кораба за течове и КЕЧОВЕ......
  • 10 търсете брашното

    5 0 Отговор
    при товаро ра товарни дейности на няколко тона брашно както мин година край Варна никой не и б аа да си говори с бреговата администрация, а бърза преди да са дошли!!! такава дейност се извършва в близост до брега нощем далеч от пристанище и обичайния маршрут на корабите. всички тези условия са изпълнени, но пък стават и грешки в тъмното
  • 11 Перо

    5 0 Отговор
    Пълна и страховита некадърност! Всичко назначено през последните 15 г.трябва веднага да бъде освободено,да се направи нова структура с нова,модерна организация,техника и нови хора,на кастинг.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 √(n&Варна)

    5 0 Отговор
    НЕЩО, КОЕТО СЕ ЗНАЕ, НО ….
    20-ти септември 2021-ва година, първата четвърт на денонощието, ясна нощ (един ден преди ПЪЛНОЛУНИЕ), безветрие, спокойно море, кораб – който не поддържа радиовръзка с контролата на морския трафик – се отклонява от курса си и засяда на българския бряг.
    Няма данни корабът да е получил някаква повреда, влияеща на управлението му – в противен случай би трябвало да е подал сигнал за помощ.
    От където и да се погледне, това е морски инцидент/морска катастрофа.
    При всички тези обстоятелства още същия ден около обед представители на Гранична полиция, Морска администрация и Прокуратурата трябваше да се качат на заседналия кораб и незабавно да предприемат рутинните процесуално-следствени действия за изясняване на случая.
    Едновременно с това веднага трябваше да започне подготовката на кораба (разтоварване и изтегляне) за извеждането му в дълбоки води, като се потърси помощ от съседна Румъния, която вероятно има по-големи възможности от нашите, а не да търсим баржи от другия край на Европа – те най-после пристигнаха, но ще бъдат сглобени едва в понеделник, а до тогава „я камилата, я камиларят“.
    Вместо това нашите „компетентни специалисти“ дадоха, доколкото ми е известно, един месец!? срок на капитана да представи план за спасяването на кораба.
    А на 28-ми септември – когато времето се влоши, вятърът стана силен и крайбрежните вълни заблъскаха кораба – същите специалисти организираха и предприеха несполучливи опити за претоварването на
  • 15 √(n&Варна)

    3 0 Отговор
    Продължение, защото няма място:

    А на 28-ми септември – когато времето се влоши, вятърът стана силен и крайбрежните вълни заблъскаха кораба – същите специалисти организираха и предприеха несполучливи опити за претоварването на стоката.
    В последствие корабът беше допълнително укрепен, но рискът от разбиването му е голям, защото метеорологичните условия все още са опасни.
    Всяка уважаваща себе си морска държава би ли допуснала да загуби толкова време в организирането на спасителна операция за какъвто и да е кораб – още повече за сравнително малък, какъвто е ВЕРА СУ?
  • 16 СДСеЧума

    4 0 Отговор
    Ами логично е. Бас държа,че ако са стоварвали наркотици на брега са подали сигнал на когото трябва.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Бамбука

    3 0 Отговор
    Шефа на националния борд на ... Христо Христов е една безлична калинка. Обяснения за неадекватното поведение на кораб в нашите териториални води започва в първите часове след засядането. Катер на гранична полиция плюс служители на Морска администрация за длъжни да се качат на кораба, Няма оправдания за лошо време и други простотии защото има метео информация за истинското състояние на "пустото" му време. Това е престъпна безотговорност.
  • 21 ганев

    1 0 Отговор
    След мнооого време моооже би ще разберем за каква голяма далавера за мнооооого милиони става въпрос 1 НЯМА АВАРИРАЛ И ЗАСЕДНАЛ КОРАБ А КОНТРОЛИРАНО АКУСТИРАНЕ БЛИЗО ДО БРЕГА там брега от РУСАЛКА ТЮЛЕНОВО Е МНОГО ДЪЛБОК И КОРАБА МОЖЕ ДА СЕ БЛЪСНЕ В СКАЛИТЕ НО НЯМА ДА ЗАСЕДНЕ 2 КОРАБА Е КАРАЛ МНОГО ВНИМАТЕЛНО НА НАИ МАЛЪК ХОД всичко еследено от капитана почти прецизно за да не блъсне кораба и тои е спрял много културно Гмурках още 2 ден ИДЕАЛНА ПОДВОДНА ВИДИМОСТ КОРАБА БЕШЕ ИДЕАЛЕН ОТ КЪМ ВИНТА 4 МЕТРА ДЪЛБОЧИНА ПОД НЕГО САМО НОСА БЕШЕ ЗАОРАЛ 3 МЕТРА В ПЯСЪКА И ЕДНА МАЛКА СКАЛА КОРАБА М Ъ Р Д А Ш Е И МОЖЕШЕ МОЖЕ БИ СЪС СЪС ПЪЛЕН НАЗАД САМ ДА ИЗЛЕЗЕ ОЩЕ АКО БЯХА ИЗТЕГЛИЛИ И 2 КОТВИ НАЗАД И ДА ГИ ОБИРАТ С КОТВЕНИТЕ МАШИНИ И ТЕ ДА ПОМАГАТ НА ДВИГАТЕЛЯ 90 ПРОЦЕНТА САМ ЩЕШЕ ДА ИЗЛЕЗЕ НО НЯМАШЕ И 1 ПРОБА ОТ СТРАНА НА КОРАБА ВРЕМЕТО БЕШЕ МНОГО ГОТИНО 1 МОРЯК ПИЕШЕ БИРА И ЛОВЕШЕ САФРИД СЯКАШ БЯХА НА ПОЧИВКА ТОГАВА МИ СВЕТНА ЧЕ ТОЗИ КОРАБ НЕЕ ЗАСЕДНАЛ ИСТИНСКИ А Е НЯКАКВА ДАЛАВЕРА ОТ ВСИЧКИ ОФИЦИАЛНИ РЕПОРТАЖИ СЕ ВИЖДА КАК КОРАБА СЕ ДВИЖИ И НОСА НА КОРАБА СЕ БЛЪСКА В ДЪНОТО ТАКА ЧЕ ТОЗИ КОРАБ НЕБЕШЕ ЗАСЕДНАЛ НА 8 ДЕН ИМАШЕ ПОЛИЦИЯ И НЕ МОЖАХМЕ ДА СЛЕЗЕМ
  • 22 КъдеСеСийке

    2 0 Отговор
    На този няма ли кой да му спретне едно обвинение!? Непрекъснато се показва и освен че плещи глупотевини поради своята некомпетентност, разгласява и данни, свързани с разследването,а това прави не за пръв път.
  • 23 Нали виждаш - във всички институции

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼️":

    Само лаладжии - по цял ден само обясняват какво и защо не са и не могат да направят! За това да свършат нещо, ооо… - не ги търси!
  • 24 Национален борд

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Българка":

    начело на който е този некомпетентен по морските въпроси летец, но не и пилот, а щурман (чанта) и главно партиен секретар във ВНВВУ, е реагирал чак на 16-я ден, когато е пратил други двама лапачи на пенсия и заплата, като него, във Варна и който се оплакаха, че не могли да се качат на кораба, заради лошо време.

    Е, защо не се качиха на кораба, когато времето беше хубаво (СЕДЕМ ДНИ СЛЕД ЗАСЯДАНЕТО) и мравките пиеха вода от морето?!?

    Принципно, при подобно произшествие, лапачите от така наречения "независим" Национален борд за разследване трябва незабавно да реагират, т.е. на деня на произшествието - да разследват незабавно или да се обосноват писмено защо отказват разследване.

    НЕКАДЪРНИЦИ ;))))))))))))))) НО НА ПЕНСИЯ И ЗАПЛАТА ОТ ПАРИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове