Първите над 75 км от бъдещата магистрала Русе - Велико Търново имат избрани изпълнители, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Обществената поръчка е обявена през декември 2020 година и е за проектиране и строителство, предаде БНР.
За участъка от Русе до Бяла с дължина 40 км на първо място е класирано обединението ДЗЗД "ХЕМУС-16320", в което са дружествата "Инфра Експерт" АД, "Автомагистрали – Черно море" АД, "Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и "Трансконсулт-22" ЕООД.
За обходния път на град Бяла е класирано обединението "АМ РУСЕ ТЪРНОВО". Партньори в него са "Европейски пътища" АД, "Грома Холд" ЕООД, "Водно строителство – Благоевград" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Пътпроект 2000" ООД.
За отпушване на проекта е работил усилено зам.-министърът на регионалното развитие инж. Ивайло Стайков, който тази седмица замества вицепремиера в оставка Гроздан Караджов заради отпуска, пише в съобщението на АПИ.
След координация между Министерския съвет и министерствата на регионалното развитие и околната среда е взето решение, че докато тече проектирането на магистралата, ще бъдат разрешени и екологичните въпроси около строителството ѝ.
В момента тече 10-дневният срок за обжалване на решението по обществената поръчка.
Проектното трасе на автомагистралата е почти 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила проектът да бъде включен за финансиране от програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Малката муха
Някой да е изненадан от "промяната"?
Коментиран от #4, #11
06:54 20.07.2022
2 Най-после
Коментиран от #15
06:54 20.07.2022
3 Кпсс-Бкп
06:57 20.07.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 хахахахахаха
07:10 20.07.2022
6 тиквенсониада
07:12 20.07.2022
7 плюс минус
А, да не забравим да благодарим на ББ, че 12 години забрави за нас.
Бог да прости загиналите по това нещо, наречено път!
07:13 20.07.2022
8 Значи
07:14 20.07.2022
9 Красимир Петров
07:22 20.07.2022
10 Псевдоним
08:11 20.07.2022
11 Холмс
До коментар #1 от "Малката муха":
Уотсън, няма как да подмениш фирмите или ти си представяш че магистрала се строи с два камиона, багер, валяк и 10тина работници. Тези фирми имат машини за десетки, стотици милиони и наети хора. Дори и чуждестранна фирма да наемеш, те пак ще пратят само специалисти, а за всичките машини и работници ще ги наемат като подизпълнители през същите фирми. Промяната може да дойде единствено в контрола на качеството на използваните материали, изпълнението и последващата подръжка през гаранционния срок, така че да не е възможно половината пари да потъват някъде. А пари че ще потънат някакви някъде, това го има в цял свят и ние няма как да сме изключение, но поне да сме доволни като общество от резултата.Коментиран от #14, #18, #23
08:12 20.07.2022
12 Истинският
08:35 20.07.2022
13 Гост
08:42 20.07.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Гост
До коментар #2 от "Най-после":
Същите .... в нов бардак, колко качествено да я направят.08:47 20.07.2022
16 Кирил П
09:03 20.07.2022
17 Николов
09:28 20.07.2022
18 Лост
До коментар #11 от "Холмс":
Сигурен ли си? Турците като дойдоха да строят участъка от Бургас до Карнобат си дойдоха с чисто нова техника, регистрираха си я Кат Бургас, направиха си база до село Кръстина, след това като свършиха продадоха техниката на търг и си заминаха.09:51 20.07.2022
19 Великотърновец
10:59 20.07.2022
20 Бахур
12:35 20.07.2022
21 Благоевград
Сета пак ще крадат за тях и господарите им.
ПРОМЯНА ЛИ...СРАМ..ЗА ДЪРЖАВАТА КОЯТО ДРЕМЕ..В 100 годишен сън.
13:07 20.07.2022
22 Благоевград
Сета пак ще крадат за тях и господарите им.
ПРОМЯНА ЛИ...СРАМ..ЗА ДЪРЖАВАТА КОЯТО ДРЕМЕ..В 100 годишен сън.
13:10 20.07.2022
23 Благоевград
До коментар #11 от "Холмс":
В България качество няма само рапани.Коментиран от #30
13:12 20.07.2022
24 С две думи
15:27 20.07.2022
25 ТИЯ КРАДЦИ И КИЛОМЕТЪР НЯМА ДА НАПРАВЯТ
16:55 20.07.2022
26 Дянков
17:15 20.07.2022
27 Пустиняк
18:03 20.07.2022
28 Орце
19:36 20.07.2022
29 Телевизия Бобов дол
19:46 20.07.2022
30 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #23 от "Благоевград":
Проблемът с качеството е , че нормите по които се изпълнява пътното платно са от преди 60 години, когато интензивността на движението беше ниска, сегашната интензивност на движение е поне 100 (сто) пъти по-висока от тогава, но продължава да се строи по старите тертипи...и в резултат се явяват неравности и се правят чести ремонти и ремонти на ремонтите.21:11 20.07.2022
31 Шаран БГ
Държавата се задъхва от бюрокрация и непроизводителен бранш.
Знайно е, че най-големите далавери се вършат със строителство /без значение на какво/ и военни доставки. И държавният чиновник най-много набляга на тях - носят му лична облага именно чрез шашмите, които върши със горните фирми ! Някой преброи ли ги , колко са и какво е количеството на управленческия им състав. Относителния дял на преките изпълнители, работниците, намалява драстично. И за това и работа не се върши - от приказки, съвещания, конференции, изявления човек го заболява главата. На дело - НИЩО- или почти нищо. Само нещо, замазващо очите !!
Ако "Хемус" бъде изцяло завършена до 2050 година - ще е чудо нечувано!
Автобаните , Русе -В.,Търново, Видин - Ябланица, Дуранкулак-М.Търново дълго ще си останат мираж, въпреки тяхната огромна икономическа изгода за Държавата, но не и за чиновника в тази държава..........
02:43 21.07.2022
32 Знайкото
06:31 21.07.2022
33 Бунтата
Е как ще има напредък тази държава!!!!
Бойко и строител!!!
11:35 21.07.2022