Last news in Fakti

1 Февруари, 2023 11:11 4 277 209

Проучване: Стандартът ни на живот днес е най-висок за последните 300 години

  • цени-
  • стандарт на живот-
  • семеен бюджет

Според учените, през целия период от 1848 г. до малко след 2000 година, за храна отивали между 45% и 48% от бюджета на българина. Днес процентът, който отделяме за храна, е 33 %

По-добре ли живеем днес, отколкото през социализма? Преподаватели от Софийския университет се амбицират да отговорят на този въпрос и в продължение на 2 години пътуват из цялата страна. Проучват над 1000 търговски тефтера и събират 46 хиляди цени. Изчисленията им показват, че въпреки инфлацията за изминалата година от 15,3%, днес стандартът ни на живот е най-високият от 300 години насам, съобщи Нова телевизия.

Каква би била заплатата от 60-те години, ако я превърнем в днешни пари? Или пък колко са стрували чифт обувки в началото на миналия век? През последните години колеги на доц. Мартин Иванов от СУ „Св. Климент Охридски” му задават въпроси като тези все по-често.

Затова преди две години историкът в екип с още двама души – икономисти и статистици, подхващат нещо, което никой досега не е правил. Пътуват до 57 населени места, за да проучат купища документи в архиви и музеи. Събират цените в България за последните 270 години, прилагат най-съвременните методи за изчисление и ги превеждат в днешни пари. Голяма част от информацията откриват в стари търговски тефтери, съхранявани в Националната библиотека.

„Из страната имаше 1100 подобни тефтера, които ние в почти 90% успяхме да обработим”, похвали се доц. Иванов от философския факултет на СУ. Докато събират данни обаче, надникват и в ежедневието на българите. Разбират с какво са се хранели, как са се обличали, какви вещи са притежавали. Първият запазен семеен бюджет е от 1848 г. на работническо семейство от Самоков.

Според изследването през целия период от 1848 г. до малко след 2000 година, за храна отивали между 45% и 48% от бюджета на българина. Днес процентът, който отделяме за храна, е 33. Висок на фона на Европа, но по-нисък на фона на миналото ни. „За първи път сигурно в нашата 1300-годишна история започваме да забогатяваме”, коментира доц. Иванов.

„Средната заплата от 90 лева през 1964 г. е еквивалентът на 117 лева днешни пари. През ’85-а заплатата от 197 лева би трябвало да е еквивалентна на 1100-1200 лева днешни пари. На практика, заплатите днес са по-високи средните”, каза доц. Ралица Симеонова-Ганева от Стопански факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Тя изчислява какво можем да си купим с тази сума тогава и какво днес. 123 бутилки олио са можели да си купят хората през ’85 година, а сега - 250 бутилки. Новогодишно меню от 1978 година в ресторант в Дряново възлизало на 12 лева и 24 стотинки. Преобразувано в днешни пари - това са 92 лева и 10 стотинки.

Българинът сега си позволяла повече, категорично показва проучването. Според доц. Иванов единствената причина, поради която възрастните българи си спомнят с умиление за социализма, е фактът, че тогава са били млади. Пенсионерите обаче в момента взимат по-ниски пенсии, отколкото в края на 80-те години.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Радо

    115 33 Отговор
    Първо инфлацията за 2022г. според НСИ е 16,9%, а не 15,% - нататък не си струва да се четат лъжи и манипулацци, а най-висок стандарт сме имали при бай Тодора - 2ст. тока дневната, 1ст. нощната тарифа, 1ст. кубик вода и прочее.

    Коментиран от #6, #19, #26, #49, #89

  • 2 Ехааа

    51 10 Отговор
    В София да, в провинцията не!
  • 3 Раданч Татлъту

    89 7 Отговор
    А какъв е бил стандарта по времето на Сирма войвода и Чорбаджи Марко?Какво са споделяли във Фейсбук и Туитър?🙉🐵🤡🐵🙉
  • 4 Последния Софиянец

    105 21 Отговор
    Герджика ли ги съчинява тия лъжи?И децата не може да излъже.През соца ходех на училище с 50 стотинки и ми оставаха,а сега на детето и 20 лв не му стигат.

    Коментиран от #8, #44

  • 5 БеГемот

    62 7 Отговор
    Свинско със зеле ,две лъжици повече!Въпроса винаги е кой яде свинското и кой зелето.....а тия дето ги мешат са есенцията на българската пръжка!
  • 6 Последния Софиянец

    82 11 Отговор

    До коментар #1 от "Радо":

    Помня баща ми плащаше 5 лв ток на месец.

    Коментиран от #34

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Раданч Татлъту

    50 10 Отговор

    До коментар #4 от "Последния Софиянец":

    Прав си, но сега децата могат да заработват и на магистралата.Има повече демокрация и свабада.💋😎🐵🥳🤡👍
  • 9 ФИЛИП ГЕОРГИЕВ

    69 11 Отговор
    ИДИOTИ ! КАК ГИ ПРАВИТЕ ТИЯ ОТКРИТИЯ БЕ ? ОТВОРЕТЕ НИ И НАС, ДА НЕ СИ УМРЕМ ПРОСТИ. МОЖЕ ДА СЕ ОКАЖЕ ЧЕ ДНЕС ЧОВЕЧЕСТВОТО ЖИВЕЕ ПО ДОБРЕ ОТ КАМЕННАТА ЕРА. НАПРАВЕТЕ ПРОУЧВАНЕ.

    Коментиран от #54

  • 10 Цървул

    53 4 Отговор
    Чифт обувки в началото на века! Че кои са носили тогава обувки-5 на сто от населението.
  • 11 Пропаганда

    55 5 Отговор
    Заблудата няма вкус, а заради ковид и мирис, гълтайте смело!
  • 12 123456

    57 9 Отговор
    Кой ще лъжете , бе , кой ще лъжете .... Нали ние го живеем тоя живот ... готиния ! СКоро ще се свалят розовите очила....

    Коментиран от #43

  • 13 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    29 6 Отговор
    "Пенсионерите обаче в момента взимат по-ниски пенсии, отколкото в края на 80-те години."

    Сега 3400 лева е максималната месечна пенсия и била по-ниска отколкото през 1980-те години. Моля напишете колко е била максималната пенсия при социализма.

    При живковизма, както казва Оруел:

    "Всички животни са равни, но някои са по-равни от другите."

    "Ако спазваш малките правила, можеш да нарушаваш големите.".

    Коментиран от #15

  • 14 Комуниста

    57 9 Отговор
    Къде бе къде през социализма 1989г 350 - 400 лв заплата кофичка кисело беше 22 ст.,, а хляба 40 ст сирене 1,70 яйце 6 ст. с 20 лв надница можеше да купиш 100 кисели млека сега 100 кисели млека са 140 лв колко взимат 3000 лв заплата?
  • 15 Последния Софиянец

    56 12 Отговор

    До коментар #13 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":

    Баба ми взимаше през соца 100 лв пенсия и събра пари за апартамент.

    Коментиран от #37, #128

  • 16 Аре бегай

    63 6 Отговор
    Събрали група кратунковци да ни кажат, че сме цъфнали и вързали. Кой им плаща? Едва ли са отделили 2 години за любов към ближния.

    Коментиран от #27

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 3 Отговор
    Да , Другарю Борисов, така е ! -каза Гешеф❗
  • 18 Помнещ

    56 7 Отговор
    През социализма за парно, ток, вода плащаш 30 лв на месец или 10% от заплатата сега даваш 50% от заплатата зимната.

    Коментиран от #115

  • 19 Фактопроверител

    17 41 Отговор

    До коментар #1 от "Радо":

    Радо, Радо...
    Явно не си живял при комунизма.
    Между другото ето ти едно просто изчисление (за 2019 г.):
    Но разполагаме с цените на автомобилите от средата на 80-те години: 5660 лева за "Трабант", 6400 лева за "Москвич-2140", и 8000 лева за "Лада 2107" с базово оборудване (плюс десетина години чакане, през което депозитът ви от 1500 лева се съхранява в безлихвена сметка и на практика се топи от инфлацията). По същото време средната работна заплата в НРБ според статистическия институт е 213 лева месечно. Тоест един "Москвич" е можел да се купи с 30 средни заплати, а една "Лада" - с 37.5 заплати.
    В края на 2019 средната месечна заплата в България е 1348 лева според НСИ (става дума за частния сектор. В обществения е 1422 лева). Ако възприемем аналогията на "Российская газета", днешният еквивалент на ладата - Skoda Octavia - у нас струва 34 600 лева за базовото ниво. Или 25 и половина средни работни заплати. При това без 10 години чакане.

    Коментиран от #28, #47, #97, #114, #193

  • 20 Псевдоним

    25 7 Отговор
    Даже за последните 30 000 години, вервайте ми.
  • 21 Соцфосил

    16 7 Отговор
    "„Средната заплата от 90 лева през 1964 г. е еквивалентът на 117 лева днешни пари. През ’85-а заплатата от 197 лева би трябвало да е еквивалентна на 1100-1200 лева днешни пари. На практика, заплатите днес са по-високи средните”, каза доц. Ралица Симеонова-Ганева от Стопански факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Тя изчислява какво можем да си купим с тази сума тогава и какво днес. 123 бутилки олио са можели да си купят хората през ’85 година, а сега - 250 бутилки." Ааааа, това НЕ МОЖЕ ДА Е ВЯРНО! :))))
  • 22 Професора

    55 9 Отговор
    През социализма с 30 заплати си купуваш апартамент в София с 2 стаи 67кв.м по БДС сега с 30 заплати и гараж не може да си купиш!

    Коментиран от #56

  • 23 Слава на Евроатлантическа България

    47 1 Отговор
    Тотални глупости за неразбиращи.Така не се изчислява жизнен стандарт!!
    За възхода на едно общество можем да съдим по това дали съответната държава води политика, която повишава жизненото му равнище.По отношението към болните, възрастните, социално слабите и децата си проличава доколко цивилизовано е едно общество. Обратното нееднозначно е синоним на деградация, регрес или упадък - както ви отърва.
    В тази връзка съществува един показател, който дава що-годе достатъчно обективна оценка за състоянието на съответната държава. Нарича се Индекс на човешко развитие (ИЧР). Рядко ще чуете в новините и в политкоректните ни медии нещо за него, защото числата, които представя за България, са доста нелицеприятни. Проследени като тенденция във времето или в сравнение с други страни по света, те са истински шамар за днешната ни политическа класа.
    Този критерий е на ООН и макар също да ползва статистики от американските регистри, не се вписва в "мейнстрийма" на разни фондации, неолиберални тинк-танкове и НПО-та, които ни заливат постоянно с бомбастични отчети за възходи и рекорди, иззети от "правилно зададени" опорни точки, премълчаващи факти и истини, които виждаме и усещаме във всекидневието. Показателят включва в себе си няколко елемента - продължителност на живота, здравеопазване, образование и степен на грамотност, жизнен стандарт (бедност и богатство) и др.
    Какво показват данните?
    През 1990 г. -последната година на "лошия социализъм", сме били на 27-о място,

    Коментиран от #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Слава на Евроатлантическа България

    50 5 Отговор

    До коментар #23 от "Слава на Евроатлантическа България":

    През 1990 г. -последната година на "лошия социализъм", сме били на 27-о място,а сега с 30 места надолу.
    Няма значение какво сме изгубили,през "Живот по време на социализъм". Най-важно е какво сме спечелили СЕГА, а именно - по всяко време на годината, неограничено количество БАНАНИ.

    Коментиран от #36

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Аре бегай по-бързо

    17 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аре бегай":

    Обаче са отделили 2 години за да сравнят ФАКТИТЕ от РЕАЛНОСТТА тогава и сега.
  • 28 Последния Софиянец

    21 1 Отговор

    До коментар #19 от "Фактопроверител":

    Баща ми взимаше 500 лв заплата и си докарваше още толкова на частно.
  • 29 Бай Шиле

    61 10 Отговор
    През 1989 вземах 300. Хляба беше 0.25, Сирене овче 2.40, кило ракия 3.80. билетче за трамвай 5 Ст. Сега вземам 1000. Хляб 2 лв, Сирене менте 20 лв, Ракия менте 30, Билетче 2. Но живея много по добре, защото мога да си сменя пола.Имам свобода на мнение да плюя по Русия и Путин и да викам Кой не скача е червен.

    Коментиран от #40

  • 30 Пърцуца

    35 2 Отговор
    Платени мишки. Въобще, безсмислено изстреляни думи във пространството. Манипулация. Не че някой ще се върже ама....
  • 31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 3 Отговор
    Всъщност исках да прочета статията , но не съм чак такъв мазохист❗
    Защото само от заглавието видях , че истината за група хора се опитват да йи я представят за истина на всички ❗

    Коментиран от #33

  • 32 Сталин

    36 4 Отговор
    "Свободни роби ",живот на кредит към ционистката банкова мафия,най добър беше стандарта на живот при Тодор Живков

    Коментиран от #51

  • 33 Соцфосил

    6 1 Отговор

    До коментар #31 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Казваш, "много искаше, но нямаше желание" а? И, що така?

    Коментиран от #67, #85

  • 34 хихи

    12 31 Отговор

    До коментар #6 от "Последния Софиянец":

    А работниците почиваха безплатно годишно 6месеца на море и 6 на балка.
    Пенсионери в България нямаша. Всички живеех в Монако. Излизаха от казината само в деня за пенсии. Пенсиите им ги носеха със самолета на Бай Тошо. Не че пенсиите бяха малки. Самолета беше голям
    А какъв салам имаше Бай Тошо......

    Коментиран от #45

  • 35 Софиянеца

    33 6 Отговор
    Баба ми и дядо ми си купуват апартамент 1957г
    на бул Волгоград сега Васил Левски по,, демократично "му купуват апартамента за 4000 лв при заплати от 100 лв сега за 40 заплати и апартаменти в Ботунец едностранен не можеш да си купиш.

    Коментиран от #121

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Имала е

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "Последния Софиянец":

    явно и странични доходи.
  • 38 ААА, БЕШЕ ПО-ХУБАВО!

    14 23 Отговор
    НЯМАШЕ КОМПЮТРИ И ИНТЕРНЕТ, НЯМАШЕ ТЕЛЕФОНИ, НЯМАШЕ КАБЕЛНИ ТВ, НЯМАШЕ ЧАСТНИ АВТОМОБИЛИ, КЛИМАТИЦИ, МИКРОВЪЛНОВИ, ПЛОСКИ ТВ, АВТ. ПЕРАЛНИ, СУШИЛНИ... СЕГА ВСЕКИ ГИ ИМА, ДОРИ И МАЛЦИНСТВАТА. ИМАШЕ НАР-МАГ - ПРАЗНИ И ВСЕКИ СИ ГЛЕДАШЕ ПРАСЕ, ЗА ДА ЯДЕ МЕСО!
  • 39 TV Бобов дол

    24 3 Отговор
    Извадки от старите архиви - " през времето на социалистическата революция в сравнение с 1939 година имаме 100 пъти повече асфалтирани пътища и 100 пъти повече телевизори ...."
    Нищо старо не е забравено !

    Коментиран от #52

  • 40 Соцфосил

    10 23 Отговор

    До коментар #29 от "Бай Шиле":

    Ракия-менте 30 лева. Как жалко лъжете. За много по-малко от 30 лева се намира ЧУДЕСНА ракия. "Сега вземам 1000." А, тук вече започваме да си идваме на думата. Кои професии в България ДНЕС вземат 1000 лева месечно?

    Коментиран от #123

  • 41 Трак

    33 10 Отговор
    Боже колко много лъжи в една малка статия ! Кви 33% за храна бе ? Хората отделят над 60% за храна - минимум
  • 42 Теле

    29 5 Отговор
    Що си кривиш душата продажен авторе
  • 43 Крум Зарков

    12 24 Отговор

    До коментар #12 от "123456":

    Да не би през 1980-те години да сте имали това, което имате днес. Нямаше компютри, нямаше мобилни телефони, не можеше да се отиде на помивка в Турция, Гърция, Карибите, Малдивите ... Колко пътници са минавали годишно през летище София при живковизма и колко минават сега? През 1980-те пред панелния ми блок в София Младост имаше десетина автомобила, сред тях половината стари 15-20 годишни Волги с 3 скороскти, Москвичи, гърбави Запорожци. Сега пред същия този блок има стотина автомобили.
    Дори стационарен телефони нямаха много хора, при живковизма, а помните ли какви цените на междуградските разговори при живковизма. Много хора нямаха перални, хладилници ... В края на 1980-те бабите и дядовците ми имаха дапотопни 20 годишни черно-бели телевизори.

    Коментиран от #65

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Соцфосил

    11 22 Отговор

    До коментар #34 от "хихи":

    "А какъв салам имаше Бай Тошо......" Верно е, от него всички сме яли :))))) Салама на Бай Тошо. :))) А най-интересното е, че някои продължават да мечтаят да му го ядат, о иначе говорят за джендАре, де :)))
  • 46 Гошо

    17 5 Отговор
    „Средната заплата от 90 лева през 1964 г. е еквивалентът на 117 лева днешни пари."
    Какви 117 бе ,направо пишете 0.9 лв Днешни пари
  • 47 Зелен си още

    31 5 Отговор

    До коментар #19 от "Фактопроверител":

    Стандарта на живот не се определя каква бракма и за колко можеш да си купиш а като си платиш разходите колко заделени пари ти остават без да пестиш.

    Коментиран от #50

  • 48 Студопор

    15 0 Отговор
    Явно не са взели предвид покупателната способност на населението.

    Коментиран от #132

  • 49 Българин

    12 27 Отговор

    До коментар #1 от "Радо":

    При бай ти Тодар нямаше ток бе ало.Нямаше бензин.Били евтини.Евтини ма няма бе.
  • 50 Соцфосил

    2 12 Отговор

    До коментар #47 от "Зелен си още":

    "колко заделени пари ти остават без да пестиш." Ти така ли си правиш бюджета? :))))

    Коментиран от #60, #68

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Зевзек

    12 12 Отговор

    До коментар #39 от "TV Бобов дол":

    " през времето на социалистическата революция в сравнение с 1939 година имаме 100 пъти повече асфалтирани пътища и 100 пъти повече телевизори ...."
    Нищо старо не е забравено !

    В сравнение с живковизма(1985 г.), сега(2023 г.) имаме 100 пъти повече автоматични перални, 100 пъти повече телевизори, 30 пъти повече хладилници, 50 пъти повече автомобили, 1000 пъти повече компютри, 10 000 000 пъти повече мобилни телефони/много хора сега имат по 2, че и по 3 мобилни телефона/, сега 1000 пъти повече летим със самолет, и 1 000 000 пъти повече хора ходят на почивка в Гърция и Турция ...
  • 53 Пак греда

    25 4 Отговор
    А сметнахте ли колко процента от заплатата отиват за кредит/кредити? Поне 1/3 банката си ги взема месечно ако не и повече. Преди век колко е бил процента на кредитоползвателите и колко е днес? Все неудобни въпроси не влизащи в "проучването" на платените господа. Нима сме богати с жилищни кредити, скъпи таратайки, смартфони и нови обувки?
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Соцфосил - за престъплението Народен съд

    7 18 Отговор
    Днес почитаме жертвите на престъплението срещу България, българската държавност и българския НАРОД: убийството на хиляди български интелектуалци, индустриалци и обществени и политически фигури от т.нар. "Народен съд", а всъщност публична екзекуция организирана да пародира като "съдебно дело". Обвиняемите не са имали право на адвокатска защита, а "фактите" въз основа на които са осъдени и избити или хвърлени в затвори, са били купчина обвинения без обосновка или проверка. Много от тях са били директно "изчитани" след което "присъдата" е била постановявана "на място" без повече процес.
  • 56 Трябваше

    7 15 Отговор

    До коментар #22 от "Професора":

    да имаш софийско жителство и да имаш или яки връзки, или да си млада хубава жена, или да си дете на АБПФК. Интересно, че давате заплатите през последната година на социализма 1989г. когато той се разпадаше и цени на жилища от 1957г.

    Коментиран от #62

  • 57 Чета между редовете

    19 0 Отговор
    Стъкмената статистика я публикуват както дявола чете Евангелието. Много пропуски, цени извадени от контекста и нищо за реалния живот през споменатите години. Сухи цифри и дотам....
  • 58 Бау бау

    6 2 Отговор
    Последното изречение казва всичко... няма нужда от научни умувания...

    Коментиран от #73

  • 59 ПОСЛЕДНИЯ СЕЛЯНИН.

    9 19 Отговор
    НАЙ-ВАЖНОТО, НЯМАШЕ СВОБОДА!!! ЗАСТРЕЛВАХА ТЕ НА ГРАНИЦАТА, ЗА ЕДИН ВИЦ ТЕ ВКАРВАХА В ЗАТВОРА, ЖИТЕЛСТВО - КРЕПОСТНИЧЕСТВО, РАЗРЕШАВАТ ТИ ДА ЖИВЕЕШ САМО НА СЕЛО ИЛИ В ГРАДЧЕТО КЪДЕТО СИ РОДЕН ИЛИ В КРЕМИКОВЦИ?
  • 60 Зевзек

    10 15 Отговор

    До коментар #50 от "Соцфосил":

    "колко заделени пари ти остават без да пестиш."

    Еми като няма какво да си купиш в магазините освен хранителните, другите магазини бяха с празни рафтове. За да ти дойде реда в списъка за нов автомобил различен от Трабант и Запорожец се чакаше над 15 години, стар 10 годишен автомобил струваше повече от нов. Същото и с жилищата естествено, че ще ти останат пари като няма да щакво са харчиш. Даже ток нямаше, 2 часа има, 2 часа няма

    Коментиран от #100

  • 61 киро

    8 13 Отговор
    За всички ,които искат"соц","моц",Северна Корея и Куба Ги очакват!
  • 62 Професора

    14 4 Отговор

    До коментар #56 от "Трябваше":

    През социализма цените винаги са били еднакви и народни за вс части на България и нямаше емиграция защото хората имаха работа в градовете по места където са се родили селата бяха живи хората си строяха къщи, а сега селата умрели

    Коментиран от #79, #83

  • 63 4567

    10 5 Отговор
    Браво, Баце! Стандартът ни на живот днес е най-висок за последните 300 години. На 2 април отново на власт и за още 10 години стандартът ни на живот ще е най-висок за последните 600 години.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Тони

    19 3 Отговор

    До коментар #43 от "Крум Зарков":

    То тогава и на Запад не са имали компютри и мобилни телефони. Май в главата ти е пълна каша.
  • 66 д-р Косев

    7 14 Отговор
    Истината е, че по времето на соц-а по-дорбе бяха циганьорите, пенсионерите и номенклатурата. Всички останали сега са по-добре, въобще и дума не може да става дума за сравение.
    Чета тука някакви бакалски сметки колкот било билетчето, тока, водата, сиренето - абе кой нормален човек въобще обръща внимание на цените на тия неща? При мен това са под 5% от доходите ми. Сериозните разходи са имоти, образование, здравни грижи, пътуване по света. Че аз дори за барове и ресторанти давам месечно много повече пари отколко за ток, вода и сирене.
  • 67 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 1 Отговор

    До коментар #33 от "Соцфосил":

    Ами защото винаги искам да науча нещо повече, ново ново !
    Но когато някой се опитва да ме убеди че Слънцето вече изгрява от Запад, че това което аз съм преживял е било само сън ....
    "НЕ, БЛАГОДАРЯ !" - както казваше героят на Тодор Колев ❗
  • 68 Зелен си, казах

    11 2 Отговор

    До коментар #50 от "Соцфосил":

    След като си направиш месечния бюджет/ всички плащания, месечни разходи, храна, кредити, застраховки и т.н./ колко ще ти останат без да пестиш? Това означава...за непредвидени разходи, дрехи, почивка и т.н. Чети бавно и препрочитай ако не можеш да разбереш поста ми. Не всеки е схватлив, не е срамно....

    Коментиран от #72

  • 69 КОНТРАТА

    10 3 Отговор
    Тоя е някъв изперпал излуфял седасарник не го ли виждате какво е НЛО в Черно и бяло снимано
  • 70 Реалист

    9 0 Отговор
    Къде го намериха това СДС Джапе да публикува фантастика?
  • 71 Гладна въшка

    9 2 Отговор
    Аууу...не знаех аз че сме били богати, дори по-богати от преди век. Браво, че ми отворихте очите
  • 72 Соцфосил

    6 10 Отговор

    До коментар #68 от "Зелен си, казах":

    "Без да пестиш" е ГАРАНЦИЯ, че НИЩО няма да ти остане, защото ВИНАГИ има какво "още" да си купиш. Оп, забравих, във "великия" соц всъщност НЯМАШЕ какво още да си купиш, оттам ти е останало това мислене.
  • 73 Зевзек

    6 9 Отговор

    До коментар #58 от "Бау бау":

    Само питам, какъв беше броя на пенсионерите през 1980-те години и какъв е броят им сега.

    Само питам, колко беше средната продължителност на живота на българина през 1980-те и колко е сега средната просължителност на живота?

    Само питам, колко процента бяха българите с висше образование и колко са сега. Колко Българи през 1980-те бяха завършили висше във САЩ, Великобритания, Германия, Нидерландия, Италия, Китай и СССР и колко са сега?

    Само питам, колко доносника, милиционери и фатваци на 100 000 население имало през 1980-те години и колко сега? Сега няма доносници.

    Коментиран от #88

  • 74 Фактъ

    9 3 Отговор
    Във Варна , масово се работи за минималната заплата , чисто 600 лв . Това ли е висок стандарт ? Нещо ни бъзикате .

    Коментиран от #75

  • 75 Запознат

    9 5 Отговор

    До коментар #74 от "Фактъ":

    "Във Варна , масово се работи за минималната заплата , чисто 600 лв" Даже в капанчетата и кръчметата това е само за пред данъчните. Кого лъжеш?
  • 76 Истината

    10 1 Отговор
    Сега 80% от парите отват за банката и данъци и 33 % за храна и 13 % кредит вс месец за дохранване, че заплатата ниска, а цените като в Монако и Лихтенщайн

    Коментиран от #80

  • 77 Тома

    10 2 Отговор
    Най добре живеят тези с чекмеджетата чувалите и саковете с пари.Тях никои не ги закача благодарение на жоси каскета
  • 78 9003

    3 2 Отговор
    Поомярррр на цялата мизерия и публкува измислици да дразни пооомяр дърт на хранилка
  • 79 Нямаше

    9 2 Отговор

    До коментар #62 от "Професора":

    емиграция точно заради "великото" жителство, особено в София. Трябваше да се омъжиш/ожениш за софиянец за да го придобиеш, затова на софиянци им е мъчно за селянките които ч...ха за жителство и застаряващите софиянки за младежи от провинцията.
  • 80 Хммм

    5 8 Отговор

    До коментар #76 от "Истината":

    "Сега 80% от парите отват за банката " А защо отиват "в банката"? Дали оттам не си взел нещо, с което си си купил нещо, или просто така "банката" идва да си "вземе" от теб? И какво е това "нещо", което си си взел с парите от банката?
  • 81 КОРЕКОМ И ДОЛАРИ НА ЧЕРНО?

    6 9 Отговор
    ИМАШЕ ВСИЧКО! ИМАШЕ КУПОНИ ЗА ХРАНА, ИМАШЕ ДИКТАТУРА, ИМАШЕ ГЛАД, МИЗЕРИЯ И КРАТЪК ЖИВОТ. А НЯМАШЕ ВОДА, ТОК, СТОКИ, ЛЕКАРСТВА, ОСВЕН В КОРЕКОМСКАТА АПТЕКА? И ВСЕКИ ИСКАШЕ ДА РАБОТИ В ЧУЖБИНА, АМА НЕ ПУСКАХА, САМО С РАЗРЕШЕНИЕ НА ПАРТИЙНИЯ СЕКРЕТАР.
  • 82 ха ха

    7 0 Отговор
    уж математиката не лъже , обаче се оказва че най важното е КОЙ е спуснал формулата
  • 83 Знайко

    5 9 Отговор

    До коментар #62 от "Професора":

    И при социализма имаше инфлация, помня как повишаване цените на захарта, олиото ... Помня как беше трудно дори да се купят капачки за буркани за да се направи димнина за зимата. Капачките да буркани бяха сефицитна стоко, имаше спекула с дефицитни стоки, мого по-жестока от сега.
  • 84 Те това е

    9 3 Отговор
    виц на деня! Браво! То бива селска пропаганда ама чак толкова. Този, който е писал статията незабавно да си смени хапчетата. Ако става въпрос за стандарта на живот на депутати и министри това е вярно и отговаря на истината. Трябваше първо да уточните, не се касае за плебса. Ха, ха!

    Коментиран от #86

  • 85 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 2 Отговор

    До коментар #33 от "Соцфосил":

    Как можеш да сравниш две неща ,без да познаваш едното от тях ❗
    Например какво значение има какъв процент отделяш за храна , когато едната е истинска, а другата е химия❗
    Как ще съпоставиш заплатата тогава и сега ,
    когато сега да подготвиш един ученик не ти стига една заплата, а тогава си купувахме самонтетрадките❗
    Как да сравниш един преглед, операция и престой в болница тогава и сега с една заплата .....

    Коментиран от #96

  • 86 Соцфосил

    5 7 Отговор

    До коментар #84 от "Те това е":

    Статията е за изследване, провеждано в рамките на 2 години и обхваща над 1100 директни източника на семейни финанси за сравнение. Ти какво имаш да предложиш като "аргумент"? Това, че си беден?
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 позеленял

    10 0 Отговор

    До коментар #73 от "Зевзек":

    виж , за доносниците не си прав , сега се увеличиха инструкторите на доносниците , май не се интересуваш как точно функционира държавата
  • 89 ПОЛИТ КОРЕКТ

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Радо":

    на заплата 50 лева хахаха
  • 90 Всичко са сметнали тия учени

    12 0 Отговор
    Освен едно - разликата между минималната и максималната работна заплата тогава и сега. В днешно време тази разлика е безумна и някой със 100 000 месечен доход изтегля нагоре средната заплата на цял цех от 100 шивашки с по 800 лв.месечно и я докарва до средната за страната. Само че шивачките си вземат по 800 лв. Който иска може да изчисли. /100 000 лв. месечно беше декларирал един доктор май от Русе/.
  • 91 ПОСЛЕДНИЯ СЕЛЯНИН ОТ СОФИЯ

    5 5 Отговор
    ФАЛШИВ БРАК ЗА СОФИЯНКА СТРУВАШЕ 5000 ЛВ. НЕ ЗНАМ КОЛКО ЗАПЛАТИ Е БИЛО ТОГАВА?
  • 92 AMAH OT ИДИOTИ

    9 1 Отговор

    До коментар #54 от "Товарищ":

    ДО ВСИЧКИ ПPИMATИ : ОТ ЗОРАТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО ЖИЗНЕНИЯТ СТАНДАРТ ВИНАГИ Е В РАСТЕЖ. ТОВА Е БЛАГОДАРЕНИЕ НА ТЕХНИЧЕСКИ ПРОГРЕС, ИНОВАЦИИ В МЕДИЦИНАТА И ОБРАЗОВАНИЕТО, КАКТО И НА ЕВОЛЮЦИЯ НА ОБЩЕСТВЕНО-ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ПРОЦЕСИ. ТАКА ЧЕ ДА СЕ ПРАВЯТ СРАВНЕНИЯ ОТ ПРЕДИ 300 ИЛИ100 ГОДИНИ Е МЕКО КАЗАНО АБСУРДНО. РА3БРА ЛИ НЕЩО ИЛИ ПАК 3АПЕЦНА ?!
  • 93 Факман

    5 0 Отговор
    Нека банките и частните лихвари да спрат за един месец да раздават заеми и ще видите как живеете в бъл.ха.ри.я.
  • 94 Хаха

    6 2 Отговор
    Най-веселия виц! Оправихте ми настроението.
  • 95 Читател

    5 0 Отговор
    Стандарт е това което ти остава след приход и разход, това е определението за стандарт, всеки може да си го изчисли сам.
  • 96 Соцфосил

    5 10 Отговор

    До коментар #85 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Например какво значение има какъв процент отделяш за храна , когато едната е истинска, а другата е химия" Добре, знам, че е опорка, но ще играя играта: Я ми обясни, ТОРОВИТЕ заводи в България - къде им отиваше продукцията? Обясни ми колко "истински" бяха 1) МАРГАРИНА 2) мармалада НА КАЛЪПИ 3) Лимонадата 4) салама "кучешка радост" 5) "плодовото" прясно мляко 6) лукчетата 7) "кафето" Инка 8) "марципана" и т.н. Слушам.

    Коментиран от #117

  • 97 9216

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "Фактопроверител":

    Интересно защо всеки дава пример с това, което му изнася? Какъв процент от населението може да си позволи нова кола сега и колко нови коли се купуват годишно в България? С колко заплати можеш да си купиш жилище през 80-те години и сега? С една средна заплата колко бензин може да си купиш за новата ти кола преди и сега? С една среднодневна надница (или пенсия) колко мляко, яйца, хляб може да си купиш преди и сега? Хората на това търсят отговор. Колкото до ресторанта за Нова година - това не разбрах плюс ли е? Къде може да отидеш на ресторант за нова година за по-малко от 200 лева?
  • 98 Горски

    15 0 Отговор
    Някакъв доц. Иванов от философския факултет на СУ се занимавал с въпросите на жизненият стандарт в България... - Край на темата!
    Тази държава се е тотално разпаднала. - Философи се занимават с икономика, юристи със строителство и енергетика, а без малко да имаме и премиер - хуманитар, който продава бански и шнорхели... - А преди това ни управлява някакъв селянин с пожарникарско образование 12 години!

    Коментиран от #99, #102

  • 99 Ясно е

    3 3 Отговор

    До коментар #98 от "Горски":

    " - Край на темата! " Брех, а как "пропусна" останалите участници в изследването от СТОПАНСКИЯ факултет на Софийски университет.

    Коментиран от #172

  • 100 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #60 от "Зевзек":

    Стига чете ШОрошови УПУРИТКИ ‼️‼️
    СМЕЩНИ СТАВАТЕ ‼️
    1978г - ЗАЗ и Трабант бе ред! Москвич - вноска три месеца, ако чакаш цвят - до една година макс !
    Чакаше се около две години за Шкода или Вартбург!
    Да, за Лада и Волга се чакаше доста !

    Коментиран от #103, #104

  • 101 И НАРКОТИЦИ НЯМАШЕ.

    5 2 Отговор
    ДА АМА СЕГА ГИ ПЛАШАШ ТЕЗИ ТЕЛЕФОНИ, КАБЕЛНИ, ИНТЕРНЕТИ ВСЕКИ МЕСЕЦ, А БЕНЗИНА? ТОГАВА НЯМАШ КОЛА - НЯМАШ РАЗХОДИ.
  • 102 Соцфосил

    5 5 Отговор

    До коментар #98 от "Горски":

    "А преди това ни управлява някакъв селянин с пожарникарско образование 12 години!" Що, времето, което величаеш кой ни управляваше? Ако не ме лъже паметта, беше един полуграмотен правешки печатар, който преди да го назначат за баш шеф не беше виждал държавна институция отвътре.

    Коментиран от #119, #174

  • 103 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #100 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    1978г - ЗАЗ и Трабант без ред!
    / моя гр./
  • 104 Мдаа

    4 8 Отговор

    До коментар #100 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Е ТОЧНО Трабанта не беше БЕЗ РЕД. А за Московеца баща ми чака 2 години ТОЧНО. Спомням си как му гледаше бележката от Мототехника и сравняваше датите. После, понеже праговете му ГНИЕХА КАТО ЗА СВЕТОВНО ГО СМЕНЯВА ОЩЕ 2 пъти и всеки път чакането беше НАД 2 години.

    Коментиран от #109, #126, #127

  • 105 Чиста...лъжа

    11 2 Отговор
    Ако на лъжата краката наистина бяха къси, то на тия стъкмисти задни...ците им щяха да се влачат по тротоарите.........

    Коментиран от #106

  • 106 Соцфосил

    0 7 Отговор

    До коментар #105 от "Чиста...лъжа":

    Кое е "чиста лъжа" посочи го и дай доказателство.
  • 107 Дедо Йоцо киоравия

    6 1 Отговор
    Каква пропаганда я се засрамете па спрямо пещерният живот ептен добър лелеее ужас
  • 108 Славков

    10 0 Отговор
    ДА ДА -АМА НЕ!!!!! Казваше Петко Бочаров.....За НАРОДА от 1989- НИЩО НЕ Е ДОБРЕ....СТРИГА Го КОЙ ли НЕ?????!!!!!!! То не бяха бивши комсомолци,не успели комунисти/пребоядисали се в демократи/,Гол Цар,Пожарникар дето пожар не е помирисвал,Харвардски дипломанти а сега поредните ИЛЮМИНАТИ.....Казано е овреме- ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА!!!!!!!!
  • 109 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 4 Отговор

    До коментар #104 от "Мдаа":

    И кое е по- близо
    " за Москвич една година"
    или това :
    " . За да ти дойде реда в списъка за нов автомобил различен от Трабант и Запорожец се чакаше над 15 години, "
    Що не се пробва на него , а ❓❓❓

    Коментиран от #113

  • 110 България

    3 6 Отговор
    И тази опорка на комунягите е разобличена
  • 111 Не знам кой крив и кой прав

    9 1 Отговор
    Но още си пазя фактура от 1986 -- 43.70 лв. За 14 дни почивка в Приморско, пълен пансион плюс забавачница за децата и собствена здравна служба. Т.е. - 10% от тогавашната ми заплата. Моля авторът да изчисли колко би ми струвало днес?

    Коментиран от #116

  • 112 ОВО Е СТАНДАРТ!

    1 9 Отговор
    ТОГАВА СТАРИТЕ КОЛИ СТРУВАХА ДВОЙНО ПОВЕЧЕ ОТ НОВИТЕ??? ТА КОЙ МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ СЕГА НОВА КОЛА - МАЛЦИНА. НО СТАРА - ВСЕКИ! ЗНАЧИ СТАНДАРТА НИ Е ДВОЙНО ПО ВИСОК ОТ ТОГАВА. ДА ОСТАВИМ, ЧЕ НОВ ТРАБАНТ ЗА 4000 ТОГАВА И СЕГА СТАР АВТОМОБИЛ ЗА 4000, СТАРИЯ ЩЕ Е ПО МОЩЕН, ПО ИКОНОМИЧЕН С МН. ЕКСТРИ И МНОГО ПО ЗДРАВ ОТ ТРАБИ! ДАЖЕ ЩЕ ИМА И ПАРНО!

    Коментиран от #147, #149

  • 113 Мдаа

    1 8 Отговор

    До коментар #109 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Щото" другарю, той може да преувеличава, за да покаже какъв е бил проблема, а ти ЛЪЖЕШ, за да кажеш, че такъв не е имало. Впрочем, какво е обяснението за тия НЕРЕАЛНИ срокове за чакане в уж великия индустриален соц? Всеки път когато влизам тук и стане дума, чета как България и особено СССР били някакви нереални индустриални мастодонти с невероятното производство, а пък РЕАЛНОСТТА друго казва.

    Коментиран от #130

  • 114 фактопроменител

    9 1 Отговор

    До коментар #19 от "Фактопроверител":

    А бе тиквеник как можеш да смяташ стойността на една стока или една услуга след като сме имали безплатно образование , здравеопазване и пр . За стойността на горивата и ел. енергията що не говориш ве глампер ? Всички днешни статии и анкети са поръчкови с цел да не изостанем от пропагандата на Запада а ние като една от най податливите нации сме съгласни на всичко само и само са угодим на новите си господари .
  • 115 бокоБРАВО КИРОАЛООО

    8 0 Отговор

    До коментар #18 от "Помнещ":

    МИ В РУСИЯ 30 ЛЕВА Е ЗА ЦЯЛ СЕЗОН ГАЗТА БЕ ....ИЗМАМНИЦИ ...ТОКА БЕШЕ 1.5 СТОТИНКИ

    Коментиран от #120

  • 116 Соцфосил

    1 9 Отговор

    До коментар #111 от "Не знам кой крив и кой прав":

    "За 14 дни почивка в Приморско, пълен пансион плюс забавачница за децата и собствена здравна служба. Т.е. - 10% от тогавашната ми заплата" А на бележката пише ли, че си използвал връзки, за да отидеш в "хубаво" време, или не пише? Пише ли каква ХРАНА си ял, или не пише? Пише ли в какъв "почивен дом" си бил, или не пише? И това е само малка част от нещата за "великата" почивка. Има и други - като например, че някой ДРУГ е работил, за да можеш да отидеш за такива пари.

    Коментиран от #136

  • 117 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 1 Отговор

    До коментар #96 от "Соцфосил":

    Ами не мисля да си играя ,защото твоето явно не е игра , а заяждане ❗
    Защо Киселото мляко тогава след три дни се вкисваше , а сега и над три месеца става за ядене ❓
    Тогава нямаше сирене с над 60% съдържание на вода , за каква цена да говорим,какво да сравним ❗
    Как да сравним преглед при зъболекаря , коронка или мост ма зъби ТОГАВА и СЕГА ❗❗❗
    Пак ти пиша , опитват се да го сравнят през НЕСРАВНИМИ НЕЩА ❗
  • 118 Перо

    8 1 Отговор
    Джендърска лъжа и измама! И парното сега е “най-евтино”!
  • 119 Статистик

    9 2 Отговор

    До коментар #102 от "Соцфосил":

    Този "полуграмотен" овчар през 1989 остави на "демократите" материална база за над $320 млрд (по оценка на МВФ). Същият този МВФ днес оценява материалните активи на РБ на по-малко от $190 млрд. Хайде сега обвини МВФ за комунисти!?

    Коментиран от #124, #148

  • 120 Мдаа

    1 6 Отговор

    До коментар #115 от "бокоБРАВО КИРОАЛООО":

    "МИ В РУСИЯ 30 ЛЕВА Е ЗА ЦЯЛ СЕЗОН ГАЗТА БЕ ....ИЗМАМНИЦИ ..." Тая лъжа паднА, другарю. Имаше наскоро изследване за покупателната способност на домакинствата спрямо цените на горивата. РуЗЗия се класираше някъде на 17то място в Европа, а това със СИГУРНОСТ не означава 30 лева цял сезон за газта.
  • 121 Зевзек

    3 9 Отговор

    До коментар #35 от "Софиянеца":

    Истината е много проста. Има едни хора, които при живковизма са били във върхушката, а сега са изпаднали от върхушката и за тях живота тогава е бил прекрасен, а сега е ужасен. Тези хора имат носталгия по времето, когато са били върхушка. Тези хора не искат да се върнат да живеят както са живели през живковизма. Тези хора искат пак да са от привилигированата върхушка. Искат пак да са от 20% с най-високи заплати, да пътуват на държавни разноски в чужбина и да търгуват със стоки от там, които са дефицитни в България. Я ги попитайте бесепарите които и преди и сега са във върхушката като: бизнесмен Георги Гергов, евродепетат Станишев, "лидер" Нинова, хотелиер Георги Първанов ... кога са живели по-добре, дали искат да се върнат да живеят в 1985 г.

    Честно да ви кажа, съгласен съм да ме върнат 300 години назад стига да към султан. Съглакен съм да ме върнат 5000 години, стига да съм фараон. Обаче, ако ще съм "роб" искам да живея днес. Днес "робите" живеят най-добре. И се притеснявам сериозно, че идват времена, в които "робите" ще живеат по-зле. Първо ще ни вземат автомобилите после ще върнат феодализма=жителството, няма да можем са пътуваме, да ке местим...


    Както сега има едни 20%-30% от населението, за които живота е прекрасен, така и при живковизма имаше едни 20%-30%, за които живота беше прекрасен. Имаше и едни 20%(политически репресирани), за които живота беше ужасен и сега има 20%, за които живота е ужасен. На това място улица "Волгоград", даваха ж

    Коментиран от #122, #163

  • 122 Зевзек

    2 6 Отговор

    До коментар #121 от "Зевзек":

    Както сега има едни 20%-30% от населението, за които живота е прекрасен, така и при живковизма имаше едни 20%-30%, за които живота беше прекрасен. Имаше и едни 20%(политически репресирани), за които живота беше ужасен и сега има 20%, за които живота е ужасен. На това място улица "Волгоград", даваха жилища само на милиционери/галениците на живковизма/. При социализма не се "купуваше" жилище, а се "даваше". На тези, на които им дадяха жилище започваха да им удържат вноски по кредите.
  • 123 Земеделец

    6 1 Отговор

    До коментар #40 от "Соцфосил":

    Намираш, ама само така си мислиш.
    Не знаеш ( не може би), как ракия за продажба се прави от спирт( от частници), и ти я продават за гроздова или плодова. Всичко под 10 лева преди 3 години е менте, а сега минимум 15 лева.

    Коментиран от #129

  • 124 Соцфосил

    1 7 Отговор

    До коментар #119 от "Статистик":

    Даже ти не си вярваш на глупостите. Иначе трябва да приемем, че не знаеш, че Кремиковци - тоя генератор на загуби и икономическо, екологично и финансово недоразумение е било "актив". "Перлата" на социндустрията. И ВСИЧКО беше така. Сигурно и Мавзолея е бил "актив".
  • 125 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 6 Отговор
    А в робсия стандарта е най нисък в историята, колкото България е по далеч във всяко отношение от алкохолните ватници толкова по добре за нас‼️

    Коментиран от #134

  • 126 Славков

    10 1 Отговор

    До коментар #104 от "Мдаа":

    Да ама Баща Ти караше НОВА кола и е чакал 2 год....Построил е или е купил къща /апартамент/....До като си бил дете-те е водил на море и на планина всяка година,изучил те е безплатно .А Ти знаеш ли кога ще караш НОВА кола и ще построиш къща,ще ОБРАЗОВАШ ДЕЦАТА си безплатно.....-когато Баща Ти стане пак на 20....а ти ще си на едно много по-добро място от сегашното,в което живееш.....без НОВА кола,без НОВА къща.....-всичко Ти е втора употреба.....така,че коментирай КАКВО ТИ СИ ПОСТИГНАЛ........Но каквото и да е то-пак е БЛАГОДАРЕНИЕ НА МАЙКА Ти и БАЩА Ти-ЖИВЕЛИ В ЕДНО МНОГО ПО-ДОБРО,СПОКОЙНО и ХУБАВО ВРЕМЕ.....нямаше ЕС,Шенген/дето ревете"ИСКАМЕ ШЕНГЕН-а от там Ви отговарят....ИСКАТЕ АМА НИЕ НЕ ВИ ЩЕМ!!!!!!/Кравари,които плащат на Лакеи и Продажници да ПРОДАВАТ БЪЛГАРИЯ.....Тази БЪЛГАРИЯ,КОЯТО БЕШЕ ДЪРЖАВА в елита на НАЦИИТЕ......Така,че сложи си феса на главата и просто МЛЪКНИ!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #141

  • 127 Г образен соросоид

    8 1 Отговор

    До коментар #104 от "Мдаа":

    А бе вие наистина сте били и тогава капиталисти - на всеки 2 години сменяте коли !! Браво бе , отличници ! Интересно от къде толкова много пари бе ГОСПОДА капиталисти ?! И сте първи ПЛЮМКИ , като в Украйна !!! ЗНаеш ли вие сте най подлата съслойка на обществото от която няма никаква нужда (както искаш така ме разбирай ) защото ако утре ви кажат че най много ще разбогатеете при анархизма и за това ще се прикрепите като кърлежи ..... Вие пак повтарям вие сте утайката на едно общество без значение материалното ви състояние .

    Коментиран от #133

  • 128 Последният

    6 3 Отговор

    До коментар #15 от "Последния Софиянец":

    лъжец ...Баба ти е гледала животинки. Хората при социализмът ходеха на работа за да си почиват, а събота и неделя за да работят !
  • 129 Соцфосил

    1 5 Отговор

    До коментар #123 от "Земеделец":

    ЛИЧНО си купувам ОТ КАЗАНА за 10 лева ракия. Литъра. И мога да си намеря още на 10 места нормална ракия за 15. В магазина ракиите не са нищо различно, от това, което бяха (вие къде мислите, че са "измислени" сегашните?) , само че сметнете колко са 3.80 на 190 лева заплата и 15 на 1700.
  • 130 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 1 Отговор

    До коментар #113 от "Мдаа":

    Извинете , не знаех че да напишеш вместо 2 ( нали толкова посочваш)
    "НАД 15 " е нормално преувеличение❗❗❗
    А това , че мой колега ди купи
    АЗЛК 1360 ( Москвич ) с вноска на една година за теб е ЛЪЖА ‼️‼️‼️

    Е , ще ти кажа , че е ЛЪЖА ,
    Москвич с изгнили прагове за една година ❗
    Бъркаш го с Опел от 90-те ❗

    С твоите лакърдии - пред децата !

    Коментиран от #139

  • 131 От чужбина

    3 5 Отговор
    Още през социализма в къщи имахме доста книги включително и "Капиталът" на К.Маркс. По-точно "Критика на капитализма". Та реших да се позапозная, отварям и чета... Попадам на място където Маркс критикува капитализма като казва какви са заплатите на работниците строели ЖП релсите /Ако не се лъжа ставаше въпрос за сроителството в Америка!/ и съответно какви са цените на основни хранителни стоки. Е, на мен какво ми остава - Ами да сравня това което Маркс ми казва с действителността в която бях тогава, през 80-те. И се оказа, че в България беше много по-скъпо спрямо доходите ни. Т.е покупателната ни способност беше много ниска. По-късно от друго място имаше друга статистика, където казваха в коя държава какъв процент от средния доход отива за храна. Оказа се, че във всички развити и богати страни малка част от дохода отива за храна. В бедните страни за храна отива по-голяма част от дохода. Или с други думи, колкото храната в една държава е по-евтина спрямо доходите на населението, толкова е по-добра държавата.
  • 132 Последния Софиянец

    2 4 Отговор

    До коментар #48 от "Студопор":

    В просия пенсията 120 евро, за да си купят кило захар и някакви плодове събират пари с месеци!
  • 133 Мдаа

    3 5 Отговор

    До коментар #127 от "Г образен соросоид":

    "А бе вие наистина сте били и тогава капиталисти - на всеки 2 години сменяте коли !!" Явно не можеш да четеш - колата си беше същия модел и спецификация. Сменяше се уж "гаранционно", защото гниеше. Това няма НИЩО ОБЩО с подмяната, за която говориш. НЕ можеш да пишеш правилно на български, а си седнал да обясняваш кой какъв бил. Ето това е да не знаеш, какво представляваш. Сигурно се гордееш с това, че си беден.

    Коментиран от #150

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Мана Мана

    5 1 Отговор
    Мен ме интересуват последните 1300 години.
  • 136 Не знам кой крив и кой прав

    7 1 Отговор

    До коментар #116 от "Соцфосил":

    Почивна станция на профсъюзите в Приморско (сградата още съществува). Връзки? Да, имаше изискване да работиш в момента. Стая 4х4, собствен санитарен възел и с балкон. А храната си беше чудесна! Можеш само да завиждаш!! А, да не забравя - имаше безплатен покрит паркинг!

    Коментиран от #143

  • 137 МЛАД И ЗДРАВ - БОЛЕН И СТАР.

    1 8 Отговор
    ТОГАВА И СЕГА - ИМАХ ТВ ОПЕРА ЧЕРНОБЯЛ 30 СМ., СЕГА 120 СМ ДИАГОНАЛ. ТОГАВА ЕДИН ТВ КАНАЛ, СЕГА 100, МОСКВИЧ 408 55К.С.- ЗА 5000, СЕГА МАЗДА 6 ЗА 3000 ЛВ. 140К.С, ХЛАДИЛНИК МРАЗ МАЛЪК - СЕГА -БОШ ГОЛЯМ, ТОГАВА РАБОТЕХ - СЕГА ПЕНСИОНЕР. КАК ДА СРАВНЯ?

    Коментиран от #145

  • 138 Стакмистика

    9 1 Отговор
    Според изследването през целия период от 1848 г. до малко след 2000 година, за храна отивали между 45% и 48% от бюджета на българина. Днес процентът, който отделяме за храна, е 33

    Ехаа ето на това се казва стъкмистици - значи видиш ли за предните 152 години процента за храна е бил 45-48% и изведнъж като идват "демократите" на власт и най-вече Бойко Борисов ние ставаме видиш ли швейцарците на балканите.

    Само където не казват например че 1848 година всяко семейство е имало 10-12 деца и с тия 50% ги е изхранвало а сега е невъзможно даже и половината да изхранваш. Само където не споменават че съвременния човек има много други разходи които ги е нямало тогава.
  • 139 Мдаа

    2 8 Отговор

    До коментар #130 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Е , ще ти кажа , че е ЛЪЖА , Москвич с изгнили прагове за една година" Не съм написал, че са "изгнили", а че "гниеха". Ръждясваха още на 2рия месец. Това е ФАКТ, тъй че колкото и да се напъваш, няма да промениш РЕАЛНОСТТА.

    Коментиран от #142, #154, #157

  • 140 Българин

    8 1 Отговор
    Не е добре да си отваряш устата, когато не си живял по времето на соца, защото много миришеш, а такава воня трудно се издържа от нормален човек.
  • 141 Българин ама не соросоид

    7 0 Отговор

    До коментар #126 от "Славков":

    Ако не го е сложил (за феса става дума ) , скоро ще го сложи защото днес дори при истински военен конфликт с "динозавъра" С. Македония ние нямаме реален съюзник , т.е могат да се повторят събитията от Междусъюзническата война . Ние сме една от малкото нации (за други е излишно да споменавам ) в СВЕТА които историята на нищо не ги учи и от веки веков повтаряме едни и същи грешки .
  • 142 Демократ

    7 0 Отговор

    До коментар #139 от "Мдаа":

    Лъжеш и то като братята си англосаксонци; сякаш един баща имате – дявола.

    Коментиран от #146

  • 143 Соцфосил

    2 7 Отговор

    До коментар #136 от "Не знам кой крив и кой прав":

    Аааа, трябваха връзки, за да отидеш "когато искаш". За тия прословути "карти" борбата както е казал поета беше "безмилостно жестока" и се включваше целия арсенал от мизерии спрямо "колегите". Стаята 4 на 4 за "цялото семейство" :)))). Храната си "беше хубава" казва всичко. Я кажи, какво ядеше :))) В станцията имаше ли хлебарки и други гадинки? :))) А с водата как беше? :)))

    Коментиран от #186

  • 144 ААА, БЕШЕ ПО-ХУБАВО!

    2 6 Отговор
    БАБА МИ ВЗЕМАШЕ 27 ЛВ. ПЕНСИЯ - ЗЕМЕДЕЛСКА. СЕГА ИНВАЛИДНИТЕ СА 450ЛВ.
  • 145 Антитрол

    10 2 Отговор

    До коментар #137 от "МЛАД И ЗДРАВ - БОЛЕН И СТАР.":

    Само че телевизорът ти Опера тогава е бил върхът на технологиите а сега не можеш да си го позволиш защото върхът на технологиите в телевизорите сега е над 10 000 лева.

    Москвича ти 408 си го взел нов а сега караш Мазда трета ръка възстановена от гробищата и превъртян километраж.

    Ако наистина си пенсионер половината ти пенсия заминава по доктори а навремето беше безплатно.
  • 146 Мдаа

    2 7 Отговор

    До коментар #142 от "Демократ":

    Ето по това се познавате колко сте отчаяни русофилите - всяко нещо, което не ви изнася, е "лъжа". На човек да не му ръждяса "великия" московец. Няма как, няма как :))))
  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 Весело

    6 4 Отговор

    До коментар #119 от "Статистик":

    "Този "полуграмотен" овчар през 1989 остави на "демократите" материална база за над $320 млрд (по оценка на МВФ). Същият този МВФ днес оценява материалните активи на РБ на по-малко от $190 млрд. Хайде сега обвини МВФ за комунисти!?"

    Нещо много си се объркал. Днес само бойкострадите Марица, Струма, Европа, виадуктите, тунелите, меторот, новоелектрифициряните жп линии, на Доган пристанището, ВЕЦ Цанков камък, непостроения АЕЦ Белене(т.н. Гьол) пагълнал досега 10 млрд. ... построени от "полуграмотния" чирак на онзи овчар струват 500 млрд. долара. А като включим цената на други активи на червени бизнесмени като Ганчев, Домусчийски, Цоло Вутов(Елаците Мед), Огнян Донев(Софарма), земята на Пловдивския панаир, заграбена от Гергов ... цената на днешната материална база ства 1000 млрд. долара.

    Коментиран от #156, #158

  • 149 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 2 Отговор

    До коментар #112 от "ОВО Е СТАНДАРТ!":

    Откъде ви намират бе ❓❗❓❗

    "" ТОГАВА СТАРИТЕ КОЛИ СТРУВАХА ДВОЙНО ПОВЕЧЕ ОТ НОВИТЕ..."

    Даже нямаш идея какви гюпости ръсиш ❗❗❗


    Може това да го приема , но само и единствено след УТОЧНЕНИЕТО , че пишеш за ЛАДА на до две години и до 20 000 км ❗❗❗

    Коментиран от #183

  • 150 до гюрлюка

    8 0 Отговор

    До коментар #133 от "Мдаа":

    Аз какво представлявам не го тиражирам като тебе КАПИТАЛИСТА . Може на практика да имам много повече от тебе но по това се различавам от вас КАПИТАЛИСТИТЕ и ДЖЕНДЪРИТЕ (вие сте навсякъде от улицата до билбордовете ) че го имам не да се НАДУВАМ а да го използвам и ако мога да помагам . Анадън му, обратна резба !

    Коментиран от #169

  • 151 Психолог

    4 1 Отговор

    До коментар #134 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️ бесния":

    Човекът има проблем половата идентичност, от където идват и психическите му проблеми, затова са му дали "компот" който да го отвлича от мислите му за самоубийство.. поне докато може, защото не могат да съберат пари за погребение.
  • 152 Северозапад

    10 3 Отговор
    Има и нещо друго, нематериално. Според ЮНЕСКО през 1988 българското средно образование като качество е на трето място в Европа. Днес е на ...31-во. Във всяко училище имаше лекар, зъболекар и медицинска сестра - безплатни! А днес? Да не говорим, че 32% (2020) от училищата вече ги няма...и че при 127000 новородени през 1988 днес са "цели" 56000...

    Коментиран от #160, #182

  • 153 От чужбина

    8 1 Отговор
    Като попрочетох коментарите виждам, че всеки вади различна гледна точка и дава различни примери за цени от различно време. НЕ се лъжете и заблуждавайте. Още през соц-са баща ми купуваше нафта с която се топлехме, аз бях дете. И баща ми каза, че нафтата станала скъпа - 50ст, а била преди време 6ст. И двете цени са от соц.време. Едната е от края на 70-те, а другата е от ... вероятно 60-те години. Заплатите също са били различни. В крайна сметка българската икономика е малка и е силно зависима от световните цени. При соц-са до голяма степен държавата дотираше много неща и естествено трябваше да вземе тези пари от някъде. За това и вашите примери се различават, както и примера с нафтата. Също така не забравяйте, че цените на много промишлени изделия в света са намалели поради развитие на технологиите и увеличеното производство. Автомобилите тогава са се произвеждали /сглабали/ на ръка, а сега процесите до голяма степен са роботизирани. Ето ви пример с телевизори: През 80-те си купихме телевизор "София-81" за 1500 лева при заплата на баща ми около 350 лв, а на майка ми 180-200. Сравнете сегашните телевизори като цени и заплати сега. Явно е, че с течение на времето се променя СТРУКТУРАТА на разходите.

    Коментиран от #173

  • 154 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #139 от "Мдаа":

    😀😀😀😀😀😀
    Не забеляза това за над 15.години !
    Е, ти и между ръждясал и изгнил не забелязваш разлика , какво остана
    да говорим за ЛЪЖАТА пробутвана като истина ❗❗

    Коментиран от #171

  • 155 Ти си

    5 1 Отговор
    Пак ще изкажа хипотезата , че Адам и Ева трябва да са били българи - само българин може с една ябълка и гол задник да си мисли че е в Рая ....
  • 156 соломон напасания

    6 0 Отговор

    До коментар #148 от "Весело":

    А бе ти още малко ще сравниш златната перпера (ами сега какво е това нали ) с сегашните разплащателни средства . Не зная и не ме интересува нито статистиката нито стъкмистиката защото днес всичко се манипулира за да се държи народа в покорство за сметка на олигархията . Но днес е видно колко българи са зад граница по евр. магистрали и в евр, старчески домове загърбили семейства за да спасяват положението . Ако това ти е идеала за държава , да ти сер. на идеала .
  • 157 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 2 Отговор

    До коментар #139 от "Мдаа":

    Виж какво си написал:::
    " После, понеже праговете му ГНИЕХА КАТО ЗА СВЕТОВНО ГО СМЕНЯВА ОЩЕ 2 пъти...."


    ‼️‼️‼️‼️‼️



    Ех , бедни ми лъжльо ‼️
  • 158 Статистик

    6 1 Отговор

    До коментар #148 от "Весело":

    Отвори сайта на МВФ, това го пише там. И става въпрос за държавно, а не частно имущество! Пък и ако отчетеш фактора инфлация, онези $320 млрд днес са над 500! И колко ни струват тиквените магистрали, ние си знаем - щом трилентова в БГ струва повече от от четирилентова в Германия, а качеството е мамсиджейс!!
  • 159 Nехиs

    3 4 Отговор
    Нима не е така? Супермаркетите са пълни, Ганьо пълни червото като за последно и не слиза от таралясника си. Значи не е беден.
  • 160 Nехиa

    3 3 Отговор

    До коментар #152 от "Северозапад":

    Троле, няма нищо безплатно на този свят.

    Коментиран от #161, #167

  • 161 Социалист

    2 3 Отговор

    До коментар #160 от "Nехиa":

    Няма наистина безплатно но това си е доход при социализма който не е описан и не го вземаш като заплата но той съществува. В някои от капиталистическите страни и сега образованието е безплатно и се водят с голям стандарт на живот.

    Коментиран от #165

  • 162 България

    4 5 Отговор
    Комунягите обраха народа и харчиха пенсионния фонд десетилетия за поддържане на лъжата. В народното събрание тогава отнемат имотите на Кодоглу завещани на народа . По големи лъжци няма , Тодор Живков освен убиец е и крадец , незнам какво му въздишате толкова

    Коментиран от #166, #170

  • 163 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 164 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 165 Nехиs

    4 5 Отговор

    До коментар #161 от "Социалист":

    Само че комунизмът е отхвърлен и забранен във всички цивилизовани страни. Той сам показа, че не става. Няма как всички да са равни, защото хората нямат равен умствен капацитет, възможности и КПД.

    Коментиран от #168, #179

  • 166 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 167 България

    8 0 Отговор

    До коментар #160 от "Nехиa":

    Ако нещо е безплатно значи стоката си ти
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Мдаа

    1 2 Отговор

    До коментар #150 от "до гюрлюка":

    Аз коментирах какво представляваш ТОЧНО на базата какво ДЕМОНСТРИРАШ, бе, другарю. Демонстрираш "всезнайковщина" за нещо, с което няма как да си имали НИКАКЪВ досег, както случая, за който ти разказвам. Той е РЕАЛНОСТ, какво съм виновен, че на теб ти се ИСКА да не е! Много обичаш да даваш квалификациите, обаче аз на базата на тях те описвам!
  • 170 Иванова

    5 1 Отговор

    До коментар #162 от "България":

    Ходи на Лекар бе смешник.....и то не на какъв да е лекар а на ПСИХИАТЪР......А след като те прегледа и ти каже колко ти струва- поискай 10% отстъпка и три минути -да идеш на селския пазар да си купиш конопено въже-преди да се обесиш.....
  • 171 Мдаа

    1 3 Отговор

    До коментар #154 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ", ти и между ръждясал и изгнил не забелязваш разлика , какво остана " Всъщност ТИ не я забеляза, затова говориш за "изгнил" а аз говоря за гниещ (което е и процеса, при който след ръждясване материала започва да деградира). Та какво остава за ДРУГИТЕ неща, както казваш. Така сте всичките соц останки - лъжете яко и след това обвинявате другите в поведението си.

    Коментиран от #175

  • 172 Горски

    4 0 Отговор

    До коментар #99 от "Ясно е":

    Бе да ти кажа аз съм икономист с известни познания в анализа и под анализ нямам предвид празното говорене. - Обикновено това са математически модели за оценка на една или друга величина.
    Като ми се появи някой философ, политолог, маркетолог и други такива грамотни по отношение на анализа ... - За мен темата приключва!
    - Нито един от посочените няма нито опита, нито подходящото за случая образование.
  • 173 Иванова

    3 3 Отговор

    До коментар #153 от "От чужбина":

    През 80-те си купихме телевизор "София-81" за 1500 лева при заплата на баща ми около 350 лв, а на майка ми 180-200. Сравнете сегашните телевизори като цени и заплати сега...........ами сега си купуваш ТВ за 5000 лж. при 750-850 лв заплата......е КОГА Е БИЛО ПОДОБРЕР????????хахахаха
  • 174 Горски

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Соцфосил":

    И ти намираш това за основание да продължаваме така? - Щом до сега са били неграмотни, трябва да продължаваме да назначаваме такива и да им даваме поле за изява?
    - Нещо не те разбирам...
  • 175 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 1 Отговор

    До коментар #171 от "Мдаа":

    Виж пак за какво говориш ::::

    " После, понеже праговете му ГНИЕХА КАТО ЗА СВЕТОВНО ГО СМЕНЯВА ОЩЕ 2 пъти...."


    Това ГНИЕХА КАТО ЗА СВЕТОВНО , не съм го писал аз ❗
    И това е мноооооого далеч от ръжда ❗
    Ама нищо де , то за теб ЛЪЖАТА за да покажеш нещо е приемлива , нали така ми писа ❗
  • 176 Павел пенев

    3 1 Отговор
    В парично изражение номинално да, но реално далече зад социализма. Не можете да заблуждавате хората с общи приказки за демокрация,равенство и братство и фалшиви изследвания на разни платени паразити.
  • 177 Павел пенев

    5 1 Отговор
    Като е толкова хубава тази демокрация, защо закриваме населени места, болници и училища и останахме 5,5 милиона? През 1981 год си купих Шкода за 6000 лв. без ред, в чест на 13 конгрес на БКП, какви глупости дрънкате. Чакаше се ред за Лада и за жилище, което струваше 8500 лв. а не 3000 евро на квадратен метър, нафтата за отопление 0,12 лв. водата 0,04 лв. на кубик, тока 0,05 лв. на киловат и т.н. безпаметни простаци.
  • 178 Зелен си още.....

    4 1 Отговор
    Цитат....."Без да пестиш" е ГАРАНЦИЯ, че НИЩО няма да ти остане, защото ВИНАГИ има какво "още" да си купиш. Оп, забравих, във "великия" соц всъщност НЯМАШЕ какво още да си купиш, оттам ти е останало това мислене.....Та както казах г-н Соцеопате, зелен сте още и не можете да проумеете прочетеното. Никъде не съм споменал " великият соц" а че не можеш да кажеш че си с висок жизнен стандарт, защото си купил скъпа таратайка. За пояснение.... на края на годината ако ти останат ЗАДЕЛЕНИ поне 10- 15 бона без да ПЕСТИШ това значи че печелиш достатъчно за месечен бюджет, непредвидени разходи, почивки, обзавеждане и т.н. Тогава можеш да кажеш, че имаш нормален стандарт на живот. Не живея в България и имам нормален стандарт на живот щом на мен ми остават / давам пример без да обиждам никой или да се хваля/. Живях през комунизма не беше зле, през прехода, демокрацията и след нея и не видях какво е средна класа докато не напуснах България. Яд ме е, че хората нямат и на такива като Вас които определяте кога е било по-добре...сега или преди. Истината е ,че потъвате но се радвате на материални придобивки като коли, айфони и там подобни.

    Коментиран от #180

  • 179 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    1 2 Отговор

    До коментар #165 от "Nехиs":

    "Няма как всички да са равни, защото хората нямат равен умствен капацитет, възможности и КПД"

    Аз съм върл антикомунист, антидиктатурата, прадядовците ми и единият ми дяда са били репресирани от комунистическия съветски режим по заповед на Москва/Салин/. Единият ми прадядо заради съсипването му здраве, е починал малко след като семейството е успяло да го измъкне с корупция от лагера Беляне.
    Да хората не са еднакво умни, обпазовани, производителни... но от друга страна разликата между хората не е чак толкова голяма, че един да заслужава 100 млн долара/евро или дори 10 млрд долара/евро(Мъск, Безон, Слим, Бъфет, руските олигарси) годишен доход, а друг да заслужава само 100 долара/евро(Азия, Африка, Южна Америка/
    или 360 евро/в България/. Разликата в интелекта между хората е 5-10 пъти, докато разликата в запратите стига милион пъти(пример милиардери като Мъск и берач на банани в Африка, портиер в България). Милиардерите и мултимилионерите са "законно" крадащи от най-бедните. Сега сме 21 век, социалната държава и социалната политика не са нещо лошо. Лошите неща са популизма, менте социализма, популисткия социализъм, популисткия патриотизъм, менте либералезма=джендъризма=проповядването на сексуалната извратеност като нещо естествено.

    Истинските социалисти като социалдемократа д-р Петър Дертлиев също са жертва на менте социалистите БКП=БСП.
  • 180 Крум Зарков

    2 2 Отговор

    До коментар #178 от "Зелен си още.....":

    Винаги е имало едни 20% от върхушката, за които като мен Крум Зарков( Кристиян Вигенин, Йордан Цонев, Тома Биков) живота е прекрасен. И винаги има едни 5%, или 15%, или 45%, или 70% за които живата е мизерия.

    Истината е много проста 95% от хората не ги интересува дали е "кумунизъм", "пазарна икономика", "шериат" , "ваенна дектатура"... Това, което ги интересува 95% от хората е как да се намърдат в горните 20% на таблицата на доходите, как да да от 20%, които имат шафьор, прислужници, слуги, любовници ..., които да ги обслужват.

    Тези, които през 1985 г. са били в 20% върхушка, а сега през 2023 г. са изпанали в 20% средна класа са недоволни, а пък онези които от върхушката през 1985 г. са изпаднали до 60% мизерници=плебеи са направо гневни. И искат пак да са в 20% привилигирована върхушка, ползваща слуги.

    Коментиран от #184

  • 181 Божеее

    3 1 Отговор
    Да си обереш версиите ! Тези се оляха, окепазиха името на най- престижния университет с тези ,,проучвания" , ,,прозрения" и стакмистики. Абеее, запазете си измишльотините за след поне още 40-50 години да залъгвате тези, които няма да знаят какво е било преди сбърканата ви демокрация и пазарна ( позорна) икономика. Че все още има живи , които живяхме в друго време с планова икономика и социална политика. И помним ...жалки сте, че искате да заличите спомените ни, да преиначите и времето , и историята, и ценностите ни от преди. Претендирате за всезнаещи и се маскирате като такива. Проучили документи...Алоооо, душите ни не може да измамите . Разрушихте , унищожихте и нищо не създадохте за хората за толкова години , бе демократи ! Разграбиха държавата и някои се обогатиха за сметка на болшинството хора . И усилено ни манипулират и забраняват истината.
  • 182 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    2 2 Отговор

    До коментар #152 от "Северозапад":

    "Според ЮНЕСКО през 1988 българското средно образование като качество е на трето място в Европа. Днес е на ...31-во."
    Както се казва, не това каква е дипломата, а по това какво е качеството на продукта се съди за майсторлъка на майстора. Когато викаш плочкаджия да ти ремонтира банята, не му искаш са ти покаже дипломата си, а искаш да ти покаже какво е направил другаде. Както со казваше в един виц: "Като знам как съм взел диплома за инженер, как са отида да ме лекува лекар, който е взел диплома като мен "



    Във всяко училище имаше лекар, зъболекар и медицинска сестра - безплатни!
    Най-големите некадърници лекари и зъболекари, от които нищо не става ги прошаха в училищата да не работят.
  • 183 ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП

    0 1 Отговор

    До коментар #149 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "ТОГАВА СТАРИТЕ КОЛИ СТРУВАХА ДВОЙНО ПОВЕЧЕ ОТ НОВИТЕ..."

    Това е истина, през 1988 г. познавах човек, който си купи нова Лада 2105 от Мототехника и продаде старата Жигула 2101, по-скъпо отколкото плати за новата кола.

    Коментиран от #195, #197, #203, #204

  • 184 20% лапачи

    1 0 Отговор

    До коментар #180 от "Крум Зарков":

    Интересно становище. Аз пък си мислех, че останалите 75% които не са били и сега не са във "върхушката" искат да са в средната класа която в момента не съществува в България. Оставям 5% за недоволните, винаги ги има.
  • 185 дядото

    2 1 Отговор
    може,но ако сте взели за база вашите доходи,а не на милионите мизерстващи българи.явно нямате нито ум,нито срам пред народа.
  • 186 Ти си

    2 1 Отговор

    До коментар #143 от "Соцфосил":

    По БДС хлебарки не ни се полагаха ! Хлебарки колега сега ще ядем и червеи и скакалци - така казаха от Брюксел ...
  • 187 телепорт

    4 0 Отговор
    Преди 300г. е нямало интернет, но пък био храните са били безплатни ;)
  • 188 нормален

    3 0 Отговор
    Тия учени дето дават това заключение толкова са учени твърдението е пълна глупост може да е вярно по изключение само за част от живеещите и работещи в софия иначе положението в българия е пълна скръб няма да успеят с внушението че сме най-добре в действително сме на дъното и по-надолу няма накъде
  • 189 Пешо

    1 3 Отговор
    За жалост статията е напълно вярна!По време на соца си беше мизерия,само някакъв процент от партийците и котилата им си живуркаха добре,другите бяха подтиснати от държавна сигурност, свобода нямаше луканката беше лукс,в болниците си беше мизерия,абе милиони недостатъци на системата, единствено бабичките които пишат сега коментари бяха млади и за това им харесва соца!

    Коментиран от #190, #200, #201, #202

  • 190 Мизерия?

    4 0 Отговор

    До коментар #189 от "Пешо":

    За това се празнуваха всички празници на големи софри от по стотина човека. Да не говорим за бал на детето...цялата рода, комшии и приятели. Изпращане... всички изброени + неговите приятели и т.н. Посрещане....групата отново нова масата. Свадба...два пъти повече + колеги и познати, поне 200/ 300 човека и жива музика. И всичко това с овца курбан или два, пиене на корем за три дена. В селата се събираха всички...цялото село без изключение. На погребения...пак всички и после в ресторанта до вечерта. Явно не ги знаеш тези неща, но аз ги видях и преживях с удоволствие. Пак на въпроса за мизерията...сега или тогава?
  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 За протокола

    4 1 Отговор
    Аз пък зная, че преди 100 г е работил само мъжа и е издържал цялото семейство, като е имал минимум 5-6 деца, а сега работят и мъжа и жената и не могат да си позволят дори 2 деца...
  • 193 Корекция

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Фактопроверител":

    Малко ти е грешна статистиката. Моят Москвич 2140 го купих от Мототехника в Монтана без чакане,когато докараха поредната доставка от Ловеч и струваше 5700 лева. 6100 лв. струваше Лада -та 1300 ня баща ми.
  • 194 30 години отрови и ГМО

    3 0 Отговор
    От последните 300 години,българинът яде отрови и ГМО-та от 30 години. Днес това чушки,краставици,домати са ми все с еднакъв вкус и вонят отврат на химикали. Добре,че още гледаме градина на село та внуците да разберат какво е сочен та чак сладеещ узрял домат.
  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Читател

    1 0 Отговор

    До коментар #183 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":

    Аз в момента никаква не мога да си купя, но преди години преди България да влезе в ЕС си купува без проблем и жилище тогава си купих и си го платих така, че айде бегай да ги разправяш тия на брюкселските идиоти.
  • 198 Запознат

    2 0 Отговор
    По времето на Бай Тошо се греехме във вкъщи с нафтови печки и тогава нафтата за отопление струваше 6ст. Това също помним. Кифла Осморка 8ст. Трамвая 4ст. Боза 1/2литър 10ст. Кожени обувки 12лв. Самолета София Варна 20лв. Таксито от София до Копитото в двете посоки18лв като шофьора те чака да се напиш.Цигари KENT 1.20лв. Със 7лв пълниш резервоара и тръгваш за морето кафето те молеха за 1лв нощувката. Швеция на Златни пясъци беше 12лв нощувката. .....Айде не ни разправяйте кога сме били добре.
  • 199 Запознат

    0 0 Отговор
    Не забравяйте че Българина работи от януари до май месец за данъци.....тоест за държавата. Лесно е.....Направете справка.
  • 200 Пешо, Пешооооо

    1 0 Отговор

    До коментар #189 от "Пешо":

    Много си зле бе, човек. Само да знаеш, ако няма кой да ти каже , по въпроса за болниците ....Ти да видиш ! Знаеш ли , човече, че като се наложеше да си в болница, на визитация два пъти поне през деня минаваше цял екип от лекари с всякакви специалности. И ако си влязъл за един ортопедичен проблем, ще те изследват по всички направления. Безплатно , Да ! И ще те лекуват за всичко . И на всеки болен имаше отделно меню , диетично, съобразено със заболяването. До седма диета си спомням , че имаше. И не беше буламач с отвратителен мирис, а имаше по три ястия. И най- важното , не те изритват на третия ден , а да пишат в листите, че си престоял пет дни по пътеката. . А едва когато те излекуват , те изписват, а не за точно определен срок от някой си. Хората са различни, с различни придружаващи заболявания, с различна податливост на лечение. Освен това ИМАШЕ санаториуми , където БЕЗПЛАТНО , по предписание на лекарите, можеше да престоиш до месец, за да укрепне организма на човек. Сега какво се случи с тези заведения. Само в Хисаря имаше детски санаториум, санаториуми на отделни отрасли и институции, на трудещите се, на военните, на селските труженици ...един до друг ...С апаратурите, с басейните, с базата ....Там целогодишно беше заето с почиващи и лекуващи се хора. Къде отидоха? Кой ги ограби ? Кой ги пръсна. Сега там са раздадени на разни приватизатори , ликвидатори, концесионери, които ги лукстросаха и могат да почиват само хора с тлъсти кесии.Печалбите оти
  • 201 Пешо, Пешооооо

    1 0 Отговор

    До коментар #189 от "Пешо":

    Печалбите отиват в техните джобове, а те знаят само да искат от държавата. Такива, които ограбиха нещо друго от държавата ни, само такива с немъчени пари разполагат с услугите в преобразени те на хотели санаториуми. Обикновените хора, работещи при господарите , не могат да си позволят такива екстри. Не могат и да се лекуват, да плащат хиляди за избор на екипи. Или да попадат в ръцете на некадърни или неопитни медици. Че такива бол след порочната практика да приемат във вузовете тройкаджиите от училищата За простосмъртните милостивите организират събиране на капачки....Ега ти разбиранията, че бабички тъгували за младостта си от соца. Да и те тъгуват. Но има и патили хора . Дете съм бил, когато са ме лекували , но помня какво е било. Не съм още остарял и изгубил разсъдък. Нищо добро не се е случило от години в медицината , не е мръднало от години тук . Мизерията в малките градове е навсякъде . В това число и здравеопазването е на кота НУЛА ! НЯМА Болници, ти ми говориш ала бала. Мръсни коридори в някакви поликлиники , наврели се там някакви лични лекари, не дават направления за специалисти, че нямат повече. Наврели глави в компютрите , нямат време да те изслушат , да те прегледат , пишат и цъкат ...и те оставят да се оправяш , ако можеш. Пишат рецепти на посоки, колкото да не без нищо. Опашки , цигания...В болница, ако я има, няма лекари ...дават по два часа някакво дежурство в отделение и търчат в частните си кабинети . Ти дето не си виждал и не знаеш
  • 202 Пешо, Пешооооо

    3 0 Отговор

    До коментар #189 от "Пешо":

    Ти дето не си виждал и не знаеш, нямаш думата и правото да ръсиш тук глупости. Сега било по- хубаво ! За някои е хубаво , удобно, за народа е зле. София, Пловдив, Варна и Бургас не са цяла България. Нормални, образовани и кадърни хора живеят и извън тези градове. И не е въпрос на предприемчивост или незнание , неумение да се ориентират в други градове или държави. Имат отношение към близките си, родителите си, дома си, професията си и остават по родните си места. И памет имат !
  • 203 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 204 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    0 1 Отговор

    До коментар #183 от "ГЕРБ=ДПС=ВМРО=БСП":

    Прочети и ком 193 ❗
  • 205 кочо

    2 1 Отговор
    Уважаеми българи това са пълни лъжи ,измами и манипулации за ставндарта на живото сега и при социализма Тия псевдо функционални неграмотници на престъпната дессетоноемврийска бандитска демокрация са на хранилка държавна които получават заплати в зависимост от увеличението на цевните на потребителната кощница за стандарта на живота .Техните примери са манипулативни и не верни .Обикновен средно статистически бъргарин може да направи разлика межде живота сега ипри социализма ПРимер при социализма един хляб беше 12ст. -при средна заплата 15о лв.с които може да се закупи 1250хляба , сега прри престъпната разбойническа мутренска бандитска демокрация хляба е 2лева при средна заплата да речем 1000лева С те зи пари може да се купи 500хляба Това е сегашното положение със жизнения стандар на живота ,бедност мизерия болен гол бос гладен само съществуваме ,а не живеем .Така че тия измислени и не верни проучвания на някои псевдо преподаватели сигурно се отнасят на 5процента от българския народ които ограбиха и обезкостиха българската държава в продължение на над 30год.престъпна демокрация
  • 206 истината

    0 0 Отговор
    Тия менте преподаватели , менте университети менте прроучания трябва да се изправят пред народевн съд за лъжи ,измами ,манипулации и внушения за приемане на мутренската престъпна държава че сме забогатели с лодобържизнен стандарт.–95процента от българския народ живее в бедност мизерия и лишения.Тая статия се отвнася за върхушката на герб дпс и БСП .които пладнешки ограбиха и приватизираха българската държава за лични и шайка интереси
  • 207 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 208 Пак да кажа

    1 0 Отговор
    Да си обереш версиите , Боже мили ! Тези се оляха, окепазиха името на най- престижния университет с тези ,,проучвания" , ,,прозрения" и стакмистики. Абеее, запазете си измишльотините за след поне още 40-50 години да залъгвате тези, които няма да знаят какво е било преди сбърканата ви демокрация и пазарна ( позорна) икономика. Че все още има живи , които живяхме в друго време с планова икономика и социална политика. И помним ...жалки сте, че искате да заличите спомените ни, да преиначите и времето , и историята, и ценностите ни от преди. Претендирате за всезнаещи и се маскирате като такива. Проучили документи...Алоооо, душите ни не може да измамите . Разрушихте , унищожихте и нищо не създадохте за хората за толкова години , бе демократи ! Разграбиха държавата и някои се обогатиха за сметка на болшинството хора . И усилено ни манипулират и забраняват истината.
  • 209 ИЯО

    0 0 Отговор
    За малко да направя задно салто на стола от кеф.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове