„Волгин не е журналист, а пропагандист, който пропагандира в определена посока и очевидно хората, които са избивали други българи, някои без съд и присъда, други с измислена присъда от „Народния съд“, са му симпатични и ги поддържа.“
Това каза в студиото на Euronews PrimeTime банкерът Левон Хампарцумян във връзка с заведения иск срещу журналиста от БНР Петър Волгин заради публикацията му във фейбсук от първи февруари (Денят за почит към жертвите на комунистическия режим).
„Достатъчно е да погледаш само десетина минути някой нахален и неумен богаташ като Хампарцумян, за да разбереш защо е трябвало да има Народен съд“, написа тогава радиоводещият от профила си в социалната мрежа.
„Г-н Волгин иска да се представи в ролята на преследвана жертва. Той би трябва да бъде презрян от нормалните хора“, смята Хампарцумян.
Според него завеждането на дела срещу защитниците на т.нар. „Народен съд“ е добра идея.
Много вероятно, ако имахме служби като хората, щяха да намерят как се финансира „Възраждане“ и да пресекат тези канали. Като им се секнат паричните потоци, ентусиазмът им ще понамалее.
„Притеснява ме толерантността на хората, които трябва да се грижат за спазване на закона, спрямо такива прояви. Има една граница, която не бива да се прескача“, посочи банкерът.
По неговите думи преди Петър Волгин е „деснеел“, но с течение на времето „явно е опознал Държавна сигурност и му е станала симпатична“.
Според Хампарцумян трябва да се противодейства на пропагандата чрез образованието, като бъде записано в учебниците, че комунистите са избили десетки хиляди души, защитени от съветските танкове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тоя па..
Коментиран от #5, #50
07:18 21.06.2023
2 Някой
Историческа интерретация е това за избиването без съд и присъда. Имало е съд, макар и военно-полеви. Осъдените, определняни от някои като цветът на нацията, са били сподвижници на фашизма. И са били съдени, както са били съдени в Германия, Франция, Италия и други страни. Било е задължително.
Така че, да се опитва арменчето да се прави на демократ и историк, е мног осмешно. Даже противно. Още по-противно е да се опитва да заглушава алтернативното мнение (различно от наложеният силово мейнстрийм).
Коментиран от #25, #35, #41
07:22 21.06.2023
3 Софийски
Коментиран от #101
07:22 21.06.2023
4 КОТарАК
Коментиран от #91
07:23 21.06.2023
5 Епично
До коментар #1 от "Тоя па..":
Значи - много е хуманно унищожението на хора, чрез банковата система! Левон знае ли, колко хора се преминали в отвъдното, благодарение на него и ръководената от него банка? На колко хора са докарали инфаркти, инсулти, душевни страдания? Вълк в овча кожа!Коментиран от #63, #203
07:23 21.06.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Специално
07:24 21.06.2023
8 За нов Народен съд
07:24 21.06.2023
9 БгТопИдиот🇧🇬
07:25 21.06.2023
10 Човек
Коментиран от #16, #33, #64
07:25 21.06.2023
11 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
че ще вземе да се гътне...
07:26 21.06.2023
12 Макс
07:26 21.06.2023
13 Ако бяхме
07:26 21.06.2023
14 комунист ☆
07:29 21.06.2023
15 Коментаторски клишета
07:29 21.06.2023
16 БгТопИдиот🇧🇬
До коментар #10 от "Човек":
Левон е национален предател. ФАЩ изгони интелигенцията ни и даде властта в ръцете на глупаците. ФАЩ и ЕС ни върнаха в първи клас и още не можем да се съвземем.Коментиран от #23
07:29 21.06.2023
17 фактите
Коментиран от #116
07:29 21.06.2023
18 Хаха
07:30 21.06.2023
19 Румен Решетников
07:30 21.06.2023
20 ухбардз
07:31 21.06.2023
21 йхнкхйких
07:31 21.06.2023
22 А ти какъв си
07:32 21.06.2023
23 Няма и да се съвземем
До коментар #16 от "БгТопИдиот🇧🇬":
Под властта на ФАЩ никой няма шанс да се съвземе. Като последен пример виж Покрайнината на РФ.07:32 21.06.2023
24 456
Коментиран от #30
07:32 21.06.2023
25 въпроси
До коментар #2 от "Някой":
Защо ЛХ, не споменава за избитите, засреляни, обезглавени борци против фашизма? Точно те са избивани без съд и присъда,, включително деца и младежи. Защо всички забравят за тях?Коментиран от #39, #132
07:33 21.06.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 уууууу
07:34 21.06.2023
28 Груйчо
Как може омразният комунизъм да бъде желан от нормални хора,трябва закон против мекеретата и предателите на България!
07:35 21.06.2023
29 Груйчо
Как може омразният комунизъм да бъде желан от нормални хора,трябва закон против мекеретата и предателите на България!
07:35 21.06.2023
30 Българин
До коментар #24 от "456":
Очаквам с нетърпение Волгин да засипе с огън и жупел гадните американци, разработили бойни гъски и комари срещу солдатите на Рассия! 😂07:36 21.06.2023
31 Добре, бе, маняк
07:36 21.06.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Бай Ставри
07:37 21.06.2023
35 Прав си
До коментар #2 от "Някой":
А този съд е по искане на Чърчил!!!!!!А да и припомним, че царските лакей също са избивали без съд. 10000 лв е била наградата за отрязана партизанска глава. Нека да не се опитваме да оправдаваме тогавашните управници които са били пък лакей на нацистите.
Коментиран от #53
07:37 21.06.2023
36 Пха ха ха ха
07:39 21.06.2023
37 Мани
Коментиран от #45, #47
07:39 21.06.2023
38 Язе Сам
07:39 21.06.2023
39 Българин
До коментар #25 от "въпроси":
Защото дорогой, воюващите с оръжие в ръка срещу народа и държавата си предатели, поставили се в услуга на чужда държава, бяха споменавани 45 години от комунистите!07:40 21.06.2023
40 Този пък
07:40 21.06.2023
41 Факт
До коментар #2 от "Някой":
Значи може тогава и полеви съд за Копейката и другите сподвижници на фашистка Русия, така ли да разбирам?07:41 21.06.2023
42 Момчил
07:41 21.06.2023
43 резервист
07:41 21.06.2023
44 Исторически парк
07:42 21.06.2023
45 Румен Решетников
До коментар #37 от "Мани":
Абе товарищ, би ли си представил Радио Москва по време на втората световна да излъчва емисии на Радио Берлин, за да се чуе и другата гледна точка?Коментиран от #51
07:43 21.06.2023
46 Фифонкьо
07:44 21.06.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Перо
07:44 21.06.2023
49 гаджи
07:45 21.06.2023
50 Тоя па лалугер
До коментар #1 от "Тоя па..":
Аременчето пак излезе от някъде стига с тези комунисти шумкарите ги избиха а такива като теб са тяхни наследници скоро ще се изравни стария строи 45г.с новия демокрация за толкова години нищо не сътворихте демократи освен да краде те и да мачкате и затривате хора те като дойдат ония от Израел и въртиш опашка нали си им слуга. Скрисе повдигани се от теб г-н дс много ви дразни някой с различен мирогледКоментиран от #197
07:47 21.06.2023
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Гръч
07:49 21.06.2023
53 Момчил
До коментар #35 от "Прав си":
Ами, партизаните какви са били? Нека ти кажа - крадци,които са нахлували при обикновените хора,взимали им всичко насила и ги обричали на глад, крадяли им дори животните и всичката храна. Борели са се срещу режима,така че са били извън закона и е нормално да са били наказвани за действията си.07:49 21.06.2023
54 Волгин
07:50 21.06.2023
55 Автото
07:51 21.06.2023
56 йосарян
Коментиран от #196
07:52 21.06.2023
57 Аз съм от ссср
07:53 21.06.2023
58 Арменски
07:54 21.06.2023
59 Перо
07:54 21.06.2023
60 Българин
07:54 21.06.2023
61 Бамбука
07:55 21.06.2023
62 Така така
07:55 21.06.2023
63 един
До коментар #5 от "Епично":
А ми да взема да изтегля един голям кредит и като не мога да го платя,банката,вложителите и Левон ще са ми виновни за това, че аз не съм си преценил рисковете!Парите в банките не са на никой друг освен на вложителите,и не може така на ангро да се говори,всеки случай е отделен!07:56 21.06.2023
64 Аз съм от ссср
До коментар #10 от "Човек":
Само че народният съд не го създава Русия а България по предложение на Англия и Франция и такъв съд е имало във други европейски държави. Четене трябва а не глупости да пишете.Коментиран от #74
07:58 21.06.2023
65 Мдааа
07:58 21.06.2023
66 сектант
07:59 21.06.2023
67 Смерш
07:59 21.06.2023
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 САТЪРА НА ХАНА
08:01 21.06.2023
70 Пет пари
08:02 21.06.2023
71 АААН
Коментиран от #82
08:03 21.06.2023
72 Ком
Левончо, като Гешев се взе много на сериозно.
08:04 21.06.2023
73 Име
Но е било крайно да ги убиват.
Коментиран от #88
08:04 21.06.2023
74 Историк
До коментар #64 от "Аз съм от ссср":
Само че какво е правил Народния съд и КАК го е правил е определяла Русия, а техните слуги са провеждали по най-брутален начин. В тази цинична имитация на съд е имали 5 (петима) граждани на СССР. Затова и в България са издадени невъобразим брой смъртни присъди, често на хора, които първо са били убити, а след това са ги "съдили". Самите обвиняеми не са имали право дори да се защитават - били са им изчитани обвиненията и след това са им постановявали "присъдата" без да могат да се защитят.Георги Димитров (ръководител на Международния отдел на всесъюзната комунистическа партия разпорежда (относно подсъдимите на бъдещите Народни съдилища) на ЦК на БРП на 21 декември 1944 г.: никой не трябва да бъде оправдан”
Народния съд е престъплението МАСОВО УБИЙСТВО извършено от комунистите по поръчка на съветските им господари, прикрито като "съд".
Хампарцумян е прав, че Волгин явно харесва такива престъплния, и ги одобрява.
Коментиран от #95, #99, #152
08:04 21.06.2023
75 Лили
08:07 21.06.2023
76 БОЦ - ко
Отстрелва ни Русия...
08:07 21.06.2023
77 САТЪРА НА ХАНА
.... ДО ИЗРЕЧЕНИЕТО " ПО СЪВЕТСКАТА РАДИОСТАНЦИЯ "ХРИСТО БОТЕВ" ....
.... :)) И ХРИСТО БОТЕВ ЗА ТЯХ Е СЪВЕТСКИ ДРУГАР
08:07 21.06.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 българина
08:08 21.06.2023
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Историк
До коментар #71 от "АААН":
Само доказваш, че между режима на съветските убийци и този на фашистките убийци не е имало НИКАКВА разлика (същите методи, беззаконие, игнорирането на елементарни цивилизационни и човешки права и т.н.).Това е нещо, което знаем както от времената когато Хитлерова Германия и Сталиновия СССР са били съюзници, така и от модерната версия на Сталинизма - Путинизма, която е същия фашистки режим, който има абсолютно същите характеристики - незачитане на международните и по принцип демократичните закони, тотално погазване на правата на гражданите, геноцид, масови убийства, и така нататък.
08:09 21.06.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Коментар
Да не говорим за неговите "експертни" познания .Трябва да се напише цял роман за това "експертно " недоразумение в българския псевдо елит.
08:12 21.06.2023
85 Уса
08:13 21.06.2023
86 престани бе,
08:13 21.06.2023
87 Урюрвкос
08:13 21.06.2023
88 Навалний
До коментар #73 от "Име":
Ако се убили онея твоята майка или твоят баща и си раснал в една стая с цялото семейство и сте няма ли какво да ядете защото комунистите не са ви позволявали сега нямаше да дрънкаш подобни безумия.08:14 21.06.2023
89 ХирУрг
Но този НС трябва да е наистина брутален и кървав, не като меката пародия на комунистите - държавата сега е така загнила, че трябва жестоко рязане, докато се елиминира инфекцията - на репресии трябва да се подложат Всички магистрати, всеки политик, който е бил кмет, общински или народен представител, всеки държавен служител, всеки банкер и застраховател от ново началник отдел нагоре и т.н и т.н. ... и семействата им също !
Коментиран от #93
08:14 21.06.2023
90 А стига с този волгин
08:14 21.06.2023
91 РЕАЛИСТ
До коментар #4 от "КОТарАК":
Абе Петър Волгин е бил на 20 години, когато станаха промените 1989 г. Каква ДС бълнувате. Там да не са вземали деца, бе.Коментиран от #97
08:15 21.06.2023
92 Да!
08:16 21.06.2023
93 Историк
До коментар #89 от "ХирУрг":
"Народен Съд трябва да има" Какво ще кажеш ти и всички като теб да ви съдят както е "съдил" Народния съд? От гледна точка на съвременна България , всички, които подкрепят Русия, са предатели. Русия е обявила България за вражеска държава. Искаш ли да те "съдят" както Народния съд е "съдил" без да ти даде възможност да се защитаваш - довличат те в "съда", четат ти обвиненията без доказателства, или проверка на "доказателствата" и след това съда се оттегля, за да ти обяви присъдата, която е предопределена - колкото по-опасен си според противниците ти, толкова по-строга. Така съгласен ли си?Коментиран от #125
08:18 21.06.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 ами сега
До коментар #74 от "Историк":
приятелю как е? Коя част от решенията на българските правителства са техни или съотносими към нагласите на народа и интересите на България!Ако си направиш по-добър прочит на управленията в България, вероятно с погнуса ще установиш какъв прекрасен слугинаж сме били и продължаваме да бъдем. Просто сменяме Големия Брат, но подчиненото и колониално положение на държавата ни си остава.
Ако ще съдиш за слугинаж едни, то не забравяй, че същото имаме и последните 30 години. Вълчо кожата мени си, но нрава не.
Коментиран от #106
08:18 21.06.2023
96 Трайчо
08:19 21.06.2023
97 Историк
До коментар #91 от "РЕАЛИСТ":
ДС не е спирала да функционира. Неслучайно нейни "бивши" (няма такова нещо в ДС) агенти са по върховете на властта през т.нар. "преход".08:20 21.06.2023
98 ЛАПАНЕ ОТ ПРИВАТИЗАЦИЯ
08:21 21.06.2023
99 Мнение
До коментар #74 от "Историк":
Такива "историци" като теб бол в тази държава с 80% дебили.Ако бяхте наистина български патриоти България сега щеше да е на пидестала на най старата държава в Европа и една от най-старите в света.
А ние сме на опашката ,заради роболепието към една "империя " зачената преди 200 година с народ от бегълци от затворите в Европа ,каторжници и престъпници унищожила коренният народ на Америка.
И след това готова да унищожи всяка държава в света ,която не изпълнява написаните "правила" от вашингтонското блато.
На пръстите на двете ръце се броят истинските историци на България, които се борят за истинската история , сражавайки се с историците соросоиди и еврейски слуги отрепки.
Коментиран от #111
08:22 21.06.2023
100 Байчо
Коментиран от #199
08:23 21.06.2023
101 ВЯТЪР В ГЛАВАТА
До коментар #3 от "Софийски":
Лека корекция : козяшки подлоги са с мавъра08:23 21.06.2023
102 Лично мнение
Коментиран от #121
08:24 21.06.2023
103 Диоген
08:25 21.06.2023
104 И този
08:25 21.06.2023
105 В „Народния съд“
Коментиран от #112
08:26 21.06.2023
106 Историк
До коментар #95 от "ами сега":
Нищо не сме "сменили". Българските политически партии почти без изключение продължават да слугуват на Москва. В т.нар. "преход", сме имали 2ма министър председатели, които са били бивши граждани на СССР (да, в "демокрацията"), 5-6, които са пряко свързани със СССР/Русия и още десетина "фактора", които се контролират директно от Русия.Опита за подмяната на разказа за това кой определя българската пролитика през "прехода" е поредния инструмент на Държавна сигурност за контрол на българското общество - като се приписва на "демокрацията" уродливите последици от придължаващото владеене на обществото от бившите ккомунистически тайни служби. Неслучайно бившите соцстрани, които ги елиминираха, дръпнаха и сега са далеч напред пред България (включително Румъния), а у нас все още обвиняват "демокрацията". ДС работи, за да обезвери българското общество, че демокрацията е добърия избор, като брутално саботира демократичните процеси, и след това обвинява самата демокрация за проблемите ни.
Коментиран от #109, #138
08:27 21.06.2023
107 Ти отдавна си за затвор
08:27 21.06.2023
108 Левон Хампарцумян
08:29 21.06.2023
109 Ха ха ха
До коментар #106 от "Историк":
Какво ДС те гони бе шапшал?На колко години са бившите ДС
Марш на фронта диване фалшив историк
Коментиран от #114, #133
08:29 21.06.2023
110 Още по-антипатични
08:30 21.06.2023
111 Историк
До коментар #99 от "Мнение":
"А ние сме на опашката" ...... заради" това, че вместо да елиминирате бившите комунистически тайни служби, и да градите истинска демократична държава, те ви симулираха преход към демокрация, и постепенно се върнаха и овладяха цялата държава. В момента гледаме техния щурм да бъде извадена България от крехката й ориентация към нормалност и връщането и в ръчичките на диктатурата на службите. Радев е само върха на този процес, негово лице, но това е било планувано ДЪЛГО време.Коментиран от #124
08:31 21.06.2023
112 Останслите 34
До коментар #105 от "В „Народния съд“":
са били арменци08:32 21.06.2023
113 Просто човек
08:34 21.06.2023
114 Историк
До коментар #109 от "Ха ха ха":
Пробвай малко по-интелигентно, другарю. ДС си съществува, и продължава да работи. И като казвам ДС, имам предвид ДС на комунистическите тайни служби, не службата, която трябва да се грижи за националната сигурност. Тя съществува само за да носи кафета на истинските ДСари. Хампарцумян е прав: ако имахме работещи служби, а не такива, на които истинските ДСари нареждат да НЕ си вършат работата, Възраждане и други подобни ОЧЕВИДНИ руски пионки, щяха отдавна да са със спряно финансиране.08:34 21.06.2023
115 Я си пий хапчетата !
Коментиран от #118, #130
08:34 21.06.2023
116 уке
До коментар #17 от "фактите":
Волгин е обикновен пом .....ияр като всички русороби08:38 21.06.2023
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Историк
До коментар #115 от "Я си пий хапчетата !":
" Съветски танкове в България е нямало" Имало е. ОТ 1944 до 1947. Времето, в което е обезглавена българската държавност с избиването и затварянето на ВСЕКИ, който може да е представител и носител на такава. След което съветските окупатори са назначили навскякъде, включително в армията, послушници, които са изпълнявали каквото им бъде наредено. Неслучайно армията - режимите на тайните служби, каквито са съветския/съвременния руски/ този на НРБ между 1944 и 1989та разчитат на СИЛА, затова първата им задача е да овладеят СИЛОВИТЕ елементи на държавата - армия, служби, и полиция. И да ги използват и срещу собствения си народ, ако се налага. Нещо, което виждаме в днешен Беларус и Русия.Коментиран от #123
08:41 21.06.2023
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Гост
08:43 21.06.2023
121 наистина
До коментар #102 от "Лично мнение":
Коя истина, неговата и твоята а дали е истина.08:44 21.06.2023
122 Кънтят му у главата изкуфяла
08:45 21.06.2023
123 Гост
До коментар #118 от "Историк":
Защо не видиш нещо внСАЩ? Канада - Конвоя на свободата? Или ти е казано да се ровиш само в източна посока! Не си обективен, а това значи лъжа!Коментиран от #126
08:45 21.06.2023
124 Диоген
До коментар #111 от "Историк":
Във Ваша подкрепа-"Операция Голгота"-(Михаил Любимов)-секретният план на Перестройката.Статия от 11.11.2019г.във "Фактор.БГ".Все пак авторът е руснак, бивш полковник от КГБ.Не е американец!08:46 21.06.2023
125 е че то
До коментар #93 от "Историк":
и сега е същото. Както сам си отбелязал, ако кажеш нещо в защита на Русия, то биваш анатемосан, при това без някой да изслуша аргументите ти. Е, все още не те арестуват, но скоро и това може да се случи (като гледам новите закони в прибалтийските държави, то усещането за всеобща "цивилизована" диктатура, май е въпрос на време).Двойния аршин, си е двоен - и ни връща в забравени времена.
Когато САЩ сриват държави на хиляди километри от границите им, но с аргумента за тяхната безопасност (и то с много повече мирни жертви) - какво правим - приемаме, че е въпрос на безопасност и наличието на техните бази в съответните региони се третира като проява на миротворчество. А всъщност, си е чиста агресия.
Когато Русия се намесва да защити собствената си сигурност и правата на руснаци в съседна държава - тогава пощуряваме, че това е агресия и дайте да водим война, та да я накажем (всъщност, ако можем да я сринем и колонизираме).
Заблудата е прекрасно нещо и позволява розови сънища, но винаги идва момент на отрезвяване.
Не подкрепям военните средства за решение на конфликти или кризи, но истината е простичка - и САЩ и Русия си гледат интереса, като прилагат идентични средства, в зависимост от обстоятелствата. Тук няма добър или лош - еднакви са.
В случая, САЩ искаха тази прокси война с Русия - и я получиха. Ние, обаче искахме ли?
Коментиран от #135
08:47 21.06.2023
126 Историк
До коментар #123 от "Гост":
"Не си обективен" За кое не съм обективен? Всяка дума, която съм написал, е истина и проверена. А това не може да бъде НИКОГА "лъжа".08:47 21.06.2023
127 .......
08:48 21.06.2023
128 Готин американец или просто Киро
08:49 21.06.2023
129 "ВРАГ НА НАРОДА"
И ПЕТЪР ВОЛГИН Е ПРАВ!
ВРЕМЕ Е ЗА НОВ НАРОДЕН СЪД!
08:52 21.06.2023
130 верно ли
До коментар #115 от "Я си пий хапчетата !":
И как така да е нямало съветски танкове, като всички модели на танкове бяха съветски/имало е немски но са ги заровили на границата/ а българската армия е на пряко подчинение на московията. Така, че локумите за нямане на съветска армия не минават нашата е придатък на съветската.Коментиран от #134
08:52 21.06.2023
131 Ъхъ пробвайте се !
08:52 21.06.2023
132 Българка
До коментар #25 от "въпроси":
Никой нищо не е забравил, НО се прави опит да се омаловажи избиването на хора. Не е прав Волгин да омаловажава избиването и мъченията на хора, само защото са били грамотни и предприемчиви. И фашисти и комунисти са опетали с терор да наложат убежденията си, заради това вече са история , надявам се.08:53 21.06.2023
133 ха ха хо
До коментар #109 от "Ха ха ха":
Питай мекерето Каракачанов на колко е години.08:54 21.06.2023
134 Военни Бази на
До коментар #130 от "верно ли":
Съветска армия в България никога е нямало ! Никога ! За това става дума. А българските танкове какво производство са няма никакво значениеКоментиран от #136, #137, #139
08:54 21.06.2023
135 Историк
До коментар #125 от "е че то":
Елементарно е нивото, на което се опитваш да се аргументираш. Аз Русия я споменах само като центъра, който контролира (бившата) комунистическа ДС. Много си далече от "тогава", щом твърдиш че "и сега е така", а приказките за това, че "така се усеща" ми напомнят за вица, как едно семейство отишло на гости на друго. След като се прибрали от посещението, тяхната домакиня им се обадила и ги попитала дали не са й "прибрали" сребърните лъжички за чай. Възмутената съпруга на гостувалите отрекла обвинението и за да запази добрия тон, все пак попитала "добре вие потърсихте ли внимателно при вас, няма ли ги?" на което обвиняващите ги домакини отговорили, " абе, да, ние ги потъсихме и ги намерихме, но у нас остана едно такова чувство .... " Та така. Иначе както написах по рано, ДС работи с всички сили да руши демократичните процеси които все пак съществуват в България, и след това хвърля вината на "демокрацията". Целта е ясна: за да обезвери българското общество, че демокрацията е добърия избор, като брутално саботира демократичните процеси, и след това обвинява самата демокрация за проблемите ни. Това е похват, който е разработен и известен още от Сталиновото НКВД а по-късно и от КГБ - жертвата да бъде обвинявана, за положението й, предизвикано от този, който й го е причинил.Коментиран от #141
08:55 21.06.2023
136 Историк
До коментар #134 от "Военни Бази на":
"Съветска армия в България никога е нямало ! Никога !" Това е лъжа. Цяла България е била "база" на съветската армия между 1944 и 1947. НЕСЛУЧАЙНО тогава са извършени и най-големите погроми на комунистите срещу българите с цел назначаването на послушници. След това НА ПРАКТИКА не е имало БЪЛГАРСКИ военни бази, защото военните са били одобрявани от Кремъл и назначавани от слугите на Кремъл в България, така че всички бази на БНА са били на практика съветски. Кое е по-добре от три бази? Отговор: ВСИЧКИ бази.Коментиран от #147, #198
08:59 21.06.2023
137 така де
До коментар #134 от "Военни Бази на":
Това ти се обяснява, че няма нужда от база цялата територия беше руска база и си правиха каквото си искат.09:01 21.06.2023
138 ами сега
До коментар #106 от "Историк":
Очевидно, анализа ти е слабо място. Парадигмата, че винаги е по-добре да намериш причината за "всички бели" някъде навън (по-просто казано - някой друг да е виновен, и кой друг, освен Русия) не е решение.Колкото повече се самоубеждаваш и бягаш от обективния прочит, то толкова повече ще си жертва на пропаганда и опорки.
Крилата фраза на ББ за "началниците му от Брюксел", всъщност сама показва несъстоятелността на нашите правителства през последните 30 години.
Просто преди бяхме вързани към Русия, сега сме прикачени към САЩ. Обаче и сега, както навремето други решаваха къде ще ни прикачат.
Проблема ни е, че не търсим максимума за българския интерес и суверинитет от формираните обстоятелсва, а по ирония, всеки път се хвърляме да се кланяме на новия ни покровител. Кой знае, може след време със същия ентусиазъм ще хулим САЩ. А дали ще е коректно, на кой му пука - нали си имаме оправдание за "всички бели".
Коментиран от #145
09:04 21.06.2023
139 има защото
До коментар #134 от "Военни Бази на":
Българските танкове са били на пряко подчинение и разпореждане на савецките танкове. И българските танкове не си стояха тук а по нареждане на съвецките такива отидоха в Чехия да газят хора.09:07 21.06.2023
140 ежко
Апропо, документите от народният съд са налични.Буров стана известен с книгата на Пакукчиев, ама какви афери е въртял с брат си с тютюн -ум да ти зайде.Затова си получи 10 години и то от народният съд.И останалите са такива - същите като Пеевски и Борисов,но в миналото.
Е,имало е и изгорели без присъди, но нима Гео Милев и останалите като него имаха присъди,а?
09:11 21.06.2023
141 е че то
До коментар #135 от "Историк":
по твоята логика ЦРУ, ФБР и т.н. структури рушат демокрацията в САЩ и са виновни за всичките им проблеми.Силата на службите е голяма, но нейното екстраполиране не дава "индулгенция" на слабите политици и индиферентни към правилата общества
Коментиран от #149
09:12 21.06.2023
142 Кака Левон
09:12 21.06.2023
143 Лъжепатриоти
09:16 21.06.2023
144 Адолф
09:21 21.06.2023
145 Историк
До коментар #138 от "ами сега":
Всъщност, аз не ползвам такава парадигма. Причината това "някъде навън" да има успех се корени в "някъде вътре" и съм го написал съвсем ясно какъв е механизма. Мога да се разпростра и върху народопсихологията на този феномен. Между "преклонена главичка сабя не я сече" (инстинкта за оцеляване, вместо за живеене, както е при достойните хора) и "келепира", българинът не иска "да рискува" нищо, затова "посреща с отворени обятия" всеки нов "господар". (с надеждата да си запази "придобитото), което е особено разрушителна тенденция, ако такъв има намерение да те унищожи като държава. Като добавим и това, че всеки българин си мисли, че с него започва и свършва света, и затова той най-много "заслужава", и е лесно да разберем защо има доволно много българи, които са се продали и работят за ДС - кой не е "дооценен", кой се чувства "онеправдан", кой си "отмъщава", но ВИНАГИ целта е той да е отгоре, дори с цната на свличането на другите под него. Това е и основния белег, по който може да се разпознае индивида в комунизма и в демократично общество. В комунизма всички в България се задоволяваха да мизерстват еднакво (като изключим партийната върхушка, разбира се). В демокрацията хората, които ИСКАТ И МОГАТ, просперират. И отново и отново се намират хора, които си извиняват действията с "недооценяване" или "отмъщение".Бойко Борисов е продукт на ДС, както всички мутри. Той не е "демократ". Той е търговец на влияние - между руснаците и запада, и се опитваше и опитва
09:23 21.06.2023
146 Историк
09:23 21.06.2023
147 Истината е само една
До коментар #136 от "Историк":
И тя категорично е следната и това трябва да учат младите !!!!!!!...... : Народният съд е учреден с подписаното примирие със САЩ и Великобритания, на които България бе обявила война и която бе победена като съюзник на Хитлер. Създаден е от правителството на Отечествения фронт, в което БКП е имала само 4 министри, които не могат да наложат мнението си. Съденето на виновниците за въвличане на България във ІІ световна война и престъпниците от другите европейски страни е потвърдено със споразумение в Лондон на 4-те Велики сили победителки на 8 август 1945 г., с Декларация на Общото събрание на ООН (11 декември 1946) и с Женевската конвенция за защита на жертвите от Втората световна война (1949). В процесите у нас са разгледани простъпките на 10 920 души. Осъдени на смърт са 2618 души, но са изпълнени 1046 смъртни присъди, другите подсъдими пратени в затвор или са оправдани. ....... Това е истината ! А ти ако си историк действително.... пробвай с факти да ме убориш.....Коментиран от #153, #154
09:25 21.06.2023
148 Един не-трол
09:28 21.06.2023
149 Историк
До коментар #141 от "е че то":
Няма такова нещо. Няма такава "моя логика". Отново се проявява типичната логическа грешка, че щом ЦРУ и ФБР и ДС са тайни служби, то те правят едно и също нещо. Това, че нещо се казва по един и същи начин, не означава, че е същото, точно както това, че един часовник има колела, и едан кола има колела, не правят часовника кола.09:28 21.06.2023
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 Волгин си е с достойнството
09:31 21.06.2023
152 ежко
До коментар #74 от "Историк":
Айде да не се лъжем.Ситуацията в България -
"Срещу 11 122 души са повдигнати обвинения, а присъдите са 9155 " т.е. около 2000 човека са се разминали без присъда!
Във Франция, по това време, същият тип съд издава 97 000 осъдителни присъди като смъртните са около 11 000.
Що се засягаш?Да не се позна като кандидат за народен съд II?
09:33 21.06.2023
153 Истината е само една
До коментар #147 от "Истината е само една":
Допълвам : САЩ и Великобритания многократно изразяват остра реакция относно малкото осъдителни присъди в България ! Поне три пъти най малко това се случва .... ! документите и грамите ги има на свободен достъп в електронният архив в Труман библиотеката и всеки може да ги прочете.......че .... повтарям колеги отново : САЩ и Великобритания многократно изразяват остра реакция относно малкото осъдителни присъди в България от страна на Народният съд ! А Левон Хампарцумян е просто неграмотен идиот.Коментиран от #156, #190
09:33 21.06.2023
154 Историк
До коментар #147 от "Истината е само една":
Нищо от фактите ти не засяга самата дейност на Народния "съд". Там липсват ВСЯКАКВИ ФАКТИ. А ако мислиш, че "само" над 1000 смъртни присъди са малко пробвай да сравниш с броя смъртни присъди издадени на Нюрнбергския процес, където, мисля е неоспоримо, че са били съдени къде къде по-значими исторически фигури и техните деяния.Всъщност, ФАКТЪТ, че напълно заобикаляш самата дейност на т.нар. Народен съд е повече от показателен за това какво КРИЕШ, и следващия въпрос е ЗАЩО го криеш, ако наистина Народния съд е това, за коеот го представяш?
Ето ти какво и как са били жертвите на този "съд". ": По „Дело № 6“ са подсъдими 101 писатели, художници, журналисти, включително вече убити.
Коментиран от #163
09:35 21.06.2023
155 Край с тебе
Повече няма да ме скубеш всеки месец.
Адио.
Коментиран от #157
09:36 21.06.2023
156 Историк
До коментар #153 от "Истината е само една":
Дай цитати от тези " документи и грами" с техните референтни отпратки, "колега". Такива твърдения се правят само след като си ги чел. Чакам. Докажи, че не си копи-пействал нещо подадено ти от някого, без да си проверил истинността му.Ако не успееш, значи никога не си виждал такива документи, камо ли да си ги чел.
09:38 21.06.2023
157 Оне
До коментар #155 от "Край с тебе":
Аз току що си отворих сметка в банката му. :)09:41 21.06.2023
158 Кака Левон
09:43 21.06.2023
159 Мнение
Минало-заминало.Не връщайте комунизма и нацизма.И двете не струват,фашистки режими са и водят до кръвопролития.
Коментиран от #160
09:43 21.06.2023
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Историк
Само съвършени цинични из вер ги могат да измислят подобно нещо.
09:48 21.06.2023
162 И линкове мога да ти дам на всяка една
Коментиран от #167
09:50 21.06.2023
163 Дааааааа !
До коментар #154 от "Историк":
Осъдени на смърт са 2618 души, но са изпълнени 1046 смъртни присъди, другите подсъдими пратени в затвор или са оправдани. Двата военни състава на Народния съд осъждат на смърт 35 военни с различни чинове – от подофицер до генерал, виновни за убийства на пленени партизани, на ятаци, на мирни граждани и опожаряване на къщи; 38 са пратени в затвор до живот и 74 са с различни срокове в тъмницата.Това сочат документите. !!!!!
Коментиран от #164
09:53 21.06.2023
164 Историк
До коментар #163 от "Дааааааа !":
Прдължаваш да цитираш неща, които не разясняват ФУНКЦИОНИРАНЕТО на т.нар. Народен съд.Нека започнем с въпроса: необходимо ли е било "съдиите" да имат юридическо образование, за да "съдийстват" в "народния съд"?
Слушам.
Коментиран от #169
09:56 21.06.2023
165 Истината е само една
09:57 21.06.2023
166 Истината е само една
и са изгорени 2 139 къщи. Доживотна присъда са получили 1 933 и са интернирани 31 250 души. Правителствата на цар Борис ІІІ и на малолетния Симеон ІІ са раздали близо 200 млн. лв. за партизански и яташки глави. Нима не трябва да се съдят организаторите и изпълнителите на тези престъпления? Можеше ли бившият учител подпоручик Йорданов да не бъде съден затова, че лично е разстрелял шест деца от с. Ястребино, за които Ив. Сотиров казва, че сами са се убили. Ятачката Цветана Тотева и нейният двегодишен син са убити в къщата им. Братчетата Кокарешкови са изтезавани, че са дали хляб на партизаните, след това разстреляни. Кой крещи, че в лагера „Белене” са давали трупове на лагерници на прасетата? Първо това са направили офицери, командвали ловни роти за преследване на борците против кафявата чума. Те са рязали парчета месо от бедрата на убитите момчета Кокарешкови и са хранели кучетата си. Нечовешко е едното и другото, но трябва и двете да се признаят. Генерал Кочо Стоянов се убива сам, защото знае, че престъпленията му още от 1925 г. няма да бъдат простени. Капитани, полковници и генерали са водили ловни роти от войската и са били по-жестоки от жандармеристите. Обираха бакърите на хората по селата, за да се леят куршуми за източния фронт (помня го). Как трябваше да се отнасят хората към палачите си, които са ги изтезавали, разселвали и палели къщите им, което мнозина още помнят (и аз). Мнозина спонтанно отмъща
09:58 21.06.2023
167 Историк
До коментар #162 от "И линкове мога да ти дам на всяка една":
Няма да се измъкнеш така. Цитираш ИМЕНАТА на конкретните източници, раздела, в който се намира съответния материал и точния цитат.Ако не успееш, значи никога не си виждал такива документи, камо ли да си ги чел.
Коментиран от #171
09:58 21.06.2023
168 ИМПЕРИАЛИСТ
10:02 21.06.2023
169 Сам ще си отговориш
До коментар #164 от "Историк":
На въпроса като прочетеш какво пише в споразумението от Лондон на 4-те Велики сили победителки на 8 август 1945 г., Както и Декларация на Общото събрание на ООН (11 декември 1946) както и с Женевската конвенция за защита на жертвите от Втората световна война (1949) .......и да се правиш на интересен не мисля че е много интересно ! "Народният съд" въобще не е била българска инициатива човек а "4-те Велики сили победителки" го изискват от нас и не случайно действително повече от половината народни съдии са били евреи ..... .Коментиран от #170
10:08 21.06.2023
170 Историк
До коментар #169 от "Сам ще си отговориш":
Аз те попитах дали е имало нужда "съдиите" от "народния съд" да имат юридическо образование.Чакам отговора ти.
Коментиран от #172
10:10 21.06.2023
171 Абе я у лево
До коментар #167 от "Историк":
Ти ще ми говориш кво и как съм чел. Многократно в други сайтове линкове съм пускал. Не се прави на интересен а потърси.Коментиран от #174
10:11 21.06.2023
172 Не мога да ти кажа
До коментар #170 от "Историк":
А и не е важно това. Веднага след освобождаването на Франция от хитлеризма се отприщва вълната на гняв и отмъстителност на гражданите,много по-силна, отколкото в България.
Около 9 000 души са „прочистени” веднага от гражданската наказателна акция. На съдебно преследване са обявени 127 000 души, а с осъдителни присъди са 97 000 провинили се, като 11 000 са осъдени на смърт. Осъдени са на смърт двама премиери и няколко министри. Не е пощаден и героят от Вердюн маршал Анри Филип Петен, куклен ръководител на пронацистката „Свободна Франция”. Осъден е на смърт, но поради преклонната му възраст присъдата е заменена с доживотен затвор. Най-осезателно изпитват гнева на френските граждани проститутките, които са съжителствали с немските офицери. Около 20 000 проститутки са пребивани с камъни по улиците, главите им са стригани до голо и са разкарвани по улиците, обругавани и оплювани, заливани са със студена вода. Един покъртителен филм с актрисата Чарлийз Терон много добре показва този отмъстителен изблик на французите. Нейната героиня съжителства с висш немски офицер, но тайните, които научава от него, предава на съпротивата и така спасява много френски патриоти. Но улицата не знае това и тя е умъртвена с камъни.
В Холандия, която почти не е пострадала от хитлеризма като Полша, Чехия или Сърбия, наказва много свои поданици, макар и с по-леки присъди: 38 сътрудници на хитлеристкия агресор са усмъртени, 419 пратени в затвор, но над 370 000 са с отнети и огр
Коментиран от #173
10:13 21.06.2023
173 Историк
До коментар #172 от "Не мога да ти кажа":
Не е важно, дали е имало СПРАВЕДЛИВ СЪДЕБЕН ПРОЦЕС при т.нар. "Народен съд"?10:14 21.06.2023
174 Историк
До коментар #171 от "Абе я у лево":
Стана ясно, че си поредния руски принтер, който не е прочел нещата, които твърди.Това само помага за демонстрацията на това с какво си имаме работа.
Коментиран от #179
10:17 21.06.2023
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 Чичак
10:25 21.06.2023
179 Станало ти ясно
До коментар #174 от "Историк":
Ама нищо не ти е ясно ! Пълен бъркоч ти е в главата младеж.10:26 21.06.2023
180 Даааааааа,
Коментиран от #182
10:29 21.06.2023
181 българка
10:29 21.06.2023
182 Историк
До коментар #180 от "Даааааааа,":
Не е имало никакъв истински съд. Имало е брутална саморазправа маскирана като съд, а кой какво е "правил" е определяла Москва.Ето как е била решавана съдбата на нарочените: Георги Димитров (ръководител на Международния отдел на всесъюзната комунистическа партия разпорежда (относно подсъдимите на бъдещите Народни съдилища) на ЦК на БРП на 21 декември 1944 г. "никой не трябва да бъде оправдан”
Коментиран от #183, #184
10:32 21.06.2023
183 Тъй бре
До коментар #182 от "Историк":
""""Имало е брутална саморазправа маскирана като съд""""" в Цяла Европа е имало ама ти от къде да знаеш а? Дайнов не го е написал нали ?Коментиран от #202
10:35 21.06.2023
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Историк
До коментар #184 от "Майко мила, майко мила":
Цитирам думите на другаря Георги Димитров.Всеки може да си направи извод какво точно значат те.
10:42 21.06.2023
186 Много убав си е бил
10:43 21.06.2023
187 Бая просТ обаче е този
10:47 21.06.2023
188 Булба67
11:21 21.06.2023
189 дядото
11:22 21.06.2023
190 ДОПЪЛНЕНИЕ
До коментар #153 от "Истината е само една":
В допълнение:Народният съд няма никога да получи еднозначно положителна или еднозначно отрицателна оценка от информираните и мислещите хора.Все пак покрай сухото изгоря и мокрото в тези дела.Но не бива да се забравя, че и на Нюрнбергския процес адвокатите на подсъдимите пледират, че каквото и да са вършили те, то е било в рамките на на закона на Третия райх. Това значи ли, че подсъдимите в Нюрнбергския процес са осъдени "без доказателства", несправедливо, "без съд и присъда" и т.н.?
11:24 21.06.2023
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 ....
До коментар #191 от "Хайде по сериозно":
Просто руския слуга Волгин стреля напосоки, като смесва нормалните за руските престъпници и техните слуги опорки, с актуални събития и личности. Само че Хампарцумян не е от хората, които ще се оставят по този начин да му говорят разни копейкаджии.11:36 21.06.2023
194 Историк
До коментар #192 от "ЯСТРЕБИНО":
Даже е много добре информиран. Бъркаш комунистическите лъжи целящи прикриването на престъпленията на другарЕтЕ, с "истина". Оправдаването на престъпленията на "народния съд" трябва да бъде наказуемо, и Волгин ще бъде наказан, като си плати за лъжите.11:39 21.06.2023
195 Иволгин
16:37 21.06.2023
196 Айде бе!
До коментар #56 от "йосарян":
Като те гледам как употребяваш пълен член, ти се дивя на самомнението! Как точно реши, че си по-интелигентен да оценяваш Хампарцумян? Моите наблюдения за повечето евреи и арменци са, че внимават какво говорят и премислят по няколко пъти, преди да се изкажат, което е нормално като си малцинство. Що ли Волгин и Копейки не си мерят приказките? И как лягат на сърце на простаците и комплексарите!17:53 21.06.2023
197 Този коментар е премахнат от модератор.
198 И аз да кажа
До коментар #136 от "Историк":
Да добавя- военните ни кадри на по-високи позиции до един са обучавани ЕДИНСТВЕНО в СССР. Всичките! Гнус! А сега се правят на ощипани и дрънкат как сме били колония на Запада!18:32 21.06.2023
199 Айде бе!
До коментар #100 от "Байчо":
Нищо подобно! Архитект съм и мога да твърдя, че всичко по- красиво и представително е построено ПРЕДИ 1944- Градската библиотека, Университета, сградата на БАН, Хотел "България", Селскостопанска академия, Военна академия, Халите, НХГ, Банките, Баните, хубавите жилищни кооперации по Раковска, Витошка, Ботев, Скобелев, Любен Каравелов, сградите около Докторски паметник, Военното училище, Руски паметник, Цар Освободител... Естествено и след това има строителство, но е много по- тромаво, имитира нескопосано класика или модернизъм. Един нехуманен строй, привилегироващ идеологията и слугите й, копиращ съветските "достижения" , следващ мегаломански изцепки като кулата на Бузлуджа, неминуемо оставя грозна градска среда, даже и да има отделни добри сгради и паметници! Никоя от цитираните от теб сгради не заслужава особена положителна оценка, повярвай!18:51 21.06.2023
200 Арменец
19:12 21.06.2023
201 Този коментар е премахнат от модератор.
202 Мухаха
До коментар #183 от "Тъй бре":
Ами има разлика, умнико! Франция, която цитирате, е била окупирана, имало е вечерен час заловените по това време са били задържани за нощта и ако се направи някакво изстъпление срещу окупаторите ( немците) са били разстрелвани! Четеш ли, какво ти пиша - случайни невинни хора, замръкнали на улицата след полицейския час са били разстрелвани! За сравнение: у нас извършителите на политически екзекуции от бойните групи със специално предназначение ( като Митка Гръбчева, съпруга й, Славчо Трънски и др.) по същото време са били пращани в лагер и дочакват 9.9.1944. Убити са само онези, които са застреляни на място при акциите. Да, има и осъдени на смърт с изпълнени присъди, но има и огромно количество помилвани. Има документалистика по въпроса "Българската гилотина" , "Убийствено червено" . Те дават доста различни от твоите числа. Франция и Германия по онова време са с население по около 40 милиона, а ние- под 8. Не подвеждайте хората с лукаво цитиране на бройки! Още повече, съобразно споразумението за влияние между Сталин и Чърчил ( от салфетката), тук се разпореждат Съветите, западняците нямат думата- само гледат и пишат протести и успяват да спасят по някой19:27 21.06.2023
203 Мухаха
До коментар #5 от "Епично":
А така! Сега кажи и че в Щатите бият негрите!21:14 21.06.2023