18 Октомври, 2023 10:23 1 511 30

Богдан Милчев: За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на пътната безопасност в София

  • богдан милчев-
  • софия-
  • 10 години-
  • безопасност

"Не да правим пешеходните пътеки, след като убием някого, а предварително да анализираме коя пътека трябва да оправим. Не да чакаме да убият някого и тогава да тичаме като пожарникари да гасим пожара", коментира шефът на Института за пътна безопасност

Богдан Милчев: За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на пътната безопасност в София - 1
Снимка: NovaNews

София е най-опасният град за пешеходците в цяла Европа. Това заяви пред БНР Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност. Милчев е бивш шеф на КАТ.

129 души са загинали в София от януари 2021 г до днес. 62-ма от тях са пешеходци, оповести данни той.

Днес Институтът за пътна безопасност организира дебат между основните кандидати за кмет на София. В залата ще бъдат експерти, НПО, родители на загинали в София деца, а срещата ще се предава на живо във Фейсбук страницата на института, уточни Милчев.

"Искаме да разберем какви решения има собственикът на пътя. Той не може да бяга и да се крие зад контрола и законодателството."

За 2022 година с камерите на КАТ са хванати 160 000 нарушители, докато само за първите 9 месеца на тази година те са вече 260 000, или със 100 000 повече, посочи още данни Богдан Милчев.

"Какво излиза? Колкото повече камери и глоби налагаме, жертвите се увеличават."

"За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на безопасността в София", заяви Милчев.

Според него всяка институция се опитва да реализира "статистически победи".

Погрешно е кметовете да говорят само за камери и повдигнати пешеходни пътеки, смята той.

Милчев заяви, че не са нужни 700 камери, може и да са 7, но е необходима методология за оценка на риска.

"Не да правим пешеходните пътеки, след като убием някого, а предварително да анализираме коя пътека трябва да оправим. Не да чакаме да убият някого и тогава да тичаме като пожарникари да гасим пожара."

"Хвърлени на парче мерки няма никога да дадат резултат", обобщи Богдан Милчев.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кокорчо

    9 1 Отговор
    ТОЯ ДОКАТО БЕШЕ В КАТ МЪЛЧЕШЕ КАТО БИТ Г..Ъ..З СЕГА ТРЪГНАЛ ДА РАЗДАВА ПРАВОСЪДИЕ И ДА РЪСИ МОЗАЦИ
  • 2 каскета

    4 1 Отговор
    Тоя ми заприлича на адвоката на оня прокорора от Перник...
  • 3 асан в Турция не е бил

    0 1 Отговор
    известен , но тукашните помакини и помаци се сродявали и множели . сега брат му владее застраховките . за другия бизнес не се знае Спартак го обяви ген Бонев за групировка, Баретата с джиповете блокираха Тракия с 40 км в час, както се действа при сигнал . никой не можеше да ги задмине . лентите малко, трафика позволява много емигранти и наркотици . шенген ще попречи на други безопастни възможности . маже да се прекопира от гърция . там евреите на са на мода, но и нацисти не харесват . не са ФРГ .
  • 4 Хахах

    5 0 Отговор
    Но пък от към глоби и изисквания мръднахте доста.
  • 5 пътен знак

    7 0 Отговор
    Е как де не сме мръднали ? Навсякъде където има дупки , винаги има знак за неравности по пътя

    Коментиран от #27

  • 6 Слабо другарю!

    4 0 Отговор
    Направете 10000лева глоба ако някой се качи в колата си! И до един месец или вас ще ви няма или нас хората.............
  • 7 мммм

    4 0 Отговор
    Каква пътна безопасност бе братко? Оно нема тротоари у София всичко леш
  • 8 Факт

    1 2 Отговор
    Как да мръднете като в София всички сте гламари.

    Коментиран от #26

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Г.Стоев

    4 0 Отговор
    Мутри ,Богдане, мутри. Бойко ги вкара в системата на МВР и не само там .Оттам нататък какво да очакваме - мутренска организация на МВР. Рекет, чадъри за много пари, влизане в схеми на разпространение на наркотици , такси "спокойствие", непосредствена връзка и охрана на криминалния контингент , защита на престъпници. Причините за многото произшествия на пътя са ясни. Не се спазва Закона за движение по пътищата и не се върши нищо за контрол, превенция и неизбежност на санкциите.Милиционерското мислене от 60-те години на миналия век води до неадекватни дивотии в действията и контрола, както и безгрижие за жертвите на пътя. Със сигурност Комисиите които отговарят за БЕЗОПАСНОСТТА на пътя са опасно много , състоящи се от пенсионирани МИЛИЦИОНЕРИ, некадърни кариеристи и чисти заплатаджии. Непрекъснато се прехвърля топката към ПОЛИТИЦИТЕ и ОБРАТНО .Играе се познатата игра на пинг-понг с живота на Народа. Целта е ДА НЕ СЕ ВЪРШИ НИЩО и да се усвояват едни пари, и то много пари. Досега няма нито едно свястно действие за ПРЕВЕНЦИЯ на МВР и на КОМИСИИТЕ , за да не случват Произшествията. Истината е че МВР и ВСИЧКИТЕ тези КОМИСИИ , се хранят от нашите данъци и то без да вършат нещо полезно.
  • 11 Петър

    2 0 Отговор
    Не е ли редно, да отпадне годишният технически преглед за лични МПС-та в България?

    Коментиран от #15

  • 12 Тошко

    2 0 Отговор
    В този институт освен че вземате заплати друго нищо не правите
  • 13 Шофьор

    1 0 Отговор
    А защо ще продължим да караме със зимни гуми при 20-25 градуса жега само и само да не ни глобят

    Коментиран от #18

  • 14 Циник

    2 0 Отговор
    Вдигнатите пешеходни пътеки са като след дъжд- качулка. Ако си стигнал до тях с висока скорост, конят вече е отишъл у реката. По принцип не обичам спящите полицаи, но добре направени и маркирани такива ПРЕД пешеходната пътека вършат по-добра работа. А че пешеходните пътеки трябва да са осветлени и да има видимост към тротоара е очевадно, но много рядко е факт.
  • 15 Циник

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    А всичките мутри с пунктове за ГТП дето взимат вече станаха по 60 лева на кола как ще живеят? Ама ти хич не мислиш за бедните хорица.

    Коментиран от #17, #25

  • 16 ИНЖ

    0 0 Отговор
    Т.е. никаква грижа за хората(разбирай за Данъкоплатеца, който "пълни хазната"). Това потвърждава тезата , че създаденият "елит на Прехода"(от БКП/ДС/КГБ) е антибългарски.
  • 17 Петър

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Циник":

    Да, прав си, лобито е голямо. Това лоби е и причината България да е единствената от ЕС в която участва крадлива нотариус при покупко/продажба на МПС.
  • 18 Петър

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор":

    Никой не те задължава да поставяш зимни гуми на автомобила си. Можеш да си караш и с летните и никой няма да те глоби.
  • 19 ...

    1 0 Отговор
    ма верно ли, а ти като беше шеф на КАТ какво направи по въпроса?
  • 20 абее къв адвокат

    0 0 Отговор
    Тое шушлек е смесица между Лечков и Георги Милжев - Гожи...
  • 21 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    Преди години в нашата Община имаше ЕДИН пункт за ГТП. То и колите бяха малко. Сега не можеш да поминеш от "ламарини" и "пластмаси" ! Една нищо и никаква Община, в която земята само се обработва от зърнопроизводители - никаква консервна, текситилна и прочие лека или тежка промишленост. Има вече десетина капанчета за ГТП!! Ами ако във всички Общини /над 260 на брой/ в страната е така – я пресметнете що "дране на овчи кожи" пада. А те дават и отчисления за хазната, която трябва да се пълни .......много са "сучещите" от нея !?
    Дори техническите прегледи трябва да се правят по два-три пъти в годината – най-добре на тримесечие. И-и-их ,х каква пара ще пада......... Ама Асен още не се е договедил...... Аз ще го сезирам !!
  • 22 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    1 0 Отговор
    Докато всеки търси вината у другия, нищо няма да се оправи.

    Докато роднините продължават да търсят отмъшение и най-вече тлъсто парично обезщетение, което „да ги утеши“, и лицемерно да твърдят, че искат спраедливост. Ще продължава да е така. Справедливост е "убийците на пътя", да нямат право да карат автомобили. Един път може да сгрешиш да направиш тежка катастрофа, втори път може да сгрешиш. Един път може да се качиш пиян/дрогиран, втори път ... Трети път, ако се случи, явно не е грешка. За такива трявба не само да им взимат книжките, но доживо да имат забрана да карат автомобил. И ако бъдат хванати да я нарушават, трябва да ги вкарват веднага в затвора.

    Покрай обезщетенията на жертвите на ПТП много адвогати неприлично забогатяха, прибират дори по-голямата част от обезщетенията на жертвите. А жертвите и преди и след катстрофата продължавта да са същите неуки безпарични мизерници, каквито са били. Независимо от тлъстата застраховка, която уж са получили. Защото по-голямата част я е прибрал хитър адвокат - законно.

    Докато у нас пешеходеца винаги е С ПРЕДИМСТВО, а шофьора винаги воновен, ще продължават да умират пешеходци. Убит пешеходец в аварийната или в активните ленти на магистрала, няма право да е там!!! Близките му не трябва да получават обезщетение, защото това е самоубийство.
  • 23 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    2 0 Отговор
    Да шофьорите, пътищата, маркировкат, кмета, полицията ... са лоши и не си вършат работата.

    Чул съм за вкаран в затвора шофьор заради катастрофа, но не съм чул дори за уволнен полицай, кмет, строител на пътищата или поректант на пътища. Защо не се казва нищо за проектантите/архитектите/ на пътища, отбивки, кръстовища... Много от малоумията идват още от проекта, от архитекта на пътя/кръстовището/, дори не и от строителя. Да строителя ги вижда, но не предприема нищо за да се поправят. Държаванта/общинската/ приемателна комисия също ги вижда, но и тя не предприема нищо за да се оправят. Защото премиера/кмета, който е началник на приемателната комисия, е обещал защита и безпроблемно държавано приемане и плащане на проектаната, и на строителя. Задето им осигурява тлъсти обшесътвени поръчки и защита, а те му пълнят чекмеджето с пачки.
  • 24 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    2 0 Отговор
    Продължава нищо да не се казва за „КУЛТУРАТА НА ПЕШЕХОДЦИТЕ“, докато не почне да се говори и за грешките на пешеходеца бай Ганьо, все ще е така.
    Докато не почнат да вкарват в затворите родители на 5-6 годишни деца умрели на улицата, защото са пуснати сами там. И на деца умрели в катастрофа, защото не са бил в автомобилно детско столче.

    Ученици, че дори и 30 годишни младежи, масово нямат култура как да се държат като пешехдци. Винивони за това са родителите и образователната система. Неуки и прости родители, създават неуки и прости наследници.

    Макар и да си с предимство на пешеходната пътека, трябва да си изключително прост ил исамоубиец. Да тръгнеш да пресичаш пред наближаващ силно БРЪМЧАЩ и хвърчащ с превишена скорост автомобил, яхнат от някой почерпен чалгар.

    Всички пешеходци даже и най-малките 14-15 годишните, трябва да бъдат научени, че ако ги удари автомобил движещ се със скорост над 80км/ч удави шешеходец. Вероятноста пешеходеца да умре е 100%
  • 25 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Циник":

    В Германия техническият преглед се прави на всеки 2 години. И там не като да не карат стари и ретво автомобили. У нас мутрите ни правят тебически преглед всяка година на цена на дневната надница, че и отгоре. А една друга мутра червен депутат приятел на мутрата бивш премиер печати стикерите на цена няколк остотинки и ги продава по 5 лева на гражданите. Направете сметка, над 2 млн. автомобили всяка година минават технически преглед и плашат за стикер по 5 лева. Приход 10 млн. лева годишно, при разход от 0,1 млн лева за печатницата.
  • 26 Зевзек

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    На всички ви децата са в София, младежи не останаха в провинцията.

    На родители гламари, каквои да са децата? И децата са като родителите - гламари.
  • 27 Зевзек

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "пътен знак":

    Е как де не сме мръднали ? Навсякъде където има дупки, винаги има знак за неравности по пътя.

    Това е поради 2 причини:

    1. Първата, защото при държавна поръчка, печалбите от слагана на пътен знак е много по-голяма отколкото печалбата от пълненето на дупки.

    2. Втората, защото бизнесмените, които слагат пътни знаци, са по-добри приятели на мутро-генерала от бизнесмените, които пълнят дупки. Не че мутро-генерала има приятели. Дори един приятел няма, това е кодовото име за тези, които му пълнят чекмеджето.
  • 28 Даааа....

    2 0 Отговор
    съгласен съм с това ,че ,,Подир дъжд качулка ,,,Чакаме да се случи ,и след това ,,Хайде да вземаме мерки!Още преди 10години ми го казаха германци ,работели в Бг.Казваха това ,цитирам,,Ние в Германия преди да се направи магистрала ,мислим за това, че на пътуващите ще им се приходи до тоалетна ,значи трябва да се напр .тоалетни,като се поставят билбордове ,трябва да бъдат на дост.разстояние ,за да не се претрепе някой в тях и т.н.Ама тук в Бг ,акъла ни идва, след като се случат неприятните неща.Чудя се ,напр .,на кой умник му хрумна идеята да заградят с мантинели отстрани дълъг участък от пътя Стара Загора -Радневоот от двете страни.Пътувал съм ,и съм се замислял.,,Например ,ако се повреди нещо колата ,или пък стане катастрофа в този участък ,трябва се блокира цялото движение ,а пък как ще стигне линейка до потърпевшите ,Един Господ знае,а превозните средства в инцидента трябва се вдигат с хеликоптер ,защото отляво мантинела, и поле, и отдясно мантинела поле ,отпред и отзад колони от коли.Блокаж от всякъде.Същото важи при подбалканския път с ограничение 30км и завой след завой,с тази разлика че отстрани е бездна надолу .Просто не е за вярване ,че толкова години не успяхме да свържем Северна и Южна България централно с тунел през Стара планина ,и се кара с ограничение 30км,завой след завой ,а отстрани пропаст от стотици метри(опасно е особенно през зимата ),за да се мине от другата страна на Стара Планина .
  • 29 Дааа

    1 0 Отговор
    Извинявам се ,,,не пиша за подбалканск.път ,а за балканския ,,
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол