Стартът на реформата с новите билети за градския транспорт в София предизвиква поголовни негативни коментари, вместо да удовлетворява платилите за нея данъкоплатци в столицата, показва преглед на първите реакции след влизането в сила на промените от 1 януари.
Едно от най-често срещаните недоволства е срещу новото изискване пътниците да валидират задължително картите си при качване в наземния превоз, дори когато тези карти са годишни или месечни, информират от "Сега". В противен случай на контрольорите вече е позволено глобяват пасажерите без валидиран документ с 3 лева. Тази глоба е различна от глобата за пътник без билет или карта, която от Нова година е 40, а не 30 лв. В профила на Центъра за градска мобилност във Фейсбук могат да се прочетат масови критики срещу това нововъведение. „Ето мнението на сина ми, който е ученик: „Борба за чекиране в трамвай №10, аз не успях да стигна до валидатор“. Това абсурдно решение за задължително чекиране трябва да отпадне, защото пътниците са поставени в още по-непоносими и стресиращи условия. Очевидно хората, които са гласували за това нещо, никога не са ползвали градски транспорт“, написа Радослава Янева. „В пиковите часове ще стане едно задръстване пред апаратите за валидиране. И какво, когато тези апарати не работят например, както постоянно се случва?! Пак недомислици“, допълва Ани Димитрова. От ЦГМ вече лансираха версията, че въвеждат задължителното чекиране като единствена възможна застраховка за пътниците в градския транспорт. От фирмата обаче с половин уста допълниха и че данните ще се използват за бъдещото оптимизиране на публичния превоз в града. Пътуващите с него обаче отвръщат, че не са съгласни да участват в проучванията на ЦГМ срещу заплаха да бъдат санкционирани.
Сериозен отпор среща и решението на Столичния общински съвет да премахне месечните абонаментни карти за 1 линия на наземния градски транспорт - автобус, трамвай или тролейбус, чийто поименен вариант досега струваше 23 лв. Пътници негодуват, че с новите превозни документи ЦГМ не предлага алтернатива на тази карта, а призивите столичани да се преориентират към разсрочено плащане на карта за всички линии срещу 370 лв. означава сериозно поскъпване на услугата за голяма част от жителите на града. В сайта Петиция.com вече е отворена подписка с искане СОС да преразгледа решението си и ЦГМ да възобнови продажбата на картите за 1 линия. Немалка част от по-рядко пътуващите с градския транспорт искат политическите партии в София пак да върнат и талоните за 10 пътувания срещу 12 лв.
Съмнителна изглежда и ползата за софиянци от въвеждането на електронните билети за време. Както "Сега" нееднократно писа, от началото на 2023 г. касите на Центъра за градска мобилност вече не продават хартиени билети от 1,60 лв., а тези на метрото го правят само за непосредственото пътуване. На мястото на досегашните билетчета ЦГМ вече предлага е-билети за време, които се зареждат в пластмасови карти от два вида - на цена от 3 лв. и от 80 стотинки. В тях могат да се пълнят до 10 от новите билети 30+ с цена отново от 1,6 лв. или пък билети 60+, струващи 2,20 лв. Първият може да се използва за повече от едно прекачване, ако валидирането на билета в последното превозно средство се направи до 29-а минута след първата валидация. С втория билет пътникът може да се вози няколко пъти с последна валидация на 59-а минута. Хора от различни квартали, особено от по-отдалечени, вече сигнализираха, че в техните райони е невъзможно да се прекачиш на повече от 1 превозно средство в рамките на половин час. Поради което и по-краткотрайният билет за време е напълно неизползваем за тях.
Както вече е известно, освен с картите Sofia City Card и Ultralight, пътуващите без абонамент в София могат да се таксуват и с банкова карта или смартфон. При натрупване на 3 и повече плащания с банкова карта за един ден новата е-система сама ги оформя като дневна карта с цена от 4 лв. Същата карта от 4 лв. може да се купи и от пункт на ЦГМ и в метрото, както и чрез мобилното приложение Mpass.
ВНИМАНИЕ!
В градския транспорт вече ще се появят и контрольори без униформа, които ще носят само баджове за легитимация. По време на инспекциите валидаторите ще бъдат блокирани. Ще има и контрольори, оборудвани с видеокамери.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
Коментиран от #27
07:20 04.01.2023
2 данчи реформатурката
07:22 04.01.2023
3 вуйна
Коментиран от #6
07:23 04.01.2023
4 3792
07:25 04.01.2023
5 селянина
07:27 04.01.2023
6 Така е
До коментар #3 от "вуйна":
Това прилича на акция от типа - накарайте хората да не се качват в градския транспорт.07:28 04.01.2023
7 ха ха
Коментиран от #8
07:34 04.01.2023
8 Хмм
До коментар #7 от "ха ха":
Само малка корекция, общинарите не се хранят с нашите данъци, а ги крадат кой колкото може07:37 04.01.2023
9 Тони
07:47 04.01.2023
10 Кико
07:59 04.01.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 По време на инспекията
08:04 04.01.2023
13 Перо
Коментиран от #65, #66
08:05 04.01.2023
14 ПСР
08:14 04.01.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Пеперуда
08:23 04.01.2023
17 Азъ
Како рИветИ!?
08:24 04.01.2023
18 Тъмен субект
Коментиран от #52
08:26 04.01.2023
19 Червенко
08:29 04.01.2023
20 Видял
08:33 04.01.2023
21 ТИТИ
Коментиран от #56
08:39 04.01.2023
22 факт
08:40 04.01.2023
23 МИНА
08:41 04.01.2023
24 ТОДОР
08:48 04.01.2023
25 ЧОЧО
08:48 04.01.2023
26 Дрифт
08:49 04.01.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Пловдив
08:56 04.01.2023
29 Жижо
Коментиран от #57
08:59 04.01.2023
30 ЛиБеРаст
08:59 04.01.2023
31 Избирател от провинцията
09:07 04.01.2023
32 Пепи
09:27 04.01.2023
33 бббббеее
09:32 04.01.2023
34 Вапрос
Цената- нагоре. Време за пътуване- намалено до минимум и то ако разписанието се спазва.Усложнено обслужване- трябва да се помни колко билети ти остават и др. Задължително авансово финансиране на транспорта за сметка на гражданите и то в значителни размери. Нови глоби. Нищо обшо с организацията на гр. транспорт в Европа. Неясно е какви са ползите за гражданите. Безумна глупост. Оставка.
09:39 04.01.2023
35 Цццц0
Коментиран от #58
09:46 04.01.2023
36 Иван
10:06 04.01.2023
37 Азазаз
11:12 04.01.2023
38 Венелина
11:27 04.01.2023
39 Видими резултатиии
Коментиран от #42
11:46 04.01.2023
40 Ами да
Коментиран от #67
12:38 04.01.2023
41 Вуте
Сигурен съм,че ще се стига до саморазправа.
12:42 04.01.2023
42 Абсолютно споделям
До коментар #39 от "Видими резултатиии":
Като се махнат паразитите,разходите за тях ще отидат за субсидиране и всичко ше е наред.12:46 04.01.2023
43 Господи
Коментиран от #46
12:53 04.01.2023
44 Опа
14:31 04.01.2023
45 Рико
14:42 04.01.2023
46 Рико
До коментар #43 от "Господи":
Или имаш карта за някакъв период на която ясно е обозначено - Важи от ... до... - или еднократен билет. Това е масова услуга и трябва да бъде максимално опростена.14:46 04.01.2023
47 Мухаа,хаа! -
14:53 04.01.2023
48 В ЕЛЕКТРОННИЯ ЗАТВОР
Перспективата е, такива електронни обрачи да се набиват на овчите глави повсеместно ПО СВЕТА И У НАС!
Който се съпротивлявя - получава НАТО между очите.
Не искахте комунизъм с общонародна собственост върху средствата за производство и върху финансовите институции - банки, застрахователи и т.н.!
Получавате сатанизъм, ново поробване - сатанинско, електронно, порно и джендърско - с частна собственост върху средствата за производство, банките, застрахователните компании и т.н., а частните ви робовладелци ще се возят с частните си коли, които след време ще бъдат силно ограничени за овците, които са предназначени за доене, стригане, раждане на врътоглави шилета и др. услуги...
Новият световен ред се създаде не за овците, а за техните сегашни и бъдещи собственици.
Хайде, овци! Бутайте се да се чекирате!
15:07 04.01.2023
49 Име
15:10 04.01.2023
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Факултето
15:14 04.01.2023
52 Име
До коментар #18 от "Тъмен субект":
Децата трябва да пътуват безплатно до 18 години! Когато пътуват с родител, децата да не се валидират. Или ако ще плащат трябва да имат пластиката за пътуване, но с дневен лимит от 2 лева когато пътуват единствено и само сами.15:17 04.01.2023
53 И защо
16:48 04.01.2023
54 Е вече свърши
Какви правила има за защита какъв е закона за закупуване на клонирана дублирана карта от клиент ????
17:31 04.01.2023
55 САБРИТО - номиниран за кмет
17:44 04.01.2023
56 Радко
До коментар #21 от "ТИТИ":
Транспортът е в ресора и комисионните на индo-българското мургаво алкохолизирано "войводе" Карлос Контрера от ДС-МВРо! И се подкрепя ентусиазирано от "спасителя" Бонев!Така ще е докато безропотно се подлагате да ви СУРОВАКАТ ГЕРБ-мутрите от Делта-Гард (декезирани като контрольори)! Вместо вие да ги суровакате с метални тръби и тояги!
19:00 04.01.2023
57 Ъъъ
До коментар #29 от "Жижо":
Няма да има обикновенни билети,защото българина не ги дупчи.Българите са гратисчии.19:43 04.01.2023
58 Крокодил
До коментар #35 от "Цццц0":
Еми то си го има,ама срещу 2 лв.от водача.20:13 04.01.2023
59 О хо хо
20:16 04.01.2023
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 И сега
20:18 04.01.2023
62 О хо хо
20:23 04.01.2023
63 Факт
20:46 04.01.2023
64 Пффф
20:48 04.01.2023
65 Истината
До коментар #13 от "Перо":
Има валидатори по света! Не българите са измислили топлата вода!!!20:50 04.01.2023
66 Размисли
До коментар #13 от "Перо":
И контрольори с полиция има по света. В Германия в метрото видях как 5-ма контрольори нахлуха на една спирка, обградиха един мъж и го извадиха навън, не знам какво е направил, но беше стресиращо.Коментиран от #72
20:53 04.01.2023
67 Хахаха ;-)))
До коментар #40 от "Ами да":
То на българина все му е сложно, сложно му е да гласува на машини, сложно му е да ползва банкови карти, сложно му е да ползва компютър и смартфон ... сега му е сложно да си чекира картата в градския транспорт.20:57 04.01.2023
68 Моето име; Безобразници!
21:08 04.01.2023
69 ВАЖНО ЗА ВСИЧКИ
21:25 04.01.2023
70 Доф
21:45 04.01.2023
71 Без отличителен знак и безплатно
22:54 04.01.2023
72 Но е било надявам се демократично
До коментар #66 от "Размисли":
И в унисон с евроатлантическите лгбт ценности..22:58 04.01.2023
73 Коректен
Коментиран от #74
23:39 04.01.2023
74 ТИРбушон
До коментар #73 от "Коректен":
За трамвая беше 4ст. 😆😆😆Дневната надница 5.6-7 лв.08:23 05.01.2023
75 Герб и Дб?
Къде е картата за една линия?
Къде е ученическата карта за една линия?
Как се стига до валидатор в час пик?
Къде са парите на ЦГМ от синята и зелената зони?
Къде са парите от превозни документи?
Защо повечето превозни средства на обществения транспорт са 30+?
07:53 07.01.2023