Непочистени стаи и лоши условия вместо лукс в хотели у нас и при съседите. За това сигнализираха туристи, попаднали на лошо обслужване по време на лятната си ваканция в началото на сезона.
Вместо обещаната почивка край морето - на място заварват мръсни стаи, непочистен басейн и кутии с храна вместо "ол инклузив" бюфети. Какви са правата ни, ако перфектната стая в хотела остане само на снимка - отговорите търси Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна” по NOVA.
Контролните органи тръгват на активни проверки. Какви са правата ни, ако перфектната стая се окаже само на снимка.
Проверки се правят от Комисия за защита на потребителите, министерство на туризма, Европейски потребителски център, когато става въпрос за почивки в чужбина. Най-честите нарушения са непочистени стаи, непредоставени услуги, насекоми в стаите, захабени общи части и басейн.
При бърза проверка в интернет попадаме на десетки сигнали за провалени почивки заради лоши условия или обслужване по морето, както у нас, така и при съседите. Мръсни стаи, бълхи хотелите, мухъл по шезлонгите и кутии с кекс, вместо ол инклузив за следобедна закуска, са само част от оплакванията, които откриваме.
В началото на юли семейство от София заминава на дълго чакана почивка на българското Черноморие, тъй като са с две малки деца, резервират ол инклузив хотел според офертата с детски кът, детски басейн и изхранване в ресторант на ол инклузив. Още при пристигане започват проблемите.
"С голямо нетърпение очаквахме нашата семейна лятна почивка, а се оказа пълна пародия. Детски кът няма, детски столчета в ресторанта няма, детският басейн беше старо джакузи, мръсен", разказват потърпевшите туристи.
Обещаната гледка по морето останала само на снимки. А вместо пищни "ол инклузив" трапези ги очаквали кутии с храна. Меню, от което да избират вариант за закуска, обяд и вечеря.
"За първи път чуваме и виждаме "ол инклузив" на меню с избор на няколко вида храна", чудят се туристите.
А за да получат порциите трябвало да чакат повече от час.
"При положение, че имаше няколко заети маси вчера за вечеря чакахме 40 минути да ни вземат поръчката. Персоналът ни подминаваше", разказват потърпевшите.
Условията при настаняването, също били далеч от очакването, разказват туристите.
"Стаята на пръв поглед изглежда добре, но като се загледаш виждаш колко е захабена, банята мръсна, тоалетната чиния счупена", обясняват потърпевшите.
Така семейната почивка приключва преждевременно.
"Събрахме си багажа и се прибрахме в София, разочаровани и гладни", обясняват края на почивката си потърпевшите туристи.
Някои от туристите сигнализират за лоша хигиена и мизерия в хотелите по време на лятната им почивка, става ясно от сигналите в социалните мрежи.
"Представям ви мизерия на мизериите, хотелът се води 3 звезди, и няма нищо звездно в него. Плочките около басейна се вадеха, а всички шезлонги бяха черни от мухъл", казват други потърпевши от лошите условия по Черноморието.
Подаваме сигналите и до контролните органи. От Комисията за защита на потребителите ще проверяват всеки случай за провалена почивка по морето заради лоши условия.
"Най-често потребителите се оплакват от лоши условия в мястото за настаняване. Твърдят, че мръсно, че е захабено, че липсват определени услуги. Когато дойде жалба от потребител, ние проверяваме на място", казва Игнат Арсенов от Комисия за защита на потребителите.
Показваме офертата с "ол инклузив" на контролните органи.
"Това е голямо разминаване между услугата, която предоставят, всички знаят, че услугата "ол инклузив", тя е на бюфетно изхранване с голям избор и асортимент от храни и напитки. А в случая, когато получим една кутия, ние нямаме право на избор", казва Пейо Майорски от Асоциацията от комисия на потребителите.
Вместо гледка към морето, туристите получили гледка към съседен строеж, което също е нарушение, категорични са контролните органи.
"Това, разбира се е разминаване между офертата и реално предлаганите условия", казва Игнат Арсенов от Комисия за защита на потребителите.
Сигнализираме и министерство на туризма. Там също получават различни сигнали за нарушения в морските курорти.
"Министерство на туризма съдейства и е в постоянен контакт с туристическия бизнес", казват от министерството.
При някои от проверките до момента, условията в хотелите били далеч от обявените в офертите звезди.
"Къща за гости се представя за хотел, което също е нарушение и представлява нелоялна търговска практика", казва Арсенов.
Според туристическия бранш подобни случаи са по-скоро инцидентни, отколкото практика и обещават високо качество на услугите по морето това лято.
"Аз бих ги определила като изключения. Сезонът е в изключително добра стартова кондиция", казва д-р Поли Карастоянова изп.директор на Националния борд по туризъм.
В такива случаи потърпевшите туристи имат право на компенсация, категорични са експертите в туризма.
"Чувствителността на туристическия сектор е много по-висока, отколкото преди години. Ако възникне, какъвто и да било проблем, той на място би могъл да бъде решен много по-бързо", казва д-р Карастоянова.
Ако не бъдат компенсирани на място в хотела, туристите могат да търсят обезщетение и чрез съда, но за целта трябва да събират всякакви доказателства, които показват условията, при които са настанени, например снимков материал. съветват от Асоциацията за защита на потребителите.
Експертите съветват туристите внимателно да проверяват и условията в офертите и да търсят директен контакт с хотела, още преди да резервират.
"Трябва да проверят дали даден обект е категоризиран", съветват от министерство на туризма.
И все пак засега контролните органи отчитат по-малко нарушения по морето, спрямо миналото лято.
"Ние сме на място, проверяваме постоянно", категоричен е Игнат Арсенов.
При доказан случай на разминаване на обещаните и реалните условия по време на лятната ни почивка, санкцията може да достигне и до 50 000 лева, допълват от Dariknews.bg
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ганчо тарикат
13:09 11.07.2022
3 БигириМигири
13:09 11.07.2022
4 Русский 🇷🇺 Z
Коментиран от #14, #15
13:09 11.07.2022
5 Жимбазов, оля се!
До коментар #1 от "Русский 🇷🇺 Z":
Съвсем изпростяхте подлоги на уса!13:10 11.07.2022
6 д34ет56
До коментар #1 от "Русский 🇷🇺 Z":
Абе плява руска, заминавай си в рашия, какво търсиш тук чугун!Коментиран от #11
13:11 11.07.2022
7 Мутро-капитализъм, сър !
Коментиран от #16
13:13 11.07.2022
8 ГРАД КОЗЛОДУЙ
13:13 11.07.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Тизе
До коментар #1 от "Русский 🇷🇺 Z":
Никога не си воювал за българите бе овен ! Веднага се вижда , че си украинец !13:14 11.07.2022
11 1957
До коментар #6 от "д34ет56":
Обиди ли се?))))13:15 11.07.2022
12 Ахахха
13:17 11.07.2022
13 Бедните
Коментиран от #28
13:18 11.07.2022
14 123
До коментар #4 от "Русский 🇷🇺 Z":
Може да сме мръсни,ама сме истински.Обичаме и тези ,дето ни нападат.Защото имаме добри души,души които могат всичко да прощават.Ууудрии Шабане,Хахахахх13:22 11.07.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 много си заблуден
До коментар #7 от "Мутро-капитализъм, сър !":
но нали това беше целта на робовладетеля да си мисли овцата че падаря и прави мизерии а то всъщност е временния спбственик на стадото и територията от 30г. насам !!!13:30 11.07.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Лигльовци
Коментиран от #19
13:34 11.07.2022
19 Бачо Киро
До коментар #18 от "Лигльовци":
Че на баба ми обора даже беше чист. Не те знам ти в ква тор си се въргалял. Правилно се оплакват - плащат, значи могат да изискват да получат каквото са платили. После се чудите защо хората ходят в Гърция.... Защото чуждите са по-свестни от нашите.13:45 11.07.2022
20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "вчера се върнах от морето":
Аз пък живе на морето .В хотелите назначават украинки в сектора "поддръжка на хигиената" !
Има хотели без паркинги или паркове места !
Има дори хотели в които искат десетачка за паролата за "ВеФа" 🥸
Коментиран от #21
13:54 11.07.2022
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
паркоместа/ отвр.авт.ред./
13:56 11.07.2022
22 Къде ми е нощното шкафче?
14:10 11.07.2022
23 Боби
До коментар #17 от "вчера се върнах от морето":
За съжаление не всички обичат цаца за 7 лв и долнопробна бира за 3 лв.С такава храна се става торба с тор.
Аз съм също от морето и ако на плажа някой кенеф пържи цаца повече не стъпвам на този плаж , защото смърди на леш.
Предпочитам прясно уловен октопод, рибка, раци или друга нормална храна. Цаца по света основно ядат котките. Не пържена на миналогодишно олио разбирасе. Ако е пържена е само за ценители по бг черноморието.
14:59 11.07.2022
24 Никой
Коментиран от #30
15:52 11.07.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Тити
Коментиран от #29
17:02 11.07.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Бил Гет
До коментар #13 от "Бедните":
Тия гироси са 5000 пъти по вносни от смърделата ти цаца за 8 кинта , да не говорим за сувлакито и кукореците . И това за 5 човека 25 евро плюс количка и биричка . Ходи си папкай изгорялата цаца , пържена в гренясало олио от началото на сезона .20:13 11.07.2022
29 Бил Гет
До коментар #26 от "Тити":
Има - номер 1320:15 11.07.2022
30 Бил Гет
До коментар #24 от "Никой":
Що ти севоро македонец ли искаш .20:18 11.07.2022