30 455107

Ето кой предлага най-добрата оферта за тунела под Шипка

  • тунел-
  • щипка-
  • апи

Съобщение от АПИ

Ето кой предлага най-добрата оферта за тунела под Шипка - 1
Снимка: Shutterstock

Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Ценовите предложения са следните:

- Обединение "Консултанти Шипка 1", с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, "ПИ ЕС КОНСУЛТ" ЕООД и "КОНТПАС" ООД - 4 651 482 лв. без ДДС;

- "ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА" ДЗЗД, с участници: "ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив" ЕООД, "Инфра контрол" ЕООД, "Инфрапроект консулт" ЕООД и "Метроконсулт БГ" ЕООД - 4 588 882 лв. без ДДС;

- ДЗЗД "КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА", с участници: "СТРОЛ – 1000" АД и "ИНФРАМ" АД - 5 744 112 лв. без ДДС;

- ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ТРИ ЕС – ИРД", с участници: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, "ТРИ ЕС" ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. – 4 308 050 лв. с ДДС;

- ДЗЗД "ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО", с участници: "Трансконсулт – БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД – 5 399 946 лв. без ДДС.

Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен за включване в Програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена.

Обектът включва изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 километър западно от прохода "Шипка“ и на 1 километър източно от връх Малуша.

Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 87 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ежедневие

    112 9 Отговор
    Пак ще има селтаци милионери и от тази поръчка

    Коментиран от #91

  • 2 Аха

    105 5 Отговор
    Да не се лъжем че има случайни фирми на този търг. А тези зад фирмите кои са? Те са по- важни

    Коментиран от #90

  • 3 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    86 10 Отговор
    кой са РЕЯЛНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ на ФИРМАТА

    Коментиран от #17, #107

  • 4 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    77 16 Отговор
    ЯКО КРАДЕНЕ ЩЕ ПАДА

  • 5 Вещо лице

    66 16 Отговор
    Хвърлят ни прах в очите с тази обществена поръчка. Ясно е кой ще я спечели

    Коментиран от #27

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ОРЯХОВО

    29 20 Отговор
    какво общо има тук ГРАД ОРЯХОВО нерде ШИПКА нерде ОРЯХОВО

    Коментиран от #11

  • 8 Кандидатите

    88 5 Отговор
    фирми с по колко собствени работници на трудов договор разполагат и с какви специалности са ? Или пак ще вземат сбирщина от под под.....изпълнители , авансово плащане и после делба на половината пари , както до сега !
  • 9 Да ама Не

    46 12 Отговор
    Сега ще напишим статийката. Дали някой ще я прочете, не се знае. Ама после ще кажат....аааа всичко е прозрачно. А милиончетата ще отидат ли за тунела или да лимузини и чочарки?
  • 10 Щипка

    43 13 Отговор
    Поредното триъгълно кръгово, магистрала със сфетофари и тунел без изход.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Виталия

    68 11 Отговор
    Това е много сериозен и отговорен! проект, кокто следва да бъде изпълнен от много добри специалисти. Не може сульо и пульо да строи тунела, защото ако се срути ще е бедствие! Това не е шосе, падне свлачище и го разчистят. Много добре трябвс да бъде направен изборут на Изпълнители.
  • 13 Ясно е,че

    39 22 Отговор
    от милиончетата ще останат хилядарки вложени в тунела от подизпълнители с евтина неквалифицирана работна ръка и къщи в Барселона. Те така е де....

    Коментиран от #14

  • 14 Не в Барселона

    41 28 Отговор

    До коментар #13 от "Ясно е,че":

    В Канада

  • 15 А ще има ли

    22 7 Отговор
    Подизпълнитли и повишение на фертата
  • 16 Внимавайте

    31 10 Отговор
    с това крадене да не се срути една година след пускането в експлоатация.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Джамбаза

    83 20 Отговор
    Ако имахме свестен прокурор, този тунел щяха да го прокопаят ГЕРБ.
    С гумени чукове.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Румен

    28 41 Отговор
    Стига с тия пътища и тунели в централна България бе. Кога тунела на Петрохан. Това е най важния път за Европа. Гледайте северозапъда, иначе сте увиснали кат мъ——де през плет
  • 22 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    27 25 Отговор
    мафията герб самоубиха ШЕФЪТ на АГРО ХОЛД ПЪТИЩА уж не е излязъл от кома след операция на носа мафията остранява неудобните като
    ВАНЬО ТАНОВ уж ИНФАРКТ
    КЕВР мафията инцинира катастрофата и убиха ГЕОРГИ ДИЧЕВ ШЕФ НА АЕЦ КОЗЛОДУЙ бяха отвинтили болтовете на гумите на колата му покриха случая
  • 23 аде

    27 7 Отговор
    защо има само цените,а няма гаранциите?
  • 24 Винету

    29 3 Отговор
    Що ги няма обичайните заподозрени Трейс,Джо по и т.н.?

  • 25 баба ти от бг

    67 8 Отговор
    Япония преди 40 години предложи за 3 милиона златни лева! да направи тунела, но селяните от София не позволиха! Виждате ли сега !!!!

    Коментиран от #80

  • 26 Toxic

    61 17 Отговор
    Нещо сте се объркали, само 5 милиона?! Герберастите щяха да го построят за поне 50 милиона и даже щяха да го озеленят за още 10.

    Коментиран от #31, #32

  • 27 Е кажи

    11 1 Отговор

    До коментар #5 от "Вещо лице":

    ако знаеш, де!
  • 28 баба ти от Пловдив

    7 5 Отговор
    мерси за тъпия хакинг! само дето не върви в западна Европа!!!!
  • 29 ЖОРО

    43 12 Отговор
    Боко строеше пътища за 8 милиона на км.А тука тунел,мостове и др.за 4.5милиона.Нещо не се вързват..Да не е само за проекта..

    Коментиран от #52

  • 30 √(n&Варна)

    19 6 Отговор
    Пак чета глупости във ФАКТИ!
    Заглавието: "Ето кой предлага най-добрата оферта за тунела под Шипка".
    "Оферта" е търговско ПРЕДЛОЖЕНИЕ, а заглавието значи "Кой ПРЕДЛАГА най-доброто търговско ПРЕДЛОЖЕНИЕ и т. н.".
    Правилно е да се напише "Кой ПРЕДСТАВЯ най-добрата оферта за и т. н."
  • 31 Четете бре, все още не е забранено!

    60 9 Отговор

    До коментар #26 от "Toxic":

    До Коментар 26:
    Тези оферти са само за "строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка".
    Самото копане и градеж ще струва стотици милиони.

    Коментиран от #38

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 какво

    8 5 Отговор

    До коментар #32 от "Хахаха":

    е НАДЗОР

    Коментиран от #39

  • 34 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    16 5 Отговор
    ГРАД ОРЯХОВО нито е до МАКАЗА нито до ГРАД СЕВЛИЕВО
  • 35 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    15 13 Отговор
    ще строят ФИРМИ близки доАПИ МАФИЯТА герб кръгът КАПИТАЛ

    Коментиран от #68

  • 36 123

    17 4 Отговор
    Изграждането на подпорни и укрепващи стени са най-лошия вариант, като дава възможност за свлачища заедно със счупване на подпорната стена.От двете страни на пътя наклона на почвата отстрани трябва да е
    под 35 градуса наклон, и няма да има проблеми. Също така дървета се садат на поне 10 метра отстрани на магистрала или път.а не до самия път.
  • 37 питам

    8 2 Отговор
    на един километър от Малуша това грубо значи някъде към големия завой на новия път за Шипка от кв. Радецки. Въпросът е къде ще излезе от южната страна и ще хване пътя за Казанлък или Подбалканския?
  • 38 Хахаха

    23 18 Отговор

    До коментар #31 от "Четете бре, все още не е забранено!":

    Май не е само до (не)четене. Страхувам се, че е до липса на багаж на горния етаж, и абсолютно НЕПОЗНАВАНЕ на материята. Важното е, че "лошия и крадлив" Боко не е на власт и сега ще цъфтим при мунчо и "моралните" измамници и аферисти.
  • 39 Хахаха

    13 0 Отговор

    До коментар #33 от "какво":

    В случая, за ко кретната поръчка, надзора ще каже "ОК, проекта е направен както трябва" (ако е така) и ще се подпише. После, при строителството ще проверява всеки един етап дали се изпълнява и е изпълнен според проекта, качествено, и е годен и пак ще се подпише. За да се въведе в експлоатация тунела (т. нар. акт 16), надзорът трябва да е удостоверил качественото изпълнение на проектирането и на строителството му.

    Коментиран от #45

  • 40 Факт

    29 19 Отговор
    Другарите от БСП ще напълнят шкафчетата. И Кирчо и Кокорчо ще се замогнат. А слафчу наркомана ще си върне борчовете че даже ще има и за просташката му телевизия. Промяната се оказа подмяна а народът се чуди как да си плати тока.
  • 41 Сандо

    34 4 Отговор
    Едно време трудови войски с техните многобройни специалисти щяха да са го прекопали,ако трябва и на ръка,преизпълнили зададения срок и да питат коя и къде е следващата дупка.И само за една войнишка заплата.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 ЦИВИЛИЗАЦИЯТА СВЪРШВА ДО

    11 0 Отговор
    МОСТА НА „ДРУЖБАТА”☝
  • 44 Божкеее

    17 4 Отговор
    Кви са тия ЕООД-та къде тунел ша ми строят?!
  • 45 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    19 1 Отговор

    До коментар #39 от "Хахаха":

    всичко е мафия ПОРЪЧКИТЕ се изпълняват от ФИРМИ близки до големите строителни БОСОВЕ в БГ

    Коментиран от #84

  • 46 Моята оферта е

    8 3 Отговор
    200 м между втория и третия тунел.
  • 47 Сатана

    33 2 Отговор
    Попитали фирмата изпълнител каква технология ще използва в тунела под Шипка и отговорът бил:
    —От двете страни на Балкана започва копаенето и когато двете групи се срещнат ще има готов тунел.
    А ако не се срещнат,попитал Караджов?
    — Ако не се срещнат,ще имате два тунела,отговорили изпълнителите.

    Коментиран от #57

  • 48 Пръц

    5 1 Отговор
    Най—важният въпрос е,ще бъде ли платен тунела или безплатен?

    Коментиран от #105

  • 49 Не ще ви крадат

    13 2 Отговор
    Не ще ви крадат, а незнам какво ще ви правят с тая "компетентност" която я проявявате някои от коментиращите. Първо прочетете КАКВО ВКЛЮЧВА офертата. Строителството е ПРОЕКТИРАНЕ, ИЗПЪЛНЕНИЕ, ДОКУМЕНТИРАНЕ, И ВЪВЕЖДАНЕ В ДЕЙСТВИЕ !!!!
    Тук са основно само парите за проектиране и документиране. Самото строителство няма как да е на такава цена. Ама за някои всичко може !!! Може и тунел за 1 лев да се построи. Недейте като жабата която видяла, че подковават вола !!! Коментирайте неща които разбирате1 Иначе ...... пак ще ви таковата ! :))

    Коментиран от #51, #54

  • 50 Добре

    11 7 Отговор
    Ама , кога ще имаме тунел София-Скопие ?

    Коментиран от #79

  • 51 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    9 8 Отговор

    До коментар #49 от "Не ще ви крадат":

    ще има яко крадене а и
    ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА
    ПП ще теглят заеми със самосвали заеми и кражби както при герб и кой ще ги връща БЪЛГАРСКИЯ ДАНЪКОПЛАТЕЦ даже внуци правнуците
    а ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ се изпълняват от СТРОИТЕЛНИ фирми компании който са близки до настоящата и бившата власт

    Коментиран от #61

  • 52 БирникЪ

    28 6 Отговор

    До коментар #29 от "ЖОРО":

    Боко ремонтира тунел Витиня за 52 милиона. А построяването му е струвало19 милиона. Найс, а?
  • 53 Баба

    19 1 Отговор
    Този велик Тунел , ще е осмо чудо в Света , хора от цял свят ще идват да го видят , ще цъкат с език и ще си правят селфи с Него ! Лошото е , че ще струва минимум 4-5 милиарда .

    Коментиран от #56, #59

  • 54 Несъгласен

    13 1 Отговор

    До коментар #49 от "Не ще ви крадат":

    Тук са парите само за надзор. Надзорът няма нищо общо с проектирането. Така, че и ти не си съвсем наясно.

    Коментиран от #58

  • 55 МИХАЙЛОВ

    16 4 Отговор
    ...АЙ СТИГА БЕ...
    ТОЯ ТУНЕЛ ДЪЛЪГ 4 КМ.
    ...ЩЯЛ ДА БЪДЕ ИЗКОПАН
    ЧАК ДО КЪМ 2027 ГОДИНА
    ...ЗНАЧИ ЗА ПРОКОПАВАНЕТО
    НА ЕДИН КИРЛИВ ТУНЕЛ
    ДЪЛЪГ САМО 4 КМ
    / ЧЕТИРИ КИЛОМЕТРА /...
    ...ТОЛКОВА ГОДИНИ МОТАНЕ
    И ШИКАЛКАВАНЕ...
    ...И ОЩЕ НЯМА ПРОЕКТ...
    .....ЧЕ ТО ТИЯ ЧЕТИРИ КИЛОМЕТРА
    ДА ГИ БЯХА ПОЧНАЛИ
    ДА ГИ КОПАЯТ
    С КИРКИ И ЛОПАТИ
    И С ВЗРИВОВЕ
    ПО МИНЬОРСКА ТЕХНОЛОГИЯ
    ОТ ЕДНАТА
    И ОТ ДРУГАТА СТРАНА -
    2 × 2 КМ...
    ...И САМО ПО ПЕТ МЕТРА ДНЕВНО
    ДА БЯХА ПРОКОПАВАЛИ
    И ОТ ЕДНАТА И ОТ ДРУГАТА СТРАНА -
    ЗНАЧИ ОБЩО
    ПО ДЕСЕТ МЕТРА ДНЕВНО...
    ...И ТАКА
    САМО ЗА ЕДНА ГОДИНА
    ЩЯХА ДА ГО ПРОКОПАЯТ...

    Коментиран от #69, #71

  • 56 Виталия

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Баба":

    Ааа 9-то ! 8-то беше Бойко Премиер ?!
  • 57 Стар виц

    13 1 Отговор

    До коментар #47 от "Сатана":

    Вица е стар и показателен. Понеже почти всички тунели се изпълняват двустранно (копаят се от двете страни) и се следи изпълнението с маркшайдерски полигон. И вица е точно за нашенски геодезисти по надзора - дали изключително ниска оферта спрямо всички останали, ама с "условието", че накрая може да има и два тунела !! :))
  • 58 Прав си

    5 1 Отговор

    До коментар #54 от "Несъгласен":

    Прав сте, извинявам се ! Не съм видял, че е ПРИ, а не И. А иначе съм бая по наясно от много други ! :)) За 40 години съм ги минал всичките етапи и то както следва. Ама тогава имаше и къде да се научиш и кой да те научи. Сега .................., аиде че стана роман !!! :))
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    3 0 Отговор
    мафия ще падне яко крадене
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Тираджия

    3 0 Отговор
    Абе що не кажеш тая цена какво покрива? За километър ли е, за 100 метра ли е .......?

    Коментиран от #82

  • 63 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "ККК":

    БЛАГОДАРЯ
    за КОМПЛИМЕНТА
  • 64 Дано не е нищоправене

    6 0 Отговор
    Незнам за строителен надзор дали парите са много, но пътя който е направен до тунела не по широк сегашния. При положение, че ще има поредица от тунели и открити участъци зимата ще се подържа трудно. Дано не разчитат на глобалното затопляне! Но най важното са двете ленти на които почти никъде няма да може да се изпревари и ако е натоварено движението ще има колони.
  • 65 Кирчо П.

    2 0 Отговор
    За втория ли ?
  • 66 Бай Шиле

    2 2 Отговор
    И тука ще разкопаме, ще гепиме парите и айде.
  • 67 Хмм

    7 2 Отговор
    Добре де няма ли една чужда фирма с опит която да го направи.

    Коментиран от #103

  • 68 Българин

    12 2 Отговор

    До коментар #35 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Брей, вече почти година, откакто Десовия, партията Му и БСП чегъртат ГЕРБ, три служебни правителства на Румен Решетников и викаш ГЕРБ ще строи тунела ? Аз пък твърдя, че тунела ще го строят фирми близки до Шиши, Черепа и БСП!
  • 69 Тъпчо

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "МИХАЙЛОВ":

    Много сте компетентен Господине ,някъде на нивото на Мечо
  • 70 Дедо Пене

    3 1 Отговор
    МНОГО ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ - ДРАСКАЧИ ПИШАТ ТУК? ВИЕ СТЕ СРАМ ЗА НАЦИЯТА-ОПЛАКВАТЕ СЕ КАТО НЕДО.БАНИ ВДОВИЦИ!
    НЕ МОЖЕ ЛИ НОРМАЛНО ДА СЕ РЕАГИРА, А НЕ КАТО ЦИГ.АНИН-ПРОКУРОР?
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 ЧОЧО

    10 0 Отговор
    Дайте АПИ на Испанците за пет шест години цяла България ще е в магистрали и където трябва ще има тунели.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Магистрала

    6 1 Отговор
    Докато не съборят Шипка няма да мирясат.
  • 75 хан Кубрат

    10 0 Отговор
    Аз лично не бих го ползвал. Като знам изпълнението и състоянието на тунелите по Хемус..не, не , не бих си го причинил. Може и да заобиколя малко, ама да знам че няма да ме откопават със седмици. Рекох.
  • 76 Даката

    12 1 Отговор
    Как така за путинския газопровод за Сърбия се намериха 3,5 милиарда,а 30 години не могат да се намерят 0,35 милиарда за тунела под Шипка ?

    Коментиран от #77

  • 77 Газпром

    3 3 Отговор

    До коментар #76 от "Даката":

    Защото руснаците плащат за тръбопровода, такива са условията на Европа. За тунел под Шипка, обаче те няма да платят.
  • 78 Роко Скиавоне

    10 3 Отговор
    Кога държавата ще ми направи тунел под Петрохан за да ходя до София ако искам да пия кафе,и да улесни гражданите когато искат да си дойдат на село.Па ако случайно мине някой тир ще му сложите неква такса.Белкем за 80 години се изплати
  • 79 Ти да видиш

    4 4 Отговор

    До коментар #50 от "Добре":

    Питай Киро, Прост(о) Киро. :)
  • 80 Да, ама

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "баба ти от бг":

    при японците нямало е да стане с взятки и усвояване!
  • 81 Абв

    3 0 Отговор
    Чета коментарите и гледам, че повечето си мислят, че тези пари са за строителството. Тези пари са за надзорна фирма, за проектиране и строителство. Едва когато го проектират, ще има търгове за строител.
    Търг за изпълнител на строител ще има, чак като се направи проекта, демек след около година. Тогава цените няма да са 5-6 млн, а ще са над 200 млн.
  • 82 ПТО

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Тираджия":

    Това е за надзор, не за изграждане. Те са го написали хората, ама кой да чете.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 За жалост.

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Големите строителни компании са на някой приближен, вярно е. Но малка строителна фирма не може да направи такова строителство. Трябват техника и експерти.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Ретко 61

    1 1 Отговор
    Бесмислицата на Томислав Дончев с която се пречиня на габровци.
    Основния поток по направление север-юг към Дунав мост е през Хаимбоаз. През прохода Шипка товарни
    автомобили не минават. Самия проход се затваря 2-5 дни в годината.
    От Шипка до Витиня няма надежден проход целогодишно. Троянския и Кашана се затварят при всяко
    влошаване на времето.
    Изсточно от Шипка проходите са проходими целогодишно. Върбишкия е необходимо да се ремонтира ,
    защото има по- голямо стопанско значение за Ямбол , Сливен, Хасково , Шумен , Разград и т.н.
    С Айтошкия картината е същата .Там тировите следват един след друг.
    През централен Балкан при най-малкото влошаване на времето е невъзможно да се пътува защото
    проходите са високопланиски..През това време Балкана се минава през Шипка /Хаймбоаз/ или м-ла
    Хемус. Обикалят всички превози през централните райони на северна и южна България.
    Такъв проект трябва да помага на икономикато и да е обвързан с новите мостови на р.Дунав.
    Другото е политически приомици на хора ,които са далече от икономиката на страната.
  • 87 Трънчо

    2 1 Отговор
    Чета ,пак са наредени фирми завършващи на консулт.При готов вече проект какви консултанти.Нужни са изпълнители а не консултанти.Явно пак се наредиха на масата да лапат,защото консулт.вземат много пари..Пак ще ни крадат и правитест.трябва да ги прогони.
  • 88 petar svilenov

    6 2 Отговор
    АВТОМАГИСТРАЛИ ИМАТ НАЙ-ГОЛЯМ ОПИТ,ОСОБЕНО ПРИ ТЕГЛЕНЕТО НА КАСА.
  • 89 Мари

    1 0 Отговор
    Мошенници!
  • 90 Боко Тиквата

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Аха":

    Аз, съм! Какво ще направиш?!
  • 91 Селтак

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ежедневие":

    Е! Що да няма и селтаци?! Няма само гражданите да забогатяват!:)
  • 92 Фройд

    3 0 Отговор
    Цената е за "изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка !!!!"
    Не за самото физическо строителство . Там ще е друга цена.
    Четете бе хора .
  • 93 Jeep

    2 1 Отговор
    Като знам колко десетилетия се мъчат с Витиня и какъв е резултата, дори някога да стане реалност този тунел, аз не бих стъпил в него.
  • 94 ген. Вазов

    4 1 Отговор
    ДАЛАВЕРИНГ ИМПЕК ООД- перфектната оферта, дупчат дупки всякакви....от тях България почит изтече вече в каналите на Европата.
  • 95 Радан

    8 1 Отговор
    поканете една японска фирма да свърши работата даже на по малка цена стига се занимавайте с тия разбойници

    Коментиран от #101

  • 96 адвокат

    3 0 Отговор
    тия до един са специалисти на тегленето на милиони от банките
  • 97 баба мара

    5 0 Отговор
    ТУНЕЛА НА ПЕТРОХАН КОГА ПОЧВА ДА СЕ ПРАВИ
  • 98 Яяяяяя

    2 1 Отговор
    Много интересна е третата оферта. Хем най-ниска, хем с ДДС. Тя направо без пари. 4 308 050 лв. с ДДС. То на баце дневните като гледам. КТБ ни завлече с 4 милиарда, а ние за 4 милиончета си говорим от 30 години. Струва ми се смешна сумичката, като се знае, че на колометър магистрала се харчат по два, три милиона. А това е участък от 10,5 км. с тунели. играта е ясна. Да спечеля, пък после ще я мислим!
  • 99 Ние

    6 0 Отговор
    Търга е за надзор. Какъв строител, какви сини пет лева.
  • 100 Баце коя фирма одобри?

    2 1 Отговор
    Какъв процент ще внесат в чекмеджето?
  • 101 Ааа не може такаааа!

    2 1 Отговор

    До коментар #95 от "Радан":

    Ами такса чекмедже?
  • 102 Трудовак

    1 0 Отговор
    Лесно е да пишеш от името на други хора... Да те пратим първоначално теб да почнеш да копаеш, а после и строителните войски ще ти се притекат на помощ...
  • 103 Очевидец

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хмм":

    Да предложат на австрийците.Хората си разбират от работата.
  • 104 Стойчев

    2 0 Отговор
    Заглавието е подвеждащо. Става дума за строителен надзор по време на строителството. За построяване ще са нужни многократно повече.
  • 105 Бачо Киро

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Пръц":

    Е нормално е да е плетен,а ако не ти се плаща ходи по завоите..да ти се завие свят..
  • 106 АЗ КАЗАХ

    2 1 Отговор
    Какво ни казвате кой е дал най добра оферта, ако ГЕРБ БЕШЕ НА ВЛАСТ ВЕЧЕ ДА СА ГО ПОЧНАЛИ ОЩЕ ПРЕДИ ГОДИНА.
    АМАН ОТ ВЪЗДУХАРИ ОТ ПП ИТН БСП.
  • 107 Т. Панаров

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Пич, пий си успокоителните редовно!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове