Синдикатите днес посочиха шест прости точки, които са много прости и изпълними. Под една или друга форма ни беше обещано, че някои от тях може да се случат, а други не. В един момент се стигна до там, че правилата бяха написани на коляно и пзпратени в Брюксел. Това заяви изпълнителният директор на ТЕЦ „Брикел“ Янилин Павлов в предаването „Лице в лице“ по бТВ. Той коментира протестите на миньори и енергетици, които блокираха ключови пътища в цялата страна. Гневът им се дължи на приетите териториални планове за справедлив преход.
„Някой да е направил сметка колко плащат енергийните дружества в държавния бюджет – 1,5 млрд. лева на година. Никой не плаща емисии в момента. С тези 4 млрд. лева, които се очакват, ако затворим мините си, каква е алтернативата? Добре - затваряме въглищните централи, каква е алтернативата? Ние не сме готови за това“, подчерта той.
„Ние сме били винаги притеснени, водили сме ред преговори, но самите хора не осъзнават какво става. Мислеха, че ще си мине, а те ще си работят. В момента, в който осъзнаха какво се случва – виждате какво става“, посочи шефът на ТЕЦ „Брикел“.
„Имахме уверението, че когато дойде време за приемане на тези планове, ще седнем всички заедно и ще ги договорим. Вината, че не сме готови не е наша, а на всички управляващи. Всички видяхме къде са пръснати тези 4 млрд. Не можем да минем към нисковъглеродни емисии и да затворим всичко. Това е недопустимо“, изтъкна Павлов.
По думите му в териториалните планове има огромно разминаване, затова хората били по улиците. „Как се съгласиха руският петрол да остане в България, а не се съгласяват сега? Дайте да видим как е преминала срещата по предоговаряне? Какво са се разбрали? Искаме да се направи една енергийна стратегия до 2050 г., да има умисъл, да се сложат плановете на масата, има конструктивен диалог, не ЕС да ни казва: „Край!“, обясни Янилин Павлов.
На въпрос кога ще приключат протестите на енергетиците, директорът на ТЕЦ „Брикел“ заяви: „Докато не се изпълнят исканията по 6-те точки. Винаги има вариант да се преговаря. Няма как без алтернатива да се предлага нещо“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
18:30 02.10.2023
2 ПРИПОМНЯНЕ
Копи-пейст: "Това с приемането на 40% снижение на енергопроизводството от ТЕЦ и от там на емисиите е автогол...Трябваше да са меродавни ПДК (пределно допустимите концентрации) на вредните газове и праховите частици...."
Коментиран от #28
18:33 02.10.2023
3 Долу некадърната
18:33 02.10.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 АБВ
Коментиран от #10
18:38 02.10.2023
6 Много
18:40 02.10.2023
7 Дам
18:44 02.10.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Да бе
До коментар #8 от "Данък въздух":
Пич, ти не искаш нищо да предоговарят, ти искаш да си живееш извън ЕС ама да се ползваш с всичките привилегии на ЕС... няма да стане... или си част от клуба на богатите и спазваш техните правила или отиваш другаде и си правиш схемите18:48 02.10.2023
10 Хайахйаа
До коментар #5 от "АБВ":
Който се е подписал, че е съгласен да имаме такива квоти. Китай плаща ли нещо?! Не разбира се, те си гледат интереса.18:48 02.10.2023
11 Грозд-ан
18:50 02.10.2023
12 един съвет
Няма друг бизнес в Света в който да работиш с 600-800% печалба, без да влагаш нищо.
18:50 02.10.2023
13 Да живее мутро комунистич. аристокрация
18:52 02.10.2023
14 Ами
18:56 02.10.2023
15 Бам
Коментиран от #18, #30
19:00 02.10.2023
16 Хубав чувек
19:03 02.10.2023
17 ГРАЖДАН
19:07 02.10.2023
18 Напротив
До коментар #15 от "Бам":
В България ако искаме да имаме конкурентноспособна икономика трябва в спешен порядък да изведат от експлоатация всички TEЦ и ударно да се въвеждат колкото се може повече ВЕИ мощности и съвременни и ефективни системи за съхранение на енергия.19:07 02.10.2023
19 Ихаааа
19:11 02.10.2023
20 Притеснен гражданин
Внасяли 1.5 милиарда..изнасят поне 5
19:14 02.10.2023
21 БСП на Бунището
"Една наказателна процедура тече срещу България, очакваме да стартират още две - за таваните на вредни вещества, които изпускаме в атмосферата, и за фините прахови частици. Това съобщи днес зам.-министърът на околната среда и водите (МОСВ) Евдокия Манева, която участва в кръгла маса за бъдещето на енергийния сектор и възможностите за запазване на съществуващите мощности в топлоенергетиката и въгледобива, организирана от КТ "Подкрепа".Страната ни вече е на финала на наказателна процедура за въздуха и предстои да влезем в съда, като след произнасянето му следват всекидневни санкции, докато нарушението не се отстрани. По информация на министър Манева санкцията по аналогични случаи е 50 хил. евро на ден.Наказателната процедура за таваните на вредните вещества, изпускани в атмосферата, зависи от отговора, който България е дала на подробното писмо на ЕС за пълна информация за състоянието на нашите топлоелектрически централи. Зам.-министърът обясни, че с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) се обсъждат всички "за" и "против" затварянето на пет ТЕЦ-а от 2012 г. Проведени са срещи с представители на всички централи и са изготвени графици, по които те трябва да въведат производствата си в екологичните норми на ЕС.Двата ТЕЦ-а, които нямат намерение да се постараят да изпълнят европейските изисквания в срок, са ТЕЦ-Перник и ТЕЦ "Брикел" - двата основни замърсителя..
Коментиран от #31
19:14 02.10.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Финансова криза
19:24 02.10.2023
24 добре си спомням времето
19:30 02.10.2023
25 Матей преображенски
Коментиран от #26
19:35 02.10.2023
26 на кой отрасъл?
До коментар #25 от "Матей преображенски":
Чух че и оръжейниците излизат на протести. Това вече вони на политическа поръчка платена с много пари. Все пак избори идват.Коментиран от #29
19:42 02.10.2023
27 Някоя
19:43 02.10.2023
28 Анализатор
До коментар #2 от "ПРИПОМНЯНЕ":
Това е така, по отношение на ТЕЦ - 2 и двете американски централи, но въобще не важи за ТЕЦ-а но Ковачки - Брикел!!!Нищо не е мръднало от соца, само имитация на дейности и замърсяване на околната среда.
За сметка на това колосални печалби за собственика.
19:58 02.10.2023
29 Така, така
До коментар #26 от "на кой отрасъл?":
Те сигурно ще протестират да се спре износа муниции за Украйна, че им се налага и да работят много, а искат, като наглите хрантутници на държавна издръжка от мините и тецовете. Къде по-лесно е да спиш на работа, а да ти плащат заплата за това, а в почивните дни между смените да си изкарваш по нещо отгоре на частно тук там. Но както са казали хората: “Не е луд този, който яде баницата, а този който му я дава”.20:04 02.10.2023
30 Пешо
До коментар #15 от "Бам":
Умнико умен по цялата глава, та нали не Денков е потърпевш от блокадите /пука му на тоя мишок/, а всички ние, които пътуваме. Рекетът на тия така наречени енергетици, е спрямо всички нас. Всеки друг в тази държава може да бъде съкратен или уволнен още утре, и дори да не получи последната си заплата. А тия мамени синковци, рекетьори не им харесвали 36 заплати. Ама аз не съм съгласен и стотинка от моите данъци да отива в техните джобове. Ама Денков, за да спаси дупето си, раздава на поразия моите и вашите пари, взети насилствено под формата на данъци.20:06 02.10.2023
31 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #21 от "БСП на Бунището":
Глупости пишеш......Няма изискване за екологичните норми...Ултимативно ни е поставено искането за 40% снижение на емисиите, независимо колко големи са..........Някой политик, профан в енергетиката, трябва най-сетне да си плати за "грешката".Това с приемането на 40% снижение на енергопроизводството от ТЕЦ и от там на емисиите е автогол...Трябваше да са меродавни ПДК (пределно допустимите концентрации) на вредните газове и праховите частици....Коментиран от #33, #34
20:26 02.10.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Абе
До коментар #31 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
И без никакъв план още тази година ще затвори единия частен ТЕЦ, а другия догодина защото тогава им изтичат дългосрочните преференциални договори с клауза държавния фонд да им плаща въглеродните емисии и чисто икономически нямат изгода да работят повече. Само със затварянето на тези мощности целевата цел от 40% ще е преизпълнена още след 2026, защото те двата формират намаление от 50%. Целия шантаж е в момента за да може държавата да и гарантира на наглеците от загиващата и нерентабилна въглищна индустрия, че ще им дотира неефективното и загиващо и не нужно вече производство, което трови всички жилещи около него и което обича България никога да няма конкурентноспособна икономика с всички последствия от това за населението на цялата страна. Всичко есамо защото са свикнали и искат да продължават да се правят, че работят както по времето на социалистическо, но да вземат високи заплати като за съвременното време.Тази свърши и повече няма да бъде.Ако им се подадат на шантажа от правителството ще почнат анти протести за закриване на всички ТЕЦ и шанс за развитие на страната без да се мисли само за някакво малцинство от кърлежи за, което трябва да плащат всички хора чрез данайците си или цената електроенергията, за може то да е щастливо и доволно и да не си смени местоработата, а да кара постарому .
Коментиран от #40
20:56 02.10.2023
35 инж. Ганчо Илков
21:44 02.10.2023
36 Физиономиста
ЗАКРИВАЙ тая гняс
21:44 02.10.2023
37 между_другото
Коментиран от #38
21:46 02.10.2023
38 По-добрата и изгодна
До коментар #37 от "между_другото":
Алтернатива е повече ВЕИ мощности и съвременни и ефективни системи за съхранение на енергия.Коментиран от #39
21:58 02.10.2023
39 ха ха
До коментар #38 от "По-добрата и изгодна":
Още не са ги изобретили.Коментиран от #41
22:01 02.10.2023
40 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #34 от "Абе":
ТЕЦовете oтдaвнa нямaт нищo oбщo cъc coцa. В мoмeнтa са нaпълнo aвтoмaтизирaни и кoмпютeризирaни прeдприятия. През "прехода" в тях ce извърши планова мaщaбнa мoдeрнизaция с цената на стотици милиони. Дoкaтo някoи cтaчкувaхa, cкaчaхa пo митинги и прeливaхa oт пуcтo в прaзнo, в ТЕЦовете ce грaдeшe eжeднeвнo, въпрeки cтoпaнcкaтa рaзрухa нa "прeхoдa".Копи-пейст: "Това с приемането на 40% снижение на енергопроизводството от ТЕЦ и от там на емисиите е автогол...Трябваше да са меродавни ПДК (пределно допустимите концентрации) на вредните газове и праховите частици...." И го научи правописа, след като си реши да ръсиш мъдрости.
Коментиран от #42
22:05 02.10.2023
41 Да ама са изобретени
До коментар #39 от "ха ха":
Едното се казва ПАВЕЦ и даже имаме един, за разширението на, който даже има идейни проекти.Другото е електролиза на вода и генериране и складира на зелен водород.
Въпроса е какво правим ние и по-скоро защо не правим нищо докато другите правят?
Коментиран от #43
22:10 02.10.2023
42 Да, бе да
До коментар #40 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Вземи отиди в Брикел и виж какво се модернизирало и тогава се изказвай. В момента положението е много по-зле от времето от преди 1990г. Просто едвам крета и всичко се кърпи както падне само кражбата от държава да продължава на мах.22:16 02.10.2023
43 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #41 от "Да ама са изобретени":
..........главчо, ПАВЕЦ има к.п.д. около 35%, поради особеностите на турбина-помпа........., а при електролизата на вода, цикълът е с още по-ниско к. п. д..Коментиран от #44
22:21 02.10.2023
44 Да ама са изобретени
До коментар #43 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Когато електроенергия е произведена само от ВЕИ и то в моментите на пиково свръх производство когато моментната и борсова цена приема близки до нулата или даже отрицателни цени не е никакв проблем дори и да е 35% КПД при ПАВЕЦ защото тази енергия в този момент се явява практически излишна и почети безплатна като отпадъчен продукт. Отделна тема е че при използване на водорода при определени технологични решения се постигат даже изключително високо КПД съизмеримо, че даже и по-високо от това на зареждаема батерия особено ако се използва и когенерационно производство на топлоенергия за топлоснабдяванеКоментиран от #45
22:43 02.10.2023
45 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #44 от "Да ама са изобретени":
Спри с "журналистическите репортажи" По-голяма глупост от това, чрез ВЕИ да захранваш ПАВЕЦ, не бях чел, може би това, да сравняваш използването на водород от електролиза с батериите я надминава ...ПАВЕЦът е рентабилен поради съвсем други фактори..., а водородните технологии са скъпа приумица на еколози като Грета...Коментиран от #46, #47, #49
23:25 02.10.2023
46 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #45 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Простичко казано: Ако нямаш базови централи, като ТЕЦ, ТФЕЦ и АЕЦ, ти просто нямаш енергийна система, с подвърхови и върхови мощности може само да я регулираш при нужда и НИЩО ПОВЕЧЕ! Дано не Ви надценявам и разбирате написаното.........Коментиран от #48
23:48 02.10.2023
47 Да ама са изобретени
До коментар #45 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Кое е глупост електроенергия която е почети безплатна се акумулира в ПАВЕЦ и се отдава после макар и с големи загуби, но в моменти когато цената не в проценти по висока а в пъти. Техническото КПД може да изглежда малко и да кажеш, че не си струва, но я сметни еквивалентното “икономическо КПД”. Точно защото е много ефективно като цялостен процес в монета изкуствено се саботира работата на нашия ПАВЕЦ като се удължава процедурно ремонта. Причината е да може да се гарантира работа на държавния ТЕЦ. С наличните в момента инсталирани в нашата страна ВЕИ мощности и работещ напълно ПАВЕЦ Чаира всичките ТЕЦ стават напълно излишни за поне 7-8 месеца от година.23:48 02.10.2023
48 Да ама са изобретени
До коментар #46 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Концепцията за базова мощ е от миналия век, сега вече не са необходими такива, а само максимално пиково свръх производство и системи за съхраняване на излишната но генерирана електроенергия.При ВЕИ и развити и навлезли масово системи за съхраняване на произведената електроенергия идеята е ВЕИ да работи винаги пиково с огромно свръхпроизводство и регулируема консумация на системите за съхранение на излишната енергия.Това пак си е енергийна система която се управлява аналогично, но не чрез регулиране на генерираното количество електроенергия, а на регулиране на консумираната електроенергия така, че винаги да се усвоява максималната възможна енергия от ВЕИ.Просто концепцията става друга и се преследват други цели, но системата си остава.
Това което беше не възможно до преди 20 години днес е не само възможно, а се случва релно другаде по света. Но тук при нас някои “големи” енергийни експерти си повтарят само това което е пишело в учебниците когато са завършели своето образование и си въобразяват, че могат да спрат прогреса и развитието, защото така им е изгодно. Заради такива ние изоставаме и ставаме все по не конкретноспособни докато другите се развиват.
00:02 03.10.2023
49 Да ама са изобретени
До коментар #45 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Водородните технологии не са приумица, а са бъдещето и то не далечното, съвсем близкото. Точно водорода беше липсващото звено което да направи пълния ВЕИ преход технически възможен. И точно водородната индустрия ще е катализиращия фактор, който ще предизвика бурната и пълната ВЕИ революция. Водорода вече навлиза и то масово това няма как да бъде спряно. Той вече става икономически изгодна алтернатива. Не са виновни еколозите или активистите като спомената Грета, прогреса не може да бъде спрян просто може да бъде забавен, но не и спрян колкото и опити да се правят. Ако водорода беше просто някаква приумица богати петролни страни от близкия изток нямаше да инвестират ударно във ВЕИ и производство и експорт на зелен водород, а щяха да си продължават само да добиват подават петрола без да хвърлят парите си за нищо. Ама явно за разлика от други те много на време са осъзнали на къде отиват нещата и знаят, че не се ли приспособят към променящата се реалност, че спрат да мога да имат приходи от износ в бъдеше, аз тях това значи да престанат и да съществуват в настоящия си вид.Коментиран от #52
00:32 03.10.2023
50 Христозов
Христозов - стар кадър на ТЕЦ Първа Комсомолска и Брикел!
02:22 03.10.2023
51 резервист
08:01 03.10.2023
52 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #49 от "Да ама са изобретени":
“Напред към сияйните върхове на социализЪма и комунизЪма другарки и другари”13:55 03.10.2023