Премиерът, представители на МВР, АПИ и експерти се събраха в Министерския съвет, за да обсъдят приоритетите и стъпките за безопасност на движението по пътищата, съобщи Нова тв.
"Пътната безопасност е приоритет за правителството. Това е много важно, тъй като можем да променим законите, но без изпълнителната власт да си свърши работата, няма как да се случат нещата. Когато говорим за пътна безопасност, трябва да сме честни със себе си. Ако тя липсва, в много от случаите това е свързано с корупционни модели. Корупцията убива на пътя". Това заяви депутатът депутатът от ПП Настимир Ананиев след среща на пътни експерти в Министерския съвет в понеделник.
Народният представител изрази надежда, че с конкретни мерки ще бъдат постигнати добри резултати, тъй като предстои летният сезон, в който по принцип стават тежки катастрофи с най-много загинали и ранени.
Според статистиката през 2021 година са станали над 6 хиляди тежки катастрофи на пътя. Загиналите са общо 556.
„Резултатите са ужасяващи, пътищата са в ужасно състояние. Това не са данни от 1-2 месеца, а от 5 години”, каза Кирил Петков преди срещата с експерти.
Министър-председателят коментира и изказването на бившия си колега Бойко Борисов, който преди дни каза, че е преброил над 3000 дупки докато пътувал от София към Добрич.
„Как са строени тези пътища, че за 100 дни има 3000 дупки. Или са били от преди, или не са били направени добре, че да има 3000 дупки за 100 дни. И двете версии са ужасяващи”, смята настоящият премиер.
По време на откритата част на срещата, министър-председателят повдигна и въпроса за парите на строителните фирми.
„Нещо, за което имаме и коалиционно недоволство. Сега трябва да похарчим 1 млрд. за пътища, направени в миналото. Без да го направим, фирмите не искат да ходят и да ги правят. И аз съм сигурен, че е така”, каза още Петков.
В студиото на „Здравей, България” Ивайло Мирчев от ДБ обяви, че 50% от парите за пътища трябва да бъдат платени веднага на всички фирми, които дадат 6-годишна гаранция за свършеното. По думите му останалите 50% трябва да бъдат изплатени тогава, когато се направи анализ на качеството на настилката от независими лаборатории.
"Стремим се да даваме решения, които са в много по-глобален план. Така например, чрез решаване на проблемите на свързаността на държавата, да можем да регулираме и управляваме трафика, така че да не се създават кризисни ситуации в конфликтните точки. Това е идеята на Министерството на транспорта", заяви зам.-министър Стоян Новаков.
Колегата му от Министерството на електронното управление Александър Йоловски заяви, че ключов фактор за подобряване на ситуацията с безопасността по пътищата е максималното дигитализиране на контролната дейност. Идеята е да бъде намален до минимум субективният фактор в нея. "Вторият приоритет е максималното отваряне на различните набори от данни, които поддържат всички институции, свързани с пътната безопасност", каза още зам.-министърът.
"Пътната безопасност и пътният травматизъм са едни от основните приоритет дейността на Министерството на вътрешните работи. Не е тайна, че можем да спрем тази негативна тенденция, когато всяко ведомство, в рамките на своята компетентност, свърши качествено и адекватно ангажиментите, които има. Тази среща е само началото", коментира Стоян Темелакиев, заместник-министър на вътрешните работи.
Зам.-регионалният министър Явор Пенчев пък изброи основните проблеми по темата за поддръжката на пътищата.
"Първият е свързан с действащите към момента договори за текуш ремонт и поддръжка и невъзможността да бъдат възлагани ремонтни дейности по тях. Вторият е свързан с инхаус договорите и довършването на два големи инфраструктурни обекта - АМ "Хемус" и скоростният път Ботев - Видин. Завършването на тези две отсечки ще облекчи трафика в държавата и ще намали ПТП-та. В текущите договори сме предвидили, увеличаване на гаранциите от страна на изпълнителите на инфраструктурни обекти, увеличаване на изискванията към тях, подобряването на качеството на пътните знаци, подмяна на мантинелите на автомагистралите и пътищата първи клас. В момента обаче сме в абсолютна невъзможност да поддържаме републиканската пътна мрежа", заяви Пенчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 бай Иван
13:20 18.04.2022
3 Доктор Иванов
До коментар #1 от "Народе????":
Добре ли сте с главата13:21 18.04.2022
4 От дпс-гроб
13:22 18.04.2022
5 Как ?
13:24 18.04.2022
6 Горски
Никой ли не чува, как говориш на английски. Като Слави. Как си завършил в Харвард като инглиша ти е толкова зле?
Коментиран от #16, #19, #32
13:24 18.04.2022
7 Грульо
Тез дупки са пробити от пачки, хвърляни през джип. :D
13:24 18.04.2022
8 Nooo
13:26 18.04.2022
9 Пътуващ
Коментиран от #20
13:27 18.04.2022
10 Кики
13:27 18.04.2022
11 Дани
13:28 18.04.2022
12 нееееее
Коментиран от #51
13:29 18.04.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Куку
13:32 18.04.2022
15 Агата Кристи
Коментиран от #17
13:34 18.04.2022
16 даааааа
До коментар #6 от "Горски":
Ако твоя инглиш е като на на бацко,......ясен си ни! Как всички от ЕС го разбират ,само ти ги измисляш някакви.......13:34 18.04.2022
17 нееееее
До коментар #15 от "Агата Кристи":
По голяма яма от ГЕРБ в БЪЛГАРИЯ НЯМА!!!!Коментиран от #21
13:37 18.04.2022
18 Българка
Абсолютно подкрепям. Не може милиарди в заобикаляне/ нарушаване на законите да бъдат давани на строителната мафия, за да пълни чекмеджета, сметки и джобове на върхушката на ГЕРБ-ДПС. Качеството е ниско, защото са влагани в пъти по-малко и то лошокачествени материали, за да има за крадене. Ако си закупиш ел. уред дори под 50 лева има гаранция от производителя, а за милиардите наши пари ,които са прахосани за лоши пътища няма гаранция от строителите, но пък има протести.
Коментиран от #29, #34
13:38 18.04.2022
19 Абе, Горцки
До коментар #6 от "Горски":
Киро, нали е канадец, мое и френЦки да знае, а ти колко езика знаеш, като изключим граовския?13:38 18.04.2022
20 Пътуващ
До коментар #9 от "Пътуващ":
Не ми пука ,дали имам + или - на коментара! Обаче , кой нормален би оспорил ,че магистрала Тракия е ужасна? От първата година , Ремонт на Ремонта!13:40 18.04.2022
21 Агата Кристи
До коментар #17 от "нееееее":
ИМА, ИМА...И ТЯ Е ПО ИНТЕРЕСНА - Лена...
Коментиран от #43
13:43 18.04.2022
22 Дъ бест
13:45 18.04.2022
23 Joro
13:46 18.04.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Лост
13:46 18.04.2022
26 Абе Кирчо язовирчо
13:47 18.04.2022
27 Българин
13:47 18.04.2022
28 filo
13:50 18.04.2022
29 Ивчо
До коментар #18 от "Българка":
Си заминава заедно 4 триколка. Няма да видят и 1%следните избори13:50 18.04.2022
30 Aлфа Bълкът
13:51 18.04.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 filo
До коментар #6 от "Горски":
Не разбрахте ли, че Кирчо не е завършил Харвард. Само е специализирал там.Коментиран от #38
13:53 18.04.2022
33 отегчен
13:55 18.04.2022
34 filo
До коментар #18 от "Българка":
Откъде знаеш, че пътищата нямат гаранция? Това е пълна глупост, всички пътища имат гаранция, а афишираната шестгодишна гаранция от Мирчев е прекомерно малка.13:58 18.04.2022
35 Барцилона
Трябва разумен компромис!
Матряла за дупките е в Испания.
13:59 18.04.2022
36 поддръжка се нарича
Да се сменят (изоснови) 10% от пътната инфраструктура всяка година, и няма да имаме никакви проблеми.
Коментиран от #39
14:01 18.04.2022
37 то е ясно как
14:01 18.04.2022
38 фактите
До коментар #32 от "filo":
Не подкрепям Кирил Петков, но е факт, че е учил в Харвард 2 години - 2005-2007ма.Коментиран от #49
14:04 18.04.2022
39 не думай
До коментар #36 от "поддръжка се нарича":
Тез вашите пътища още преди да го построите са за основен ремонт.Пътя още не преполовен, а валяци ходя тв началото да кърпят.
Да ви имам изпълнението и качеството.
Те и фирмите ви така май се управляват. 20 години смичат милиарди, ама ако им спрат приходите за 2 седмици и вече фалит без заплати.
Не се наядохте.
В подобна ефективност никой разумен човек не инвестира. Щото цялата ви схема прилича на една голяма черна дупка.
14:04 18.04.2022
40 ДупкиЗаЗапълваме
14:06 18.04.2022
41 тъй ше е тя
Германските аутобани не са мръднали от 2СВ.
Булевардите на Парииж не са мръднали от император Наполеон Трети.
Но мутренските пътища у нас трябва веднъж да бъдат построени на тройна цена, а после да бъдат "поддържани" перманентно с планини пари. Нещо като ламя която се храни с 3 тона пачки на ден.
Коментиран от #44
14:07 18.04.2022
42 Доко
Коментиран от #48
14:10 18.04.2022
43 Онзи
До коментар #21 от "Агата Кристи":
За запълването на тази дупка всеки месец от бюджета изтичат поне по 20 бона....14:11 18.04.2022
44 Жоро
До коментар #41 от "тъй ше е тя":
Вчера ходих на разхода в гората има следи от римския път наблизо до града :)АКо правителството ОПРАВИ пътищата и нищо друго ПАК ЩЕ СЪМ ДОВОЛЕН. Писна ми от копки, цепки, пропадания и разни такива. Друго ако ще и да прецакат но това да оправят. Трябва да се дават гаранции за качествено свършена работа. Ако се прецака - оправя се за сметка на строителя. Не ние да плащаме 2ни цени и нагоре и след 1 година ремонти. Стига вече тоя селски филм.
14:11 18.04.2022
45 пико
14:15 18.04.2022
46 G(h)ost
14:30 18.04.2022
47 Хахаха
14:36 18.04.2022
48 filo
До коментар #42 от "Доко":
Белене си работи и в момента.14:44 18.04.2022
49 filo
До коментар #38 от "фактите":
Аз това казах, че е учил там, но Харвард не се завършва за две години.14:46 18.04.2022
50 7.62
15:32 18.04.2022
51 Бай Брадър
До коментар #12 от "нееееее":
във всяка дьпка по една тиква , и няма проблем !...15:34 18.04.2022
52 Asdfg
15:37 18.04.2022
53 Киро Тъпиро
16:04 18.04.2022
54 Смех
15:37 20.04.2022
55 Алито от София
16:05 20.04.2022