Вдигнал съм жълт картон на ръководството на Центъра за градска мобилност, от които очаквам в спешен порядък да си влязат в ролята и всички дефекти на системата за електронно таксуване в градския транспорт да бъдат отстранени своевременно. Това заяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, цитиран от БТА.
По думите му въвеждането на нещо ново винаги води до неудобство, въпросът обаче е това да не става за сметка на сигурността на пътуванията.
"Това, от което аз съм изключително недоволен, е изпълнението на доброто решение на Столичния общински съвет от страна на Центъра за градска мобилност. Лично аз съм поставил задача на ръководството на ЦГМ, които днес бяха при мен на оперативка, достатъчно рано, понеже още през лятото приехме тази тарифна политика, да започне разяснителна кампания за софиянци какво и как ще се промени. Това не се случи", заяви председателят на СОС.
Георги Георгиев ще предложи на СОС да отпадне глобата при липса на валидация. "Надявам се в края на февруари да бъде прието", заяви той.
„Това няма да попречи на статистиката, няма да бъде в толкова добър и пълен обем, разбира се, но системата, която е изградена- с камерите за наблюдение, с възможностите за контрол на трафика, дават достатъчно други данни. Накратко, не искам да причинявам неудобство на столичаните, за да улеснявам ЦГМ", заяви още той.
По отношение на картата за една линия Георгиев обясни, че в СОС има 61 души, с комитети и комисии, които работят по определен въпрос. „В ръцете си държа подписите на експерти-съветници по транспортните теми от всички политически групи в СОС, включително подписа на колегата Бонев, който е забравил сякаш, че е подкрепил да отпаднат картите за една линия. Аз много уважавам мнението на експертите, затова в един колективен орган е много важно да търсим диалог и да се вслушваме в по-подготвените от нас. Виждаме обаче, че в момента има недоволство на гражданите и вместо да бъдат улеснени, те срещат трудност в това да закупят или да бъдат стимулирани, чрез липсата на избор, да купят годишна карта. Това предстои да бъде обсъдено, начело с тези колеги, като се запознаят с твърденията на хората от ЦГМ и да се решат дали ще се променя нещо", коментира още Георгиев, след което обясни, че се води яростна битка с ПП да не се вдигат цените на билетите. „Помните на какво бяхме подложени, включително получихме писмо от МФ с предложение да вдигнем цените на билетите, за да се справим с вдигането на цените на горивата с 300%, но това не бива да се отразява на българските граждани. Аз ще си поговоря внимателно с всички колеги, имаме вносители от ГЕРБ, БСП, Патриоти за София и колегата Бонев, за да чуем и да видим дали наистина това сега е най-доброто решение, според мен не трябва да се пипат цените на документите за пътуване", обясни още той, след което добави, че ако е на мястото на ЦГМ ги предложил трупането на точки при всяка валидация, което да доведе до отстъпки при цените на пътуване.
Георгиев уточни, че системата за таксуване работи успешно, и че 6 млн. пътувания са платени с дигитални билети през изминалата 1 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жорко
14:49 09.01.2023
2 Боруна Лом
14:52 09.01.2023
3 Боруна Лом
14:54 09.01.2023
4 Вече започнах да пътувам гратис
15:03 09.01.2023
5 пино
15:08 09.01.2023
6 Валиде
15:29 09.01.2023
7 🪵🪵🪵🪵🪵
От всяко обществено действие,да
се пълни чекмеджето.Сигурно,
ще ударят винетките,или кой ги
знае.Обещавам да гласувам за
ГЕРБ,ако регулира човешки ЧСИ и
махне сградна инсталация.
15:40 09.01.2023
8 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП
Рибата се вмирисва откъм главата, кмета и общинския съвет са най-виновни. Това да има 2 вида билети 30+ и 60+ е глупаво. Трябваше да има един билет примерно от 1 лева или 1,50 лева и когато човек достигне 5-7 лева за деня /т.е. 5 прекачвания/ следващите пътувания да са безплатни. Градския транспорт не е за да прави печална Фъндъкова, а за да се стимулират хората да не ползват лични автомобили.
Коментиран от #10
15:52 09.01.2023
9 111111
16:30 09.01.2023
10 Часови
До коментар #8 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":
Не само че е глупаво да има "времеви билети", но е и абсурдно, като се имат предвид тапите в трафика в София, поради задръствания вследствие катастрофи, планови/аварийни ремонти, непочистено от дъжд/сняг, осгуряване безопасност на наши и чужди висши държавници/ екскорти, повреда на самото превозно средство и др.п. И всеки пътник- дете/млад/стар ли задължително да носят точен часовник (телефонен или ръчен), за да са "в час"!?16:57 09.01.2023