Тежкотоварните превозвачи да могат да обжалват наложените им от ТОЛ системата санкции, ако те се дължат на неволно допуснати и коригирани впоследствие грешки. Такива законодателни промени са инициирани от регионалното министерство, заяви в "Денят започва" ресорният министър Гроздан Караджов.
"Целта е тези високи наказания заради пропуснати сегменти или пропуснато начало или край на маршрута, те да могат след това чрез своя оператор, който ги поддържа, да заявят тези грешки и да не бъдат третирани като нарушители. Така нарушенията, които се дължат на неволни грешки, ще бъдат изчистени и очакваме да останат не повече от 10% от сегашните".
В "Денят започва" регионалният министър заяви категорично, че има политическа воля за въвеждане на такси за тежкотоварните превозвачи за използване на второкласната пътна мрежа и протестите не биха повлияли това решение. Предложението на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е тировете да плащат между 2 ст. и 7 ст. такса на километър.
"Естествено е, че ако досега си плащал 0 стотинки, всяка цена, която ти предложат, ще е висока. Със същите аргументи е отклонено въвеждането на ТОЛ такси за второкласната мрежа през 2020 г. – уплашили са се от протестите. Аз съм "за" превозвачите да изразят гражданския си глас, но има политическа воля да подредим нещата така, както трябва да са", каза Караджов.
В момента приходите от пътни такси, които събира държавата, се попълват на две трети от леките автомобили и на една трета от тежкотоварния транспорт. Идеята на ТОЛ системата обаче е съотношението да е обратно, тъй като тежкотоварните автомобили цапат и амортизират повече пътната мрежа. Затова паралелно с въвеждането на ТОЛ такса за второкласната пътна мрежа, се предвижда и поевтиняване на годишната винетка за леки автомобили с около 10 лева от догодина.
Освен това често шофьорите на тежкотоварните автомобили избират второкласната пътна мрежа, за да избегнат таксите, което допълнително води до износването ѝ. Според министър Караджов заплащането на ТОЛ такса за този тип пътища няма да оскъпи сериозно превоза на товари.
"За фалити не може да се говори. Представете си - един ТИР превозва на 300 км литър олио или килограм брашно, ще се оскъпи не повече от стотинка. Така че не смятам, че може да говорим сериозно за инфлация. Може да го подхвърлим на масата като теза, но не се подкрепя икономически", каза Караджов.
По въпроса с изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле регионалният министър заяви, че се води "тежък диалог" с Министерството на околната среда и водите. Три работни групи по настояване на екоминистерството проверяват всички варианти за строеж на трасето и това ще отнеме няколко месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Тотьо
12:10 29.03.2022
4 TROY
12:11 29.03.2022
5 Надявам се
12:15 29.03.2022
6 Иван
12:37 29.03.2022
7 Asdfg
12:37 29.03.2022
8 Превозвач
Коментиран от #10
12:41 29.03.2022
9 Вова Zавоевателя
12:43 29.03.2022
10 Симитличанин
До коментар #8 от "Превозвач":
Не знам защо са ни тия спедитори,петелят повече от превозвача,ама няма синдикати ,няма нищо в тая държава,има само данъци, глоби, сметки и т.н.12:47 29.03.2022
11 Вова Zавоевателя
12:50 29.03.2022
12 Чукча писател
До коментар #2 от "КИРЧО НЕУТРАЛИТЕТ А НЕ ВОЙНА!!!":
Не е по темата, ама карай , напиши каквото са ти спуснали - парата да върви . Какво ще ги правите толкова човали с рубли, нязнам.12:54 29.03.2022
13 Фермер
До коментар #1 от "САТЪРА НА ХАНА":
протест срещу правителството на четворната Коалиция.Дата: 6-ти април 2022 г.
Място: София, пл. Народно събрание
Час: 12:00 ч.
За… Още какво ще протестираме?
- България няма място във военния конфликт между Украйна и Русия!
- България не трябва да дава оръжие на Украйна!
- Не трябва да позволяваме на територията на България да се разполага натовска военна техника и войници!
- ИСКАМЕ ОСТАВКАТА НА КИРИЛ ПЕТКОВ и цялото правителство - НЕЗАБАВНО!
12:57 29.03.2022
14 Мошенници
06:18 30.03.2022