178 млн. лева са необходими на Столична община, за да продължи нормалното функциониране на градския транспорт.
Без финансова подкрепа от страна на държавата, общината ще бъде принудена да съкрати линии, както и да увеличи интервалите на движение на обществения транспорт, което ще доведе до влошаване на услугата, съобщиха от Столичен общински съвет (СОС).
Зам.-председателят на ресорната комисия Зафир Зарков коментира, че транспортът на София, ако досега бе подложен на финансов натиск, то вече в резултат на пандемията и инфлацията, той е във финансова криза.
Общинските транспортни оператори са изправени пред финансов колапс, стана ясно от изслушването на шефовете на дружествата в Комисията по транспорт на СОС.
Задълженията на Столичния автотранспорт към доставчици на горива и друг вид разходи към края на януари 2022-а година възлизат на 21,3 млн. лева, като 17,3 млн. лева от тях са просрочени.
Според отчета на Столичния електротранспорт разходите за електроенергия на дружеството за 2021-а година са над 13 млн. лева, като само за януари тази година са 3,8 млн. лева. Справката на „Метрополитен“ показва, че текущите разходи за 2022-а година за електроенергия, поддръжка и консумативи възлизат на 4,4 млн. лева.
"Дружеството обаче има и просрочени задължения към СДВР на стойност близо 6,5 млн. лева. Общо дължимите средства достигат 10,9 млн. лева", обясни шефът на дружеството проф. Стоян Братоев.
Основните причини за тежкото състояние на градския транспорт в София се дължи на ковид пандемията, която започна през 2020-а година, заради която драстично намаля пътникопотокът и продажбата на превозни документи.
Последвалата икономическа криза, в това число - поскъпването на горивата и електроенергията също допринесе за задлъжнялостта на операторите, категорични са техните ръководители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Има панацея
17:24 21.02.2022
3 Няма страшно
Коментиран от #17
17:25 21.02.2022
4 честен ционист
Коментиран от #19, #31
17:25 21.02.2022
5 Tpaнcпopтен фaндък
17:25 21.02.2022
6 Крадла
Коментиран от #16
17:26 21.02.2022
7 Румен
17:26 21.02.2022
8 То и сега
17:28 21.02.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гръндж
Коментиран от #35
17:34 21.02.2022
12 Зззз
17:38 21.02.2022
13 Сатана
17:38 21.02.2022
14 Софето
17:40 21.02.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 този май
До коментар #6 от "Крадла":
возят е към последната спирка на трамвай №217:41 21.02.2022
17 Чочо
До коментар #3 от "Няма страшно":
Иначе от Баце, щеше да получи по кюлче злато да си го дъвче.17:43 21.02.2022
18 Тома
17:44 21.02.2022
19 Честно ти думам
До коментар #4 от "честен ционист":
Е то метротунелите затова няма да вършат работа, освен спирката под НДК тя все пак по времето на Тодор Живков е строена, а там не са пратили бетона.17:55 21.02.2022
20 az #Изчегъртване!
17:57 21.02.2022
21 Хрищени
Коментиран от #25
18:03 21.02.2022
22 пламен
18:07 21.02.2022
23 ю.кортес
може би защото там не се краде.
18:09 21.02.2022
24 Ясно като бял ден
18:12 21.02.2022
25 Не си познал
До коментар #21 от "Хрищени":
Ще хванем по един чук 🔨 и тогава да видиш дали искаме билети по 2лв или напирончени общински глави.18:16 21.02.2022
26 Борко Бонев
18:29 21.02.2022
27 леле
18:56 21.02.2022
28 Бончо
18:59 21.02.2022
29 Тодор Живков
19:00 21.02.2022
30 Бай Влад
19:41 21.02.2022
31 Не,
До коментар #4 от "честен ционист":
Няма да стане!19:48 21.02.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 факт
До коментар #11 от "гръндж":
наследено от герб08:41 22.02.2022
36 краси
Коментиран от #38
09:40 22.02.2022
37 любопитен
09:04 27.03.2022
38 бармалей
До коментар #36 от "краси":
Ще напишатрудно този коментар-отзив , за да разберат читателите , защо е в криза . Преди две-три години , билети се продаваха във всяка будка . Но , първо - имаше отстъпки за продавачите , второ - укриването на продажбите беше сложен . Монополизирайки продажбата на билети , укриването на продажбите стана лесно - няма касови апарати за контрол . Ще попитате - НО КАК ? Отговор - Общината поръчва печатането на билетите ................поръчва пет милиона билета , отчита само два - три милиона продажби . Ето я схемата за източване и това е ежемесечно в продължение на години . В Градски транспорт не може да влезе да работи никой , без препоръки от управлението му .09:19 27.03.2022