17 Юли, 2023 09:05 2 664 10

Христо Георгиев: Продължава война на пътя, а институциите си прехвърлят топката

  • катастрофи-
  • кат-
  • пътна полиция

Протестиращите очакват да има по-сериозен контрол в столицата и камерите за видеонаблюдение да могат да вършат работа

Христо Георгиев: Продължава война на пътя, а институциите си прехвърлят топката - 1
Снимка: Фейсбук

Войната по пътищата продължава. Тя е дори по-ожесточена през лятото. Недоволството на хората също не стихва. От днес протестите на столичния булевард „Сливница“, където в началото на май нелепо загинаха двама младежи, се подновяват.

Исканията на протестиращите се запазват, обясни пред БНР Христо Георгиев, който е един от активно протестиращите.

"Основните от тях не са изпълнени. Това е поводът да подновим нашата кампания. Не сме забравили какво се случи там. А и само за последните две седмици има над 30 жертви от войната на пътя.

Хората продължават да спират там по същия начин. Но е нормално да бъде така, докато институциите не заработят в синхрон".

Преди месец премиерът Денков начерта нови стъпки на правителството за пътна безопасност. Той обеща ежемесечни срещи на МВР, МРРБ и транспортното ведомство, а също проверки, ремонти и промени при обучението на шофьорите. Очакванията му са по този начин произшествията да намалеят до няколко месеца.

"Това е силна заявка и подсили надеждите на хората. Срокът е малко къс, но трябва да се започне от някъде. Но докато няма адекватна промяна в Наказателния кодекс и строгост при прилагането му, няма как да очакваме нещо по-различно".

Христо Георгиев разказа, че при протестиращите не са идвали представители на централната власт.

"Ние търсихме възможност за среща с тях. Очакваме да бъдат разгледани няколко законопроекта. Имахме обещание дори от Росен Желязков, че ще бъде организирана среща с новия началник на СДВР. То обаче не е изпълнено до момента. Топката се прехвърля от една институция към друга и няма видими резултати в борбата срещу войната по пътищата".

Протестиращите очакват да има по-сериозен контрол в столицата и камерите за видеонаблюдение да могат да вършат работа.

"Необходимо е някои от тях да бъдат подменени. Получи се една пиар кампания на наш гръб. В крайна сметка се оказа, че се търсят допълнителни решения от експерти".

Недоволните граждани настояват също да се увеличи с няколко секундите времето на пешеходния светофар на булеварда. Те не са обезверени, увери Георгиев.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    7 1 Отговор
    "Все ни пречи нещо" - Тоника:
    "Все ни пречи нещо, зиме студено, пролет - зелено, лете - горещо, все ни пречи нещо.
    Извличаме поуки, извличаме, но пак на себе си приличаме.
    Търсим ли, търсим причините, тъй си минават годините.
    Дий, дий, дий, киша, суша, дий, дий, дий и пак до КРИВАТА КРУША.
  • 2 Миризлив пор

    4 0 Отговор
    Хората протестират, основно пешеходци които само се возят обясняват на водачите как да карат, разни "експерти" които основно се возят и разбират само от глоби дават акъл. Контрола е даден на хора които само гледат да глобяват. Реално до сега само и единствено по този начин се опитват от години НО този начин не върши работа.
  • 3 Перо

    11 0 Отговор
    Шушумигата Денков е некадърен нещо да направи! Полицията въобще не работи, а искат заплати, без да имат никакви удръжки! Някой виждал ли е полицай регулировчик, при силен трафик или задръстено кръстовище? Корупцията стана малко по-рискова, поради медиина кампания и полицаите спряха работа!
  • 4 Механик

    12 0 Отговор
    Не търсим проблемите където трябва и резултатите са отрицателни.
    Добре. Казват "искаме контрол". Хубаво. Ама контрола ще се захване с "не си си сложил колана", "не си си пуснал фаровете", "колата ти е мръсна".... Да знаете някой глобен за неправилно изпреварване? Ами за неправилно престрояване? За клаксони, мръсна газ и изфишкване, агресивно каране, за това няма да говорим изобщо.
    Спираме на червен сигнал. До мен се завира некакъв. На жълто той вече е подал газ до дупка. Пушек, свистене на гуми, изпреварване на по-предните коли отлево-отдесно. На следващия светофар с пича пак сме един до друг. А аз не съм надвишавал дори 50-60 км/ч. И това се повтаря светофар след светофар. Или до когато не задмина колата на "драйвъра", която някъде по пътя седи с изтекал натифриз и помачкана ламарина.
    А проблемите са точно там. И по-точно са във възпитанието. Възпитанието, което вескидневно ни дават по екраните и то става поведенчески модел.

    Коментиран от #6, #9

  • 5 не е трудно

    2 2 Отговор
    Трябва просто повече контрол. Камери не плащат никого, а и не се виждат. Но ако се напълни града с немаркирани автомобили и се спира дори за мигач или сечене на пътя ще се успокои движението.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Шопо

    1 0 Отговор
    Когате едни хора целенасочено и преднамерено убиват други хора това е война, другото е пътен инцидент.
    Колко повече коли има на пътя толкова повече ще са инцидентите, нормално е.
    Когато едни хора целенасочено и преднамерено вземат парите на други хора това е рекет, рекет прикрит като грижа за безопасноста на пътя.
    Братя шофьори обединявайте се врага е силен и добре организиран само заедно можем да победим.
  • 9 Бай Митко

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Адмирации за коментара!
    Няма работещи пътни полицаи на пътя. Няма профилактика с присъствието им. Единствено можеш да видиш някой радар наврян в драките и то на ограниченията от 30, 40, 50 клм.
    Преди два дни пътувах от Бургас до Пирдоп по подбалканският път - полицейска сянка не видяхме. Връщането ми беше Панагюрище магистралата до Бургас същата работа. На изхода на Бургас към София имаше радар в ограничението от 50 клм. поставен на 20 м. преди края на ограничението. Важното е бройки да има.
  • 10 Минко карбуратора

    0 0 Отговор
    На всяка пешеходна пътека легнал полицай, на всяко кръстовище също.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове