Десетки километри от републиканската пътна мрежа стоят месеци наред необезопасени след извършени през лятото ремонтни дейности и поддръжка. Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) получи сигнал за липсата на маркировка, мантинели и знаци на близо 40 километровата отсечка от пътя Варна – София на територията на област Търговище. АЗП извърши проверка на място и установи, че няма никакви обозначаващи и предпазни елементи на въпросната отсечка, на която е извършена рехабилитация преди близо 6 месеца. С настъпването на зимния сезон предпоставките за катастрофи се увеличават най-малкото, защото светлата част от денонощието намалява с няколко часа. При силен валеж, нощно време видимостта е силно намалена, осовата маркировка е единственият начин шофьорите да проследят пътя и буквално да не се озоват в канавка. В случая дори и тази маркировка липсва по едно от най-натоварените трасета на транспортната републиканска мрежа.
Необезопасени опасни участъци на пътища в ремонт има и в района на общините Ихтиман, Белово и Костенец. Въпросните пътни отсечки са в процес на довършителен етап от рехабилитация, но по тях се движат автомобили без да са предприети каквито и да било предпазни мерки. Липсва включително светлоотразителна и светлинна сигнализация. Алармираме шофьорите, които пътуват по маршрута Ихтиман-Белово-Костенец да бъдат внимателни в отсечката преди Костенец. Там има остър завой с близо 20 метрово дере и мостови съоръжения, които по никакъв начин не са обезопасени. Налице са предпоставки за инциденти и съществува реален риск за ПТП при намалена видимост.
Възложител на всички ремонти по републиканската пътна мрежа е Агенция пътна инфраструктура – АПИ, която очевидно не упражнява достатъчен контрол върху изпълнителите по обектите. За качеството на обезпечаване на ремонта от гледна точка пътната безопасност или липсата на такава основна отговорност носи АПИ.
Преди няколко години трагедията с автобусната катастрофа до Своге роди поредната ялова административна структура: Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, която към днешна дата е извън фокуса и публичното внимание. Нейната дейност и функции вече близо 4 години остават невидими за обществото, което осигурява бюджетните средства, покриващи разходите на поредната бездънна яма за публични средства.
АЗП апелира към всички органи, които имат пряко отношение към пътната безопасност да вземат отношение, тъй като подобна практика не се наблюдава само на споменатите отсечки. Тя е често срещана и е причина за множество инциденти. Възмутителен е и фактът за броя на институциите пряко ангажирани именно с пътната безопасност: АПИ, Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, КАТ, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сидера
Коментиран от #4
17:05 07.11.2021
2 оня с коня
17:05 07.11.2021
3 БОЛШЕВИК 🌟
Коментиран от #9
17:06 07.11.2021
4 гербаджия
До коментар #1 от "Сидера":
Имаш в предвид Комитова.Коментиран от #6
17:08 07.11.2021
5 Корона глад
Коментиран от #7
17:09 07.11.2021
6 Сидера
До коментар #4 от "гербаджия":
АПИТА-МАПИТА , всичкото калинка е наследство от тъпчещия чекмеджета джипкаджияКоментиран от #19
17:10 07.11.2021
7 Кунчев
До коментар #5 от "Корона глад":
Защо питаш ?Коментиран от #11
17:11 07.11.2021
8 Ганчо
17:28 07.11.2021
9 Бриго Бичкията
До коментар #3 от "БОЛШЕВИК 🌟":
Право казваш, държава няма ние пътища искаме!!!17:29 07.11.2021
10 Бай Шиле
Коментиран от #15
17:30 07.11.2021
11 Корона глад
До коментар #7 от "Кунчев":
Ами нещо много време не се е появявал17:33 07.11.2021
12 Ингилизова лъже в полза на ГЕРБ!
17:44 07.11.2021
13 789865
17:46 07.11.2021
14 Ингилизова, на снимката има 2кв метра
17:52 07.11.2021
15 Мухарем
До коментар #10 от "Бай Шиле":
Голия не може пръцката да опази, държава ще оправя! Ей така 12 години оправени си ходите!18:04 07.11.2021
16 Centyrion
18:12 07.11.2021
17 Петрич
18:27 07.11.2021
18 географията
Ихтиман-Белово-Костенец
Ингилизова -получавате двойка по география.
Пътя е Ихтиман-Костенец-Белово
Такива хора ще ни управляват следващите години
18:35 07.11.2021
19 Пак ли
До коментар #6 от "Сидера":
Първата работа беше да се сменят ръководителите и да спре да се плаща на строителите,и да се пренасочват паричните потоци.Пътуващите сами да внимават и да се спасяват.Порожението е" куче влачи диря няма".ББот близо година,не командва парада.19:40 07.11.2021
20 ЧЕСТИТО
19:41 07.11.2021
21 bul
19:54 07.11.2021
22 стария КУРТИ
19:55 07.11.2021
23 граждани
20:01 07.11.2021
24 Никой
20:20 07.11.2021
25 искам снимки
20:47 07.11.2021
26 безпартиен
21:40 07.11.2021
27 Алишко Мунтев
06:48 08.11.2021