14 85241

Шофьорите на изгорелия автобус не са служители на "Бета транс", единият бил с изтекла книжка

  • шофьори-
  • автобус-
  • загинали-
  • северна македония

И двамата загинаха в инцидента

Шофьорите на изгорелия автобус не са служители на "Бета транс", единият бил с изтекла книжка - 1
Снимка: БГНЕС

И двамата шофьори, управлявали изгорелия автобус на „Беса транс“, не са били на работа във фирмата. Един от тях дори не е имал свидетелство за професионална компетентност, каза министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски, цитиран от македонският "Фокус"

„Единият от шофьорите не е на работа във фирмата, имал е удостоверение с валидност до ноември месец 2023 г. За другия шофьор не е съобщено, да работи за която и да е фирма, която да извършва такава дейност.

„Срокът на валидност на шофьорската му книжка е изтекъл през септември 2020 г.“, каза Бочварски.

Според публикуваното в медиите единият от шофьорите е Кадрим Мемеди, той е на 54 години и с над 20 години стаж, а другият шофьор е Люпчо Зафиров. И двамата са загинали в инцидента.

През последните няколко месеца има около 1500 шофьори, чиито удостоверения са изтекли и трябва да се преиздадат, а това става след стартиране на разследване на софтуера за издаване на част от лицензите и удостоверенията, по което е обвиняем бившият главен секретар на правителството Драги Рашковски.

Автобусът на "Беса Транс" през 2020 г. в 22 случая е влязъл и излизал от страната, докато през 2021 г. има 113 преминавания на държавната граница. Този автобус е регистриран за първи път в Скопие на 15.10.2020 г., собственост на „Беса Транс“, последният технически преглед е направен на 05.10.2021 г., съобщи министърът на вътрешните работи на Република Северна Македония Оливер Спасовски, цитиран от скопското електронно издание “Курир“.

Както Спасовски посочи на пресконференция, според резултата от от техническия преглед, извършен от експерти в оторизираното юридическо лице за технически прегледи на МПС, няма показатели за неизправност на МПС и няма забележки.

Валидността на регистрацията е до 13.10.2022 г., а превозното средство е произведено през 2007г. През 2020 г. срещу „Беса Транс“ са повдигнати наказателни обвинения за четири констатирани нередности при неспазване на Covid-протоколите за превоз на пътници, а през 2021 г. отново четири идентични нередности, закръглени с Искане за образуване на производство за нарушение до компетентните съдилища.

Относно последната информация, получена от Института по съдебна медицина, криминология и медицинска деонтология към Медицинския факултет в Скопие, Спасовски информира, че биологичен материал е предоставен от близките на 44 пътници, а получените ДНК профили са предадени на прокуратурата. Този материал ще бъде предаден на компетентните служби в България, които ще направят връзки на близки с намерените останки, а в София е осигурен биологичен материал за 45-ия пътник.

Министърът посочи и подробности около катастрофата. Той каза, че на 23 ноември 2021 г. екип на МВР е присъствал на мястото на пътно-транспортното произшествие, възникнало на АМ-3, участък София – Дупница в Република България.

„В ПТП е участвал автобус „Мерцедес Бенц” с рег. No SK 0284 BA, собственост на юридическо лице „Беса Транс” със седалище с. Расче, община Сарай. Това, което екипът установил на мястото на инцидента, е, че въпросният автобус, пътуващ от Турция за Северна Македония, на местността „Кулата“ на магистрала А3 се е ударил в тротоара и еластичната ограда от дясната страна, която разделя съществуващата отбивка за почивка от магистралата, при което водачът е изгубил контрол над превозното средство и е възникнало самозапалване от външната страна на автобуса, а след това и удар в централната част на еластичната ограда на магистралата, което е причинило пълен пожар на превозното средство, каза Спасовски.

Автобусът е превозвал 52 пътника, а при инцидента и пожара са загинали 45 души (информация, каза министърът, която е потвърдена от българската прокуратура), а седем души са успели да напуснат автобуса и след това са транспортирани в болница „Н.И.Пирогов" в София.

По думите му необходимостта от сътрудничество, поискана от българската страна, е била по-скоро за предоставяне на лични документи и друга документация.

„Бих искал да изясня една дилема относно компетенциите. Полицията контролира документите, които лицата и превозните средства са длъжни да притежават при преминаване на държавната граница, тоест паспорти и лични карти на пътниците. Отдел "Гранични работи и миграция" към Бюрото за обществена сигурност в МВР не е компетентен да извършва проверка на лицензите за превоз на автобуси на ГКПП. Това е в компетенциите на Митническата администрация и Държавната транспортна инспекция, подчерта Спасовски.

Източник: Агенция Фокус


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 10 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тваЙ

    91 1 Отговор
    Македонците се оказаха чисти българи - кой друг може да сътвори такива батаци.
  • 2 Шопо

    47 4 Отговор
    Убава работа, ама шиптарска...
  • 3 глоги

    61 4 Отговор
    ...единият бил с изтекла книжка ...КЪДЕ Е ИЗТЕКЛА ТАЯ КНИЖКА? В КАНАЛИЗАЦИЯТА ЛИ? ИЗТЕКЪЛ Й Е СРОКЪТ НА ВАЛИДНОСТ.

    Коментиран от #15

  • 4 Анонимен

    58 1 Отговор
    Залагам 100 срещу 1, че собствениците на фирмата още като са разбрали какво става с новия/на 13-14 години/ автобус са изчезнали яко дим! Те обаче имат страховити затруднения с роднините на загиналите! Няма смисъл органите на реда при комшиите да ги издирват - родата на изгорелите, ако още не ги е намерила ще ги намери! За тях няма място по света дето да се покрият като Меджидиева, Галеви....! Сега не е за пари, а за кръв!

    Коментиран от #8, #9

  • 5 Пучо Капучо

    42 4 Отговор
    Мали, при северномарсианците изглежда нищо няма редовно...българското тече ли в в тях тече...
  • 6 Алфонсо

    75 2 Отговор
    Всичко е бета-версия. Сега щели проверки на магистралите да правят. Идете в Германия. Там служител на общината минава поне веднъж в седмицата по първокласен път, да огледа за маркировка, знаци, табели. Зимата по-често. Тук всички вземат пари, да си стоят по кабинетите и да си зяпат в телефоните.

    Коментиран от #21


  • 7 Онур

    28 6 Отговор
    Айде сега,книжката кола не кара,човек трява.

    Коментиран от #38

  • 8 тваЙ

    37 3 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Няма такова нещо, загинали са съвсем обикновени - бедни работници и млади хора. Тези за които говориш летят със самолети и черни мерцедеси по магистралите.
  • 9 гост

    69 1 Отговор

    До коментар #4 от "Анонимен":

    Нов автобус,една от най-добрите компании за автобусни превози и т.н...помните ли първите новини? Оказа се че нито е нов, компанията има всичко на всичко 4 / четири/ автобуса,собствениците живеят в кичозна къща ,дворът на която прилича на автоморга.Видя се на репортажа.Шофьори без договори,единия без книжка( да,така се води),автобуса без лиценз за международен пътнически превоз. А иначе пътя виновен,според нашите ,,експертчета".

    Коментиран от #12

  • 10 Анонимен

    13 15 Отговор
    Абе книжката не кара автобуса 🚍.

    Коментиран от #14, #31

  • 11 Книжка

    20 10 Отговор
    Като ти изтече книжката рязко губиш шофьорските си умения.

    Коментиран от #16

  • 12 Гришо

    38 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Никакви проверки по границата им.Карат туби с нафта от Турция в автобуса.За това има правила и трябва да се спазват поне част от тях.Македония след този случай скоро няма да влезат в ЕС и да почнат такива автобуси и шофьори да карат свободно из ЕС.И ние сме зле ,но те са дъното.

    Коментиран от #19, #39

  • 13 Механик

    16 6 Отговор
    Шиптъри, Сър!
  • 14 Леле

    34 2 Отговор

    До коментар #10 от "Анонимен":

    Книжката не кара автобуса, верно. Обаче ти би ли се качил на автобус ако знаеш, че шофьора няма книжка и ще е те кара в друга държава и то през нощта?

    Коментиран от #18

  • 15 Рошко

    16 2 Отговор

    До коментар #3 от "глоги":

    Това няма значение, специално за мен. Поб интересно ми е шофьорите дали са били чипнати и дали не им причинила някой инфаркт на шофиращия

    Коментиран от #40

  • 16 Гришо

    39 2 Отговор

    До коментар #11 от "Книжка":

    Като си шофьор на автобус ,приятелю , минаваш медицински прегледи ,очен кабинет и психо тест.Колкото и да са фиктивни поне психото и очния е реален.И като ти изтече книжката и не ги минеш си престъпник.Сразвайте ги тези правила бе,хора.Преди време в доЛуковит един без книжка преби трима младежи и вика пред камерата ,че книжка кола не карала.Така оправда липсата на книжка.Да ама не знае поне кой е с предимство.И те така ,те.Ганьо без значение къде е по света си е Ганьо.
  • 17 ИВАН

    19 6 Отговор
    На книжните плъхове едва ли може да им светне, че дори цялата тази документация да беше изрядна, пак има едно но ... на книжния плъх му дай документчета, разрешения, лицензи и тонове бумащина, него не го интересува човека, за книжния плъх е важно да си получава сигурната и голяма заплатка, разните му експерти по безопасноста, агенции .... като оная мазната спортистка, щангистка ли беше, а сега се уредила на топличко и тя акъл да дава, къде бяха тия експерти да видят, че има нередности по пътя ... търтеи и паразити излишни

    Коментиран от #29

  • 18 брей

    27 0 Отговор

    До коментар #14 от "Леле":

    Е ти не знаеш ли, че това е практика? Последният скандален случай е от месец някъде - хванаха шофьор на Ивкони да кара дрогиран и отделно двойна смяна. Иди на автогарата в София и гледай какви са автобусите и шофьорите. Какъв е контрола и реда. Да не се окаже, че сме не само като тях, ми и по-зле?
  • 19 Соросоид

    30 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гришо":

    Може да са прекарвали течни прекурсори за наркотици. Някои от тях са силно запалими. Някои от разследващите го спомена под сурдинка, но май се замете под килима.

    Коментиран от #22

  • 20 НоваИнформация

    28 1 Отговор
    Най новата информация,която вчера съобщиха по Евроком е ,че е имало туби с някаква киселина(много запалителна течност),с която шиптърската мафия ползва при производството на дрога.

    Коментиран от #28

  • 21 локомотива

    16 0 Отговор

    До коментар #6 от "Алфонсо":

    остави германия,а ми в унгария оранжевите бусове вървят нон стоп по магистралите няма ден няма нощ,ако има аварирал или нередност веднага се вземат мерки.И на всичко отгоре на задната врата на бусовете има снимки на служителите които работят на дадения бус.в Румъния на а1 има постоянна охрана.
  • 22 Гришо

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Соросоид":

    Може е обогатен уран да е прекарвал в тея туби и Македония да си правят атомна бомба.Ама може и туи с нафта да са били.
  • 23 Киро

    20 1 Отговор
    С една дума митничарите, какво точно проверяват по границата.
  • 24 Някав льо льо

    2 10 Отговор
    Тва е атентат защото няма как така да се запали НЕФТ, защото е по-трудно запалим за разлика от БЕНЗИНА.

    Коментиран от #27

  • 25 Драго

    20 1 Отговор
    БГ граничните полицаи на паспорта що не проверяват книжките и пълномощните на шофьорите? Ще кажат сега, че не им е работа..ама като се заядат с някого, който не дава, тогава гледай само!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Жоро

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Някав льо льо":

    ЗА нафтова печка да си чувал?
  • 28 Фичо

    10 0 Отговор

    До коментар #20 от "НоваИнформация":

    Защо ли дойде прокурорката за борба с организираната престъпност на Македония?? Явно заради това! Иначе каква работа има?? Нещата се изясняват...
  • 29 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "ИВАН":

    Втори закон на Паркинсон: Администрацията сама си създава работа за да оправдае своето съществуване. А преди няколко дни срещнах коментар: 12 божи заповеди на "държавния" чиновник, ако ги намерите - прочетете ги !
  • 30 Павел пенев

    11 1 Отговор
    Как така автобуса е произведен през 2007 год. а е регистриран за първи път на фирма Беса транс на 15.10 2020 год. Къде и за кого е работил 13 години преди 2020 год. Изобщо има ли нещо което да е в законен ред с тази фирма?

    Коментиран от #36

  • 31 БАЙ Х@Й‼

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Анонимен":

    Диплома не те прави лекар, стигат бяла манта и стетоскоп, ако знаеш какво е ‼️
  • 32 1234

    7 3 Отговор
    бг граница е разграден двор, утре ще влезе цял влак с жихадисти или просто турската армия ще дойде с автобуси легално
  • 33 Нема

    1 0 Отговор
    вече "македонския Фокус"?

  • 34 Гюро

    6 0 Отговор
    Значи не съм шофьор в тази фирма,ама съм се качил да карам техен автобус и то зад граница.А,някой да обясни как става тая работа.

    Коментиран от #35

  • 35 Патето Яки

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Гюро":

    значи работи по нашенски без трудов договор
  • 36 Иван4о

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Павел пенев":

    Чух - в Турция само нови - до петгодишни автобуси могат да извършват международни превози. По-старите - само в Турция. А катастрофиралият е 14 - годишен.
  • 37 Сивата котка

    3 0 Отговор
    А уж пътя виновен... По границите йок контрол..
  • 38 Йосип Броз Тито

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Онур":

    Трябва не какъв човек да е, а човек с голямо чувство за отговорност.
    Значи, човек който преди 1 година му е изтекла книжката и не си е направил труда да я поднови, при положение, че работи и му е нужна, няма как да носи отговорност за 52-ма души, при положение, че той за себе си не може да отговаря, камоли за друг. Доказателството е в последствията.
    Та затова по-добре сам да си се возя, отколкото някой такъв безотговорен дето не струва и 2 пари, а му дали хора да вози. Не пожелавам на никого, да му се изпречва такъв на пътя. По-добре такива да ходят да мия тоалетните на централна гара, отколкото да избиват невинни хора.
  • 39 Dan

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гришо":

    Някои автобуси са със 2 резервоара,единят е със нафта ,а другият със евтин бензин .При 113 минавания колко ли бензин са прекарали?
  • 40 Баварец

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Рошко":

    Тук, като гледам, чипиран си само ти? С какво или с липса на какво, ти си знаеш!? Инфаркт е възможност, но чипът управлява само теб!
  • 41 Истонският

    1 0 Отговор
    За да не си поднови книжката явно има причина.Ами ако лекарите не са му издали медицинско ако заради някакъв здравен проблем?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове