През 1985 г. един кг хляб струва 40 ст., а днес цената му е 2,40 лв. През кои години най-добре е живял българинът и кога се е чувствал най-богат?
"С двама моите колеги от Стопанския факултет успяхме да изчислим индекса на потребителските цени за 270-годишен период от време. Това е основа, която би дала възможност за всякакви други проучвания назад във времето. Важно е каква е достъпността на отделните стоки в кошницата. Оказва се, че през последните 20-ина години стандартът ни на живот значително се повишава. Инфлацията ни дава информация за стандарта на живот", заяви доц. Мартин Иванов от Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски" пред Bulgaria ON AIR.
Проучването показва, че през най-добрите години на социализма може да се купят 14 потребителски кошници с една средна заплата, докато през 2022 г. може да се купят 22 кошници.
"Дали се чувстваш и дали си по-богат са две различни неща. В исторически план, в последните 270 години, сега стандартът ни на живот е значително по-висок. Ако отделяш много пари за храна, значи не си много богат. Ако можеш да си позволиш почивка на Малдивите, значи животът е много по-различен", подчерта доц. Иванов.
За първи път имаме трайна тенденция на спад в разхода за храна около 2003-2005 г. Към 2020 г. месечно отделяме за храна около 33% от доходите ни, докато в Западна Европа данните са около и под 20%, стана ясно още от думите му.
В последните 30-50 години постепенно започва да се променя съставът на храните, които консумираме. Консумира се много по-малко хляб и тестени изделия. Консумира се много повече сладко и алкохол. Отделяме повече пари за дома и за транспорт.
Според доц. Иванов неминуемо ще се промени потребителската ни кошница заради променящите се технологии. Логично е разходите за храна с течение на времето да намаляват - да приемаме по-малко, но по-качествени калории, смята той.
Преподавагелят посочи, че българското общество преминава през няколко тежки кризи, но въпреки това стандартът му на живот е горе-долу постоянен до 2000 г., премерено през разходите за храна.
"В Норвегия и Англия се стигнали до около 1200 година. Теоретично е възможно да стигнем до 1500 година. Наложи ми се да посетя 57 музея и архиви, да прегледам над 1000 търговски тефтера", каза още доц. Мартин Иванов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #36, #71, #89, #115, #307, #318
11:21 16.02.2023
2 честен ционист
11:21 16.02.2023
3 Делю Хайдутин
Коментиран от #284
11:22 16.02.2023
4 Дедо
Коментиран от #306
11:22 16.02.2023
5 спекула и мутри търговци навсякъде
Коментиран от #190, #206
11:23 16.02.2023
6 Анна
Коментиран от #15, #23
11:25 16.02.2023
7 Сега
11:25 16.02.2023
8 !!!
Коментиран от #14, #77, #86
11:26 16.02.2023
9 гого
Коментиран от #13, #22, #27, #51
11:27 16.02.2023
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
2022г един хляб е 550гр ‼️‼️‼️
Коментиран от #193
11:28 16.02.2023
11 Таня
11:28 16.02.2023
12 Радо
Коментиран от #18, #37, #104, #117, #316
11:29 16.02.2023
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "гого":
Я пак виж поне в нета ‼️/За ония 80 лв /
11:29 16.02.2023
14 провинциалист
До коментар #8 от "!!!":
Да си беше и останало така! Сега от толкова почиващи нашенци по Малдивите да те е срам да кажеш откъде си.11:30 16.02.2023
15 Историк
До коментар #6 от "Анна":
" Станахме богати на желание да се правим на това което не сме" Целия комунистически строй беше да се правим на нещо, което не сме. Живеехме в тотална лъжа, тъй че е смешно някой да обяснява за днещното време такива неща, като го сравнява с тогава. Нещо като Путинова Русия, където не е позволено войната да бъде наричана това, което е. С изключение на върховния Лидер де, за него може. Точно както при нас през 89та: всички бяхаме равни пред Закона, но някои бяха извън него.Коментиран от #34, #153
11:31 16.02.2023
16 УРА,,УРА
Коментиран от #21
11:31 16.02.2023
17 Пак ни лъжеш
Коментиран от #39
11:32 16.02.2023
18 Историк
До коментар #12 от "Радо":
"85-та заплатите бяха по 300-400-500лв..." Абсолютна лъжа. Тва комунистическите фосили цял живот в лъжа живяхте, и сега по навик си лъжете постоянно.Коментиран от #177
11:32 16.02.2023
19 Наблюдател
В онези години черният хляб струваше 23 стотинки за килограм
Така наречения пшеничен или добруджа струваше 27 стотинки за килограм
30 стотинки струваше белият хляб за килограм
Сега действително има много повече видове хлябове и може да се намери хляб за 2 лв и 40 стотинки но той никога не е един килограм варира между 500 гр 750 гр до 800 гр най-много има хлябове които излизат значително над 4 лв за килограм
11:33 16.02.2023
20 БАЦЕ ЕООД
11:33 16.02.2023
21 Историк
До коментар #16 от "УРА,,УРА":
"Помня какви бяха цените и качеството някога." Много хора помним, и затова не искаме онова време да се връща НИКОГА.Коментиран от #81
11:33 16.02.2023
22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "гого":
При Бай Тошо мин. заплата 80 лв са взели работещипрез 1979г ‼️‼️‼️
Пишеш БЕЗ да знаеш
или
Пишеш УМИШЛЕНИ ЛЪЖИ
🤔🤔🤔🤔🤔
11:33 16.02.2023
23 гражданин
До коментар #6 от "Анна":
Те комундетата с носталгия по миналото мразят ама така мразят, че ти е бедна фантазията. Това са 45 години безбожие, клеветене на най-близките. Злобата и зависта си е национална черта и преди и сега. Питай или прочети колко хора отрепаха и как по доноси в Белене, Скравена и Ловеч. За съжаление България се оказа от грешната страна на Желязната завеса. Носталгиците дори още не могат да разберат, че са живяли зле защото са нямали база за сравнение. За това не ги и пускаха навън да видят какво е на Запад и как живеят хората там. Бутаха ги в панелки и им даваха банани като на маймуни по Коледа, пардон по Нова годиниа, тогава Коледата не беше на почит. Разбира се номенклатурата пращаше децата да се образоват в чужбина, да се задомят там и им ходеше на гости. Мога с всеки да се обзаложа, че в онези години границите ако бяха отворени нищо читаво и кадърно нямаше да остане тук!Коментиран от #29, #40
11:33 16.02.2023
24 Иванчо
11:34 16.02.2023
25 бай Иван
Коментиран от #218
11:34 16.02.2023
26 нннн
11:35 16.02.2023
27 Гого
До коментар #9 от "гого":
Аз бях обикновен инженер проектант и получавах основна заплата 320 лвПолучавах и премиални целеви предсрочни и други добавки към тази заплата не лъжи че заплатите са били по 80 лв по 80 лв имаше заплати до 1964 година
Коментиран от #35, #122, #129
11:36 16.02.2023
28 Референдум :
11:36 16.02.2023
29 провинциалист
До коментар #23 от "гражданин":
" Мога с всеки да се обзаложа, че в онези години границите ако бяха отворени нищо читаво и кадърно нямаше да остане тук!" - в момента границите са отворени и точно това се случва.Коментиран от #56, #183
11:37 16.02.2023
30 Абсолютни глупости
11:37 16.02.2023
31 не всичко е в кошницата
Зъболекар - безплатно .
Лекар - безплатно .
Лекарства за деца до 8 години - безплатно .
11:38 16.02.2023
32 Радо
Коментиран от #164
11:38 16.02.2023
33 Снешни сте
11:38 16.02.2023
34 провинциалист
До коментар #15 от "Историк":
" Живеехме в тотална лъжа, ... Нещо като Путинова Русия" - и тук е моментът да изброиш евроатлантическите ценности и да потърсим истината в тях. Някой въобще може ли да ги назове или само си ги дъвчем профилактично?Коментиран от #42
11:38 16.02.2023
35 Живял през соца
До коментар #27 от "Гого":
Аз бях "обикновен" инженер химик в благоевградско предприятие, и заплатата ми беше 270 лева през 1985та. Но повечето заплати бяха ДАЛЕЧ по-ниски, тъй че не знам какви сметки правите, но в НСИ си има статистика. Средната заплата за страната беше около 200 лева тогава.Коментиран от #172
11:38 16.02.2023
36 Тогава нвмаше
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Супермаркети а мазни бакалници и пивници.Коментиран от #74, #312
11:39 16.02.2023
37 опълченец
До коментар #12 от "Радо":
Много си заблуден, ама много!11:40 16.02.2023
38 За 5 лв пълна програма
11:40 16.02.2023
39 Ами защото
До коментар #17 от "Пак ни лъжеш":
Сам човек не може да изяде един кг. хлеб преди да се е развалил. Сега хляба може да изкара и 5 и повече дена, защото е пълен със стабилизатори и ква ли не химия.11:40 16.02.2023
40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #23 от "гражданин":
Докъде стигнахме‼️‼️‼️Родени след 2000 г да ни казват как сме живели ние 🤔🤔🤔
Коментиран от #47, #48, #50
11:40 16.02.2023
41 Айде
11:41 16.02.2023
42 Историк
До коментар #34 от "провинциалист":
Соченето на пръсти, за да отклониш вниманието от себе си е стара комунистическа тактика, най-добре охарактеризирана от фразата "а вие защо биете негрите". За ваше съжаление, неефективна. Режима от преди 89та беше пробутването на тотална лъжа. Буквално нямаше ЕДНО нещо, което да се връзва с ОБЩАТА реалност - всичко беше навързано с фалш.Коментиран от #49
11:41 16.02.2023
43 адаша
11:42 16.02.2023
44 нео
Коментиран от #58
11:42 16.02.2023
45 Панов
Коментиран от #55
11:42 16.02.2023
46 така беше
Коментиран от #60
11:42 16.02.2023
47 Историк
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Докъде стигнахме, комунистическите фосили да ни казват каква е била "истината" (докато те цял живот живееха в лъжа, и се научиха да лъжат и докато спят).11:43 16.02.2023
48 Стойчев
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Вие скоро няма да живеете и най-накрая ще сме свободни от вас. От година на година все по-малко ставате. То си личи на избори. 80% от вота е за Европа и НатоКоментиран от #121
11:43 16.02.2023
49 провинциалист
До коментар #42 от "Историк":
Общи приказки, имитиращи отговор. Ти като говориш само за едната страна на медала създаваш впечетление, че другата е нещо по-различно. Затова - на въпроса. Кои са прословутите ценности, та да видим какво вярно има в тях?11:44 16.02.2023
50 Млад и образован
До коментар #40 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Бъдещето е за младите. Някакви отупани от нафталин да ми определят дневния ред. Не мерси. До тук сте.Коментиран от #91, #178
11:45 16.02.2023
51 Какво като
До коментар #9 от "гого":
са били ниски заплатите. А 1985 г. заплата 80 лв. нямаше Най-ниската беше 135 лв. Освен това около 7 лв. бяха режийните на двустаен апартамент. Още има хора, които помнят.11:45 16.02.2023
52 СПОРЕД МЕН
Коментиран от #63, #67
11:45 16.02.2023
53 То и заплатата
Коментиран от #61
11:45 16.02.2023
54 123456
Коментиран от #65
11:45 16.02.2023
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 !!!
До коментар #29 от "провинциалист":
Това са процеси във всички пост социалистически страни, защото тези страни след 89-та се оказаха с много по-назад в икономическо отношение и стандарт от западните, което още веднъж доказва моята теза за онези години Виж в една Великобиртания колко поляци и румънци има. Докато не минат няколко поколения и носталгиците-шизофреници не изчезнат естествено няма да има оправия. Периодично ни докарвахте през годините - Луканов, Беров, Виденов, Тройни коалиции, Орешарски :(. Докарахте ни две национални катастрофи и много по-лош старт от другите соц страни. А ние винаги сме били най-бедната страна от соц блока, а искаш сега да не сме най-бедната в ЕС. Няколко поколения трябва да минат понеже ви е толкова акъла на носталгиците, че мелите и сте мелили на децата си колко хубаво било при комунизма и как демокрацията ви отнела хубавото старо време и младостта!Коментиран от #134
11:46 16.02.2023
57 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Защото тогава подготовка на ученик беше 5 тетрадки по 10 стотинки , анцуг и гуменки за 10лв ‼️ За по-големите и една униформа !
Никой не е учил от учебник ВТОРА РЪКА ❗
Никой не е плащал за лечение или операция в болница ❗
Има още доста неща които не са в "кошницата" ‼️
Коментиран от #66
11:46 16.02.2023
58 Историк
До коментар #44 от "нео":
" кренвирша от месо , телешкия салам от телешко" Мога да ти го кажа от собствен опит, защото съм бил на място, че кренвиршите не се правеха "от месо". Правеха се от изрезките от животни - кожа, вътрешности, и се ползваше в тях костно брашно (т.е. смлени рога, копита и пр). А я ми кажи една марка "телешки салам" от онова време.Коментиран от #107
11:46 16.02.2023
59 Живанши
11:47 16.02.2023
60 Цончо
До коментар #46 от "така беше":
- Майсторе, вика, отварям хладилника и все е пълен с храна. Какво да правя?- Ами, ти си го вързал с радио, точката, бе...
11:47 16.02.2023
61 разбира се бе
До коментар #53 от "То и заплатата":
Ами пазара не може да се наводни наведнъж . Като навлизаха мобилните телефони - 1 телефон се падаше на цяло село .11:47 16.02.2023
62 Мишел
40 ст.= 400 лева????
Майтап бе, Уили!
Важното е, че през 1985 една средна заплата стигаше за доста повече неща.
Коментиран от #69, #195
11:47 16.02.2023
63 .......................
До коментар #52 от "СПОРЕД МЕН":
Може и да си прав , само , че тогава хляба беше 1000 грама , млякото 500 грама (сега масово е 400 ) .Посупателната способност е била поне няколко пъти по висока , кой каквото и да ви говориКоментиран от #68, #98
11:48 16.02.2023
64 баш майстора
11:49 16.02.2023
65 Бай Ставри
До коментар #54 от "123456":
За Великобритания да си чувал? Едно кралство в Западна Европа. На остров са.11:49 16.02.2023
66 Историк
До коментар #57 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"Никой не е учил от учебник ВТОРА РЪКА " ОПАААААААА. Какво станА тука? ТУК СЕ ИЗДАДЕ, че дори не си живял в това време, защото другарю, системата беше, че след като ти свърши учебната година, ВРЪЩАШ учебниците, които след това СЕ ДАВАТ НА СЛЕДВАЩИТЕ, тъй че ПОВЕЧЕТО учеха от учебници "втора ръка", а доста и "трета" и "четвърта". То беше РАДОСТ, ако ти "се падне" по-новичък учебник. Нови учебници се вкарваха в обръщение, само ако някой беше станал толкова парцалив и издраскан, че се НАЛАГАШЕ да бъде заменен. Та, сега истиснкия въпрос след като толквоа време се подвизаваш тук като живял в "онова време" е, на колко си години всъщност, защото е напълно ясно, че НЕ СИ живял по "онова време".Коментиран от #78, #151, #199
11:50 16.02.2023
67 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #52 от "СПОРЕД МЕН":
530 хляба по 1 кг са си 530 кг !830 хляба по 0.5 кг са ..415 кг !
Пак не си вчас ❗
Коментиран от #70
11:50 16.02.2023
68 Икономист
До коментар #63 от ".......................":
Байче, бил си млад, ставал ти е и си помпил млади агнета. Ясно. Сега като не става вече, не са ти виновни младите... Или дай път на младите да решават сами, или замълчи завинаги!11:51 16.02.2023
69 Как няма да стигне
До коментар #62 от "Мишел":
Като имаше два вида салам, два вида сирене, два вида хляб…..и много празни щандове. Жилище да си купиш-забрави! Кола да си купиш-забрави! Телевизор да си купиш-забрави! Радио, магнетофон, маратонки……Забрави!Коментиран от #79, #99
11:51 16.02.2023
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 САП
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Стъкмистиката (статистиката) е голяма работа ще те убедят в всичко.Да не ми говорят за разходите за храна изобщо това е много удобно защото преди сме яли много по голямо разнообразие от естествени храни, а сега ядем много повече полуфабрикати, които са на практика с по-ниска цена заради качеството на използваните суровини.
Много ми е интересно ако заложат да се храним сега храни с качеството на храните през 1985 г, какво ще излезе.
11:52 16.02.2023
72 Трагедията в държавата
11:53 16.02.2023
73 Теле
11:53 16.02.2023
74 Последния Софиянец
До коментар #36 от "Тогава нвмаше":
В София имаше супермаркети които се ползват и до днес.11:53 16.02.2023
75 Живко Йорданов
Коментиран от #85, #95, #302
11:54 16.02.2023
76 адаша
Коментиран от #83, #207
11:54 16.02.2023
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #66 от "Историк":
Абе откъде Ви намират бе ❗Почти през две -три години се издаваха нови учебници по нови програми ❗
Айде стига се мъчи да ми доказваш аз кога съм живял и как ‼️
Коментиран от #96
11:54 16.02.2023
79 Последния Софиянец
До коментар #69 от "Как няма да стигне":
Два вида ама истински,а сега много марки но ментета.Коментиран от #84
11:54 16.02.2023
80 089954
Коментиран от #100
11:54 16.02.2023
81 Ти па
До коментар #21 от "Историк":
Какво знаеш от историята, соросКоментиран от #87, #88
11:55 16.02.2023
82 Живко Йорданов
11:55 16.02.2023
83 Историк
До коментар #76 от "адаша":
То пишеше, че и България е "народна република", обаче всъщност си беше диктатура на тайните служби управляващи една партия. Всичко беше една голяма опашата ЛЪЖА.Коментиран от #106
11:55 16.02.2023
84 Цола Драгойчева
До коментар #79 от "Последния Софиянец":
Абе, ти до вчера беше за ИТН, днеска си за Възраждане, преди беше за Атака.. Утре ще си за Украйна.Днеска едно казваш, утре друго правиш. Твоята дума няма стойност!
Коментиран от #90
11:55 16.02.2023
85 Последния Софиянец
До коментар #75 от "Живко Йорданов":
Баща ми взимаше 500 лв заплата и си докарваше още толкова на частно.Коментиран от #101, #139
11:56 16.02.2023
86 Топла вода
До коментар #8 от "!!!":
Да, и вече не сме крепостни селяни. Комунистите са мързеливо племе, печелете повече и си купувайте хубава храна. Мантрата с дотациите и колко било хубаво и евтино свърши. Знаете ли как намаляваха парното зимата, отваряха прозореца. И къде ходят на нашето море на бунгало с карта от завода и се радват на това, не бяха помирисвали хотел, а че правеха зимнина иначе не могат да изкарат зимата си мълчат, свикнали са да ги лъжат, пък и те лъжат. Пращат си децата в Западна Европа и Северна Америка да учат, иначе боготворят бензиностанцията с ракетите.Коментиран от #93
11:56 16.02.2023
87 Историк
До коментар #81 от "Ти па":
Достатачно, че да не смееш да ми кажеш нищо по същество, и вместо това до прибягваш до евтино тролене.11:56 16.02.2023
88 Стойчев
До коментар #81 от "Ти па":
Очевидно знае много повече от теб. Ти нищо не знаеш11:56 16.02.2023
89 555555
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Е как я пълнеше тази количка ката кило кренвирши или малотраен колбас струваше-3,60лева?11:57 16.02.2023
90 Последния Софиянец
До коментар #84 от "Цола Драгойчева":
Аз съм безпартиен.Мога да симпатизирам на който си искам.Свободен човек съм.Коментиран от #102, #274
11:58 16.02.2023
91 Местния Козар
До коментар #50 от "Млад и образован":
Личи ти колко си образован.......11:58 16.02.2023
92 киро
11:58 16.02.2023
93 Цола Драгойчева
До коментар #86 от "Топла вода":
Те не си пращат децата, децата им сами бягат от тях да търсят по-доброто, защото те не им дават да се развиват. Натискат ги надолу само.11:58 16.02.2023
94 Дедо Пене
11:58 16.02.2023
95 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #75 от "Живко Йорданов":
Имаш ли идея какво е БВП и как изкривява сравнението ‼️‼️‼️Явно НЕ , само от това :
" БВП на
глава от населението е 10 - 11$ милиарда.
Сега е 80$ милиарда!
80$милиарда на глава от населението 🤔🤔🤔
Коментиран от #110
11:58 16.02.2023
96 Историк
До коментар #78 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Написа си го напълно ясно и е ЯСНО, че не знаеш как стояха нещата тогава. Та, остава въпроса на колко години си ВСЪЩНОСТ. Не ти давам повече от 40, защото щеше да си спомняш поне НЕЩО от онова време във връзка със въпросната система на "предаване" на учебниците.11:59 16.02.2023
97 жив свидетел
Само човекът, който не е живял в соц-а може да се връзва на захаросаните глупотевини какъв райски живот е било тогава. Дори на чисто битово ниво си беше мизерия в сравнение за сега, да не говорим за невъзможността да пътуваш свободно и дори да избереш в кой град на България да живееш. Ако са ви досадни сегашните кресливи непеошки и разните му грандтаджии, требваше да видите тогавшните партийни секретари какви уроди бяха. И най-лошото е, че трябваше да се търпи, не може
Коментиран от #108, #109, #116
11:59 16.02.2023
98 СПОРЕД МЕН
До коментар #63 от ".......................":
Социалистическото общетво беше обществото на ДЕФИЦИТА! Забравихте ОПАШКИТЕ след работа- за хляб, после за зеленчуци, после в бакалията. Забравихте опашките- там са ПУСНАЛИ маслини, там са пуснали червени чушки, там са ПУСНАЛИ салам Петрохан, там са ПУСНАЛИ маратонки Ромика, там са пПУСНАЛИ дънки от Петрич... А перални, телевизори, гуми за колата, авточасти...А чакане 10 години за жилище или за Москвич и 15 години за Жигулка?12:00 16.02.2023
99 Мишел
До коментар #69 от "Как няма да стигне":
Ненапразно няма стандарти в България.Сега имаш сто вида салам, но нямаш месо в тях.12:00 16.02.2023
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 !!!
До коментар #85 от "Последния Софиянец":
Баща ми и майка ми бяха иженери, единия текстилен, другия машинен и имаха таван на заплатите на млади специалисти до 180 лева. След години максимум още 30 лева за инженер. Ето това ви е комунизма. Имаше работници-строители, които ги пращаха да строят по Африка или в полошия случай в СССР и влачеха купища парии се подиграваха на лекари, инженери, учители и там всичко по-образовано от тях!12:00 16.02.2023
102 Цола Драгойчева
До коментар #90 от "Последния Софиянец":
Безпартиен на баба ми хвърчилото. Всеки ден за новите гласуваш. Всеки те лъже както си иска и ти се хващаш на всяка дребна лъжа. И после дава акъл на другите. Пенсионер без работа, ама седи да пише коментари. Ела на моята работа да те видя как ще я вършиш, че да можеш да си позволиш моя стандарт. На втория ден ще опилиш на умряло, че много сложни тия неща...12:00 16.02.2023
103 хммм
12:00 16.02.2023
104 Дедо Пене
До коментар #12 от "Радо":
Ти заварчик ли си бил 1985г или знатен овчар та си получавал 400-500лв.?12:00 16.02.2023
105 Варна
12:01 16.02.2023
106 адаша
До коментар #83 от "Историк":
Става дума за обезпечението на лева. За диктатурата е ясно. И тогава и сега.Говорим за факти, а не за политика. И тогава и сега мразя комунягите.12:03 16.02.2023
107 опълченец
До коментар #58 от "Историк":
С чугунени глави не се спори. По рецептура кренвирша не се прави само от месо, но чугуна- соцносталгик си знае неговото. За тях марципана Кума Лиса е върха на сладкарското изкуство и дъвките Идеал са номер едно. Не си губи времето да обясняваш елементарни неща, чети и се забавлявай тука, приятелски съвет :-)))Коментиран от #120
12:03 16.02.2023
108 Цончо
До коментар #97 от "жив свидетел":
Ама каква тоалетна хартия, бе хората си рязаха вестника "Работническо Дело" и си редяха на правоъгълник в тоалетните... Голям лукс голямо нещо...Коментиран от #114
12:03 16.02.2023
109 Историк
До коментар #97 от "жив свидетел":
Абсолютно точно. Интересно ми е, тия, които реват да "се върне" миналото, какво ще правят, ако НАИСТИНА се върне. Щото тогава ще им се "отели вола". Не си дават сметка, че даже свободата да тролят ще им бъде отнета (камо ли далеч по-важни неща, които иначе лицемерно крият, но като станат от компа/пуснат телефона си ги има).12:04 16.02.2023
110 Експерт
До коментар #95 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
БВП на България за 2021г. е 84млрд.$, на глава от населението - 12500$. Учете и четете повече, а не само да ДРАСКАТЕ в НЕТА!Коментиран от #137, #152, #223
12:04 16.02.2023
111 Анонимен
Знай,че, ТИ,си тъпанар!
НЕКА ВСЕКИ ДА ТЕ ПСУВА!!!
По стени и по дувар!!!
12:05 16.02.2023
112 Българка
Хихихиииии, до колкото знам Никита Хрушчов по същата логика е определил курса на рубрата спрямо долара. Щом един каскет струва в СССР една рубла, а в САЩ един долар, значи са едно към едно. Хииииихихи...
Чудно нещо, какъв ли "умник" е правил това проучване???
12:05 16.02.2023
113 ПростТролКопейкин
12:05 16.02.2023
114 Историк
До коментар #108 от "Цончо":
Даже си имаха специален пирон, за "по-удобно" . Комунистически "гений" на техническата мисъл - как да се приспособим към мизерията, вместо как да излезем от нея . Всичко ни беше така.12:06 16.02.2023
115 Бай Митко
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Проучването показва, че през най-добрите години на социализма може да се купят 14 ГОЛЕМИ потребителски кошници с една средна заплата, докато през 2022 г. може да се купят 22 МАЛКИ кошници.ЩАСТЛИВЕЦ съм, че съм живял през онова "ЛОШОТО" време!
През онова "гадното" време България се нареждаше в десетката по жизнен стандарт в Европа, а сега когато сме "най-добре" сме последни в класацията по жизнен стандарт!
А този доцент такива глупости е надрънкал, че е за смях - период за сравнение 270 години!?! Къде е 1753 год. Браво преподавательо, тежко им на студетите! Сега живеем по добре от 1753 год.! Да! Убеден съм в това!
12:07 16.02.2023
116 адаша
До коментар #97 от "жив свидетел":
Проблема е , че сегашните грантаджии са деца и внуци на тогавашните партийни уроди.12:07 16.02.2023
117 Бай Ламби
До коментар #12 от "Радо":
Радкоооо, ти май 1985 година не си бил роден или си ходел още под масата щом говориш за заплати от по 500лв. мойто момче.Коментиран от #123, #124, #225
12:07 16.02.2023
118 Аз и ти
12:08 16.02.2023
119 !!!
12:08 16.02.2023
120 Историк
До коментар #107 от "опълченец":
Ами, аз така правя, но забавлението ми е да ги гледам как се опитват да се преборят със РЕАЛНОСТТА, защото те може да лъжат, че това, което такива с теб им говорим, не е така, но ТЕ ЗНАЯТ, че Е ТАКА. И настава една вътрешна борба - пълен цирк. Трябва да измислят как да излъжат себе си. Забавно е. Отделно, нека по-младите да знаят каква е истината.Коментиран от #157
12:09 16.02.2023
121 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #48 от "Стойчев":
Така е след 20-30 години няма да има хора които преди 1989г са били поне на 25-30 години , т.е. живели съзнателен семеен живот ❗Всички ще живеете по МАНТРИТЕ които Отворените Ви спускат какво е било ❗
Наясно ли си защо Моисей е водил евреите 40г през пустинята ❓
Сметни колко пъти биха обиколили Земята по Екватора ❗❗
/ това не Ви се казва нали/
Коментиран от #125
12:09 16.02.2023
122 Дедо Пене
До коментар #27 от "Гого":
Ти заварчик ли си бил 1985г или знатен овчар та си получавал 400-500лв.?12:09 16.02.2023
123 Историк
До коментар #117 от "Бай Ламби":
500 лева през 85та може да е вземал някой партиен секретар с тайните надбавки от Партията, макар че ме съмнява даже и те да са вземали по толкова. Средната заплата беше към 200 лева.Коментиран от #127
12:10 16.02.2023
124 Последния Софиянец
До коментар #117 от "Бай Ламби":
Баща ми беше Ел техник и взимаше 500 лв заплата и на частно още 500 .Чудеше се за какво да ги харчи.Всяка вечер ходехме на ресторант.Коментиран от #126, #138, #149
12:11 16.02.2023
125 Историк
До коментар #121 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Може да е имало такива хора, но ти не си сред тях. Това вече го установихме СЪС СИГУРНОСТ от СОБСТВЕНИТЕ ТИ ДУМИ.12:11 16.02.2023
126 Любопитен
До коментар #124 от "Последния Софиянец":
"Баща ми беше Ел техник и взимаше 500 лв заплата" В кое предприятие е работил? Посочи името на предприятието и позицията.Коментиран от #131
12:12 16.02.2023
127 Последния Софиянец
До коментар #123 от "Историк":
Баща ми беше Ел техник и взимаше 500 лв заплата,майка ми в завода 400 понеже се водеше вредно производство.Коментиран от #135, #192
12:12 16.02.2023
128 Пак лъжат
...
При социализма нямаше ГМО , Е-та, добавки, заместители, защо правите срабнения с храната тогава и с боклуците сега?? Направете сметката с био продукти да видите колко ще е разликата.
Коментиран от #132, #136, #162
12:12 16.02.2023
129 Дон Отворко
До коментар #27 от "Гого":
И аз бях проектант елитен институт и н. с. и започнах с 190лв. Разправя ги на старата ми шапка. После 1986г станах нач. отдел в Корпорация с 240лв.основна???12:13 16.02.2023
130 Иванчо+Марйка
Коментиран от #143
12:13 16.02.2023
131 Последния Софиянец
До коментар #126 от "Любопитен":
Главен енергетик в завода до басейна Дианабад.Не помня какво произвеждаха.Коментиран от #133, #167, #205, #301
12:13 16.02.2023
132 Историк
До коментар #128 от "Пак лъжат":
"При социализма нямаше ГМО , Е-та, добавки, заместители" Верно? акай да ти кажа, като някой, който е живял по това време: "лимонада" пълна химия, марципан, в който нямаше бадеми, хляб с л-а от мишки и парчета насекоми (да, и хххллеебарки). мармалад, който се ... режеше, "шоколадови" вафли, в които шоколад нямаше, "кафе" от ... цикория и леблебия, салам кучешка радост, който и кучетата не искаха да ядат, "плодово" прясно мляко с оцветители (без плод), бира с "парцали" на дъното, "лукчета" и "теменужки" от брутална химия, "мастика" с анатол вместо анасон, лютеница със все скапалите домати и мишките (виждал съм го с очите си), костилковите компоти с черрвеите, "оризон" с всички цветове на дъгата, вклюително канцерогенни бои и така нататък. И НЯМА, НЯМА, НЯМА, НЯМА. Това беше "великата чиста" храна в комунистическа България.Коментиран от #142, #144
12:14 16.02.2023
133 Любопитен
До коментар #131 от "Последния Софиянец":
Значи не помниш името на завода, и е бил "главен". Ясноооооо.Коментиран от #145
12:15 16.02.2023
134 провинциалист
До коментар #56 от "!!!":
Да, ама не. Точно такива като тебе, дето търсят оправия на всяка цена, оня ден бяха комунисти, вчера бяха демократи, днес са атлантици а утре кой ги знае какви ще бъдат. Та, на тях дължим цветущото ни положение. Впрочем, на запад не е толкова по-различно. Виж кой е Фил Филипов и какво е имал предвид като е казал, че няма разлика между комунизма и капитализма.12:16 16.02.2023
135 Историк
До коментар #127 от "Последния Софиянец":
Лъжите продължават.12:16 16.02.2023
136 Българин
До коментар #128 от "Пак лъжат":
ПРИ СОЦИАЛИЗМА ДРАГИ ПРЪСКАХА ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ С ДДТ... ТОТАЛНА ОТРОВА, ЗАБРАНЕНА В ЦЕЛЯ СВЯТ, А бай Тошо скри аварията в ЧЕРНО БИЛ-СССР и хранихме децата с радиоактивни храни... КОМУНИСТИ-ПРЕСТЪПНИЦИ!!!Коментиран от #141
12:16 16.02.2023
137 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #110 от "Експерт":
Преди да ми скачаш -Прочети ком 75. ❗
Ако не си наясно :::
" В най-добрите години на социализма
БВП на глава от населението е 10 - 11$ милиарда.
Сега е 80$ милиарда! "
Дано схванеш , защо написаното е глЮпост ❗❗❗
12:17 16.02.2023
138 опълченец
До коментар #124 от "Последния Софиянец":
Нали знаеш какво щеше да се случи на баща ти, ако го бяха натопили, че бачка "на частно"12:18 16.02.2023
139 То и ти,
До коментар #85 от "Последния Софиянец":
Си “ сивак”, като баща си! Крушата, не пада по-далеч от дървото! Излишно се перчиш всеки ден12:18 16.02.2023
140 хахаха
12:18 16.02.2023
141 Зеленчуците??
До коментар #136 от "Българин":
Пръскаха и против комари с ДДТ! Поне до 1965.Коментиран от #154
12:19 16.02.2023
142 Пак лъжат
До коментар #132 от "Историк":
Ти добре ли си? Бирата ставаше на парцали защото нямаше консервант и годността и бе 6 дни, Млякото се разваляше на третия ден, лимонадата бе с газирана вода, лимон и захар...и т.н. изкуствените оцветители и химията навлезе след 90-теКоментиран от #158
12:20 16.02.2023
143 Експерт
До коментар #130 от "Иванчо+Марйка":
НЕ Е ВЯРНО!!! 1985г. СЕЛЯНИТЕ СА 38% ОТ НАСЕЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ ИЛИ... 3,3млн. човека!12:21 16.02.2023
144 защо говориш глупости
До коментар #132 от "Историк":
Ходил ли си тогава да видиш силозите за зърно ?А я сега ходи да видиш как всеки "земеделец" държи зърното под навеси . Дали сега няма мишки , гълаби и всякаква друга паплач по камарите с пшеница .
12:21 16.02.2023
145 Последния Софиянец
До коментар #133 от "Любопитен":
Бях ученик.Коментиран от #156
12:21 16.02.2023
146 Перо
12:21 16.02.2023
147 Историк
12:21 16.02.2023
148 Смех
Коментиран от #182
12:21 16.02.2023
149 Бай Ламби
До коментар #124 от "Последния Софиянец":
Тука говорим за заплати бе сладур,няма такава заплата за ел.техник 500лв по онова време.Ако случайно са преизпълнили някакъв план 1000% и са вземали еднократни премии това не е заплата.Взел един месец премия и после цяла година по 250лв. максимум.Само че тогава никой нормален не призпълняваше плана с такъв голям процент щот после му вдигаха годишния план и нямаше изпълняване после.Да не ти обяснявам как градина с праскови не се обираше цялата за да не се преизпълнява плана щот на следващата година като ти дигнат плана и няма праскови и заплатите орязани.Коментиран от #160
12:21 16.02.2023
150 Яяяяяя
Коментиран от #161, #181, #198, #213
12:22 16.02.2023
151 Бинго
До коментар #66 от "Историк":
Ти си историк колкото баба ми е космонавт и по скоро тя може да стане, но ти никога!Втората ръка учебниците се раздаваха след 1989 год.
Носталгията по онова "лошото" време идва заради факта, че тогава се живееше много по-добре и по-спокойно от сега! Но явно ти си още малък за да го разбереш това! За доказателство ще посоча само, че тогава бяхме 9 млн. и малко, а сега останахме 5 млн. и нещо. Честито! Както и да се апъваш това е истината! Факт!
Коментиран от #173, #174, #176
12:22 16.02.2023
152 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #110 от "Експерт":
Обясни го това на Живко, не на мен ❗❗❗12:22 16.02.2023
153 хахаха
До коментар #15 от "Историк":
Тъй ще да е както казваш...само че...."знаехме, че комунистическата власт лъже за соца и за капитализма. Доде капитализма и разбрахме, че за него властта не е лъгала..."Коментиран от #170
12:22 16.02.2023
154 само питам
До коментар #141 от "Зеленчуците??":
Защо , на запад не пръскаха ли с ДДТ ?Коментиран от #166
12:22 16.02.2023
155 Радо
Коментиран от #159
12:23 16.02.2023
156 Любопитен
До коментар #145 от "Последния Софиянец":
Като си "бил ученик" да не би да не познаваш баща си, та не знаеш къде е работил? Лъжите стават все по-трудни.Коментиран от #171
12:23 16.02.2023
157 опълченец
До коментар #120 от "Историк":
На младите като им обяснявам как съм живял преди 89, на тях им се струва абсурдно, те не могат да ги проумеят тези неща- недостиг на основни стоки, връзки да си купиш Кока-кола, дънки, телевизор, пералня, да платиш рушвет да ти прекарат домашен телефон, жителство, ергенски дънък. Как един млад човек да го осмисли?Коментиран от #165, #184
12:23 16.02.2023
158 Дедо Пене
До коментар #142 от "Пак лъжат":
Каква лимонада с лимон ве, ЗЕВЗЕК, да си чувал за прахчетата - ЛИМОНТУЗО???12:24 16.02.2023
159 Знаещ
До коментар #155 от "Радо":
"а стругарите и фрезистите 7-ми разряд бяха с по 700лв. заплата тогава" Чичо ми беше шеф на цех за стругари в ЗИИУ Стандарт. Говориш пълни небивалици :)12:24 16.02.2023
160 работил тогава
До коментар #149 от "Бай Ламби":
Е аз пък работех като обикновен работник в системата на ДЗУ и под 330 лева не съм падал . На всяко тримесечие - премия.12:25 16.02.2023
161 Ааааа
До коментар #150 от "Яяяяяя":
Що така не можеш да смяташ бе малкият?През 1985 год. хляба беше 1 кг., а сега е 500 грама! Нещо да кажеш? Това се учи във втори клас!
12:25 16.02.2023
162 Българка
До коментар #128 от "Пак лъжат":
Е-та е имало винаги и през "комунизма" и сега. Най-интересното е, че хора некомпетентни в областта на храненето дават окончателно заключение, че Е-тата са вредни. Е300 (аскорбинова киселина) е доста полезен антиоксидант.12:25 16.02.2023
163 Гост
12:26 16.02.2023
164 ами
До коментар #32 от "Радо":
малко бъркаш, дневната беше 4,5 стотинки, а нощната - 2Коментиран от #175
12:26 16.02.2023
165 Христо
До коментар #157 от "опълченец":
Ти в коя махала си живял ? А относно дънките - това да ти е проблема .12:26 16.02.2023
166 Експерт
До коментар #154 от "само питам":
На Запад не пръскат с препарати произведени в ГДР и СССР драги ми Тръбанчо!12:26 16.02.2023
167 Бай Ламби
До коментар #131 от "Последния Софиянец":
Ааахааааха...абе нали беше ел. техник бе нашто момче, сега главен енергетик стана а след малко май шеф на водопад ще го изкараш.Както се казваше едно време - не било компютри а компоти.....аахахаа ай бегай от тука и стига си писал глупости.12:26 16.02.2023
168 хора, защо спорим
обработена, че лихвите бяха символични, че се намираха парички и за планина, и за море. Крайморските градове, плажовете, къмпингите, ресторантите, бяха препълнени от народ , не можеш да се разминеш - българи, поляци, германци, чехи, руснаци, унгарци. Образованието и здравеопазването безплатни. И още много положителни неща мога да напиша, но, хора, НЯМАШЕ СВОБОДА. Не понасях задължителните ленински съботници, манифестации, промиването на мозъци, репресии, доноси от лоялните на властта. Един виц не можеш да кажеш. Забрани най-различни - няма пътуване до Западна Европа, нямаш право да слушаш музика каквато искаш, всичко добро само за членове на БКП, те бяха недосегаеми и нагли. Така че, нищо не е еднозначно. Аз сега съм съвсем беден в сравнение с тогава, но не искам и да сънувам, че отново живея по времето на социализма.
Коментиран от #179, #185
12:27 16.02.2023
169 Така е
12:27 16.02.2023
170 Историк
До коментар #153 от "хахаха":
За теб капитализма никога не е идвал. За теб е дошла паралелната реалност в която сам си се вкарал (е, с малко помощ от руската пропаганда, но това са детайли, основния проблем винаги си си бил ти). Затова мислиш, че комунизма никога не е лъгал за капитализма.Коментиран от #237
12:27 16.02.2023
171 Последния Софиянец
До коментар #156 от "Любопитен":
Знам къде е работил но не помня какво произвеждаше завода.Някакви детайли.Не ми беше интересно.Коментиран от #201
12:28 16.02.2023
172 значи
До коментар #35 от "Живял през соца":
сега трябва да е 2000 лв средната, че и горница...а дали е така, кой ще ми каже? :)))12:28 16.02.2023
173 Гост
До коментар #151 от "Бинго":
9млн. бяхме,защото пазеха да не избягаме от рая.И тоя със заплати от по 700 -800лв. ,да духа супата комунде скапано,масово заплатите бяха 100-150лв.Изчезвайте в тайгата като ви е мъчно за него време,там не са мръднали хич.12:28 16.02.2023
174 опълченец
До коментар #151 от "Бинго":
Просто, лъжеш или не си бил ученик тогава.12:29 16.02.2023
175 Последния Софиянец
До коментар #164 от "ами":
Плащахме 5 лв ток на месец.12:29 16.02.2023
176 Дон Отворко
До коментар #151 от "Бинго":
СЕГА СМЕ 6,88млн. и 2млн. българи избягаха още 1990г. от ХУБАВИЯ ЖИВОТ, КОЙТО ГО ХВАЛИШ ПРИ СОЦИАЛИЗМА!!!Коментиран от #292
12:31 16.02.2023
177 Реалист
До коментар #18 от "Историк":
Свери си часовника. През 1985-86 работих на екструдер в " кап. Дядо Никола " Габрово . Заплатата ми беше 340-360 лв. Факт !Коментиран от #186, #208
12:31 16.02.2023
178 хахаха
До коментар #50 от "Млад и образован":
както си млад и образован, така ще станеш стар и дементен...:) макар силно да се съмнявам в "образоваността" ти...:)))12:32 16.02.2023
179 Историк
До коментар #168 от "хора, защо спорим":
Истината е, че повечето от нещата, които си написал са ЛЪЖИ.. Нито храната беше "качествена", нито много много я имаше, магазините бяха ПРАЗНИ (оттам и целия комунистически "фолклор", който не беше реално фолклор а горчиви констатации облечени в примиренческа ирония), хората и днес обикалят и ще продължават да обикалят ЗА ПОЧИВКА страната, ЗА СМЕТКА НА ТОВА, не можеше да МРЪДНЕШ от града си без разрешение, не можеше да ОТИДЕШ ДА РАБОТИШ ИЛИ ЖИВЕЕШ В ДРУГ ГРАД БЕЗ РАЗРЕШЕНИЕ, НЕ МОЖЕШЕ ИЗОБЩО да излезеш на Запад без ПАРТИЙНО ПОРЪЧЕНИЕ, животът беше "спокоен" но КОЛКОТО РЕШИ ДЪРЖАВАТА, иначе ставаше НЕВЪЗМОЖЕН.Коментиран от #262, #293
12:33 16.02.2023
180 стоян
Коментиран от #191
12:33 16.02.2023
181 Дедо от село
До коментар #150 от "Яяяяяя":
Ми чадо ти саде ляп ли ядеш? За мръвка пари нема ли? Цццццц завалийката.Пък я си цапвам ракийка със салатка и печено пиле с винце!
12:33 16.02.2023
182 Последния Софиянец
До коментар #148 от "Смех":
В София.500 гр нарязан заводски хляб е 2,50 лв.Коментиран от #196
12:33 16.02.2023
183 Марк
До коментар #29 от "провинциалист":
Ако през онази година, граници бяха отворени по същия начин, както стана и с Турция, за не повече от 3 дни, Запада щеше да ги затвори и да върне "политическите бегълци" обратно, защото едно е лъжливата пропаганда, която се лееше денонощно от дяволските им медии, а друго е реалността.Западните сатанисти не ги интересуваше нищо друго, освен ограбването на България, като я направят своя колония, каквато е в момента.
България е колония на Запада, а ограбването е по същия начин, както са гоправили през вековете, като в същото време намаляват населението – по онова време чрез масови убийства, а сега чрез икономичски и здравни терористични начини.
Коментиран от #194
12:33 16.02.2023
184 кое е за предпочитане ?
До коментар #157 от "опълченец":
А младите като имат сега дънки - могат ли да отидат 20 дена на море за 55 лева ?12:34 16.02.2023
185 Гост
До коментар #168 от "хора, защо спорим":
Ето това е най жалкото, уважаеми, че това което си изредил като липса на свобода в момента се случва с пълна сила към всчко идащо от изток - музика, култура, кино, дори телевизиите са забранени. Свободата ни е насочена само на запад, която автоматично я прави 50% свобода. До скоро поне свобода имахме, сега и тя е спаднала наполовина.Коментиран от #189
12:34 16.02.2023
186 Историк
До коментар #177 от "Реалист":
Какви изделия си произвеждал и за какво производство? И с кое от написаното от мен не си съгласен?12:34 16.02.2023
187 Че кой яде хляб...
12:35 16.02.2023
188 Така е
Коментиран от #197, #243, #249
12:35 16.02.2023
189 Историк
До коментар #185 от "Гост":
"ега и тя е спаднала наполовина." Как точно?12:35 16.02.2023
190 Мост
До коментар #5 от "спекула и мутри търговци навсякъде":
Не бе, с тези ...,99 лв цени по етикети те подготвят за вкарване в еврозоната. Щот ако е веднага, шъ са стресирате много. Бавно но методично с милиметри ви го вкарват, без вазелин12:35 16.02.2023
191 провинцията
До коментар #180 от "стоян":
И в провинцията хляба 1,70 за половин килограм .12:35 16.02.2023
192 Абе номенклатура
До коментар #127 от "Последния Софиянец":
Си, а се представяш за демократ…12:36 16.02.2023
193 стоян
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
До 10 ком - лъжеш - никога хляба не е бил 1000 грама - може в някои селски фурни - в града хляба беше 750 грама - а сега мисля че 650 грамаКоментиран от #209
12:36 16.02.2023
194 Историк
До коментар #183 от "Марк":
Кой ограбва България докато ги нямаше "западните сатанисти" та. между 1945 и 1990 фалирахме три пъти? И защо сегашния БВП на България е рекорден за цялата й история, както и спестяванията на населението?Коментиран от #200
12:36 16.02.2023
195 ами
До коментар #62 от "Мишел":
те папурковците забравят, че левът от 1985 г. имаше друга покупателна способност...удобно забравят костовата деноминация...три нулички драснаха ей така, та ако трябва да бъдем точни, сега един хляб трябва да струва 2 400 лв...Коментиран от #202
12:37 16.02.2023
196 Що лъжеш?
До коментар #182 от "Последния Софиянец":
Два лева е! Ти не пазаруваш, друг има грижата!Коментиран от #215
12:39 16.02.2023
197 криворазбраната цивилизация
До коментар #188 от "Така е":
Хората които се пенсионираха 1989 / 1990 година още са живи и 30 години получават пенсия . А сега голяма част не могат да дочакат до пенсия или я получават 3 - 4 години . Сам си направи заключението как са живяли и какво са яли .Оня ден пак уморили родилка и дете ......
Коментиран от #204
12:39 16.02.2023
198 Вале-каро
До коментар #150 от "Яяяяяя":
Само че, с тогавашните 150 лева можеше да купиш приблизително 2900 билетчета за градския транспорт и приблизително 500 билетчета за кино , а сега с 1500 лева можеш да купиш около 1000-1500 билета за градския транспорт и около300 билета за кино. Реално много трудно може безпристрастно да се съпоставят двата периода.Коментиран от #203, #214
12:39 16.02.2023
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 мухъл
До коментар #194 от "Историк":
Кои години сме фалирали че не знаем ? Можеш ли да ги посочиш ?Коментиран от #212, #222
12:40 16.02.2023
201 Любопитен
До коментар #171 от "Последния Софиянец":
"Знам къде е работил но не помня какво произвеждаше завода.Някакви детайли.Не ми беше интересно." Няма никакъв начин да не знаеш къде ТОЧНО е работил баща ти. НИКАКЪВ НАЧИН. Не познавам жив човек с със семейство, където да е такъв случая. По множество причини, разбира се. ЕДИНСТВЕНИЯ начин това да е вярно е да не познаваш баща си и само да си чувал за него от роднини.Коментиран от #210
12:40 16.02.2023
202 Що за глупости?
До коментар #195 от "ами":
Драснали 3 нули?? Само на цените ли? А на заплатите?12:41 16.02.2023
203 Вале-каро
До коментар #198 от "Вале-каро":
тогавашните 175 лева12:41 16.02.2023
204 Така е
До коментар #197 от "криворазбраната цивилизация":
Те може да са живи, ама като нямат ерекция, как да им обясниш колко по-хубаво е днес? Хубавото на математиката е, че не и пука нито за копейкаджии, нито за соросоиди. Числата никога не лъжат.Коментиран от #280
12:42 16.02.2023
205 прокопи
До коментар #131 от "Последния Софиянец":
Прочетох ти "писанията" и установих, че ти е тясна нашата Родина. Защо не тръгнеш по широкия свят. Даже имаш варианти- ако искаш в С Корея, ако искаш в Ю Корея...12:42 16.02.2023
206 наа
До коментар #5 от "спекула и мутри търговци навсякъде":
Туй по щатски и ингилизки стандарт - хем ти правят 1ст отстъпка - хем дребната сума се набива на очи а остатъка неглежираш12:43 16.02.2023
207 ами
До коментар #76 от "адаша":
на лева пишеше, че е обезпечен със злато...не помня само колко беше, нещо от рода на 0,01 гр.Коментиран от #217
12:43 16.02.2023
208 За пластмаси
До коментар #177 от "Реалист":
Бе, по спомен, или греша, ама надали! А колко премиалните ти бяха? С молива нагласени? Не знаеш!12:43 16.02.2023
209 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #193 от "стоян":
Или още не си ЯДЯЛ хляб преди 1989гИли не знаеш какво е 1кг
Или лъжеш , като ОЛД РОМ ‼️‼️‼️
Коментиран от #267
12:44 16.02.2023
210 Последния Софиянец
До коментар #201 от "Любопитен":
Баща ми беше главен енергетик на завода.Грижеше се за Ел инсталациите.А самия завод произвеждаше някакви детайли12:45 16.02.2023
211 пфуу
Коментиран от #216
12:45 16.02.2023
212 Да! Мога
До коментар #200 от "мухъл":
19601977
1988-90
Коментиран от #219, #227, #234
12:46 16.02.2023
213 Научете се да смятате
До коментар #150 от "Яяяяяя":
Хляба го смятай на кг., не в бройка12:46 16.02.2023
214 стоян
До коментар #198 от "Вале-каро":
До 198 ком - по твоите приказки да ти кажа пък - че тогава с пет заплати се купуваше телевизор цветен Електрон за 1050 лв а сега се купува за половин заплата - тогава автоматична пералня Перла струваше 620 лв - три заплати а сега с една заплата мога да купя три автомат перални по 430 лв - сега мога да си купя кола с една заплата за 1500 лв- а тогава само гумите не можеше да и купиш с една заплата от 200 лв другар12:46 16.02.2023
215 Последния Софиянец
До коментар #196 от "Що лъжеш?":
В магазина до заведението ми 500 гр нарязан заводски хляб е 2,50.10 яйца са 5 лв.Коментиран от #221
12:47 16.02.2023
216 ТрампЛин
До коментар #211 от "пфуу":
С баластра като соц-носталгиците, нямаме шанс да се сравняваме с посочените държави!12:47 16.02.2023
217 Златният лев,
До коментар #207 от "ами":
Е бил по царско време! През соца само банкнотата от 10/десет/ лева бе обезщетена със стоки! Чужденците не признаваха други банкнотиКоментиран от #250
12:49 16.02.2023
218 пфуу
До коментар #25 от "бай Иван":
За тока напиши! За тока! Колко стотинки беше?12:49 16.02.2023
219 ЕвроАтлантически шарлатанин
До коментар #212 от "Да! Мога":
В НРБ не е имало фалит, а дългова криза.Няма фалит официално и в Уикипедия -"Българска дългова криза (1958 – 1962)", "Българска дългова криза (1973 – 1978)
Няма фалит и в трите тома документалистика - "История на външния държавен дълг на България, 1878-1990" - трета част, които се намират свободно из интернет в pdf формат.
Никъде НЯМА фалити на социалиалистическа България, а има т.н. "Дългова криза", която я има и при демократична България, и при др. държави, преди и сега.
"Фалит", най-простичко казано е - НЕВЪЗМОЖНОСТ да се изпълняват финансови задължения.
"Дългова криза" в случая е - РИСК да не може да се обслужва държавния дълг.
Разликата между двете е голяма.
Това с "фалитите" при социализма, бе измислено от "либерал демократите" за да се очерни онзи период.
Коментиран от #228, #254
12:50 16.02.2023
220 хххх
Коментиран от #239
12:50 16.02.2023
221 В Люлин 8
До коментар #215 от "Последния Софиянец":
Е два лева! Ела и провери!Коментиран от #224
12:50 16.02.2023
222 Историк
До коментар #200 от "мухъл":
1960, когато шефа на тогавашната БНБ Кирил Несторов пише, че никоя международна банка (включително съветските) не е съгласен да отпуска нови кредити докато не погасим старите. Това епотвърдено и от заместника му Нешо Царевски. Това е и момента на т.нар. "предаване" на златните резерви на България на СССР. Втория случай е през 1978ма, когато лично Тодор Живков пише на Брежнев, че без "помощта на СССР, "България нямаше да бъде платежоспособна." Това е и предвестника на завършилия до 1985та и официално оформил се провал на съветската политика в България със снабдяването със суровини "за без пари" (реално двойно по-зле, тъй като срещу тези суровини, България изнася свои насрещни, също "за без пари, но СССР, бидейки валутния играч в тази двойка, реално ни налага фалита и по същество). Третия е обявения през 1990 мораториум върху плащанията по външния дълг, отново продиктуван от рухването на икономическия модел на системата до 89та. Всичко е описано и с документи в книгата "Тайните фалити на Комунизма"Коментиран от #230, #233
12:51 16.02.2023
223 ами
До коментар #110 от "Експерт":
понеже си експерт, я ми кажи как се изчислява БВП? Щото аз без да съм експерт знам, че БВП се изчисляна базата на продадени стоки и услуги за една година....т.е. ако хляба е струвал 40 ст. а сега 4 лв. килото то ясно е , че изчислено през хляба тогавашният БВП ще е 10 пъти по-нисък...а деноминацията забрави ли я? :)))) "експерт", хахахахах....Коментиран от #226
12:51 16.02.2023
224 А ръчният,
До коментар #221 от "В Люлин 8":
От качество близко до соца, е 1,9012:52 16.02.2023
225 Ъхъ
До коментар #117 от "Бай Ламби":
ами ти ако си бил някой байчо в начално училище, няма как да си вземал 500 лв...мога да ти кажа обаче, че един шлосер матричар в завод взимаше между 500 и 700 лв... това го знам със сигурност...познай откъде...:)))Коментиран от #229
12:54 16.02.2023
226 БВП
До коментар #223 от "ами":
Е новосъздадената стойност! Печалбата плюс ,заплатите ,плюс осигуровките! Това е !12:56 16.02.2023
227 да ти имам аритметиката
До коментар #212 от "Да! Мога":
И как фалирахме 1960 например ?А 1977 ?
А 1989 ?
Демокрацията ни завари с 10 милиарда дългове и 4 ,5 милиарда дължими към нас. Или чисто 5,5 милиарда дълг .
Сега колко стана ? 40 милиарда дългове ???
12:56 16.02.2023
228 Историк
До коментар #219 от "ЕвроАтлантически шарлатанин":
Тайната кореспонденция на държавно ниво говори за НЕВЪЗМОЖНОСТ да се изпълняват държавните финансови задължения, тъй че документите потвърждават, че в комунистическа България е имало ФАЛИТИ. Непризнаването им формално не ги прави "дългова криза".Коментиран от #236
12:56 16.02.2023
229 Любопитен
До коментар #225 от "Ъхъ":
За колко години си изплати апартамента от соца?Коментиран от #257
12:58 16.02.2023
230 ЕвроАтлантически шарлатанин
До коментар #222 от "Историк":
Със златото си се разплащаме, а не го "предаваме"прочети коментар - 219 и отвори някоя документална банкова история, че сте много зле..
12:58 16.02.2023
231 бегаййй
12:59 16.02.2023
232 Собственик
13:00 16.02.2023
233 свирчо
До коментар #222 от "Историк":
демокрацията ни завари с 10 милиарда външен дълг . От Ирак и Либия имахме да получаваме общо 4,5 милиарда . С 5,5 милиарда по онова време построиха АЕЦ,Тецове ,Вецове ,Язовири,Фабрики и заводи !Къде тука го видя фалита ???
Коментиран от #238
13:00 16.02.2023
234 Историк
До коментар #212 от "Да! Мога":
Правилно. Това ВЕЧЕ не е тайна информация, макар че по времето на ВЕЛИКИЯ Комунизъм БЕШЕ! Интересен въпрос е, как така България, с нейната "велика" индустрия по времето на комунизЪма, както ни убеждават руските слуги в България, е била в платежна несъстоятелност? Другия въпрос е, ЗАЩО от обшеството се е КРИЛО какво е РЕАЛНОТО финансово състояние на държавата? Нали бяхме "образцово общество", как така се е стигнало да масова лъжа и манипулация на населението организирана от държавата?13:01 16.02.2023
235 хххх
Коментиран от #245
13:02 16.02.2023
236 ЕвроАтлантически шарлатанин
До коментар #228 от "Историк":
Явно ти си по-голям капацитет и не признаваш "История на външния държавен дълг на България, 1878-1990" издадена след 90-те от БНБ13:03 16.02.2023
237 хахаха
До коментар #170 от "Историк":
очевидно си...много умИн...не видя ли, че това е цитат..и то от един виден антикомунист...:))) но то да си функционално неграмотен в днешно време е нормално...:)))Коментиран от #242
13:03 16.02.2023
238 Историк
До коментар #233 от "свирчо":
Бакалски сметки не са отговор на въпросите. Самите ръководители на НРБ говорят за това. В (тогава) тайна кореспонденция с шефовете им в Москва.Коментиран от #241
13:03 16.02.2023
239 и какво зависи от хората
До коментар #220 от "хххх":
А когато друг те провали - как се казва ? Като дойде демокрацията западните ни приятели ни прибраха банките , заводите ,магазините , енергото ........
Коментиран от #247
13:04 16.02.2023
240 Аз съм от ссср
Коментиран от #253
13:05 16.02.2023
241 свирчак
До коментар #238 от "Историк":
Фактите си говорят , няма какво да кажеш . То сегашните ни управляващи на теория ни изкараха с по голям БВП от Германия . Ама нищо общо с реалния свят .Коментиран от #244, #322
13:06 16.02.2023
242 Историк
До коментар #237 от "хахаха":
Антикомунисти, които са полегнали на ДС/КГБ не са никакви "антикомунисти". Ключа към разбирането им е действията им, не думите им. Както обикновено. И Солженицин полегна на Путин, а "беше" антикомунист.13:06 16.02.2023
243 Ъхъ
До коментар #188 от "Така е":
само че я виж какъв е коефициента на смъртността в България сега? май отива към 15,5 промила...колко е бил през 1985г.?13:07 16.02.2023
244 Историк
До коментар #241 от "свирчак":
"То сегашните ни управляващи на теория ни изкараха с по голям БВП от Германия " Я си дай източника за това твърдение.Коментиран от #246
13:07 16.02.2023
245 разбира се
До коментар #235 от "хххх":
Една розичка / малко хлебче/ топло и вкусно беше 4 стотинки .13:08 16.02.2023
246 свирчо
До коментар #244 от "Историк":
източник - Бойко Методиев Борисов....Ако не вярваш - ходи го питай.
Коментиран от #248
13:09 16.02.2023
247 Не са ви виновни "западняците"
До коментар #239 от "и какво зависи от хората":
"А когато друг те провали - как се казва ? Като дойде демокрацията западните ни приятели ни прибраха банките , заводите " Не знаех, че подставени лица на ДС са "западните приятели". Щото всичко, което си изброил, беше "приватизирано" от червените другаре, които управляват по-голямата част от него и до днес: Нефтохима, енергийната мрежа на България, Телекома (бившето БТК), пристанище Варна и какво ли още не.Коментиран от #265
13:09 16.02.2023
248 Историк
До коментар #246 от "свирчо":
Значи знаеш, че тролиш. Ясно.Коментиран от #251
13:10 16.02.2023
249 доктора
До коментар #188 от "Така е":
На първо място в Света сме по инфаркти и инсулти ! Това ако ти говори нещо ....Коментиран от #252
13:11 16.02.2023
250 прокопи
До коментар #217 от "Златният лев,":
На всички соц банкноти пише, че са обезпечени със злато и всички активи на банката.Коментиран от #255, #256
13:12 16.02.2023
251 май ти си трола
До коментар #248 от "Историк":
Тролчик , ти на всяка статия си меродия . От всичко разбираш .13:12 16.02.2023
252 Ако беше
До коментар #249 от "доктора":
... доктор, щеше да знаеш, че това е така от 90те години, а такива болести не се развиват масово сред населението за година две. Мога да говоря дълго за причините, и НИТО ЕДНА не е свързана с качеството на храната.Коментиран от #258
13:12 16.02.2023
253 Типовият
До коментар #240 от "Аз съм от ссср":
Хляб, бе 15 / петнадесет/ стотинки, заводският. Билетчето бе 2плюс 2 стотинки, от край до край, с кондуктор.13:13 16.02.2023
254 ами
До коментар #219 от "ЕвроАтлантически шарлатанин":
какво се мъчиш да им обясниш? Тия "историци" дори не знаят, че до 1974 г. НРБ изплаща на Гърция и Югославия репарации заради окупацията на Беломорска Тракия и Македония...Коментиран от #260
13:14 16.02.2023
255 Е да, ама не!
До коментар #250 от "прокопи":
Поинтересувай се по-подробно за времето от нова България , турско, та до ден днешен! Написано е!13:16 16.02.2023
256 Историк
До коментар #250 от "прокопи":
Най-големите грешки на комунистите са най-искрените. Например, на герба на знамето на НРБ стоеше 681-1944. Мега иронията, защото такива упоменавания са знак за начало и край. И наистина, с окупирането ни през 1944та година самостоятелна българска държава престана да съществува.Коментиран от #259
13:17 16.02.2023
257 Ъхъ
До коментар #229 от "Любопитен":
когато баща ми купи апартамента, аз бях в 6 клас, струваше 6 500 лв...заем баща ми не е теглил НИКОГА. Имахме Москвич, сглобен в Ловеч... 4,500 лв :) Доволен?Коментиран от #266, #268
13:18 16.02.2023
258 доктора
До коментар #252 от "Ако беше":
България е на първо място в света по смъртност от мозъчни инсулти . 23.11.2022Първи сме по инфаркти в ЕС заради пушене, хранене , обездвижване ...03.06.2022
Коментиран от #261, #298
13:19 16.02.2023
259 охлюв
До коментар #256 от "Историк":
Най голямата грешка на социализма е че си се родил изобщо . Дървен професоре!Коментиран от #263
13:21 16.02.2023
260 До 1962 година,
До коментар #254 от "ами":
Когато 6-тият американски флот, в Гърция, изяде българските агнета, защото ТЖ се страхуваше от народа, в лицето на горяните, да не го свалят от власт! Къде ти 1974? Тогава бе друго! Бог, Брежнев ни бе осиновил, с евтин газ и безплатни 10/десет/ милиона тона нефт! Та после Андропов , Горбачов и Путин ни мразят13:23 16.02.2023
261 Ако беше
До коментар #258 от "доктора":
... доктор нямаше да игнорираш това, което съм ти написал, за да ми повториш опорката ти. Минал си и покрай доктора, и покрай реалността.13:24 16.02.2023
262 Ох боже боже
До коментар #179 от "Историк":
ти добре ли се бе! Колкото и да плюеш по живота преди 89 г. не можеш да промениш с нищо истината! Беше по-добре, беше по-хубаво, беше по-спокойно! Е наистина нямаше лъскави дрънкулки и банани! Сега банани бол маймуни доста!Взимай си хапчето и слагай нощницата.
Коментиран от #264, #271
13:25 16.02.2023
263 Историк
До коментар #259 от "охлюв":
Сам се компрометираш с такива постове. Не разбираш ли, че показват БЕЗСИЛИЕ?13:25 16.02.2023
264 Историк
До коментар #262 от "Ох боже боже":
Аз истината я показвам с факти и като гледам освен приказки за това какъв съм бил, с нищо не можеш да им се противопоставиш.Коментиран от #270, #286
13:26 16.02.2023
265 разбирач
До коментар #247 от "Не са ви виновни "западняците"":
Гърци , Чехи ,Германци ,Холандци ,Турци ...... - и те ли са приятелите от ДС ? Защото БТВ и Нова ТВ са на америте . Банките ни са собственост на Гръцки ,Немски и други западни приятели . Златните ни мини също . Кауфланд ,Била ,Мосю бриколаж, Метро .......също не са българскиИма ли изобщо нещо Българско в България ?
Коментиран от #275
13:27 16.02.2023
266 Москвич 2140 Д,
До коментар #257 от "Ъхъ":
През 1980 година ,струваше 5 800 лева ,в мототехника ,на хладилникаКоментиран от #269
13:27 16.02.2023
267 Бай Митко
До коментар #209 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А бе готин какво се занимаваш с тези хлапета набор 90-ти, дето ни убеждават колко зле било през 1980 год.13:28 16.02.2023
268 Любопитен
До коментар #257 от "Ъхъ":
Питах те за колко време си си купил апартамента в Соца? Нещо започна да говориш за това кога БАЩА ти си е купил жилище. Знаеш ли какво ми казва това? Че ти в соца може да си живял САМО КАТО ДЕТЕ!Коментиран от #272, #279
13:28 16.02.2023
269 Ъхъ
До коментар #266 от "Москвич 2140 Д,":
може и така да е, ама аз през 1980 г. бях студент...:))))Коментиран от #273
13:29 16.02.2023
270 мисирков
До коментар #264 от "Историк":
Мога да те сравня само с Иво Инджев . Той ги пляска такива простотии.Коментиран от #277
13:29 16.02.2023
271 68 годишен,
До коментар #262 от "Ох боже боже":
Бе по-добре, ама не за всеки ! И сега е така! По-добре?13:30 16.02.2023
272 Ъхъ
До коментар #268 от "Любопитен":
ами не можеш да четеш, нали ти написах, че когато баща ми е купил апартамента, аз бях в 6-ти клас...:))) Иначе сега имам къща, достатъчно голяма, и пак не съм взимал нито стотинка заем...защото един умен човек е казал за вредата от взимането на заеми...взимаш чужди за малко, а връщаш после своите завинаги...:)))))) Не знам защо си ме емнал с този "апартамент от соца"? Това ли ти е мечтата? Не я пренасяй на мен....:))))Коментиран от #276, #282
13:32 16.02.2023
273 Значи си с
До коментар #269 от "Ъхъ":
Новите пари, както казвахме, роден след 1960 година13:32 16.02.2023
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 Не са ви виновни западняците
До коментар #265 от "разбирач":
Била и Метро приватизираха икономиката ни? Или нефтохима е "западен"? Мултаците са най-големия търговски субект в държавата и до ден днешен, чрез хилядите фирми, които държат. Цеко Минев и Цецо Василев ли са "западни"? Нове Холдинг на Черепа ли е "западен". Къде си мислиш, че се намираш? Мутрите са плъзнали из цялата страна той ми обяснява за "западни".13:33 16.02.2023
276 Любопитен
До коментар #272 от "Ъхъ":
Питах те кога си изплати апартамента от соца, ти ми се лашкаш между това кога баща ти е изплатил неговия и СЕГАШНАТА ти къща. Познай къде е липсващото звено.Коментиран от #281
13:35 16.02.2023
277 Историк
До коментар #270 от "мисирков":
Освен приказки за това какви били другите, нищо не можеш да кажеш. Ясно.Коментиран от #291
13:36 16.02.2023
278 Този коментар е премахнат от модератор.
279 Малък е бил ,
До коментар #268 от "Любопитен":
И не знае, че ипотечните кредити , за жилище, бяха 1,1 процента и бе неразумно, глупаво, да не се взимат кредити, а да се намалява паричната маса за потребление ! Младокът е неинформиран13:41 16.02.2023
280 Числата не лъжат
До коментар #204 от "Така е":
но ти яко! Простено ти е, мозъкът ти още не е набразден или вече са го шлифовали. Мижи турка жалка!13:41 16.02.2023
281 Ъхъ
До коментар #276 от "Любопитен":
и кое е липсващото звено? Ти не схващаш, че не съм взимал кредити за нищо. Какво да съм изплатил като го плащам на момента? Ти ако живееш от кредити, това си е твой проблем. А някакъв по-долу ме коментира и споменава "ипотечни кредити"... кога в соца е имало ипотечни кредити? И сс сигурност ако аз съм младок, то ти си на 100 години...:))))Коментиран от #285, #287, #289, #294, #295
13:46 16.02.2023
282 И си
До коментар #272 от "Ъхъ":
“ последният софиянец”?! Признай си , бе! Номенклатура , червена,Коментиран от #283
13:47 16.02.2023
283 Ъхъ
До коментар #282 от "И си":
в София е събран всичкия боклук...ти вероятно си софиянец в повече...:))))13:49 16.02.2023
284 генчо
До коментар #3 от "Делю Хайдутин":
сега имаш избор сам да избереш кой хляб да си купуш не 1 от многото избора със сигорност има такива които са лошо качество ва другарююююююююююююююююююююууууууКоментиран от #314
13:51 16.02.2023
285 Имаше, то ако ти не
До коментар #281 от "Ъхъ":
Знаеш, не значи, че няма! Съвет, безплатен! Ако баща ти, запомни, защото ще страдаш е теглил кредит, от ДСК, и не си е свалил ипотеката, то тя още стои! Като тръгнеш до го наследяваш, ще го разбереш, кръчмарю13:52 16.02.2023
286 Отворко
До коментар #264 от "Историк":
Ти да не си брат близнак с Иво Инджев?13:53 16.02.2023
287 ДСК жилищно
До коментар #281 от "Ъхъ":
Кредитиране се намира на ул . “ славянска беседа” , зад театър “ Иван Вазов”13:56 16.02.2023
288 Антикомуне
Коментиран от #290
13:57 16.02.2023
289 Любопитен
До коментар #281 от "Ъхъ":
Липсващото звено е твоята покупка на жилище ПРЕЗ СОЦА, и тъй като масово това се правеше веднага щом започнеш някаква работа, означава, че не си имал ДЕН трудов стаж през тия години. ОСОБЕНО при заплатата, която твърдиш, че си имал, това става пълна пародия. Със 700 лева на месец можеше да се изплати жилище в рамките на 5-6, максимум 10 години, ако е много голямо и на престижно място. Истината е, че си поредната соц издън ка, която е въртяла гешефти по схемата "дефицитно е, но аз мога да ти свърша една работа" и сега ти липсва това да си "тарикат" за разлика от "будалите". Това си беше цяла категория хора през комунизма. Естествено, ДС ги оставяше да "тарикатеят" (не, че не знаеше за тях), в замяна на това да им вършат работа когато трябва). Ефективно държавно мутреене, срещу стимулиране на дребно мутрееене. Много ти липсва тая "йерархия" нали?13:59 16.02.2023
290 Любопитен
До коментар #288 от "Антикомуне":
"Та какво сравняваме или на някой му липсват годинките на масови кражби от държавните предприятия и заводи?" Точно. :))) Много им липсват на крадците възможностите да крадат откъдето могат и след това да си "работят" с него. Сега трябва да работят наистина и то са се състезават с други, които също работят, а така лъсва кой колко може14:03 16.02.2023
291 Не им се
До коментар #277 от "Историк":
Коркай, впрягаш на тъпотията, незнанието! Стари опорни точки, на над 40 години на хлапетата, незнаещи, и/или недобросъвестни, нечестни манипулатори… Да си живеят, с крокодилите14:06 16.02.2023
292 Бинго
До коментар #176 от "Дон Отворко":
Отворко народа изчезна навън заради безработицата в либерална България! Ти да не си брат близнак с Иво Инджев, че също като него плещиш несвързани неща? Колкото до 6.88 млн. само ти намеквам, че от преброяването, което се провали няма никакви резултати!14:07 16.02.2023
293 пффф
До коментар #179 от "Историк":
лекенце си ти, не историк...Коментиран от #296
14:08 16.02.2023
294 Бай Митко
До коментар #281 от "Ъхъ":
Прав си, през соца нямаше ипотеки, съдии изпълнители и да не изброявам какво друго негативно нямаше и последното нямане бяха бананите. Сега за успокоение на всички сме банановъ държава отвсякъде!Коментиран от #297
14:14 16.02.2023
295 При масовата работа,
До коментар #281 от "Ъхъ":
На мнозинството работещи бедни ти се перчиш с налични, в не малки размери?! Е как става тоя номер? Кажи си, бе! За някакво непризнаване на приходи, неплатени данъци и осигуровки, за експлоатация на работници… това е!14:15 16.02.2023
296 И ТО
До коментар #293 от "пффф":
ГОЛЯМОООООООООООООООООО!14:15 16.02.2023
297 Историк
До коментар #294 от "Бай Митко":
Още не сме "отвсякъде" но с кремълския слуга в Президенстството посоката е натам. Ти не искаше да кажеш това, но това е реалността. Иначе ми е интересно, ТИ ЛИЧНО какви по-големи предимства си имал "тогава" в сравенение със "сега"?14:17 16.02.2023
298 Не е вярно!
До коментар #258 от "доктора":
Моят комшия кара 101 година! Пие, пиши сега по малко, но е пушил по две стюардеси , ял е какво му душа иска14:34 16.02.2023
299 ИМПЕРИАЛИСТ
……………С институти по растителна защита и агротехника.С хидромелиорации и т.н……, но и задължителните ДВЕ ЕДНОМЕСЕЧНИ комсомолско-измекярски БРИГАДИ- ангария, ЛЯТНА И ЕСЕННА за всички учащи. Т.н……,а изкупна цена на житото от селяните-кооператорите беше едва 0,05-0,06 лв/кг.
………..Цели кораби с агнета, а чистката в софийските „Централни хали” за сложения през нощта срещу Гергьовден плакат, „БЕЗ ТОДОР ЖИВКОВ МОЖЕМ, БЕЗ АГНЕШКО НЕМОЖЕМ” . Мощна консервна индустрия…………за да се позапълнят полупразните магазини на „ПЛОД-ЗЕЛЕНЧУК”. Винопроизводство, ама за износ или за под тезгяха.
За плачевното състояние в промишлеността, която изоставаше бавно и необратимо под мъдрото ръководство на „РАБФАКОВЦИ”, не е нужно да споменавам.
Коментиран от #303
14:52 16.02.2023
300 Шпеца
Коментиран от #304, #305
15:00 16.02.2023
301 Този коментар е премахнат от модератор.
302 Живото
До коментар #75 от "Живко Йорданов":
Не е само манджа и ляб всичките консумативи зимас вода ток парно телефон за 4лено семейство бяха 40-50лв а сега?15:24 16.02.2023
303 Ще добавя
До коментар #299 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
И за износ , второ направление, за валута, качеството бе друго, не като за България и СИВ, съвет за икономическа взаимопомощ! Пример : автомобилни гуми “ Вида”, произведени във Видин15:28 16.02.2023
304 Още от времето,
До коментар #300 от "Шпеца":
А и преди времето, на цар Симеон първи е благоденствието на суверена! А сега го няма! Когато е доволен народът, ще си защити държавата! Кой сега ще мре, за властниците?! Кой. Ще го щави, без значение15:33 16.02.2023
305 Хилядолетия
До коментар #300 от "Шпеца":
Не е имало министерство на здравеопазването, по руски тип! Не е имало министерство на образованието! Две паразитни структури! И! Какво?15:38 16.02.2023
306 чичо Пешо
До коментар #4 от "Дедо":
Много правилно го казваш, "Дедо", защото не е важно с коя заплата (тази от 80-те или сегашната) какво и колко можеш да си купиш, ами с колко часа работа и колко квалифицирана колко можеш да си купиш в сравнение с часовете работа, които един германец, американец или бангладешец работи за същото. И когато се окаже, че работиш само, за да преживяваш, ти си просто един роб независимо, че - като роб - си изял по-голяма кошница днес в сравнение с 80-те...15:48 16.02.2023
307 Aлфа Bълкът
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Сега даваш 10лв на 🥭 да те напълни със сметана.15:54 16.02.2023
308 Бай Данчо
16:09 16.02.2023
309 БгТопИдиот🇧🇬
18:29 16.02.2023
310 ВЗИМАХ ЗАПЛАТА 155 ЛВ ПРЕЗ 1985г.
Коментиран от #313
20:19 16.02.2023
311 Амии
20:42 16.02.2023
312 Този коментар е премахнат от модератор.
313 Сам Боха
До коментар #310 от "ВЗИМАХ ЗАПЛАТА 155 ЛВ ПРЕЗ 1985г.":
Що 1 кг. хляб колко струва сега у вашто село?20:45 16.02.2023
314 Този коментар е премахнат от модератор.
315 Шарлатанин и лъжец
21:05 16.02.2023
316 Този коментар е премахнат от модератор.
317 незнайко
Коментиран от #321
08:04 17.02.2023
318 Абе
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Умнико,хляба беше 0.40 Ст,но заплатата ми беше 135 лв.!Сега хляба е 2.40,но заплатата ми е 1800 лв!Сега имаме 5 коли и няколко апартамента,тогава живеехме в 49 кв.и нямахме право да си построим друго жилище!Това ни било достатъчно!Съветваха ни да намерим документ,че детето ни е хронично болно,за да се включим в строителство на кооперация!Затова,престанете да пълните главите на децата с глупости за "прекрасния" живот!08:16 17.02.2023
319 Бате Ачо
- цените за тези години са се качили почти 10 пъти, заплатите са качени повече от 10 пъти. Станали сме доста по големи критици на всичко, поради презадоволяване, ама си искаме кучешката радост в магазина и опашките за банани - защо: ами спомени за миналото.
20:52 17.02.2023
320 Аз съм прост като Бочко
Магазините бяха празни, качеството на продуктите беше отврат...бяха хванали производител да слага WC хартия в кренвиршите,а за саламите ходех с булонка в супера и който салам харесваше от него пазарувах и аз и продавачките. Мечтата за автомобил беше Лада, а средната заплата 1985г беше 250лв./ Рай...
10:13 24.02.2023
321 Дедо Пене
До коментар #317 от "незнайко":
Лала-бала..по времето на бай Тошо всичко се пръскаше с ДДТ, което е тотална отрова за човешкия организъм, а качеството на храните беше отчайващо имаше кренвирши с тоалетна хартия, както пише пред мен10:17 24.02.2023
322 Този коментар е премахнат от модератор.