По-добре е да инвестираме основно в жп транспорт и с това да станем "зелени". Това заяви министърът на транспорта Николай Събев в студиото на "Още от деня" по БНТ. В бюджета за тази година са предвидени 677 млн. лева инвестиции в този сектор.
"Разбира се, че ще има съкращения в областта на администрацията", ангажира се Събев. От 3 администрации ще стане една, допълни той.
Според него има голяма степен на недоверие у хората по повод възможни реформи. Желанието за реформи означава да имаш куража да посрещнеш всички съветници, които ще ти кажат не така, а по друг начин го направи, коментира министърът.
"Още през месец май ще пуснем 2 по-бързи линии в направление Бургас и направление Варна. Ще скъсим времето с поне час", заяви Събев.
Ангажира се вагоните да са изключително чисти, с безжичен интернет, а цената да остане такава, каквато е сега. Сега според него качеството не е достатъчно, а когато качеството се подобри, може да се мисли за по-високи цени в определени релации.
Имаме проблем с транспортната свързаност на България с Европа, подчерта още министър Събев.
"На практика, дори в нашите отчети за транспортна свързаност ние докладваме, че сме само 12% отговарящи на изискванията за европейска и световна транспортна мрежа", заяви той.
Коментира иронично, че предишните управници в жп сектора са били добри в продажбата на активи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Още един луд дето не си пие хапчетата!
Коментиран от #20, #21
21:54 04.02.2022
2 БОЛШЕВИК
21:54 04.02.2022
3 тая Лукова глава, дето си купи
Коментиран от #7
21:55 04.02.2022
4 Че ги пуснеш оно, само, ако
Коментиран от #8
21:57 04.02.2022
5 Ръц, Пръц, Тръц!
21:58 04.02.2022
6 тоя с главата "кегла за боулинг"
21:59 04.02.2022
7 Мазньо
До коментар #3 от "тая Лукова глава, дето си купи":
Глупости,че на ДПС кметско място за 10 хил.град е 1 млн.Какви 300 хил. за министерство?Коментиран от #10
22:01 04.02.2022
8 Че то наистина правителството на Борисов
До коментар #4 от "Че ги пуснеш оно, само, ако":
ремонтира точно тия ЖП трасета и даже специалистите обявиха че по тях могат да се движат влакове с над 200 км/час, само дето не бяха купили още нови композиции, които да развиват такива скорости. Новите влакове трябваше да се купят с тия 550 милиона от Концесията на Летище София. Бат Бойко ги остави в бюджет 2021 г., ама откак дойдоха тия новите Радевите Кирчовци никой не знае къде отидоха?!?Коментиран от #12, #15, #40
22:05 04.02.2022
9 Неадекватните
Коментиран от #18
22:05 04.02.2022
10 ами вече не се краде, та затова и
До коментар #7 от "Мазньо":
цените на министерските места паднаха! Ха-ха-ха-ха-ха-ха!Коментиран от #13
22:07 04.02.2022
11 Навъсен
22:07 04.02.2022
12 Мазньо
До коментар #8 от "Че то наистина правителството на Борисов":
Явно ги е оставил на летище София и са отлетели към някъде.22:08 04.02.2022
13 Мазньо
До коментар #10 от "ами вече не се краде, та затова и":
Явно няма търсене...22:09 04.02.2022
14 Събито Еконтовия направо ме утрепа
Коментиран от #16
22:10 04.02.2022
15 БОЛШЕВИК
До коментар #8 от "Че то наистина правителството на Борисов":
Тиквата докато беше на власт ти, качвал ли си се на влак, да видиш каква мизерия беше във вагоните, че и животни няма да искат да се возят? Тиквата гледаше повече за автотранспорта, защото той изцяло е частен и задно крадяха със собствениците на авто фирмите!22:10 04.02.2022
16 много им е къса скамейката на Промяната
До коментар #14 от "Събито Еконтовия направо ме утрепа":
кадри немат, всичките са некадърни, затова и от гроба ще почнат да ги изкопават! Ха-ха-ха-ха-ха!22:12 04.02.2022
17 БОЛШЕВИК
ЖП транспорта пътнически превози все още е държавен, широко и удобно, не е като в автотранспорта в частните прогнили каруци!
Коментиран от #27
22:29 04.02.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ТИР
22:58 04.02.2022
24 яяяяя
23:00 04.02.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Наречен за маргинал от един Горан
Коментиран от #39
23:33 04.02.2022
27 ЖПеец
До коментар #17 от "БОЛШЕВИК":
ти наистина ли си вярваш че товарният транспорт е държавен? Объркал си се! Държавни са трасетата, но има поне 2-3 много мощни частни фирми, които извършват товарните превози с частни влакови композиции, но мисля че спряха дейност заради цените на тока. Едната от тях затвори терминала си в Пловдив още в края на миналата година, даваха ги телевизиите. Скоро само ще броим труповете в бизнеса.23:45 04.02.2022
28 На баня в Банки
23:48 04.02.2022
29 мдаааа
23:54 04.02.2022
30 Мой
23:58 04.02.2022
31 Сух
Коментиран от #41
00:03 05.02.2022
32 ГОЛЯМ СМЯХ
00:06 05.02.2022
33 Сатана
Коментиран от #42
00:13 05.02.2022
34 На добър час
00:23 05.02.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Чики
До коментар #18 от "Реалист":
Дреме ми на розовите прашки мишльок.00:59 05.02.2022
37 Нищо чудно
01:10 05.02.2022
38 Служител в Еконт
09:53 05.02.2022
39 Ами бил си некадърен
До коментар #26 от "Наречен за маргинал от един Горан":
за нещо повече. Мога да ти кажа как започна "Еконт" , но не си струва - няма да разбереш.16:12 06.02.2022
40 По времето на ГЕРБ
До коментар #8 от "Че то наистина правителството на Борисов":
железопътният транспорт беше в глуха линия. Навремето , преди 1989, имаше различни тарифи за едни и същи разстояния, ако автобусното трасе е успоредно на жп линия - по-скъпо, ако няма друг транспорт - по-евтино. Така хората предпочитаха железниците. Влаковете бяха редовни , служителите бяха заинтересовани да се спазва графикът. /Реформата на П.Кубадински, ако някой си спомня/. По времето на ГЕРБ автобусните превози иззеха от БДЖ пътникопотока /и не защото обслужването бе по-добро!/ - графиците се правеха от хора, които явно работеха за автопревозвачите, не че и сега не е така!/, а разделянето на пътническо и товарно БДЖ бе върхът на недомислието. Бих препоръча на министъра на транспорта да се обърне към доказали се и компетентни личности, които да трасират пътя към установяване на този най-екологичен и сигурен транспорт там, където му е мястото. Бих искал и да припомня, че БДЖ има и лиценз за автопревози - и ако той се използва, едно обвързване на влака с автобус до места, където няма железница, би било добро начало. И, разбира се - нов локомотиви и мотриси.16:22 06.02.2022
41 Само за сведение -
До коментар #31 от "Сух":
врата не може да се отвори, ако влакът не е спрял. Ама май се беше разбързал?16:24 06.02.2022
42 Запомни си думите.
До коментар #33 от "Сатана":
А ако не се случи, ще кажеш ли "Аз не знам какво говоря, но знам кого обслужвам"?16:25 06.02.2022
43 а кога пускате пари
19:28 25.02.2022