Новоназначеното ръководство на държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД Ръководството на държавното дружество е изготвило и обявило на сайта си незаконосъобразна процедура за избор на подизпълнители за обекти от инфраструктурата на автомагистрала „Хемус“, сигнализира ИПБ. Въпреки многобройните обещания на министър Караджов, че повече няма да има порочни практики, свързани с обществените поръчки, отново е налице нарушение за избор на подизпълнител от страна на Автомагистрали ЕАД, съгласно вътрешни правила на дружеството, създадени при управлението на ГЕРБ, които са в противоречие със ЗОП. От избора на изпълнител не става ясно какви са ценовите оферти, нито на какви цени са сключени договорите.
Вижте сигнала изготвен от юристите на Института за пътна безопасност до министър-председателя Кирил Петков, министъра на вътрешните работи Бойко Рашков и КЗК:
УВАЖАЕМИ Г-Н ПЕТКОВ,
УВАЖАЕМА Г-ЖО НЕНКОВА,
УВАЖАЕМИ Г-Н РАШКОВ,
„Автомагистрали“ ЕАД (АМ) е търговско дружество, чийто собственик на капитала е държавата на 100%, а нейните правомощия се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Основната дейност на АМ е свързана с поддържане на магистрални участъци (зимно и лятно), както и в дейности по текущи ремонти в т.ч. запълване на дупки, изкърпване, поддържане и рехабилитация на съоръженията, аварийни дейности, обезопасителни работи, временна организация на движението и др.
Публично известен факт е, че миналата година бяха прекратени договорите за текущ ремонт и поддържане (ТРП) от Агенция “Пътна инфраструктура“ с всички изпълнители по такива договори, по които предвиденият финансов ресурс е многократно надвишен. Установи се, че тази практика е изкривила реалността между предвиден бюджет и разходен такъв без наличие на осигурени средства, като същите са били разплащани в края на всяка бюджетна година от т.н. излишъци. „Автомагистрали“ ЕАД е едно от дружествата, чийто договори бяха прекратени частично и въз основа на тях бяха сключени допълнителни споразумения за подсигуряване на зимното поддържане, което е ключово за пътната безопасност и националната сигурност, както и за довършване на неотложни, спешни, стартирали вече дейности, включително и аварийни. Въпросните споразумения бяха удължени до м.септември от сегашното ръководство на АПИ и МРРБ, предвид факта, че не успяха да проведат процедури по ЗОП за подсигуряване на нови и действителни договори с изпълнители по тези жизненоважни за страната дейности.
Независимо от горното, по така действащите допълнителни споразумения дружествата, в частност Автомагистрали, има съответните задължения и те са ясно разписани, както в тях, така и в основните, но вече частично прекратени договори за ТРП. За тях важат всички правила, така както са разписани в договорите и съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП), на чието основание са били и сключвани.
Ръководството на държавното дружество (новоназначено от министър Караджов) в разрез със ЗОП, договорите и допълнителните споразумения, е изготвило и обявило на сайта на АМ процедура за избор на изпълнители на дейности (СМР) за обекти от пътната инфраструктура на автомагистрала „Хемус”. По конкретно – на два от тунелите – Правешки ханове и Топли дол. Дейностите, видно от публикуваната в процедурата количествено-стойностна сметка са типични дейности по ремонт на обекти, попадащи в обхвата на горецитираните договори и допълнителни споразумения. Видно е, че тази процедура е на основание вътрешни правила, няма нищо общо със ЗОП и поканата е отправена до всички възможни кандидати, т.е. всеки, извън официалните подизпълнители на АМ, съгласно основния договор за текущ ремонт и поддръжка за автомагистрала „Хемус” в конкретния случай. Видно е, че са се явили няколко кандидати за двете обявени позиции и е избран един и същи, който е и подизпълнител на АМ, но са участвали и други лица.
Не е ясно какви са ценовите оферти, нито на какви цени са сключени договори с класираната на първо място фирма и дали те са същите, или различни (по-високи например) от цените по допълнителните споразумения, респективно по основните, частично прекратени договори. При проверка на документите и съпоставяне на цифрите ще се установи има, или няма финансова щета. Не е ясно и защо ръководството на АМ си е позволило грубо да нарушава закона, след като няма право да обявява подобни процедури по свои правила, както и по никакви други, освен съгласно съществуващите и в сила допълнителни споразумения. Не е ясно и как министър Гроздан Караджов упражнява правата на собственик на капитала и защитава държавния интерес, след като повече от месец той не упражнява контрол върху дейността на своите довереници, избрани лично от него след конкурс.
Очевидно е, че е налице погазване на закона, безотговорно отношение и липса на компетентност от страна на всички гореспоменати лица.
С оглед гореизложеното, моля да предприемете проверка съгласно своята компетентност относно действия и бездействия на ръководството на „Автомагистрали“ ЕАД и на министър Караджов, във връзка с изложеното в настоящия сигнал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ормв
12:00 11.07.2022
2 Загрижен
12:03 11.07.2022
3 Иво
12:04 11.07.2022
4 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
12:18 11.07.2022
5 Всички знаят
12:25 11.07.2022
6 На гроздьо
12:46 11.07.2022
7 замислен
Коментиран от #8, #9
12:52 11.07.2022
8 ееех
До коментар #7 от "замислен":
Е па, не ли точно затова станаха тези неща.Е па, не ли за това правят ремонт на ремонта.Няма гаранции и отговорност???Христо Иванов няма да вземе отношение заедно със Слави Трифонов.
13:06 11.07.2022
9 Не замислен
До коментар #7 от "замислен":
Замислен си, но ти е трудно да мислиш!!!!Има правила , които трябва да се спазват, драги замислен!!!!!!!!!
Такива уж замислени за здравето на българския народ го разориха
13:06 11.07.2022
10 резервист
14:50 11.07.2022
11 Браво
Коментиран от #12
21:23 11.07.2022
12 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #11 от "Браво":
Какво ги бравосваш? Този, тъй нарекъл се "ИНСТИТУТ" е пълна карикатура финансирана от.... КОЙ?22:27 11.07.2022