Last news in Fakti

12 Септември, 2022 17:59 930 16

Държавата и НПО–та набелязаха спешни мерки за намаляване на катастрофите

  • държава-
  • нпо-
  • катастрофи

Дискусиите бяха водени от Мария Лазарова, заместник-председател на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП)

Държавата и НПО–та набелязаха спешни мерки за намаляване на катастрофите - 1
Снимка: МС

Промяна в организацията на контрола на МВР с акцент на превенцията; денонощни проверки на водачите, извършващи обществен превоз на пътници и товари; подобряване на координацията между всички ангажирани институции и общи инспекции на пътя. Това са част от спешните мерки за намаляване на пътнотранспортния травматизъм в България, които бяха приети днес на заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата. Комисията е най-висшият консултативен орган, в който участие вземат представители на всички ангажирани институции и неправителствения сектор.

Заседанието бе открито от заместник министър-председателя по обществен ред и сигурност и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев.

„Трябва да предприемем трайни мерки, а не инцидентни“, посочи министър Демерджиев. „Още при встъпването си в длъжност подчертахме, че решаването на проблема с катастрофите е наш приоритет“, допълни той.

Дискусиите бяха водени от Мария Лазарова, заместник-председател на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП).

Стартираха ежемесечни всеобхватни проверки на територията на страната, с участието на всички контролни органи: МВР, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА), Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), НАП и Агенция „Митници“. Организацията и координацията им ще се извършва от ДАБДП. Единното синхронизирано действие на контролните институции доказано води до възможно най-силен ефект на превенцията. Така при една проверка всеки контролен орган ще проверява пътното превозно средство в зависимост от своите компетенции, а общите инспекции ще намалят корупционния риск, стана ясно по време на заседанието.

Заедно с това започват общи ежемесечни проверки на екипи на ИААА и АПИ за претоварването на тежкотоварни автомобили. „Тема, която бих определила като силно приоритетна, особено с оглед на тежките инциденти, на които станахме свидетели през последните дни и години, с претоварени тежкотоварни автомобили“, подчерта Мария Лазарова.

Засилени проверки в пунктовете за периодични технически прегледи, съвместно от Икономическа полиция, ИААА и НАП, ще се извършват още от този месец. Анализът показва, че делът на превозни средства, които не успяват да преминат периодичен технически преглед поради техническа неизправност, е под 1%. Същевременно България е държавата с най-стар автопарк в Европа. „Данните категорично показват, че са нужни действия за проследяване дейността на пунктовете, защото това е област, изцяло свързана с превенцията на пътни инциденти“, коментираха участниците в заседанието.

МВР вече започна промяна в начина на планиране и осъществяване на контролната си дейност, като резултатите от тези мерки бяха представени на вниманието на Комисията. Екипите на Пътна полиция осъществяват контрол по време на движение, приоритетно на пътни участъци с интензивен трафик, с превантивен и дисциплиниращ ефект върху водачите. Допълнително пътните полицаи ще завишат проверките за поставяне на обезопасителни колани. ДАБДП предостави данни, според които близо 90% от хората признават, че не поставят коланите си, когато пътуват на задните седалки. Тази тенденция ще бъде променена в следващите месеци с много по-засилени проверки, като очакванията са, че това ще се отрази и на нивата на пътния травматизъм в страната.

Мярка, отлагана от повече от три десетилетия – от този месец ще се осъществява денонощен контрол над водачите, извършващи обществен превоз на пътници и товари, за спазване на времената за управление и почивка, както и за техническа изправност на превозните средства. В много спешен план новият изпълнителен директор на ИААА Бойко Рановски е създал организация за промяна на работата в рамките на сегашния числен състав, като денонощните инспекции стартират в най-натоварените откъм трафик области и постепенно ще бъдат разширявани в цялата страна.

Пътните отсечки в района на Кресненското дефиле и Поликраище ще станат еталон на прилагане на подхода „Безопасна система“. Идеята е на тях да се приложат всички мерки за активна и пасивна безопасност, като постигнатите резултати след това бъдат основа за планиране и защита на по-високи инвестиции в пътната безопасност.

Пътнотранспортните произшествия в крайпътното пространство (преобръщане, удар в дърво, стълб и др.) се характеризират с тежки последствия – за последните три години са настъпили 3 051 произшествия, при които са загинали 400 лица, а други 3 820 са били ранени. Само до края на месец август са настъпили 675 със 78 загинали и 879 ранени. Затова бе решено до средата на 2023 г. АПИ да изготви план-програма и да стартира поетапното обезопасяване на крайпътното пространство. Сигнализацията е друга приоритетна тема, в която са натрупани много проблеми през годините. Затова Комисията възложи на АПИ в същия срок да направи пълен преглед и актуализиране на сигнализацията с пътни знаци и пътна маркировка.

Изготвяне на анализ на дейността на центровете за спешна медицинска помощ за 2020 г. и 2021 г. относно реакцията при настъпило ПТП; подготовка на предложения за намаляване на времето за реакция от потвърждението и поемането на сигнал до пристигане на мястото на инцидента, са мерките, по които ще работи Министерството на здравеопазването.

Акцент бе поставен и на работата с децата в училищата и детските градини. Припомнено бе, че всяко учебно заведение трябва да има действаща Комисия по безопасност на движението по пътищата, като тяхната работа е особено важна в навечерието на първия учебен ден.

Заместник-председателят на ДАБДП Мария Лазарова подчерта, че всички мерки са били разработени в тясна координация с ангажираните институции и изрази надежда, че те ще бъдат подкрепени от неправителствения сектор. „Само ако обединим усилия – ведомствата, организациите и цялото ни общество, можем да постигнем резултатите, които всички искаме в борбата с пътните инциденти“, каза тя.

В днешното заседание участие взеха и Венцислав Катинов, заместник-министър на вътрешните работи, Захари Христов, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, Николай Найденов, заместник-министър на транспорта и съобщенията, представители на неправителствени организации и медии.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ротшилд

    10 0 Отговор
    Моите нпо-та... Не питате кой им е собственик, нали? Халал да ви е Новия ми световен ред.
  • 2 Пич

    14 0 Отговор
    Държавата и НПО - тата.....???!!! Каква дъръ е тая ???!!!

    Коментиран от #4

  • 3 Т.е. Новия Световен Ред

    7 0 Отговор
    и неправителствения сектор.
  • 4 Чел за Ротшилдите и ФЕД

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пич":

    Не си ли чувал за Новия световен ред?

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 МАЛКА пенсИЯ

    2 0 Отговор
    Цялата полиция,на,,терен.На ден десетки,стотици,заловени,грешки,шофьори,но и по две,три,тежки катастрофи.Сигурно,да не губят трнинг.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 ха ха

    3 0 Отговор
    загрижената държава бандит в действие , превенция му е майката , да не мрънка населението че са му ниски доходите и няма топло за зимата , продължавайте в тоя дух и ще започнете през седмица да сваляте знамето на половина
  • 10 Ви кажа,

    11 0 Отговор
    Щом разни НПО определят ежедневието на една държава, то държава ли това? А вие за едни катастрофи се ядете.
  • 11 Новият ред

    2 1 Отговор
    И къв е тоя нов световен ред дето толкова го фалите. Ай обяснете за кво иде реч.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Анонимен

    6 0 Отговор
    Никакви заседания и комисии няма да решат въпроса. Държавата е бедна, няма пари да изгради и поддържа качествена пътна мрежа. А част от тези пари се крадат. Народа беден няма пари за нови автомобили и за поддръжка и ремонт на старите. Техническите прегледи се извършват от частни фирми. Ако някои са стриктни при ГТП, товодачите няма да ходят при тях и те ще фалират. Голяма част от младото поколение се дрогира.Така, че приятни заседания.
  • 14 агент 007

    2 0 Отговор
    Много добре се живее в страната на агенциите, а пък агентите /независимо дали са от онези, на ДС/ взимат тлъсти заплати и всичко си върви по старому!
  • 15 намалете скоростта

    0 0 Отговор
    Пътищата ни, не са пътища, огромна част от шофьорите ни са
    разглезени мамини синчета, гледаш знаците и се чудиш, коя умна глава ги е подредила по този начин, но виж, скоростта ни е на висота. Чули сме, видяли сме, че в някои държави летят по перфектните аутобани, защо и ние да не покажем колко мощни коли имаме? Но който е ходил в човешките държави знае, че там имат перфектни пътища, добре измислени и добре направени, всеки знае, че там правилата са безкомпромисни, и че има будно гражданско общество, което няма да допусне да бъде избивано от дрогирани лигавета.
    Тук нищо не е наред. Поне намалете скоростта, въведете жестоки правила и затегнете дисциплината, и повече полицаи по пътищата. Те респектират. Не всички са подкупни.
  • 16 ТОЗ

    0 0 Отговор
    Особено бърз резултат ще има от работата в детските градини.Нито едно смислено предложение,което да промени рязко ситуацията и да заприличаме на нормална европейска държава.Президента беше решил това да е приоритет, но и това не успя да постигне.Войната се засили по пътищата.Няма КАТ, няма смислени мерки.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове