Корабът "Вера Су" не е подал сигнал към "Морска администрация", че има проблем, преди да заседне край бреговете на Камен бряг.
Това каза в студиото на "Денят започва" Христо Христов от Националния борд за разследване на произшествия във въздушен, железопътен и воден транспорт.
"Корабът той се вижда вече, когато засяда край Камен бряг, това се наблюдава от тази система за морския трафик, че корабът вече е заседнал, оттам вече е оповестен и морският център за търсене и спасяване, който алармира и ни сезира за това събитие, за да започнат самите действия на "Морска администрация" по проверка на кораба", допълни Христов.
Нашите институции са се опитали да се свържат с кораба, но оттам не са отговаряли. Дали причината за това е техническа обаче не е ясно, тъй като български експерти все още не могат да обследват техническото състояние на кораба поради усложнените метеорологични условия. Работата на експертите на борда продължава паралелно с разследването на прокуратурата.
"Прокуратурата винаги се стреми да търси вината, която е на човек, допринесъл за това събитие, а ние търсим причините. Те са в четири направления винаги - човешкият фактор, технически отказ, здравословно състояние на вахтения и влошени метеорологични условия, които биха довели до това събитие", каза още Христо Христов.
Той уточни, че Националният борд е независим орган и не е в структурата на Министерството на транспорта, а бордът разследва и самото събитие, но и начина на водене на операцията по спасяването на кораба.
"Правим няколко опита да се качим на кораба, за да видим неговото техническо състояние, оборудването, но правим два неуспешни опита, даже единият беше с катер на "Гранична полиция", но вълнението беше много силно и експертите от борда и привлечените външни експерти нямахме възможност", разказа Христов.
Затова не може да се каже дали има техническа неизправност към момента.
"Има версии. За недействие на вахтения към момента, може този човек да му е станало и лошо - версията здравословно състояние, да е припаднал. Тук това, което ни смущава, че на вахта е имало само един човек. По принцип трябва да са двама, второ лице, което да упражнява контрол за заспиване и така нататък", коментира Христо Христов.
Той допълни, че нашата държава е длъжна да се намеси, когато собственикът на кораба не реагира при положение, че има опасност от екологична катастрофа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българка
Коментиран от #4, #13, #24
10:35 08.10.2021
2 БАЙ Х@Й‼️
Коментиран от #23
10:35 08.10.2021
3 JEFF
10:38 08.10.2021
4 БАЙ Х@Й‼
До коментар #1 от "Българка":
Точно в този район на няколко пъти плаваха сакове с БЕЛО, ама не азотни торове ❗ А дали само торове е имало на борда или и Вера Су хвърли Хайвера Си‼️10:39 08.10.2021
5 Чук и Гек
10:44 08.10.2021
6 Хаха
10:45 08.10.2021
7 съсел
10:54 08.10.2021
8 Мнение
10:59 08.10.2021
9 Всичките ни управляващи през ...
11:37 08.10.2021
10 търсете брашното
11:45 08.10.2021
11 Перо
11:49 08.10.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 √(n&Варна)
20-ти септември 2021-ва година, първата четвърт на денонощието, ясна нощ (един ден преди ПЪЛНОЛУНИЕ), безветрие, спокойно море, кораб – който не поддържа радиовръзка с контролата на морския трафик – се отклонява от курса си и засяда на българския бряг.
Няма данни корабът да е получил някаква повреда, влияеща на управлението му – в противен случай би трябвало да е подал сигнал за помощ.
От където и да се погледне, това е морски инцидент/морска катастрофа.
При всички тези обстоятелства още същия ден около обед представители на Гранична полиция, Морска администрация и Прокуратурата трябваше да се качат на заседналия кораб и незабавно да предприемат рутинните процесуално-следствени действия за изясняване на случая.
Едновременно с това веднага трябваше да започне подготовката на кораба (разтоварване и изтегляне) за извеждането му в дълбоки води, като се потърси помощ от съседна Румъния, която вероятно има по-големи възможности от нашите, а не да търсим баржи от другия край на Европа – те най-после пристигнаха, но ще бъдат сглобени едва в понеделник, а до тогава „я камилата, я камиларят“.
Вместо това нашите „компетентни специалисти“ дадоха, доколкото ми е известно, един месец!? срок на капитана да представи план за спасяването на кораба.
А на 28-ми септември – когато времето се влоши, вятърът стана силен и крайбрежните вълни заблъскаха кораба – същите специалисти организираха и предприеха несполучливи опити за претоварването на
12:04 08.10.2021
15 √(n&Варна)
А на 28-ми септември – когато времето се влоши, вятърът стана силен и крайбрежните вълни заблъскаха кораба – същите специалисти организираха и предприеха несполучливи опити за претоварването на стоката.
В последствие корабът беше допълнително укрепен, но рискът от разбиването му е голям, защото метеорологичните условия все още са опасни.
Всяка уважаваща себе си морска държава би ли допуснала да загуби толкова време в организирането на спасителна операция за какъвто и да е кораб – още повече за сравнително малък, какъвто е ВЕРА СУ?
12:08 08.10.2021
16 СДСеЧума
13:01 08.10.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Бамбука
17:00 08.10.2021
21 ганев
00:10 09.10.2021
22 КъдеСеСийке
11:19 09.10.2021
23 Нали виждаш - във всички институции
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й‼️":
Само лаладжии - по цял ден само обясняват какво и защо не са и не могат да направят! За това да свършат нещо, ооо… - не ги търси!12:11 09.10.2021
24 Национален борд
До коментар #1 от "Българка":
начело на който е този некомпетентен по морските въпроси летец, но не и пилот, а щурман (чанта) и главно партиен секретар във ВНВВУ, е реагирал чак на 16-я ден, когато е пратил други двама лапачи на пенсия и заплата, като него, във Варна и който се оплакаха, че не могли да се качат на кораба, заради лошо време.Е, защо не се качиха на кораба, когато времето беше хубаво (СЕДЕМ ДНИ СЛЕД ЗАСЯДАНЕТО) и мравките пиеха вода от морето?!?
Принципно, при подобно произшествие, лапачите от така наречения "независим" Национален борд за разследване трябва незабавно да реагират, т.е. на деня на произшествието - да разследват незабавно или да се обосноват писмено защо отказват разследване.
НЕКАДЪРНИЦИ ;))))))))))))))) НО НА ПЕНСИЯ И ЗАПЛАТА ОТ ПАРИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ!
20:18 10.10.2021