Last news in Fakti

20 Август, 2022 11:42 3 070 57

Димитър Илиев: Щом още си обясняваме защо са нужни коланите, значи сме далеч от пътната безопасност

  • димитър илиев-
  • пътна безопасност-
  • колани-
  • цивилни патрули

По думите му всеки живее с усещането, че каквото и да направи, ще му се размине, и  липсата на възмездие е нещото, "което най-много ни мъчи"

Димитър Илиев: Щом още си обясняваме защо са нужни коланите, значи сме далеч от пътната безопасност - 1

Ако все още говорим защо трябва да си слагаме коланите, значи още сме твърде далеч от пътната безопасност. Това сподели в сутрешния блок на bTV бившият автомобилен състезател Димитър Илиев, който миналия месец реши да напусне Агенцията по безопасност по пътищата.

Илиев описа картина, в която е бил принуден да се моли на АПИ да реши някои от най-наболелите проблеми по пътищата, включително за неща като измиване на светлоотразителните знаци по мантинелите, премахване на прекомерна растителност, боядисване на пътна маркировка. Всичко това принудило рали шампиона да подаде своята оставка, за да не се принуждава да става част от тази система.

По отношение на идеята цивилни патрули на полицията да се включват в трафика и да спират от движение опасните шофьори, Илиев обясни, че това е практика, която се налага в цяла Европа.

Тези цивилни екипи могат да извадят от трафика арогантните и наглите – всички тези, които се чувстват безнаказани на пътя, посочи той.

По думите му всеки живее с усещането, че каквото и да направи, ще му се размине, и липсата на възмездие е нещото, "което най-много ни мъчи".

На въпрос защо се стигна до войната по пътищата у нас, бившият рали пилот отговори, че това се дължи най-вече на последните 32 години безхаберие и корупция в институциите.

Трябват елементарни усилия, трябват качествени ръководители и хора, които искат да работят, а не да крадат, завърши Димитър Илиев.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пари

    31 1 Отговор
    АПИ само ПАПИ !!!!Пътя Кичим-Девин е добър ,но е осеян от свлачища и камъни ,а табелите не се виждат изобщо от клоните .Никой не минава да огледа нищо ,а стоят в кабинетите с климатици , за да не им се изпотят дебелите ... знаете какво !!
  • 2 Про100 100

    21 15 Отговор
    Преди 20 години се оказах по таван след безумното изпълнение на един комбайнер. Отне ми иколо 5-6 минути да се освободя от колана. Ако имаше разлив на гориво направо си се бяхме опекли живи!

    Коментиран от #22, #27

  • 3 Бонев

    22 5 Отговор
    Много се говори за коланите. Ако в този случай автобусът се беше запалил,кое щеше да е по -добре,с колан или без.
  • 4 Питащия

    31 4 Отговор
    ЗАЩО ВСИЧКИ ПОЛИЦАИ МОГАТ ДА ГОВОРЯТ ПО GSM И ДА НЕ СЛАГАТ КОЛАНИ???
    "ЛИЧНИЯ ПРИМЕР" Е ОТЛИЧЕН! ЯВНО ТЕ СА МИРОПОМАЗАНИ И БЕЗСМЪРТНИ!? КО ПРАЙМ СЯ?

    Коментиран от #9

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Противоречия

    22 2 Отговор
    Мноооого разнопосочни са мненията за тия колани. Аз също съм с ОМ. Обаче има ги в колите и в закона и спазвам.
    Въпроса е защо винаги се акцентира на незначителното, а истинските проблеми се замазват?

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ицо

    29 1 Отговор

    До коментар #4 от "Питащия":

    Напълно съм съгласен с теб. У нас полицаите следват философията "щом съм полицай мога да правя каквото си искам". Не спазват ограниченията, не слагат колани, говорят по телефоните, стъклата им затъмнени ... да не изброявам още. Те имат най-голямо чувство за безнаказаност. Личен пример - само лош.

    Коментиран от #33

  • 10 правилно

    14 1 Отговор

    До коментар #7 от "Противоречия":

    например колко дс агенти ни управляват в момента,нали?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    14 8 Отговор
    Гледам как опаковат внучките,като ги вкарват в колата си родителите им.три точков колан хваща столчето.......едно време как сме ги возили......Щом е заължителен слагам колан,но винаги в жоба си имам ножка -гъбарска ,а в джабката имам скалпел.Да не дава господ,но калана колкото помага ,толкова и вреди!!!!!

    Коментиран от #18

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Хмм

    19 6 Отговор
    Моята безопастност си е моя грижа. Държавата не може да ми търси отговорност какво да правя със себе си.

    Коментиран от #21, #25, #52

  • 15 Охо-бохо

    16 2 Отговор
    Либерастията опорочи съзнанието на хората. Новобогаташите наложиха безнаказаност. Появи се манталитет, че всичко може да бъде платено. Полицейският ресурс 90% обслужва властта. "От виновният ще спечелиш пари, а от жертвата мерси". Хайде да не се лъжем. Либерастията разруши държавата, а при разрушена държава....слагай колани, каски и ...дървено пардесьо
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Друго мнение

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Ако си в състояние, дори без да откопчаваш колана, може да се освободиш от него. Вече, ако друг те вади...

    Коментиран от #23

  • 19 Питащия

    14 0 Отговор
    Защо не чуем мнението на Д. Илиев за катастрофата с полицейския бус от вчера?
    Без колани, GSM, вероятно превишена скорост и на червено.
    За полицаите е нормално всичко това.
  • 20 Просветен илюминат

    13 5 Отговор
    Познавам човек,който е жив,защото е бил без колан и жена на инвалидна количка,защото е била с колан.
    Много специалисти говорят без да са наясно какви са причините за произшествията по пътищата и няма как да се спре жаждата за адреналин от високите скорости особено при младежите.
    Да не говорим и за дрогираните.
    Милен Цветков на светофар като е спрял и го убиват колана защо не го е спасил?
    За един приятел питам.
  • 21 Иван

    20 4 Отговор

    До коментар #14 от "Хмм":

    Колана е за моя лична безопасност, ако не го сложа не застрашавам живота и здравето на другите!
    Живота си е мой мога да се грижа за него, всеки сам избира дали да живее като роб или да умре свободен.

    Коментиран от #32

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Просветен илюминат

    11 2 Отговор

    До коментар #14 от "Хмм":

    Така е,за това като ме спря преди години за последно полицай в града и бях колан,на въпроса защо е съм с него,аз го попитах-Кого застрашават?
    Отговора му беше,себе си.
    След това го попитах законите които учите и налагат да спазваме намалиха ли жертвите по пътищата?
    Забивайте им неудобни въпроси и им гледайте сеира на катаджиите.
    Вземат заплати и какво правят?
    Те и нищо няма как да направят,само изпълняват нареждания.
    Масово се отказват полицаи,защото постоянно ги карат да ходят и правят пари от глоби и ги задължават да пишат всеки ден едни неща,от които им писва.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Закона

    5 0 Отговор
    В случая коланите са най елементарно нещо което може да се направи. Едно от първите неща е получаването на книжките тука е пълна корупция купуваш си я и толкова .и някаква превенция по пътищата .
  • 29 ЧУЙ ЧУЙ

    6 3 Отговор
    ..колана пази от:.„И СЕГА КВО ЩЕ ПРАИМ”🤔
  • 30 Аааааа

    9 5 Отговор
    Адмирации за Илиев и доблестта му!
    Повсеместно администрацията е пълна с пордоти, толкова са много, че се самоподдържат, самоиздържат, та дори и се саморазвъждат.
    АПИ утре ида го закрият, въобще няма и да се усети, присъствието им е единствено в медийното пространство.
  • 31 Про100 100

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "Някой си":

    Греда. За да съм с колан очевидно не съм с джапанки. Скоростта беше 90 а случката се развива близо до Велико Търново на път към морето. Комбайнера го осъдих де... В моя случай коланите ми попречиха вместо да помогнат.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Про100 100

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ицо":

    Е..


    Те се прочуха като охранители на убиеца Семерджиев, ти искаш от тях пример!
  • 34 ЧАКАЙ ЧАКАЙ

    4 2 Отговор
    ....нека ПРИ всяко птп с фатални последици ДА обявяват КОЙ от пострадалите и вида на НАРАНЯВАНИЯ е бил или не с колан.....как ПРИ фатален край ОТ К19 описват починалия ДАЛИ или не е ВАКСИНИРАН и с какви придружаващи заболявания е....☝и ВСЕКИ САМ да си прецени.....това важи и за КЪСИТЕ светлини при 36°целзий🤔
  • 35 Рашков

    4 3 Отговор
    Коланите са убили много повече хора в автомобилите, отколкото са спасили
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Шофера

    6 5 Отговор
    Всички катастрофи, които са станали при страничен удар са завършили със смъртни случаи за тези, които са боли от страната на удара и са били с колани. Това има ли го в статистиката, или се крие, защото става ясно, че в населени места, колана не предпазва, а умъртвява сложилите го... или точно това е целта – да се намалява населението по още един начин!!!!

    Коментиран от #38, #40

  • 38 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "Шофера":

    За мен това е най опасната ситуация.....Заплаха за страничен удар ...В кръгово винаги трябва да сте готови да форсирате и да въртите кръговото,при поява на такава ситуация.....
  • 39 Мамул

    2 2 Отговор
    Без да съм експерт мисля, че до 80-90 километра колана може и да предпазва(стига да не е челен удар). За по- високи скорости се получава ефект на камшик. Колана ще счупи кости и ще премаже вътрешности. Много уж експертни решения са просто изисквания от застрахователи за да плащат по- малко или хич.

    Коментиран от #53

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Коланите

    5 4 Отговор
    и светещите фарове през деня,са средства за събиране на глоби и отчет на полицайте ,че са свършили много работа.
    Като излизаш с колата си с презумпция,че ще се трепеш и разчиташ на коланите,по добре си стой дома.
  • 43 Иначе

    4 3 Отговор
    Димитър Илиев е прав за много неща.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Попай

    7 2 Отговор
    Е добре де, след като е опасен колана, защо го има в спортните коли? Защо състезателите сами се пристягат? Да не би те съзнателно да отиват на заколение? Или те се движат с до 90 км/ч?
  • 50 Питащия

    4 1 Отговор
    До ПОПАЙ
    ПОПАЙ, ПОПАЙ май говориш за ПИЛОТИ ОТ" F1" и РАЛИ ПИЛОТИ?
    ПРИ ТЯХ СКОРОСТТА И САМИТЕ АВТОМОБИЛИ СА ДРУГИ!
    ХАЙДЕ НЯМА НИЩО!
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 до хмм

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хмм":

    А като стане белята и се озовеш в реанимация? Знаеш ли колко финансов и човешки ресурс ще отидат по твоето лечение? Колко доктори ще бъдат ангажирани с теб, вместо да окажат помощ на някой който се нуждае спешно. А ако е някой твой близък с твоето мислене, тогава друга песен ще запееш. Така, че държавата не само е длъжна да ти търси отговорност но и да те санкционира за неспазване на закона.
  • 53 234

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Мамул":

    Коланите са ефективни до опредена (предимно по-ниска) скорост. При 150 км./ч., когато двигатеят влезе в купето, тогава нищо не помага. Така всичко опира до разумно каране.
  • 54 Тони Про

    3 0 Отговор
    Преди 21 години един приятел се разби челно в бетона между тунелите на Правец. Тогава коментара на професионален шофьор беше, че над 80÷90 километра в час при рязко спиране /удар червата се късат от инерцията, защото организма не е пригоден за такива натоварвания...
  • 55 Гост3

    2 0 Отговор
    АПИ,до кога ще шофираме по лоши пътища ,без маркировки,с надвиснали клони и храсти?
    Ако ме хванат с нещо неплатено на автомобила тежко ми,а вие хабер си нямате за обстановката по пътищата. Най добре се саморазпусне те да не храним и вас!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Гост

    0 0 Отговор
    Изразът "естествен подбор" е измислен за тези, които са против коланите. Някой с по-акробатично изпълнение може и за награда Дарвин да се класира
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове