31 Януари, 2022 11:48 3 108 59

Иван Нейков: Не може силна икономика с ниски заплати

  • иван нейков-
  • заплати-
  • икономика

Повечето общини разчитат на републиканския бюджет, фалити няма да има

Иван Нейков: Не може силна икономика с ниски заплати - 1
Снимка: БГНЕС

Тежка е ситуацията от гледна точка на местната власт. Тази перфектна буря не е само в цените, а и че все още не разполагат с бюджета от 2022 г. Това, което предстои, е да получат подкрепа, която да им помогне да устоят на кризата. Това заяви Иван Нейков, бивш социален министър, в студиото на сутрешния блок на бТВ.

По думите на бившия социален министър повечето общини разчитат на републиканския бюджет: “Вероятно ще се стигне до преосмисляне на капиталовите разходи”. Той успокои, че няма да има фалирала община.

Според икономиста Владимир Сиркаров казусът с високите цени повдига въпрос за преразглеждане на зелената сделка: “Най-вероятно ще има подкрепа след като се одобри бюджета. Ще може чисто технически да се разпределят пера, защото проблемът е голям”.

Сиркаров не допусна увеличение на данъците. Като решение посочи децентрализацията, за да може всяка община да разполага по-ефикасно с ресурс.

“За мен усилията трябва да бъдат насочени към предоговаряне и осмисляне на капиталовите разходи”, заяви Нейков.

Според Сиркаров разходите в бюджета ще бъдат повече от приходите: “До 2024 г. дълговете ще се увеличат значително. Този бюджет прилича на предизборен, а не на бюджет на първа година от едно правителство.“

По думите на Нейков ще имаме два бюджета: “Тази първа част ще кърпи дупки и ще спасява. Политическата визия на правителството ще проличи в бюджет 2023 година. Ще има настройване на бюджета в следващите месеци. Нашата цел е растежът. Не ме плаши увеличеният дефицит”.

“Няма как да имаш силна икономика със слаби заплати. За да има икономически растеж, трябва да има инвестиции”, категоричен беше бившият социален министър.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не може ма в абсурдистан

    15 1 Отговор
    Се пробват мотри политици милиционери
  • 2 Не може

    32 1 Отговор
    оглозгана от хиени държава да има силна икономика !
  • 3 Експерт

    26 2 Отговор
    Др.Нейков, силна икономика се прави с добро образование, ефективни и високотехнологични фирми подкрепени със закони и Правителство и неуморен труд, а не висене по барове и кафенета и с Електронно правителство, без корупция и минимум администрация и едва тогава ще има бум на инвестициите !!! Не връзвай каруцата пред коня!
  • 4 ТаУмВзе

    19 0 Отговор
    Няма икономика, тоя за заплати лае! Бухахха Произвеждаме само матрял за Евакуация. Нищо друго.
  • 5 Роки

    32 0 Отговор
    Минималната работна заплата в Румъния е 1030 лв. При нас, евентуално от април 2022 г., ще бъде 710 лв. вместо 750 лв. Клошарите на Балканите сме, че и в ЕС.

    Коментиран от #47

  • 6 Безочлив и

    18 0 Отговор
    Долен лицемер!
  • 7 Фермер

    16 18 Отговор
    Само Възраждане
    Само Костадин Костадинов
    Влезте във Фейсбука на Костадинов и вижте един истински народен представител.
    Да живее България

    Коментиран от #30, #33

  • 8 гадно

    21 1 Отговор
    Че кой от робовладелците иска силна икономика за тях е важно парата да тече на робите мaй нa та им.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 123

    12 3 Отговор
    Зависи дали парите от бюджета са отишли за нови мерцедеси,почивки на малдивите,подараци на нови любовници, ядене и пиене, нови яхти, и разходки. при такива разходи ще има да си хапите опашките следващите 50 години от глад. Висок нов дълг вкарва държавата във дългова спирала, защото държавата не е способа да си плаща вноските по дълга от собственни постъпленич, и взема нов дълг за да плати стария дълг, който се увеличава всака година, с което всяка година намаляват парите които държавата може да вложи като инвестиция и социални помощи в страната. Сегашния дълг на това правителство прави бъдешите години все по гладни за Българите.

    Коментиран от #13

  • 11 Стига!

    15 0 Отговор
    Иване, ти като беше министър, знаеше ли го това!?
  • 12 БИДОН

    7 0 Отговор
    Къде видя икономика в България
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Мнение

    10 2 Отговор
    710 е неприемлива отново сума! 1103 минимална, това е старта на промяната, всичко друго е фалш за пред обикновените хора и подхвърляне на трохи! Ако не искате да го направите, ще намерим и изберем някой който иска! Ясно ли вие ???

    Коментиран от #20

  • 16 Тотален колапс

    10 0 Отговор
    Забравете за бизнес в България , ДАНС се занимават с изтезания и отнемане на бизнеси чрез СРС - та!
    Всички бизнеси се държат от милиционери!
  • 17 Ghijko

    3 2 Отговор
    За да има пари за управляващите не трябва да има пари за хората. Елементарно.
  • 18 ти ли бе

    5 0 Отговор
    Тарикат ?!Какво правиш тези 32год! Само акъл -море си....

    Коментиран от #31

  • 19 Забравете

    12 0 Отговор
    Нали Румен Пашата и ген майор Васил Василев държат МВР и ДАНС, забравете, това е Провалена Държава с контролиран бизнес-Франкенщайн !
  • 20 123

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Мнение":

    Колко заплата ще получава един Бъллгарин зависи от производителност на труда,количество, качество и достъпна цена. Не зависи от колко искаш от държавата, дори да ти напечатът и дадът 1100 лв сега цените ще се увеличат и ще си купиш точно толкова стоки стуващи сегашните 700 лв, Покупателната способност на лева върви заедно със какво, колко , колко качественно и на достъпна цена е произведено и продадено в и от България в чужбина. Високата цена просто убива или намалява в пъти потребелнието и спира растежа на икономиката и реални доходи, и прави мнозинството от хората по бедни. а много малка част Българи богати.

    Коментиран от #26, #28, #35

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Сашо

    8 0 Отговор
    Поредната бля,бля платформа от Нейков.Държавата гасне вечер,като дискотека от 80 -те години,а той за икономика говори!

    Коментиран от #24

  • 23 Бгг

    3 2 Отговор
    Ами видяхме ЕС на къде ни води. Намаляваме като население, общини не могат да си платят уличното осветление, хората обедняват, използват фашистки методи. Скоро май ще се разделим с ЕС .
  • 24 123

    3 4 Отговор

    До коментар #22 от "Сашо":

    Има едно съвпадение през 80 години и сега управляващи са комунисти от типа на тези през 80 години, има и комунисти с друг вкус и цвят там има ралика от само големи приказки като на първите, има и малко работа и нещо направено. Но България работи по комунистически правила и закони, не може да очакваш капиталистически резултати от комунисти. това което е вбЪлгария е рабирането им как демокрация и капитализъм работят.

    Коментиран от #38

  • 25 Какви

    5 0 Отговор
    високи заплати и пенсии чакате от една фалирала държава на мафията?От пет години държавата разчита на кредити. Всичко е продадено и раграбено. Хората са продадени. Масови фалити, мизерия, пандемия и смърт. А вас ви лъжат с високи заплати и пенсии. Държавата е приключена и закрита.
  • 26 Любознателен

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Би ли ми казал какво по-точно произвеждат в Люксембург?!:) А, в Монако?! В Малта?! Швейцария разбира се e специализирана във високотехнологични произвоства!:) Защо в Германия хората взимат за една съща работа в пъти по- малко даже в собствената си страна?! Защо високо образованите германски специалисти предпочитат да работят в САЩ, или UK?! Защо Гърция може да прави огромни заеми и накрая да не ги връща?! Да продължавам ли?!

    Коментиран от #40, #44

  • 27 Лейка

    5 0 Отговор
    Само ти не се показа да даваш акъл! Помим какъв министър беше. Марш в дупката обратно Нейков
  • 28 Щото в Люлсембург има

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Много производителност, нали? Хайде стига вече сладки приказки за икономика. България има достатъчно производителност. Проблема е в чорбаджийте(законодателите) и изпълнотелната власт, че бранят експлоататорите!

    Коментиран от #37

  • 29 Филип Боев

    5 0 Отговор
    Оформянето на човек е започнало, с използването на оръдия на труда. Днес се наричат средства за производство. Те се произвеждат в машиностроенето. Никой български икономист не можа да го разбере. Само празнодумци като господина наливат празни приказки в главите на народа. Само глупаци и слабоумни се надяват, че като мислят и действат по един и същ начин ще получат различни резултати и ще имат различни проблеми. И така вече повече от тридесет години пред публиката едни и същи лица, макар, че журналистиката се смени, но спосбностите на журналистите само се смалиха. Какъв принос има това исказване на г-н Нейков в проманата към по-добро???
  • 30 Тиква

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "Фермер":

    Възраждане ще бъдете забранени със Закон скоро време.
  • 31 да бе

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "ти ли бе":

    ... Кашпировски...гледа си живота и глади косъма ... За годините от ,както го помна ... не само не е мръднал ,ами и по-свеж даже изглежда ...Докато аз и стотици хиляди ,като мен ...се скапахме ,остаряхме ,все да се гърбим и едва свързваме двата края в годините на следдесето ноемврийски дефицит , безработица, масови съкращения ,щура инфлация ...все бачкали ,какво ли и не -въпреки образованията си ,но така и останали без да натрупанме задължителния Осигурителен стаж - даже и на МРЗ ... Ей заради такива "шамани", като НЕГО !
  • 32 Ще има

    1 1 Отговор
    по-високи заплати само като додат тази година на власт Възраждане.
  • 33 Селянин без колело

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Фермер":

    Да не си от с.Батово или с .Църква -Толбухинско бе "фермер" -е ?
  • 34 надничар

    1 0 Отговор
    Винаги съм си мислел, че високите заплати са функция на силна икономика - сега разбирам, че било обратно...Смех
  • 35 ЩЕ ти дам пример за производителност

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "123":

    Кърджалийски завод с около 2500 работници и служители. Печалба около половин милиард на година. Заплати. Инженерите, които между др са от др държава 3-5 хиляди лева(повечето ясладжий). Оператор на машина от минимална до 1200 лева и тоеа ако същоя работник е на работа 6 дни седмично без право да се разболее или да ползва отпуск. Гербаджийск0-депестска фирма с куфари му сипфаха на Тквун за да ги пази в експлоатирането...относно твоята икономическа теза не си прав определено! Производителност има! Даже доста голяма! Ама докат има робовладелци, ще има и роби, ще има и такива като теб, които бранят експлатсторите на човешки труд!
  • 36 ЕЙ ТОЯ ТИКВЕНИК

    4 0 Отговор
    е аФтора на тъпата пенсионна система сега
  • 37 123

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Щото в Люлсембург има":

    Въпреки че Люксембург e наречена „Зеленото сърце на Европа“, нейните пасища съжителстват със силно индустриализирана и експортно интензивна зона. Икономиката на Люксембург е много подобна на тази на Германия. Люксембург се радва на степен на икономически просперитет, която е много рядка сред индустриализираните демокрации.През 2009 г. бюджетения дефицит от 5% е резултат от правителствени мерки за стимулиране на икономиката, особено на банковия сектор, в резултат на Голямата рецесия. Този дефицит обаче беше намалено до 1,4% през 2010 г..За 2017 г. очакваните цифрите са както следва: Ръст 4,6%; Инфлация 1,0%; Бюджетен дефицит 1,7%, за намаляване на 0,8% през 2020 г.; Дълг: 20,4%, няма нови задължения за поемане през фискалната година

    Коментиран от #43

  • 38 Реалист

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Ти, защо мислиш че в останалата част от Европа се работи по-различно?! Сименс печели конкурс за строеж и обураване на ВЕЦ в Буркина Фасо. Наема българска фирма подизпълнител. Нашите специалисти получават многи по- ниски възнаграждения, щото не са германци!:) Всички доволни!:) И Сименс и нашата и нашите специалисти!:) Ами доволни ще нашите! Тия, пари дето ги взимат в Африка в EU кой да им ги даде!

    Коментиран от #48

  • 39 след 30 години

    2 0 Отговор
    Добро утро!
  • 40 Имам усещането че “123”

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Любознателен":

    Е господин Асен Василев.
  • 41 pbdan

    4 0 Отговор
    Минимална работна заплата 1997 - 2022
    01.01.1997 - 31.01.1997 5,50лв.
    01.02.1997 - 28.02.1997 11,00лв.
    01.03.1997 - 31.03.1997 17.00лв.
    01.04.1997 - 30.04.1997 29.92лв.
    01.05.1997 - 30.09.1997 41,29лв.
    01.10.1997 - 31.12.1997 45,50лв.
    01.01.1998 - 31.03.1998 48,70лв.
    01.04.1998 - 31.08.1998 50,94лв.
    01.09.1998 - 31.12.1998 53,50лв.
    01.01.1999 - 30.06.1999 61,00лв.
    01.07.1999 - 04.07.1999 67,00лв.
    05.07.1999 - 31.01.2000 67.00лв.
    01.02.2000 - 30.09.2000 75.00лв.
    01.10.2000 - 31.03.2001 79.00лв.
    01.04.2001 - 01.10.2001 85.00лв.
    01.10.2001 - 31.12.2002 100.00лв.
    01.01.2003 - 31.12.2003 110.00лв.
    01.01.2004 - 31.12.2004 120.00лв.
    01.01.2005 - 31.12.2005 150.00лв.
    01.01.2006 - 31.12.2006 160.00лв.
    01.01.2007 - 31.12.2007 180.00лв.
    01.01.2008 - 31.12.2008 220.00лв.
    01.01.2009 - 31.08.2011 240.00лв.
    01.09.2011 - 30.04.2012 270.00лв.
    01.05.2012 - 31.12.2012 290.00лв.
    01.01.2013 - 31.12.2013 310.00лв.
    01.01.2014 - 31.12.2014 340.00лв.
    01.01.2015 - 30.06.2015 360.00лв.
    01.07.2015 - 31.12.2015 380.00лв.
    01.01.2016 - 31.12.2016 420.00лв.
    01.01.2017 - 31.12.2017 460.00лв.
    01.01.2018 - 31.12.2018 510.00лв.
    01.01.2019 - 31.12.2019 560.00лв
    01.01.2020 - 31.12.2020 610.00лв.
    01.01.2021 - 31.03.2022 650.00лв.
    01.04.2022 - 710лв.
    Ето повод за размисъл другарю Нейков.
  • 42 китаец

    2 0 Отговор
    Като надуете заплатите, цените няма да стоят мирно и те ще се надуят. Китайска поговорка.
  • 43 Илюминат

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "123":

    Моля те?! Напиши нещо за силната идустрия на Великото Херцогство?!:) Просве ти ме!:)

    Коментиран от #46

  • 44 123

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Любознателен":

    Високо образованите специалисти от Германия си работят в Германия, те могат и да искат да работят в САШ или Англия , но там не ги искат,страните си имат изисквания и правила, то и всички Бълагри искат да работят там но никой нито ги иска нито ги пуска. Колко добрфе е дадена страна зависи от управлението и и колко познава най добрите си производственни способности и къде не е конкурентна.не може да си конкурентен на световен пазар с хора които пушат,пият кафе по кафенетата или лежат по пейките и просят пари.Няма да просперираш много и когато имаш овчари и земеделци които си мсилят че техните спосбности струват много високо а и не искат да работят като овчари каквото могат.С ниско квалифицирана и образована работна ръка до никъде няма да стигнете, само имат високи искания за заплати без покритие. Като един работник ти изработи продаваема продукция за 6000 лева тогава може да получи заплата от 1000 лева.

    Коментиран от #49

  • 45 на иван нейков

    3 0 Отговор
    сме му сърбали попарата
  • 46 123

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Илюминат":

    Ако според теб в Люксембург нямат индустрия, то означава че имат умни хора и умни управляваши , а не мисири като Българските. А в Бълагрия мисири има около 93% от населението но с голямо самочувствие , и ако нямат връзки са все гладни и голи.

    Коментиран от #59

  • 47 Експерт

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Роки":

    РОКИ, НЕ Е ВЯРНО...МИН.ЗАПЛАТА БРУТО В РУМЪНИЯ Е 506евро-990лв..чисто 717лв./всичко се плаща от работника/ в България-710лв./чисто 649лв Но спрямо цените е с по-висока покупателна стойност.В Норвегия...мин.заплата 1760евро но цените са 5-10пъти на българските

    Коментиран от #52

  • 48 123

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Реалист":

    Всеки си търси най икономичния източник и доставачик, а други страни са специализирани в оперелени област.Бългрите и домати и овце не могат да произвеждат нито като качество нито като количество или цена а това е което са произвждали най много до 1944 е животновъдски и земмеделски продукти за износ. Ако има качественна пеработвателна продуцкия за тях в Бълагрия и се продават на добри цени добра стока ще има по високи заплати, Суровини и чужда продукция са чужди материали и евтина бълграска ракя не произвеждат кой знае колко много добавена стойност и приходи за България. Отделно Българските работодатели са комунисти робовладелци, и заплащат на служителите като в африка , дори и да правят много пари. Има една подробност че всички тези милиони и миларди които правят , до сега не съм видял някой да влиза в гроба и колички с пари да идват да го зариват за да живее охолно в другия си живот.
  • 49 Пенсионер

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Какво изработват дебелите задници в министерствата, агенциите, държ.корпорации и цялата допотопна администрация? Нидерландия -администрация - 18хил./население 16млн.;България - админ - 380хил./6.5млн.
    ГЕРБ прибра 2млрд.лв и няма Електронно правителство, защото обичат корупцията?
    Новите да докажат Промяната за 6месеца!

    Коментиран от #50

  • 50 123

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пенсионер":

    Промяна в икономиката за добро ако я има се вижда след около 9 месеца до година, в някои сектори на икономиката положителна промяна се вижда след 6 месеца. А промяна към лошо в икономиката започва да се чувства след от 2 седмици нагоре. А проблема на Българската икономика е че не е свободна пазаран икономика реалнио , а само на хартия. България е комунистическа олигархично феодално робовладелска страна, цялата държава обслужва определен кръг феодали, сега кръга на печелившите се сменя,подменят се служители с нови верни на новите олигарски служители, но феодалната система не се сменя.

    Коментиран от #51, #53

  • 51 Ами ...

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "123":

    Браво!
  • 52 Ами ...

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Експерт":

    Защо, в България от кого се заплаща всичко? От господ? Пак от работника се заплаща, но много от плащанията не се виждат. Това са скрити данъци,които в Румъния жи изсветлиха.
  • 53 съгласен

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "123":

    съм с теб, че модела трябва да се смени, но за целта ни казаха вече 2/3 ти от парламента, трябва да имат политическата воля да гласуват за смяна на главният прокурор. Хайде сега , ДПС и ГЕРБ вие сте на ход.

    Коментиран от #54, #55

  • 54 123

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "съгласен":

    Икономическия модел на работа на страната и просперитет няма нищо общо с главния прокурор, как иконом иката на страната работи зависи от изпълнителната власт или Кирил Петков, а не от смяната на Гешев.Не е главния прокурор назначил крадци и измамници на работа в Държавната Адмнистрация, иска се смяна на системата в България се наемат роднините, и далечните роднини, приятели и партийни другари на държавна работа ан в момента власт имашите, не се наемат професионални хора без да се гледа тяхната родово,приятелско,политическа принадлежност или дали е платил подкуп за да получи работата си.Като това са и кадрите които ограбват държавата и народа. гешев и да иска няма как да ги знае кои са всички, Борсиов ги изпъждаше когато научеше че са от ГЕРБ, няма вътрешна система която да отстранява такива хора.
  • 55 123

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "съгласен":

    В България проблема с корупцията е навсякъде, и проблема е системен а не личностен, сманата на един човек който е неудобен за някой който е на власт не оздравява системата ако човека си е вършил работата, това засяга много малка част във много специфично място. Когато се смени цялата система на работа на икономиката тогава ще има и добри заплати, Проблема не е в Прокуратурата, а най много е в съда относно съдебната власт.Но като цяло България работи със комунистически стил управленски стурктори,претендиращи че са свободно пазарни и демократични, което не е вярно.
  • 56 Разбирач

    0 1 Отговор
    Ами може,пример Германия.
  • 57 Изчегъртан

    0 1 Отговор
    Викайте Бойко,щото голем глад че ни налегне.
  • 58 Ковид мафия

    1 0 Отговор
    Цирка който сътворява Ковид мафията е именно да има ниски заплати и високи цени,отделно дето някой по наивни се инжектират с експерименталните течности и пълнят сега спешното
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове