3 Март, 2023 05:18 37 609 236

3 март 1918 г.: Русия капитулира пред България

  • царска русия-
  • руска империя-
  • българия-
  • капитулация-
  • брест-литовски мирен договор

Подписан е Брест-Литовският мирен договор

3 март 1918 г.: Русия капитулира пред България - 1
Снимка: Shutterstock

Брест-Литовският мирен договор от 3 март 1918 г. между Четворния съюз в лицето на Германия, Австро-Унгария, България и Османската империя от една страна, и вече болшевишка Русия, от друга, слага край на руското участие в Първата световна война.

Това е един от малкото моменти в историята на Третото българско царство, в който родината ни подписва мирен договор като победител.

От друга страна Русия губи 1 милион кв. км територия и 60 милиона население, задължава се да изплати 6 млн. марки и контрибуции в натура, част от които получава и България, припомня БНТ.

Благодарение на това развитие Полша, Литва, Латвия, Естония, Украйна, Финландия излизат от Руската империя и възстановяват своята държавност.

На 7 март 1918 г. се подписва и едностранен договор с Румъния, която излиза от войната, връщайки отнети територии на България през Междусъюзническата война. Северна Добруджа остава кондоминиум на Централните сили, които на 25 септември 1918 г. предават почти цяла Северна Добруджа на България.

Така, заедно с останалите отвоювани територии, през 1916-1917 г. България със своята площ се доближава максимално до българското етническо землище, което се изчислява на близо 215 000 кв. км.

Договорът от 3.03.1918 г. не е двустранен, а многостранен. Второ, той не е предварителен, а окончателен и след задължителната ратификационна процедура влиза в сила. С него Първата световна войната на Източния фронт завършва с победа на Германия и нейните съюзници в това число България, обобщава сайтът "Консерваторъ".

Следващият важен момент, е че на конференцията в Брест – Литовск България участва със своя делегация за разлика от Сан Стефано, където по вина на Русия не е допуснат нито един българин. И това е неизбежно, защото в Брест-Литовск, за разлика от Сан Стефано България вече е суверенна държава.

Има свой държавен глава с титла “цар” Фердинанд, признат от всички велики сили през 1909 г. след уреждането на спорните въпроси, свързани с обявяване на независимостта от 22.09.1908 г.

България има и свое суверенно правителство, оглавено от д-р Васил Радославов, което защитава българските национални интереси.

Въобще през 1918 г., за разлика от 1878 г. България е легитимен субект на международното право. Тя е независима държава, скъсала едностранно чрез акта от 22.09.1908 г. с всички наложени ѝ зависимости от великите сили по Берлинския договор.

Брест – Литовският мирен договор от 3.03.1918 г. е датата на истинското освобождение на България от Русия, заключава "Консерваторъ".


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 248 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 САТЪРА НА ХАНА

    233 59 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬🇧🇬🇧🇬":

    И СЛЕД ПОБЕДАТА ПО ПАРИЖКИЯ МИРЕН
    ДОГОВОР , 1922
    .... ОТ 140 000 КВ.КМ СТАВАМЕ НА
    .. 111 000 КВ. КМ
    .. . НАПРАВО СМЕ СЕ СКЪСАЛИ ОТ ПОБЕДА + 2МИЛИАРДА ЗЛАТНИ ШВЕЙЦАРСКИ ФРАНКА РЕПАРАЦИИ + 300 000 ГЛАВИ ЕДЪР РОГАТ ДОБИТЪК

    Коментиран от #11, #144

  • 7 цар” Фердинанд?

    153 85 Отговор
    Ами че това не е българин??? Толкова ли сме. Нямали някой наш цар? За кво ни е бил западнал цар? Джендъри ли да ставаме?

    Коментиран от #70, #83, #145, #161

  • 8 А американците

    135 47 Отговор

    До коментар #4 от "да де":

    Троцки. Тези двама дебили съсипват Руската империя! Направили Майдан 1917 г и от една нормална империя възниква СССР... Пък после нашите реват от "комунизма" и от "болшевиките"?
    Тези са западно творение ..
  • 9 Хи хи хи

    153 28 Отговор
    Някой не е учил историята на Българската държава.
  • 10 спосибо

    36 28 Отговор
    деду за победу!!!
  • 11 Катъра на Хана

    49 24 Отговор

    До коментар #6 от "САТЪРА НА ХАНА":

    И русофилите да бяха дали.
  • 12 🇧🇬🇧🇬🇧🇬

    172 54 Отговор
    Рано сутринта на 14.10.1915 г. във Варна бият църковните камбани. Щабът на бреговата охрана е известен, че на хоризонта се забелязват силуети на морски съдове. В 7,30 ч. към Варна се насочват два неприятелски хидроплана. Те правят пълна обиколка над града и хвърлят няколко бомби.
    Тoва са корабите на руския Черноморски флот "Императрица Мария", "Св. Йоан Златоуст", "Св. Панталеймон", "Евстафий", "Кагул" и "Памят Меркурия". Те са въоръжени с мощни 305- и 203-милиметрови оръдия.
    Руският артилерийски обстрел на Варна продължава час и 7 минути. Изведнъж канонадата спира и руската ескадра започва скоростно да се изтегля. Заслугата за това е на двете немски подводници UB7 и UB8.
    Русия стреля срещу създадената от нея България… Само за това, че последната се стреми единствено към обединението на своята нация", пише вестник "Балкански куриер" след бомбардировката на Варна.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ПО ВРЕМЕ НА ТОШО

    150 29 Отговор
    Това не се изучаваше в училище....що ли бре другари...

    Коментиран от #20, #209

  • 16 ЛЕНИНСКИТЕ БОЛШЕВИКИ

    126 37 Отговор
    НА КОЛЕНЕ пред българската армия......
  • 17 Сър Пичук

    169 57 Отговор
    Крайно време е в българските училища да започна да се изучава истинската история и на България и на света. Стига с тези болшевишки фалшификации. Не може да се възпитава родолюбие и патриотизъм с манипулиране на историческите факти в полза на Русия/СССР

    Коментиран от #146, #171, #201

  • 18 Уса

    57 25 Отговор
    Ние в Америка мразим чуждите предатели само ги използваме и наритваме
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ганьо

    99 11 Отговор

    До коментар #15 от "ПО ВРЕМЕ НА ТОШО":

    Чуждопоклонничество, така е било, така е и сега... Горди и патриоти след втората ракия на клавиатурата...
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Анонимен

    121 56 Отговор
    КАК ДА ИЗУЧАВАТ ДЕЦАТА ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРИЯ, СЛЕД КАТО БАН Е СВЪРТАЛИЩЕ НА СЪВЕТСКИТЕ ВЪЗПИТАНИЦИ И ВУЗ СА ОКУПИРАНИ ОТ ДС И ДЕЦА НА ВЪРХУШКАТА НА БКП
  • 27 БСП СОЦИАЛИСТ

    103 37 Отговор
    По време на соца никой не споменаваше за този исторически факт....комунистическата цензура действаше с пълна сила.....
  • 28 КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ КАПИТУЛИРА ПРЕД

    91 24 Отговор
    Българската армия...СЛАВА НА НАШИТЕ ВОИНИ......

    Коментиран от #33

  • 29 тъжно

    95 23 Отговор
    Каква полза от това, след като губим ПСВ и Ньойския договор ни обрича завинаги да сме подметките на Европа?
    Глобално и фундаментално стратегията н ие сбъркана - най-вероятно писана в чужбина и пробутвана от местнои платени агенти.
  • 30 Тъпотии

    119 23 Отговор
    Да припомним, че от цялата работа описана така високопарно, България излиза с втора национална катастрофа, и с много повече отнети територии

    Коментиран от #104

  • 31 Мишел

    117 15 Отговор

    До коментар #4 от "да де":

    Този договор е отхвърлен след 8 месеца, България не съумява да спечели нищо от него.
    Наскоро след това следва друг договор, в който България е от победените държави и губи Западните покрайнини и Беломорска Тракия.

    Коментиран от #32, #40, #227

  • 32 Кило

    62 11 Отговор

    До коментар #31 от "Мишел":

    Точно си казах ,че историята е разказана до средата , ама ти включи втората част

    Коментиран от #162

  • 33 Веждито щял да прави паметник на

    35 15 Отговор

    До коментар #28 от "КОМУНИСТИЧЕСКА РУСИЯ КАПИТУЛИРА ПРЕД":

    Генерал Иван Колев срещу руското посолство.

    Коментиран от #39

  • 34 Пропагандише

    89 76 Отговор
    Гоуемо освобождение е било, затова Първата Световна в българската история е национална катастрофа. Дайте крайния резултат, когато губим всичко и ни орязват отвсякъде. България от регионална балканска сила с имперски амбиции, завинаги става балканско джудже. И всичко това, защото Господ ни наказва за нашата неблагодарност - вдигаме ръка срещу освободителката си Русия

    Коментиран от #45, #172

  • 35 Изумителни са напъните

    129 33 Отговор
    да се пренаписва историята. Направо да обявим Бандера и Хитлер за национални герои, а хан Аспарух - за украинец, и да се свършва тази мъка на т. нар. "журналисти" да преиначават и изопачават всичко наред. Бездруго натам ни дърпат. Другото впечатляващо е как точно потомците на комунистическата върхушка и учили в Москва военни изведнъж се превърнаха в най-яростните русофоби. Но подобно пребоядисване видях с очите си в началото на 90-те, когато бившите партийни секретари /имаше по един такъв на щат във всяко учреждение/ и всякакви партийни членове си хвърлиха членските книжки и се започна една такава "демокрация", че още не може да ни пусне.

    Коментиран от #53

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 БСП КОМУНИСТ

    56 35 Отговор
    Тоя факт по време на соца беше табу...сакън болшевишка русия да капитулира пред капиталистическа българия...как ше го преживеят другарите комунисти.....

    Коментиран от #226

  • 39 Роко

    47 28 Отговор

    До коментар #33 от "Веждито щял да прави паметник на":

    А дано ма надали. Едва ли в България ще се намери политик на който да му стиска да направи такова нещо. Те на едно училище (училището Максим Горки когато България е била независима държава е носило името на Генерал Колев вече минаха над 30 години от както вече официално не сме съветска колония но училището продължава да се нарича Максим Горки и червеното лоби не позволява да му се върне българското име) не им стиска да върнат старото име пък чак паметник да направят пред съветското посолство.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 БОЛШЕВИШКА РУСИЯ НА КОЛЕНЕ

    46 27 Отговор
    Пред българската армия...СЛАВА НА НАШИТЕ ГЕРОИ....

    Коментиран от #67, #116

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 ГЕНЕРАЛ КОЛЕВ

    57 28 Отговор
    Кошмарът на руските болшевики и на БКП другарите...
  • 44 УЧИЛИЩЕ МАКСИМ ГОРКИ

    52 32 Отговор
    Да стане ГЕНЕРАЛ КОЛЕВ......стига русофилска пропаганда в БГ.
  • 45 БМДТ

    69 28 Отговор

    До коментар #34 от "Пропагандише":

    Ей, много Ви боли, нали?
    Само че НЕ България напада Русия, а Русия влиза в Добруджа, както и в днешна Македония, където до село Манастир 3 полка на Русия са помлени от "благодарни те" българи!
    Стига с манипулаците на фактите!

    Коментиран от #47, #158

  • 46 Госあ

    34 16 Отговор
    От толкова бездарни безгръбначни, България е това, което е. Нали знаете каква е България ? Предизвиквате просто чувство на погнуса у хората.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 КОНТРАТА

    37 30 Отговор
    Заради Октомврската революция императора изтегля Руската армия от бойното поле и я връща в Русия не, че са загубили руснаците!

    Коментиран от #66

  • 50 Реалист

    54 34 Отговор
    България се освобождава от Русия 1909 ли? България благодарение на Русия съществува!

    Коментиран от #58

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Браво

    21 5 Отговор

    До коментар #35 от "Изумителни са напъните":

    100% точно 👏👏👏👏👏👏👍
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Реалист

    57 38 Отговор
    България съществуват благодарение на Русия. България е съединена благодарение на Русия. В Цариградския договор между Русия и Османската империя руския император се отказва от репарации в размер на 125 000 000 златни швейцарски франка и Османската империя се отказва от териториални претенциит които и се полагат от Берлинския конгрес.

    Коментиран от #59, #121, #129

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Роко

    47 30 Отговор

    До коментар #50 от "Реалист":

    Приятелю хубава история но за съжаление е казана само половината истина а тя е че България се задължава да изплати задълженията на Османската империя които тя дължи на Русия за войната 1877-78 година (припомням България вече е платила за освобождението на Русия толкова за благодарността която уж им дължим не им дължим нищо защото сме им платили за работата при това лошо свършена работа) тези задължения българската държава плаща докато съществува държава Русия след като Ленин я унищожава завинаги България спира плащанията (няма на кой да плаща).

    Коментиран от #63, #229, #230

  • 59 Роко

    33 16 Отговор

    До коментар #56 от "Реалист":

    Не приятелю просто прехвърля тези задължения на България

    Коментиран от #64

  • 60 Дрън Дрън

    29 17 Отговор
    Това пасквилче е сътворено от исторически инвалид.
  • 61 Професора

    46 13 Отговор
    Тези от консерваторъ май са забравили, че Германия, Австро-унгария, Турция, България губят ПСВ и България е задължена да плаща репарации на съседите си губи Западните покрайнини и влиза вв втора на.катастрофа. Германия е финансово разорена.
  • 62 ПУТИН....ЛБГТ

    12 6 Отговор

    До коментар #51 от "другар":

    Даже се знае с кой официално е дружал....
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Българин🇧🇬

    34 29 Отговор

    До коментар #59 от "Роко":

    НЕ БАТЕ ПЛАЩАТ ТИ СЪЕДИНЕНИЕТО РУСНАЦИТЕ ЗА ДА НЕ ТЕ ОКУПИРАТ ТУРЦИТЕ ОТНОВО!!!

    Коментиран от #72, #128

  • 65 Ювиги

    41 6 Отговор
    ПСВ не приключва 1918 година, а 1919 година с поражението на Австроунгария и България е в кюпа на поражението.
  • 66 Роко

    23 10 Отговор

    До коментар #49 от "КОНТРАТА":

    Приятелю императора отдавна не командва нищо през 1918 година. Правителството на Ленин е принудено да подпише договора след като седмица по - ранно на 23 февруари край Псков в първото си сражение червената армия претърпява първото си поражение (само за справка най - близката немска част според германското командване се е намирала на 100 км от полесражението).

    Коментиран от #68, #71

  • 67 Истината

    35 11 Отговор

    До коментар #41 от "БОЛШЕВИШКА РУСИЯ НА КОЛЕНЕ":

    Май България е на колене след ПСВ осъдена да плаща репарации в размер на 2 5 милиарда златни швейцарски франка + хиляди тонове зърно и дребен и едър рогат добитък!
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Реалист

    43 29 Отговор
    Ако не беше Руската армия на Шипка днес щяхте да празнувате на Кукуво лято! Айо не беше Гурко София щеше даье руска благодарение на ген Гурко който е казал на сърбите да не се пробата да нападат България, че ще стещнат Руската армия.

    Коментиран от #77, #191

  • 70 Рашавия

    21 17 Отговор

    До коментар #7 от "цар” Фердинанд?":

    Гордостта на русия - Екатерина велика е била чиста рускиня.
    Спокойно.
    😀

    Коментиран от #75, #80, #214

  • 71 Люис

    12 12 Отговор

    До коментар #66 от "Роко":

    Днамбазов трай си, че ще ти се.р@ в ооостатааа обилно
  • 72 Роко

    41 26 Отговор

    До коментар #64 от "Българин🇧🇬":

    Македонецо Турция няма проблеми със съединението, единствено Русия има проблеми дори руските дипломати в Цариград настояват Турция да въведе войски за да накаже българите. След отказа на Турция (те не разбират защо въобще трябва да има измислената Източна Румелия) руските дипломати искат същото от Румъния но и тя отказва (румънците все още помнят помощта на българските доброволци при обединението на Румъния) единствено сърбите (забравили добрините които са видяли от българите) се съгласяват да поведат една малка победоносна война (или поне така са се надявали след дизертирането на руските офицери) е не им се е получило и е трябвало Австро-Унгария да ги спасява от разгром (не че тя е имала нещо против съединението какво става в България й е безразлично, но Сърбия е в австрийската зона според Райхщадското съглашение)

    Коментиран от #76

  • 73 Горянин син

    44 20 Отговор
    Жалко, че Комунистите не са ни показали този договор ,
    никаде в историческите учебници не е описана тази важна, част от историята ни,
    ами са ни учили , как Съветска" Братска" Русия,
    като комунистическа държава , 1944 година
    ни обявила война , защото Българите били фашисти!!
    Затова, че сме били на страната на Германия!
    Същата руска съдба ,иронично, сполетя и Украйна миналата година,
    Русия обяви пълномащабна, мръсна война на Украйна,
    затова че искат да са на страната на САЩ?

    Коментиран от #228, #231

  • 74 В Добруджа Негодяев е сразен

    13 7 Отговор

    До коментар #54 от "Дай да ни съ излагаме":

    Но руснаците прегрупират.Прашат генерал от ранга на Брусилов.Седма конна руска армия на Негодяев е подменена с 12-та конна на Манерхейм.Дотътрил се манерхейм до Ботушани да зяпа действията на Георги Вазов при Дойран.Добър съвет си взел.После руските отказват да воюват. Но там да се говори,а бе свий сърмите малко. Не се фукай
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Българин🇧🇬

    15 12 Отговор

    До коментар #72 от "Роко":

    Имаш някакви проблеми с историята ли бе Асане?

    Коментиран от #81

  • 77 Роко

    25 14 Отговор

    До коментар #69 от "Реалист":

    Нещо си в голяма грешка Сърбия е съюзник на Русия в тази война за което получава българските градове Ниш и Пирот. А генерал Гурко макар и един от малкото кадърни руски офицер не е можел да казва нищо на никого защото сред руските генерали е плебей който няма право на глас

    Коментиран от #82

  • 78 Веселин

    11 6 Отговор
    Да вадим двата кугъра и пак да ги победим😆
  • 79 !!!?

    38 10 Отговор
    Другата Русия на Иван Вазов !!!?

    Коментиран от #84, #86, #88, #101

  • 80 Абе.....

    16 26 Отговор

    До коментар #70 от "Рашавия":

    То хан Кубрат също е бил чист българин. Турчин (тюркски произход), следователно и децата му.

    Коментиран от #87, #89

  • 81 Роко

    23 7 Отговор

    До коментар #76 от "Българин🇧🇬":

    Не приятелю нямам но явно ти като маке имаш. А да Асан ще викаш на дядо си най -вероятно е работил за турците
  • 82 Българин🇧🇬

    11 16 Отговор

    До коментар #77 от "Роко":

    Ниш и Пирит в пределите на България са били по времето на Аспарух. Никой не ти обещавал 1878г Аспарухова България.

    Коментиран от #91

  • 83 Оракула

    22 1 Отговор

    До коментар #7 от "цар” Фердинанд?":

    Ами ,защото сме били туземци,нямали сме разбирателство да си изберем Български цар!
    Балканските държави са опасни от хилядолетия ,за Европа,
    Винаги е имало една Тракийска формация, като държава ,
    която е била фактор на сила от Балканския полуостров,и Украйна ,та чак до Литва!!
    Обединени Траките са непобедими, но понеже не могат да се обединят ,за дълго
    помежду си , са слаби и винаги ядат дървото !

    Коментиран от #90, #97

  • 84 8888

    13 21 Отговор

    До коментар #79 от "!!!?":

    Туй из новата история на Сорос която представяте шпионите
  • 85 Стоянович

    11 6 Отговор
    Примитивно и неуместно заглавие.
  • 86 Само питам

    16 13 Отговор

    До коментар #79 от "!!!?":

    Това Росен Плевньо ли ти каза?
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Българин🇧🇬

    14 32 Отговор

    До коментар #79 от "!!!?":

    Това къде го пислал и казал Иван Вазов? Нещо пропагандата ви е пробита само разни измислени изречения с портрет на Вазов.

    Коментиран от #92, #94

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Траките

    5 17 Отговор

    До коментар #83 от "Оракула":

    не са българи.
  • 91 Роко

    20 5 Отговор

    До коментар #82 от "Българин🇧🇬":

    Ми постенето на Аспарух не са били седни си двойка по история. Виж на картата на България обсъждана на Цариградската конференция о изненада те влизат в Западния Български вилает. Също са част от българската екзархия. Е според Райхщадското съглашение не са. Плана от което е приет на Берлинския конгрес (най - големия успех на руската дипломация в цялата й история) Те така българските градове Ниш и Пирот са дадени на Сърбия
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 За протокола

    32 16 Отговор
    Ако някой си е направил труда да разгледа картата на Османската империя, ще знае че освен Балканите, тя е владяла Близкия Изток и цяла Северна Африка. През 19 Век тя вече е в упадък (наричат я "Болния човек") и започва да се разпада. Запада и Русия започват да късат парчета от нея. Поради липса на силен флот Русия се задоволява само със сухопътни войни на Балканите. Виждаме, обаче че нито Близкия Изток, нито Северна Африка са останали във владение на Османската империя и по същия начин и Балканите щяха да бъдат освободени от други, ако не беше Русия.
    Вижда се, че още тогава е съществувало едно "джентълменско" разпределение на сферите на влияние, като Турция е запазена като един вид буфер и посредник между Изтока и Запада. За наше нещастие ние бяхме оставени в сферата на влияние на Русия и се надявам този модел вече да е умрял и като член на Обединена Европа вече да не бъдем търгувани между Изтока и Запада.

    Коментиран от #111, #147

  • 94 Роко

    33 16 Отговор

    До коментар #88 от "Българин🇧🇬":

    Проблема е че не са измислени. Вазов е един от малкото хора успял да се излекува от тежкото психическо заболяване русофилия (той доказва на практика че се лекува това заболяване)
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Толкова по въпроса

    19 6 Отговор
    Това е договор подписан по средата на ПСВ. Когато войната още не е приключила , както се казва , сметка без кръчмар. За това пък в нейният край , всеки един участник по този договор разбира къде зимуват раците. На Русия се предоставят територии , по линията на лорд Кързан . А на нас , Турция , Германия , се отнемат територии, Австроунгария се разпада , на отделни държавни субекти. Пилците се броят на есен , пенсионерите на пролет.

    Коментиран от #100

  • 97 Роко

    7 15 Отговор

    До коментар #83 от "Оракула":

    Приятелю може ли един въпрос? Кво общо аджеба имат траките с България? Е освен че някога са живяли на тези територии.

    Коментиран от #103

  • 98 България на три морета !

    16 23 Отговор
    Слава на България и всички други свободни и демократични народи и нации !
    Слава на Украйна и ВСУ ! Вечна слава !
    Миглена Ангелова Ангелова.
  • 99 Ама и знамена си размахал?

    6 7 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬🇧🇬🇧🇬":

    Само някви години по-късно бебето сдаде багажа и генерали,офицери или ги премахнаха,или ги пратиха в Белене.Не,че в Унгария беше по иначе,но там в късна 44та смениха Хорти.Други дойдаха и воюваха независимост.У нас се уплашиха,или даже и грижа си нямаха,докато комунистически партизани ги изловиха и пратиха в Белене.Браво на българските офицери.
  • 100 Роко

    15 3 Отговор

    До коментар #96 от "Толкова по въпроса":

    Приятелю кога е подписан е без значение. Какво е станало след него също. През 1919 година други държави подписват Ньойския договор. Русия не е сред тях защото тя вече се е изтърсила от войната малко преди победата (когато на всички им е ясно как ще завърши войната)
  • 101 ДеКолкото и руски да показваш

    7 9 Отговор

    До коментар #79 от "!!!?":

    Беше.Свърши.На девети септември бегето сдаде екипа.Антонедку беше вдигнал един милион.Двама комуниста исбачкаха краля,вкараха Антонеску в затвора и Румъния падна.А държаха карпатските проходи.Унгарците и те сдадаха багажа на последния карпатски проход.Разбира се,че у нас имаше мерки и готовност за посрещане и спиране на.руския нашественик.Какво попречи?С руската армия България стана друга.Дали действително им аме отечество?Или ала-бал
  • 102 Сух

    13 6 Отговор
    Венциславе, най-низшите същества са неблагодарниците и предателите.. Наследил си го от родителите си ли? Децата ти и те ли ще станат като трбе?
  • 103 има много общо

    9 5 Отговор

    До коментар #97 от "Роко":

    Местното население не е изчезнало, само си е променило името.

    Коментиран от #117

  • 104 На всички им вземаха територии.

    5 4 Отговор

    До коментар #30 от "Тъпотии":

    На тебе,ако беха ти влянали в двора кво щеш да прайш?Прайш са винаги на повече.Изък,че си запасен офицер.Ако ти сметнем и службата до пенсияначи трябва да чакаме поне добра дума,кураж,тарикатлък.Ти са прайш на утрепан.
  • 105 А,бе ! Защо само ние имаме....

    14 2 Отговор
    Преклонена главица,сабя не я сече !
    Що,бе ! Братя българи !? Що,бе ?!
  • 106 Хахаха

    18 14 Отговор
    Простотия без граници !!!!! Върховно постижение на Сорос, Отворено общество, Америка за България и няколко подобни банди
  • 107 Казуар

    9 6 Отговор
    Тогава се случило нещо много интересно, при обстрела била убита съпругата на най големия русофил във Варна.
  • 108 Галя

    20 11 Отговор
    Свещена простота!
    Какво празнуваме на трети март? Неблагодарността на един народ. Това ли?

    Коментиран от #118

  • 109 Историк

    20 3 Отговор
    А защо не казвате кой спаси османската империя. И кой насъска Сърбия и Румъния срещу нас
  • 110 стоян георгиев

    22 6 Отговор
    България е причината за военното поражение на царска Русия и разпада и.българската армия разгромява Сърбия и Румъния и парира Гърция което лишава Русия от близо два милиона щика и я изправя срещу фронт от северно море до Кавказ на който фронт Русия не издържа.без българското участие това нямаше да се случи.

    Коментиран от #112, #143

  • 111 Историк

    14 16 Отговор

    До коментар #93 от "За протокола":

    Точно запада насъсква Сърбия и Румъния срещу нас когато воинската ни е била на 60 километра от Истанбул

    Коментиран от #114, #115

  • 112 Историк

    10 3 Отговор

    До коментар #110 от "стоян георгиев":

    А кой праща Сърбия и Румъния срещу нас

    Коментиран от #113

  • 113 стоян георгиев

    6 8 Отговор

    До коментар #112 от "Историк":

    Фердинант
  • 114 стоян георгиев

    6 6 Отговор

    До коментар #111 от "Историк":

    Тва не е вярно.
  • 115 За протокола

    19 2 Отговор

    До коментар #111 от "Историк":

    Както вече писах, Запада има интерес Турция да съществува и дори я укрепва. Ако са искали са могли много лесно да си я поделят с Русия, но тя е нужна на Запада като самостоятелна държава. Дълго е да обяснявам, но дори само това, че САЩ могат да действат непряко, а чрез Турция, която е мюсюлманска държава им дава много предимства.
    По отношение на нас, ако си забелязал, винаги когато влиянието на Русия у нас се засили, Турция засилва натиска си по един или друг начин срещу нас и го компенсира. Я етнически вълнения, я призиви за повече права и дори автономия, а сега - и с мигрантския натиск.
  • 116 Глей кво бе

    7 7 Отговор

    До коментар #41 от "БОЛШЕВИШКА РУСИЯ НА КОЛЕНЕ":

    Българската армия беше готова за противопоатавяне на нашественика,но шпиони правеха сякано.Ислъгаха румънския крал и Антонеску падна в капан.Един милион войници остават стадо Руснаците им обещават загубените зами Южна Добруджа и Северна Трансилвания. Добруджа си я извоювахме във войната до Унгария.Та след като румънците сдават багажа и другите се деморализират и руснаците влизат без да пукне пушка.После почва обработката на населението и до ден днешен.Ако е успял някой да направи метеж,както стана е Унгария,Салаши-Стоякович,то и изтеглящаъа се германска армия щеше да ни подкрепи.Както става във Финландия.Оращат руснаците отделно от милионните си армии и моторизирана войска и финците пускат на Берлин за помощ.От Кьонигсберг долита множество самолети на нисък бой и руската моторизира а танкова дивизия е куп скраб.После почва канонадата на провлака и. мирен договор с рЗ битА руска армия .
  • 117 Роко

    22 6 Отговор

    До коментар #103 от "има много общо":

    Приятелю ще ти дам един пример от историята който явно не знаеш. Има един народ който където и да се засели нарича себе си с едно име, а също и земята си нарича на свое име и този народ където и да се засели независимо дали ще в Кавказ, до Волга, Балканите или Апенините името му е едно и също БЪЛГАРИ а земята му винаги се нарича БЪЛГАРИЯ. Никога не е наричал себе си Траки, Скити, Тюрки или още както се сетиш. Колкото до траките през седми век доколкото са останали (захранвали са столетия римските робски пазари заедно със столетия набези на всякакви народи келти, везготи, остготи, българи, славяни, авари извинявам се ако съм пропуснал някой народ но са много) са елинизирани и живеят в големите градове на империята както и другите стари народи на балканите с изключение на Илирите малка част от който остава в планините и дават началото на албанската народност. Българите имат толкова общо с траките колкото днешните макета с македонците на Александър Македонски

    Коментиран от #138

  • 118 Роко

    19 12 Отговор

    До коментар #108 от "Галя":

    Не миличка празнуваме победата на българското оръжие и герой над руските агресори. Събитието случило се на 19 февруари в Сан Стефано няма нищо общо с днешната дата и България.

    Коментиран от #125

  • 119 БСП КОМУНИСТИТЕ

    22 11 Отговор
    Си траят за славната победа на българската армия над руските болшевики.....що така бе другаре????
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Това че България е съединена е най-голям

    18 11 Отговор

    До коментар #56 от "Реалист":

    Това, твоето, е по същия начин отричане. Да, България губи след това, но руската наглост да преиначават историята ни е осакатила през всичките следващи години. Русия НЕ Е ОСВОБОДИЛА България. Никъде в измисления Санстефански договор, предварителен, НЕ ТЕ СПОМЕНАВА България. Това не го знаете! Не са имали идея да ни освобождават за нас си, искали са да станем губерния. Това не знаете. 3ти март е рождения ден на Царя им (19.02) по стар стил, затова граф Игнатиев е гледал да е на тази дата.
  • 122 Роня

    12 0 Отговор
    Сан Стефано ?!?! Автентично име СВЕТИ СТЕФАН заради акостирал кораб с мощите на светеца 1203 година!
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Болярин

    20 15 Отговор
    Добър материал за ограмотяване на Мутрофанова ! А не да внушава, че паметници и имена на улици са СВИДЕТЕЛСТВО за българската любов към пРоссия !!! Истината наскоро бе демонстрирана върху МОЧА - само дето, заедно с надписа на плочата, трябваше и всичко над нея да се унищожи !!!

    Коментиран от #142

  • 125 БЪЛГАРОФИЛ

    10 5 Отговор

    До коментар #118 от "Роко":

    РОКО ЗАЩО СЕ ЗАНИМАВАШ С ГЛУПАЦИ КОИТО СА ТОЛКО ЕЛЕМЕНТАРНИИИ

    Коментиран от #126

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Роня

    5 1 Отговор

    До коментар #126 от "ВЪН циони$тит€ ОТ БЪЛГАРИЯ!":

    Историята🙂 казва: Таврическа губерния 1802-1918 част от Руската Империя. кримска офанзива 13-25.04.1917. 13.12.1917 Кримска народна република - кримски татари! до 11.01.1918 и отново в Руската империя, а татарите разселени на Балканския полуостров сръбски земи, български земи и турски земи-европейската част.
  • 128 България

    16 9 Отговор

    До коментар #64 от "Българин🇧🇬":

    Изобщо не са плащали нищо, опитвали са се да ни завземат от турците. БИЛИ СА ПРОТИВ СЪЕДИНЕНИЕТО!!! ФАКТ
  • 129 Типично по рушофилски

    12 5 Отговор

    До коментар #56 от "Реалист":

    Си попреиначил сметките. Истината е, че това което ние е трябвало да дадем на османската империя, го даваме на Русия. Схвана ли?

    Коментиран от #137

  • 130 Пак съм аз

    12 6 Отговор
    Според Митрофанова генетичният код но Русия бил в българите ! Тя, ТАЯ, сигурно има предвид българите в Коми, какво гинетично наследство са оставили на Русия - ДА !?!
  • 131 нормален

    6 5 Отговор
    Аман от простотии
  • 132 Гуня

    9 19 Отговор
    А бе Михайлов,кога Украйна е била държава та възтановява своята държавност? Помисли малко преди да пишеш.
  • 133 Ето

    10 14 Отговор
    Започват да ни възпитават като фашисти.
  • 134 Мандо

    18 5 Отговор
    Ето ви цялата история
    Претърпяла поражение, скоро след Октомврийската революция Русия е принудена да сключи мир с цената на значителни териториални, демографски и стопански загуби. В резултат на Бресткия мир, Полша, прибалтийските страни и Финландия са трайно, а Украйна, Беларус и Кавказ – временно, откъснати от Русия и преминават за няколко месеца в германската сфера на влияние. Въпреки победата си на Източния фронт, Централните сили не успяват да се наложат на Антантата и войната завършва с тяхно поражение през ноември същата година, след което Брест-Литовският договор е анулиран. Благодарение на мира с Германия и съюзниците ѝ болшевишкото правителство начело с Ленин се задържа на власт и по-късно успява да се наложи в гражданската война над монархистите и националистите.
    Не виждам защо трябва да се изхвърляте като ч. На пясък за нещо , което е траело няколко месеца , а след това губим територии

    Коментиран от #139, #141

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Роня

    11 2 Отговор
    България на хан Аспарух е създадена на 03.03.681 година, там където е днес село Вокил. (Прабългарски родове Вокил и Дуло). Честит празник, БЪЛГАРИ !
  • 137 нещо такова

    6 7 Отговор

    До коментар #129 от "Типично по рушофилски":

    В дълбока грешка си . Това което е трябвало да го вземе Русия , в голямата си част се връща отново в Османската Империя . Другата част остава временно под руско , и Австро-Унгарско попечителство , тоест Европейско. Като постепенно Русия е изтласквана от България и Балканите. Управленията на България стават все по европейско германски , и Русия си остава само с народната любов от Освобождението. Нали точно за това се кълнете във вярност под портрета на Стамболов , защото е ошарил цяла Европа , да ни търси европейски цар , па макар и с родословие от руският царски двор.
  • 138 някой

    4 5 Отговор

    До коментар #117 от "Роко":

    Точно така е . Дори тези златни съкровища , на тракийски владетели , всъщност са с произход от Персия .
  • 139 Роня

    5 4 Отговор

    До коментар #134 от "Мандо":

    Каква Германия ? Тия кои бяха ? V син на Кубрат - Хан Алцек от Кримския п-в, управлявал е област в Германия и сетне в Италия, където и умира. кРИМ - РИМ. Император Карл V(Карлово е в България) е с произход български бил, днес.Беларус там се е родил Императорът на Свещената Римска Империя. Преминаването на историята е само заради политически цели!
  • 140 Бацо прецедател

    6 5 Отговор
    Буля Митрофана че фърли бебето!
  • 141 ТИРбушон

    16 2 Отговор

    До коментар #134 от "Мандо":

    Много хора не знаят ролята на принц Карл Шведски и заслугите му за освобождаване на държаните в плен от Антантата 150 000 български войници, които бяха в плен на най-мразещите българи страни, които са били малтретирати, избивани и краят им е бил ясен. Принцът апелира световното обществено мнение за съдбата на българските войници, пише лични писма до президентите на САЩ и на Франция, до близките му английски и италиански крал, до колегите си от червените кръстове в САЩ и Британия като настоятелно излага положението на българските пленници и на България въобще, моли и настоява за бърза намеса. Принц Крал Шведски полага изключително големи и също до възможната степен успешни усилия и за подпомагане на децата на бежанците от предадените след войната български територии. В началото на 20-те години на ХХ век Цар Борис III удостоява принц Карл Шведски с Великия кръст на първостепенния български орден „Свети Александър“.
    А историята да се стигне до това се дължи ина един изключителен българин, обикалящ с молби царе и крале, с зов за помощ, и само от Швеция получава гореща подкрепа, цяла Швеция прегръща идеята и се започва денонощна дипломатическа дейност
  • 142 България

    19 6 Отговор

    До коментар #124 от "Болярин":

    България не дължи нищо на русия. Дори "освобождението" им е било просто плесметливост - договорили са се с Австро-Унгария да завладеят каквото могат от разпадащата се Османска империя. Но не са им позволили да ни направят губерния, КАКВАТО Е БИЛА ЦЕЛТА НА ИМПЕРИЯТА ИМ

    Коментиран от #232

  • 143 пояснение

    5 3 Отговор

    До коментар #110 от "стоян георгиев":

    Отлично осъществената от Германия политическо-диверсионна операция , внедряването на своя агент Ленин , като водач и организатор на ВОСР , на практика поставя Русия на колене . Новото про-германско управление на Ленин Извежда Русия от войната , и отваря дълъг и кървав терор на гражданската война . Изхода от края на ПСВ решава Америка . Америка предоставя огромни количества хора и суровини . Там са най- чудовищните жертви , по полетата на централна Европа. Нашите фронтове са чисто позиционни , и дълбоко несъществени. просто седим в отбрана , и охраняваме периметър. Не , че не го правим добре , но отбрана къща не храни.
  • 144 България

    19 9 Отговор

    До коментар #6 от "САТЪРА НА ХАНА":

    Така е, след войната нещата се променят. Но ИСТИНАТА беше скривана десетилетия наред, въпреки че именно заради тази победа над алчните руснаци те са ни мачкали и унищожавали бавно повече от 50 г.
  • 145 България

    18 6 Отговор

    До коментар #7 от "цар” Фердинанд?":

    Е, имали сме снотици царе :) Бедна мисъл....Руснаците са искали да сложат техен граф за княз, но не са успели!!!! Макар че Фердинанд има жилка на европейската династия в онзи момент, владеела и Англия, и Русия. Руснакът НИКОГА НЕ Е ИСКАЛ НЕЗАВИСИМА ОТ НЕГО България!!!!

    Коментиран от #148

  • 146 България

    16 6 Отговор

    До коментар #17 от "Сър Пичук":

    Крайно време е, да. Да се откъснем от Империята на Злото
  • 147 Корена

    6 7 Отговор

    До коментар #93 от "За протокола":

    Всъщност "черната котка" на Турция се нарича нефт , и неговата роля , като бъдещото гориво на света. За зла участ на Турция , на нейната територия тогава се намират световните запаси на нефт. Общият консенсус на Великите Сили гласи - Турция бита- недоубита , отслабена , мека , съгласна , отстъпчива . Можем да видим на картата , какво е притежавала Турция , и как едно по едно са и го измъкнали от ръцете. И естествено Русия се явява инструмент в ръцете на западният колониален , развито-индустриален свят. После и показват , да си отиде в нейният ъгъл , с неголеми придобивки.
  • 148 някой

    11 1 Отговор

    До коментар #145 от "България":

    Две мнения няма . То кой иска да си има работа със силна и независима територия. САЩ да не би да искат да имат силна и независима България , или Турция , или която и да е подвластна територия . И 200 години по-късно нещата не са се променили. Главният въпрос е . В разломите между големите сили дали има място за нашият малък интерес , или ще ни отнемат и него.
  • 149 А на ВЛАДАЯ , същите бяха Изтрепани

    10 10 Отговор
    От ФЕРДИНАНТ , който избяга от страх в Кобургот ! А " ПОБЕДАТА " се дължеше на запоналата провокирана от Англия РЕВОЛЮЦИЯ в Русия ! Нашите герои бяха ЗАРЯЗАНИ на фронта без снабдяване и оживяха благодарение РЕШЕНИЕТО на Ленин за прекратяване военните действие , поради смяната на властта ВЪТРЕ в Русия ! А ИСТИНАТА на фронта беше ДРУГА - руската армия успешно НАСТЪПВАШЕ ! Що се касае за нашата " Победа " същите наши войници дадоха 250,000 жертви а след пет години ИЗБУХНА Септемврийското ВЪСТАНИЕ ! ИСТИНАТА винаги не се разкрива пред масата а се МАНИПУЛИРА !
  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Не си се ЗАМИСЛЯЛ ЗАЩО Запада

    11 8 Отговор
    ОТНЕ ОСВОБОДЕНИТЕ от нас ТЕРИТОРИИ през 1914 - та година и ИЗПРАТИ същите тези наши войници да се бият за ДОЙЧО и положиха 250, 000 жертви. Никой не ни ОБЯСНЯВА ! Запада на ни КАСТРА като ЛОЗНИЦА на Трифон Зарезан а нашите Мекерета и Търгаши все натам се стремят - както и днес !
  • 153 Фердинанд - Виена - Ньойски договор !

    9 7 Отговор
    Нож в ГЪРБА ! И на фронта срещу Русия ! Победата се дължи на ПРЕВРАТА в Русия организиран от добрата Грейт Англия !
  • 154 Не си се ЗАПИТВАЛ Защо ПРЕЗИДЕНТА

    7 7 Отговор
    Връчва ордени " Мадарски Конник " за " ПРИНУС " в Историята , Образованието и Културата на България ! Връчваги на НОВИТЕ ПРО ЗАПАДНИ ЛАКЕИ които активно драскат в УИКИПЕДИЯ ! Нещата за жестоко обхванати от ВЛАДЕЕНЕ СЪЗНАНИЕТО на масата за да се управлява !
  • 155 Професора по История от В.Търновският

    6 6 Отговор
    Университет ПОЗНАВАШ ЛИ ГО ? Иаз не ! Но РАДЕВ го НАКИЧИ с " МАДАРСКИ КОННИК" за отлична служба и принос в разпространяване на Западната ПРОПАГАНДА сред населението ! Радев е като ПЧЕЛАТА МАЙКА !
  • 156 ШВЕИК

    10 16 Отговор
    СЛАВА НА РУСИЯ ! ДУШМАНИТЕ МОЛЯ В ЪГЪЛА ДО МЕТЛАТА ! СЛАВА НА РУСИЯ !
  • 157 ЗАХАРИ

    11 7 Отговор
    ДНЕС 3 МАРТ , НАЦИОНАЛНИЯТ НИ ПРАЗНИК , ВСИЧКИ СЕ СМИРЕТЕ И СВЕДЕТЕ ГЛАВИ ЗА ПОЧИТ И УВАЖЕНИЕ ! ДНЕС , НИТО ЕДИН НЕ БИ НАПРАВИЛ НЕЩО ГЕРОИЧНО ЗА БЪЛГАРИЯ , ВСИЧКИ СА ПРИСПАНИ ДЪЛБОК СЪН ! КОГАТО СЕ СЪБУДЯТ , ЩЕ СЕ ИЗНЕНАДАТ ЖЕСТОКО !

    Коментиран от #163

  • 158 Тотален

    13 12 Отговор

    До коментар #45 от "БМДТ":

    Слаб 2 по история!
    Причината да се бием с Русия е Румъния. 1916 мамалигарите се решават да се включат във войната на правилата страна, за разлика от нас. И нападат Австро - Унгария. Но тя е наш съюзник и заедно с тях ги ги ступваме. И тогава Русия се намесва да им помага, като член на Антантата. Войната не е на българска територия, каква Русия ни е нападнала?
    Историята не е толкова проста материя,трябва доста да се чете. Но чукча писател, не читател.

    Коментиран от #168

  • 159 Анонимен

    5 6 Отговор
    Имало е живи свидетели. Ако знаехме, че след 100 години ще се повтори историята на Украйна пидобие, бихме ги разпитвали старите хора, а не да ги отблъскваме и да им казваме, не искаме да слушаме, изкарваше кърпичката от гювиша и оак мокра я пребираше, все за земите си и умрелите, дете, мъж, близки покойници И така не успя да си отиде в родната си страна родени, а бяха им взели магазина в центъра на града, днес насрешу блика шадраван, отнет от комунистическия режим, бай Тодор, бе син му, набожен, и го пенсионираха млад, продаваше лотарийни билетчета от 0.50 лева, а Х ходихне у тях да го мъмри, жена му с 4 момучета живееше в една стая в къщата, разделени, че е набожен, и който умрешеше, бай тодор носеле отпред кръста. И бойко да не ми се пише, той си е комунист, а комунистите до днес са егоисти и лош материал и навсякъде са все те
  • 160 Антикомунист

    15 12 Отговор
    Ееее да ви е...... майката русофилска долна.

    Коментиран от #179

  • 161 КСД

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "цар” Фердинанд?":

    През петте века робство българските царски родове са изчезнали..., а тогава всички хора са били религиозни и са вярвали, че властта е дадена от Бога.Не е можело просто така някой образован човек да стане държавен глава.Затова са потърсени хора с благородническо потекло сиреч благословени от Бога да управляват и за добро или зло е избран княз Фердинанд...
  • 162 Българин

    10 3 Отговор

    До коментар #32 от "Кило":

    Евала. Тъкмо щях да напиша същото! Подлоги нещастни, пишещи тия статии, дето си мислят, че ако неграмотното младо поколение не знае историята, то ние също не я знаем. Ей България не е умряла, има да почакате още!
  • 163 Роко

    7 4 Отговор

    До коментар #157 от "ЗАХАРИ":

    Приятелю говори само за себе си. Всичко зависи от възпитанието ти ако си възпитан да бъдеш роб ти цял живот ще си роб. Ако искаш да свеждаш глава направи го никой не те спира (българите сме толерантен народ не ни пречи ако някой си прави кумири на земята), но не раздавай акъл какво да правят другите. Както са казали някой хора: "Преклонена главица сабя я не сече" така че скланяй главица пък може и да си я запазиш
  • 164 КОРЕГИРАЙТЕ ПОВОДА НА ПРАЗНИКА.

    10 1 Отговор
    ЗНАЧИ ЧЕСТВАМЕ ПОБЕДАТА?
  • 165 ПУТИН ОТ КГБ

    15 3 Отговор
    ЛЕНИН И КОМУНИСТИТЕ МУ ИЗБИХА ЦАРСКОТО СЕМЕЙСТВО И ЦАРСКАТА АРМИЯ, КОЯТО НИ Е ОСВОБОДИЛА? СЕГА ТРЯБВА ДА СМЕ БЛАГОДАРНИ НА УБИЙЦИТЕ НА НАШИТЕ ОСВОБОДИТЕЛИ?
  • 166 Фриман

    3 9 Отговор
    Егати малоумник написа това нещо
  • 167 Турчин

    4 8 Отговор
    Нахакахте се на ушанките !
    Сега щяхте да сте много по добре
    с нас !
    Ама,хак да ви е !
    Рамадан Гьозтепе.
  • 168 Ген. Иван Колев

    3 3 Отговор

    До коментар #158 от "Тотален":

    С марсиянците ли се е бил, воювал, а? Срещу руси и румънци! Па и оценки даваш…
  • 169 гробаря

    11 7 Отговор
    България бие Русия ...яяяя БУЛГАР ,БУЛГАР... и губи Македония ,Беломорието остров Тасос и Самотраки,,западните покрайнини,Ниш,Пирот,Цариброд,южна Добруджа,източна тракия,но ураааа бихме Русия нашата освободителка БУЛГАР ,БУЛГАР
  • 170 9689

    10 2 Отговор
    Авторът,побеждаваме един полк и накрая губим южна Добруджа която остава до 1940 година под румънско робство.
  • 171 Бай Гого

    10 10 Отговор

    До коментар #17 от "Сър Пичук":

    И коя е истинската,тази която ти кажат американците ли?Стига с тези простотии!
  • 172 Полковник

    9 10 Отговор

    До коментар #34 от "Пропагандише":

    Ето заради това ще махнем 3 март и национален празник ще бъде 24 май. Ако си бягал от часовете по история е разбираемо защо не знаеш, че тази война е 10-тата руско-турска. И изобщо на империята не и е пукало кого ще освободи за да стигне до Босфора и контрола над Черно море. Е, използвали са православието при мотивационната обработката на войниците и това е. И сега трябва вечно да сме им благодарни ли ? Задунайската губерния показа характер и Николай II я намрази за винаги. Изобщо тия варяги около Москва изпитват комплекс от нас. Дали сме им християнството, писмеността и част от населението. А те бяха свикнали да са върхът на върховете. Първи да са на всякъде от радиото, до космоса. Е, ето до къде я докараха с грандоманщината и великоимперския щовинизъм. Хитлер и хилядолетния райх ряпа да ядат. Ноэвия Хитлер - Путин ги надмина със замах. Ще ги последва и в новия Нюрнберг.
  • 173 Бурделезов

    3 4 Отговор
    Чакаме 3 ти март 2087 капитулацията на Краваристан при Капитан Петко Напетов... Всички ги фалирахме, всички ги капитулирахме....хи хи- експерти!
  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Читател

    10 1 Отговор
    Всичко това е вярно. Така че може да празнуваме на трети март.
  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 България над всичко

    13 9 Отговор
    Много извратена статия. То бива промити мозъци, ама чак пък толкоз! Спрете да плюете ежеминутно по Русия, защото България е нямало да я има без Русия. Срам за България от такива продажници. Не изкривявайте историята, само да се харесате на вашите господари Американци. Поне на 3 март бъдете горди Българи.

    Коментиран от #178

  • 178 Четете ги тези книги, бе

    3 4 Отговор

    До коментар #177 от "България над всичко":

    Промит невеж мозък, отивай да четеш история
  • 179 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 180 Ньой

    5 3 Отговор
    България капитулира ,победена ,унижена с репарации и загуба на земи ,нали ?
  • 181 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 182 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 183 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 184 Роко

    2 3 Отговор

    До коментар #183 от "Българин":

    Приятелю Ньой е година по - късно какво общо има с Брест-литовск? Русия беше империя и имаше интереси на балканите един от интересите е да не допусне създаването на голяма и силна държава на балканите. Това е което Русия договаря в Райхщад с Австро-Унгария (също империя имаща интереси на балканите) през юни 1876 години (двете империи си поделят балканите по река Тимок всичко западно от нея е на австрийците източно на руснаците) в Будапеща януари 1877 уточняват последните детайли по сделката и се разбират да не допуснат мирни решаване на българския проблем. После двете империи подкрепят Турция на Цариградската конференция и тя отказва мирно решение на въпроса (Англия и Франция предлагат създаване на огромна българска държава включваща ВСИЧКИ НАСЕЛЕНИ С БЪЛГАРИ ЗЕМИ а това не УСТРОЙВА нито Русия нито Австро-Унгария те имат свой интереси) След отказа на Турция на Русия е разрешено да воюва с условието че съдбата на българския народ ще е решена на нова среща на великите сили.
  • 185 Роко

    3 0 Отговор

    До коментар #183 от "Българин":

    Следва война която Русия едвам печели благодарение на мъжеството на българите на Шипка (както казваше покойния професор Божидар Димитров: "руският план за войната може да разплаче с малоумието си дори курсант първа година във военното училище на Бурунди"). Следва циркът в Сан Стефано (припомням изхода на войната може да бъде решен само на среща на великите сили). Сега да се върнем малко назад в Райхщад Русия и Австро-Унгария се разбират да разделят България на България и !!! Източна Румелия (англо-френския вариант също е разделял България но на Източна и Западна България). Това разделяне е постигнато на Берлинския конгрес. Най големият успех на руската дипломация за цялата й история. Северна Добруджа е взета от Русия и тя я дава на Румъния като компенсация за отнетата й Бесарабия. Сърбия получава нишко и пиротски двете области са на запад от Тимок а както вече знаем са в австрийската зона. Стигаме до септември 1885-та българите неразбиращи руския план решават да обединят княжеството с измислената Източна Румелия това им действие довежда до бяс руските управляващи (никой няма да допусне директна руска намеса англета вече са се усетили че са ги измамили в Берлин) затова Русия настоява пред турските власти да въведат войски в България и да възстановят статуквото след като срещат неразбиране от турска страна (турците не разбират необходимостта от съществуването на Източна Румелия)

    Коментиран от #234

  • 186 не на втори 09 09 1944

    4 5 Отговор

    До коментар #183 от "Българин":

    Не си българин,а русофил то ес комунист,комунистите подкрепени от Москва,се превърнаха в русофили, техният президент е типичен пример за двойна употреба, хем така хем иначе, не желаят да изпускат парите от Евро съюза,същевременно служат и на Путин,те станаха много нагли с нападките срещу всичко ,което не е руско,дори заплашват да вземат власта чрез Възраждане и да се разправят с ЕВРО АТЛАНТИЦИТЕ,по начина по ,който са постъпили след 09 09 1944г.Това не е любов към Русия,а реваншизъм.

    Коментиран от #199

  • 187 Йов

    3 5 Отговор
    Поредната псевдо статия и лъжа. Този договор е незаконен именно заради това е отменен няколко месеца по-късно. Същия договор е подписан от тристранния пакт и правителството на Ленин което правителство не е признато от нито една държава тогава. Вземете се ограмотете и тогава пишете!

    Коментиран от #189, #190

  • 188 Роко

    4 3 Отговор

    До коментар #183 от "Българин":

    Руските дипломати искат Румъния да нападне България но също срещат неразбиране (след войната 1877-78 румънците са обидени че са им взели Бесарабия пък и са благодарни на българите за помощта им при обединението на Румъния). Следващи наред са Сърбите те с радост се съгласяват (след придобиването на Ниш и Пирот явно им се усладило да крадат български земи) и те нападат след разгромът им при Сливница българските войски освобождават Пирит и Ниш но са спряни от австрийците който заплашват България с война ако продължат настъплението си (правилото за река Тимок). Следва искане от руска страна България да си плати за освобождението което и е направено (след това плащане не дължим никаква благодарност на Руската империя). 1908 година България обявява независимост Русия я подкрепя с условието че България ще плати репарациите които Турция дължи на Русия за войната 1877-78 година и които Турция не плаща. Задължения които България плаща до унищожението на Русия. Тук дори не съм споменал престъпленията на Русия спрямо българския народ преди 1876 година а те не са никак малко. Но както сам казваш империите имат само интереси не и приятели. Така че руснаците ги разбирам виж българите русофили немогат да ги разбера да обичаш един от най - големите врагове на родината ти е меко казано странно

    Коментиран от #198

  • 189 Роко

    5 3 Отговор

    До коментар #187 от "Йов":

    Приятелю правителството на Ленин е единственото което има Русия по това време договора е напълно законен никой не го е отменял. Вярно Ленин се опитва да го отмени с оправданието че другата страна е загубила войната в която Русия вече е капитулирала, но това си е типично руска черта да нарушаваш договорите които си подписал. Така че приятелю последвай съвета си и се ограмоти.
  • 190 Роко

    4 0 Отговор

    До коментар #187 от "Йов":

    Би ли споделил кое в статията е лъжа?
  • 191 Баро

    3 4 Отговор

    До коментар #69 от "Реалист":

    Супер и след това ни натреслли няколко монарха нямащи нищо общо с българия а па българите като много умни даже ги напрайли царе
    Нема друга държава с вносен цар

    Коментиран от #192, #194

  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 Вносен цар !!!

    6 2 Отговор

    До коментар #191 от "Баро":

    България била единствената страна с вносен цар се изцепи някой си Баро! Ало...не знам от кой предавател приемаш...москва ли, кадир нюз ли? Ама както си го приел в слушалките така и го препредаваш, без да го прекараш през онова което би трябвало да ти бъде за мисловен апарат! Я попитай в кремъл и в грозни Екатерина Велика от къде е внос, че голяма изненада те чака. И както и да е...с вносен цар, без цар, без генерали ако щеш както през Българо-сръбската война, България е на подписването на Брест-литовския договор като победител! Победител на Русия която е на колене! Панимаеш?
  • 195 Сикаджун

    2 2 Отговор
    Признавам си, че не знаех за този съществен факт от Историята на България. Очевидно е, че е в сила правилото - победителят пише историята
    Рубладжиите у нас, разбира се, ще премълчават всичко това.
  • 196 Сикаджун

    4 1 Отговор
    Признавам си, че не знаех за този съществен факт от Историята на България. Очевидно е, че е в сила правилото - победителят пише историята
    Рубладжиите у нас, разбира се, ще премълчават всичко това.
  • 197 Козяче

    5 2 Отговор
    Нито ден без антируска пропаганда...
  • 198 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 199 Човек от народа

    3 7 Отговор

    До коментар #186 от "не на втори 09 09 1944":

    Време е за отпор на фалшификаторките на историята и разрушители на паметници и народност!
    Време е да Спрем предателитеФашистиРеваншисти надигащиНаглоГлави в нашата Родина
    ВРЕМЕ Е ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ!

    Коментиран от #223

  • 200 Караджата

    4 6 Отговор
    Време е да възродим националното самосъзнание и суверенитета на България време Е да отхвърли колониалния ярем на САЩ!. Време е ЗА
    ВЪЗРАЖДАНЕ!!!

    Коментиран от #222

  • 201 КОФТИБОЕЦ

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Сър Пичук":

    Руската Империя сме победили?Явно Цар Николай ll е подписал капитулацията??
    Каквито уч.. ебниците, такива и писачи те.
  • 202 КОФТИБОЕЦ

    1 3 Отговор
    Руската Империя сме победили?Явно Цар Николай ll е подписал капитулацията??
    Каквито уч.. ебниците, такива и писачи те.

    Коментиран от #207

  • 203 Учете я тази история

    3 5 Отговор
    Значи наистина имало какво да се празнува на 3ти март!!! Хаха, рус0р0бите гас пикаят :)
  • 204 Шок

    4 3 Отговор
    Сигурно е много болезнено да разбереш, че цял живот си вярвал в една лъжа...руския братски народ! Шокът е истински и първата фаза е отхвърляне на истинста, после е гняв, и после следва примиряване. Голяма част от българите изживяват този шок в момента....А който е ходил в Русия знае, как руснаците ни презират

    Коментиран от #206

  • 205 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 206 Роко

    4 2 Отговор

    До коментар #204 от "Шок":

    Не си прав не ни презират те ни мразят. Особенно управляващите там и е без значение дали поредния сатрап се нарича цар, генерален секретар или президент всички неистово мразят България и всичко българско въпреки че едва ли има друг народ който да е направил толкова добро на Русия и руснаците

    Коментиран от #215

  • 207 Роко

    1 0 Отговор

    До коментар #202 от "КОФТИБОЕЦ":

    Приятелю Николай II абдикира през 1917 година в полза на брат си Михаил (който така и не е коронован) но да се върнем на Николай II на 3 март Николай II няма нищо общо с управлението на Русия заточен е в ипатиевата къща където е под арест заедно със семейството си и където ще бъде зверски убит заедно с жена си и децата си няколко месеца по - късно на 17 юли 1918 година (брат му Михаил последния макар и не коронован император на Русия е убит няколко дни по - рано на 13 юли)
  • 208 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 209 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 210 Глупости

    3 1 Отговор
    България не е победител , а губещ през първата световна , излизането на Русия по рано и този договор е поради факта че болшевиките се надигат и разрушават руската империя !
    Украйна нито е възстановила своята държавност тогава защото не е съществувала преди това , нито изобщо се е появила като държава тъй като нейната територия до последно се държи от белогвардейската армия на императорска Русия преди да бъде победена от червената армия и окончателно да влезе в новия съветски съюз !
    Американците нахлуват също в Русия тогава но са победени от болшевиките , както и японците 😅
    Найстина четете историята както дявола евангелието !
    Русия не е победена от централните сили а бива унищожена от комунистите , пишете малко реални неща !

    Коментиран от #218

  • 211 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 212 Запознат

    1 0 Отговор
    То бива пропаганда, ама поспрете се малко. В Балчик се намира дворецът на румънската царица, България точно след тази война губи Добруджа, баба ми през 1920 е бежанка от там. Поне малко срам имайте, когато пишете.

    Коментиран от #217

  • 213 Ленин изважда Русия от 2СВ

    2 1 Отговор
    После се знае какво става е Русия а по късно с арменците в турция
  • 214 Ха така

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Рашавия":

    Нито един русофил с интелект на средно развита камила не знае че екатерина е германка
  • 215 Що ли така

    1 0 Отговор

    До коментар #206 от "Роко":

    Що ли ни мразят? Неблагодарниците никой не ги харесва. Но това неблагодарникът ще го разбере тогава, когато загуби всичко.

    Коментиран от #216

  • 216 Роко

    2 0 Отговор

    До коментар #215 от "Що ли така":

    Приятелю не пиши за неща които неразбираш. Първо омразата на руснаците към българите е много по - стара от "повода" за благодарността (друг е въпроса дали дължим благодарност за нещо за което сме платили в злато на Русия, а да не забравяме тази абсолютно ненужната война води до гибелта на над 200 000 българи за което ме извини но не изпитвам никаква благодарност към руснаците). Второ ако някой дължи благодарност то това са руснаците на българите а не обратното. Ние им даваме езика на който говорят (руския е изкуствено създаден език на основата на старобългарския и това е причината да е по - близък до българския отколкото до украинския, беларуския или полския), даваме им религия и култура или с други думи всичко което е направило от дивото угро-финско племе Мокши цивилизован народ (опс думата цивилизован може би е в повече). А да приятелю има една категория хора които всички наистина презират и мразят и това не са неблагодарниците (примерно ние не мразим руснаците въпреки че са неблагодарници), а предателите (и руснаците не са изключение от правилото и те мразят предателите дори когато те работят за тях)
  • 217 Роко

    1 0 Отговор

    До коментар #212 от "Запознат":

    Приятелю баба ти става бежанка след 1919 година тук става въпрос за 1918 година така имай малко срам и не пиши глупости
  • 218 Роко

    1 0 Отговор

    До коментар #210 от "Глупости":

    Приятелю тук става въпрос не за ПСВ а за военните действия на Русия. А да Ленин и болшевиките работят за германското разузнаване с германски пари организират преврата. Едва след като вземат власта се опитват да се съпротивляват на германците но всичко завършва на 23 февруари 1918 година когато в първата си битка червеноармейците се разбягват така и без да срещнат германската армия (според данните на германския щаб най - близката немска военна част се е намирала на 100 километра от мястото на събитието) няколко дни по късно правителството на Ленин подписва безусловната капитулация на Русия пред централните сили подписвайки най - срамния мирен договор в човешката история.
  • 219 Хан Аспарух

    3 0 Отговор
    Ако не беше окупацията на България от съветско руските наглеци през 1944г. Сега България щеше да бъде истинско райско кътче не заразено от руско комунистическия бацил. Руснаци и комунисти каскети избиват по най жесток начин над 100 хиляди невинни българи начело с интелигенцията ни. След 1944г настъпва най мрачния и жесток период за България и българите. За съжаление дори след 1990г . година Бкп,=Дс=Бсп=Кремъл успя да ни излъже създавайки криминалните групировки и олигархията която е свързана със руските служби и техния бизнес. Сега всичко е една бутафория и козметика, а наивния българин продължава да вярва, че сме се освободили истински от комунизма социализма, а всъщност все още те дърпат конците било чрез президента Радев Решетников и неговия токсичен и кагабейски екип, било чрез присъдружните партии на Бсп, Дс като Възраждане, БВ на Янев и тн. Това е основната причина да сме все още бедни на европейско ниво независимо от богатите еврофондове.
  • 220 Хан Аспарух

    5 0 Отговор
    Да напише някой, че Русия е платила и помогнала на България за съединението е направо невежество и голяма глупост или е писано от руснак криещ се зад български псевдоним. Русия най активно е пречела на България да извърши съединението на княжество България с източна Румелия, като умишлено изтегля всички руски офицери от армията ни,оставяйки я без офицерско командване, а после руснаците подтикват сърбите да ни нападнат надявайки си да загубим поради липса на команден състав. Но уви българската армия и младото неопитно офицерство извършва поредици от подвизи като успява с марш на прехода от турската граница да достигне пеша до западната част на България и след това да разбие край Сливница сръбската армия която е била по многобройна и по добре въоръжена. Въпреки коварните и подли номера на Русия, която е била категорично против съединението, то успява да се случи, благодарение на княза Александър и българската армия. Руснаците винаги са искали България да е слаба, разпокъсана и зависима от тях. Един от най силните икономически периоди във всяко отношение е през 1937 до 1943 г. Тоест влиянието на Русия през този период е най слабо и точно поради този факт европейска България просперира и благоденства, но после настъпва най мрачния период руснаците чрез своята агентура отравят цар Борис първи и после обявяват война на България и я окупират със войските си. След назначаването на комунистите на власт, после заедно комунисти и руснаци избиват елита на нация
  • 221 Никой

    0 1 Отговор
    Журналисти от факти, нещо източникът ви не е много верен.
  • 222 Караджата

    2 1 Отговор

    До коментар #200 от "Караджата":

    Време е да възродим националното
    самосъзнание и суверинитета на България
    време Е да отхвърли като колониалния ярем на Русия!
    Време е За
    ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА!!!
  • 223 Човек от народа

    2 0 Отговор

    До коментар #199 от "Човек от народа":

    Време е за отпор на фалшификаторите на
    историята и рушителите на паметници и
    народност!
    Време е да Спрем
    предателитеКомунистиРеваншисти
    надигащиНаглоГлави в нашата Родина
    ВРЕМЕ Е ЗА ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА!
  • 224 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 225 Дали ама надали

    0 1 Отговор
    Що не написахте какво се е случило в Кемпен четири месеца по-късно? Победители сме само за 4 месеца!? Е, ще се съдерете от реване, вой и внушение! Смешни сте!
  • 226 Дали ама надали

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "БСП КОМУНИСТ":

    Победители само за 5 месеца и после национална катастрофа! Ама за това и Кемпенския договор не пишите!? Смешни сте!
  • 227 Дали ама надали

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "Мишел":

    Да, за Кемпенският договор след няколко месеца нищо не пишат мишоците! За националната катастрофа нито дума! За отнетите територии нито дума!? Само за пореден път драскачите се изтупали по гърдите как сме победили Русия...
  • 228 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 229 Дали ама надали

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Роко":

    Да, за Кемпенският договор след няколко месеца нищо не пишат мишоците! За националната катастрофа нито дума! За отнетите територии нито дума!? Само за пореден път драскачите се изтупали по гърдите как сме победили Русия...
  • 230 Бре-брей

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Роко":

    Ама и ти не казваш истината докрай май! Дългът ни към Турция е опростен, защото Русия поставя условие на Турция да не плаща дълга си към Русия и в замяна да отпадне задължението на България към Турция. Така, че не само Ленин ни отменя дълг...

    Коментиран от #235

  • 231 Бре-брей

    0 1 Отговор

    До коментар #73 от "Горянин син":

    Че за какво да се пише за нещо, което е траяло само няколко месеца и следва национална катастрова с откъсване на Западните покрайнини и Беломорска Тракия!? Само за да се тупаме в гърдите, че за 5-6месеца сме победили Русия ли? Истината е, че ако не беше Русия, България нямаше не само да е орязана територия, но и нямаше да я има на картата!
  • 232 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 233 Бре-брей

    0 0 Отговор
    Ама и ти не казваш истината докрай май! Дългът ни към Турция е опростен, защото Русия поставя условие на Турция да не плаща дълга си към Русия и в замяна да отпадне задължението на България към Турция. Така, че не само Ленин ни отменя дълг...
  • 234 Бре-брей

    0 1 Отговор

    До коментар #185 от "Роко":

    А защо не напишеш,че Великите сили изобщо не одобрявали Сан Стефанския договор и териториите ни според него, не са искали на Балканите да има Голяма българска държава с руско влияние??? Защо не напишеш, че Австро-Унгария извива ръцете на Русия да се съгласи да се преформи територията на България според Сан Стефанския договор, заплашвайки Русия с нова война? Защо не напишеш, че Русия е отстъпила, защото е била изтощена от войната с османците?Защо не напишеш, че Великите сили не са искали на Балканите да има Голяма българска държава с руско влияние и затова правят Берлински конгрес и нарязват територоята ни на баница?

    Коментиран от #236

  • 235 Роко

    1 0 Отговор

    До коментар #230 от "Бре-брей":

    Приятелю България поема задълженията на Турция към Русия (условието което поставя Русия за да се съгласи да признае българската независимост) кое не разбра тук? Ленин не е опрощавал нищо на България просто в един момент заявява СССР НЯМА НИЩО ОБЩО С РУСИЯ И КАКВИ ГИ Е ПОДПИСВАЛА РУСИЯ НЕ ГО ЗАСЯГА ВКЛЮЧИТЕЛНО И ФИНАНСОВИТЕ СДЕЛКИ схващаш ли Ленин просто казва че държавата Русия не съществува и толкова никъде не става въпрос за опрощаване на дългове?
  • 236 Роко

    1 0 Отговор

    До коментар #234 от "Бре-брей":

    Приятелю през юли 1876 година Русия и Австро-Унгария се разбират да си поделят балканите по линията на река Тимок западно от нея всичко принадлежи на австрийците източно от нея на руснаците (Райхщадското съглашение) в частта отнасяща се до България (там дори не я наричат България а голяма славянска държава едва при делението се споменава името България) се разбират да разделят България на княжество България и Източна Румелия. Действията на двете империи са съгласувани в Будапеща през януари 1877. Сега за цирка в Сан Стефано там видния туркофил и българомразец граф Игнатиев заедно с турските си приятели решава за рождения ден на императора (19 февруари) да му направи подарък "мирен договор" (за тази си глупост е уволнен и никога повече не заема дипломатически пост глупака докрая на живота си не разбира къде е сбъркал) този "договор" значително влошава отношенията с Австро-Унгария защото земи който са в австрийската зона са включени в България което води до неразбиране от австрийска страна. Именно за това инициатора на "договора" е уволнен. В Берлин руската дипломация подпомогната от австрийската успява да наложи Раихщадския вариант за България (най - големият успех на руската дипломация в цялата й история) на съседите на България са дадени български земи за да немогат никога да имат нормални отношения с България и мечтата за свободата на всички български земи е завинаги погребана. През 1877 цял свят съчувства на българите обществеността притиска правителств
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове