21 Февруари, 2022 17:20 2 038 38

Градският транспорт на София вече е във финансова криза

  • транспорт-
  • градски транспорт-
  • софия

178 млн. лева са необходими на Столична община, за да продължи нормалното функциониране на градския транспорт

Градският транспорт на София вече е във финансова криза - 1
Снимка: БГНЕС

178 млн. лева са необходими на Столична община, за да продължи нормалното функциониране на градския транспорт.

Без финансова подкрепа от страна на държавата, общината ще бъде принудена да съкрати линии, както и да увеличи интервалите на движение на обществения транспорт, което ще доведе до влошаване на услугата, съобщиха от Столичен общински съвет (СОС).

Зам.-председателят на ресорната комисия Зафир Зарков коментира, че транспортът на София, ако досега бе подложен на финансов натиск, то вече в резултат на пандемията и инфлацията, той е във финансова криза.

Общинските транспортни оператори са изправени пред финансов колапс, стана ясно от изслушването на шефовете на дружествата в Комисията по транспорт на СОС.

Задълженията на Столичния автотранспорт към доставчици на горива и друг вид разходи към края на януари 2022-а година възлизат на 21,3 млн. лева, като 17,3 млн. лева от тях са просрочени.

Според отчета на Столичния електротранспорт разходите за електроенергия на дружеството за 2021-а година са над 13 млн. лева, като само за януари тази година са 3,8 млн. лева. Справката на „Метрополитен“ показва, че текущите разходи за 2022-а година за електроенергия, поддръжка и консумативи възлизат на 4,4 млн. лева.

"Дружеството обаче има и просрочени задължения към СДВР на стойност близо 6,5 млн. лева. Общо дължимите средства достигат 10,9 млн. лева", обясни шефът на дружеството проф. Стоян Братоев.

Основните причини за тежкото състояние на градския транспорт в София се дължи на ковид пандемията, която започна през 2020-а година, заради която драстично намаля пътникопотокът и продажбата на превозни документи.

Последвалата икономическа криза, в това число - поскъпването на горивата и електроенергията също допринесе за задлъжнялостта на операторите, категорични са техните ръководители.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Има панацея

    61 3 Отговор
    Спрете да крадете!!!!
  • 3 Няма страшно

    33 14 Отговор
    Скоро народа ще получи помощ от Канада под формата на торти по 70лв.

    Коментиран от #17

  • 4 честен ционист

    37 1 Отговор
    Скоро метрото ще става само за бомбено убежище.

    Коментиран от #19, #31

  • 5 Tpaнcпopтен фaндък

    52 2 Отговор
    Инфлацията и цените на електричеството наистина са огромни, ама общинският транспорт е просто нагъл. Само вдигането на цената на билетчето носи над 14 млн. лв печалба всяка година! Освен това и абонаментните карти изобщо не са евтини. Така че какво като има 13 млн. повече разходи, това е нищо в сравнение с пачалбите.
  • 6 Крадла

    47 2 Отговор
    я возят с лимузина !

    Коментиран от #16

  • 7 Румен

    36 6 Отговор
    Затова пък има полети София-Скопие
  • 8 То и сега

    33 4 Отговор
    Работят със съкратено работно време и ги чакаш от 20 мин и повече, а през почивните дни по 1 ч ! Питат ли хората как ще се придвижват като го намалят или премахнат линии!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 гръндж

    27 10 Отговор
    Градският транспорт на София вече е във финансова криза. ЛОШОТО Е,ЧЕ НЕ Е САМО ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ. КРИЗАТА Е ЗАХАПАЛА ПОЧТИ НАВСЯКЪДЕ БЪЛГАРИЯ. ЛОРЕРИРА Я. Яжте не асфалт,а безглутенови 100 левови торти и ходете пеш,боси!

    Коментиран от #35

  • 12 Зззз

    21 4 Отговор
    То пък един транспорт, мръсен препълнени, дрънчащ ,особено трамвай 11 ,изобщо не си заслужава билета от 1,60
  • 13 Сатана

    6 20 Отговор
    С цена на билета от 1 лъв или 50€вроцента няма как да се подържа транспорт в днешно време.Това е жестоката истина,за съжаление.
  • 14 Софето

    27 1 Отговор
    Окончателно ще се превърне в гето. Спрете да купувате имоти на безумни цени.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 този май

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Крадла":

    возят е към последната спирка на трамвай №2
  • 17 Чочо

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Няма страшно":

    Иначе от Баце, щеше да получи по кюлче злато да си го дъвче.
  • 18 Тома

    15 1 Отговор
    А йорданка какво каза.Или много е плакала за транспорта
  • 19 Честно ти думам

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "честен ционист":

    Е то метротунелите затова няма да вършат работа, освен спирката под НДК тя все пак по времето на Тодор Живков е строена, а там не са пратили бетона.
  • 20 az #Изчегъртване!

    18 1 Отговор
    Фандъкова да иска пари от шкафчето!
  • 21 Хрищени

    14 8 Отговор
    Аааа, няма цяла България да ви дава пари за да си подържате ниската цена на билета! В Ст. Загора скочи от 1,00 на 1,30 лв! Нещо дьржавата? Само софиянци реват! Ще преглътнат 2,00 лв билет!

    Коментиран от #25

  • 22 пламен

    21 1 Отговор
    колкото и пари да се налеят там, всичко се краде
  • 23 ю.кортес

    19 1 Отговор
    чета, че в естония обществения транспорт е безплатен.
    може би защото там не се краде.
  • 24 Ясно като бял ден

    19 1 Отговор
    Явно събирането по 300 лв от гражданите, които ползват метрото и не искат да носят маски не изплати откраднатото от гербавата Фандъкова - предстои уволнение
  • 25 Не си познал

    8 3 Отговор

    До коментар #21 от "Хрищени":

    Ще хванем по един чук 🔨 и тогава да видиш дали искаме билети по 2лв или напирончени общински глави.
  • 26 Борко Бонев

    3 3 Отговор
    Стига пискахте бе скоро кат стана кмет ще направя железодорог до Перник аз съм най великия
  • 27 леле

    15 1 Отговор
    178 Милиона, Фъндъкова хич не си поплюва... безспорно най-некадърния кмет на София в цялата му модерна история!
  • 28 Бончо

    8 1 Отговор
    Да става държавен, вземайте го от Фандъца да няма за шкафа
  • 29 Тодор Живков

    16 3 Отговор
    Как е как е митинговата демокрация? Със 6 стинки обикаляхте цяла София и даже не дупчехте билет всеки ден. Сега на лев и шейсет 200 милиона назад а?
  • 30 Бай Влад

    5 0 Отговор
    Спрете маршрутките бе.
  • 31 Не,

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "честен ционист":

    Няма да стане!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 факт

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "гръндж":

    наследено от герб
  • 36 краси

    3 1 Отговор
    Освен в метрото -никъде другаде в градския транспорт пътниците не плащат!А пък за бразилците-да не говорим!

    Коментиран от #38

  • 37 любопитен

    1 0 Отговор
    След като е във финансова криза , защо бежанците ще се возят БЕЗПЛАТНО ??? Може би от Европейският съюз и за транспорт ще плащат , както плащат за всеки бежанец , но не на нас - народа а на властващите . Чува се , че ЕС плаща на България по 70-80 евро на бежанска глава ..............................но ние - народът не усещаме това плащане , даже ни карат да ги транспортираме , приютяваме и издържаме с наши средства .......................
  • 38 бармалей

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "краси":

    Ще напишатрудно този коментар-отзив , за да разберат читателите , защо е в криза . Преди две-три години , билети се продаваха във всяка будка . Но , първо - имаше отстъпки за продавачите , второ - укриването на продажбите беше сложен . Монополизирайки продажбата на билети , укриването на продажбите стана лесно - няма касови апарати за контрол . Ще попитате - НО КАК ? Отговор - Общината поръчва печатането на билетите ................поръчва пет милиона билета , отчита само два - три милиона продажби . Ето я схемата за източване и това е ежемесечно в продължение на години . В Градски транспорт не може да влезе да работи никой , без препоръки от управлението му .
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове