Last news in Fakti

7 Ноември, 2023 16:42 5 450 20

Експерт: Автотранспортът в София върви към колапс

  • автобус-
  • градски транспорт-
  • софия

Своеобразен "полк на смъртниците" в задния двор на гараж Земляне

Експерт: Автотранспортът в София върви към колапс - 1
Снимка: БГНЕС

Столичният автотранспорт върви към колапс поради задълбочаващата се криза с осигуряване на изправни автобуси.

За това алармира в официалната си страница в социалната мрежа Марио Евстатиев, експерт в Комисията по транспорт към Столичен общински съвет в мандат 2019 - 2023.

"Кризата с осигуряването на изправни автобуси става все по-голяма, както още през лятото предупредих. По неофициална информация, един от гаражите в София, който експлоатира голям брой стари автобуси е в сериозно неизпълнение на транспортната задача поради липса на подвижен състав. В същото време, освен голямата аварийност, старите и грохнали "19-ки"(автобусите Mercedes O345S-C) капят като есенни листа и вече са образували своеобразен "полк на смъртниците" в задния двор на гараж Земляне. Нещо, за което също предупреждавах от началото на лятото, когато изобщо се заех с риск да бъда публично тричан, да търся вариант, зимата да не се возим в разпадащи се и опасни автобуси, ако същите изобщо излязат от гаражите." пише Евстатиев.

Той припомня, че през лятото, с неговият екип са предложили спасителен план за автотранспорта чрез закупуване на ограничен брой употребявани автобуси с висок екологичен стандарт, базиран на технически и пазарни анализи. Припомняме, че през юли, чрез общинският съветник Карлос Контрера беше внесен доклад за закупуване на общо 40 употребявани автобуси, от които 10 двуетажни, 14 соло и 16 съчленени превозни средства, с които трябваше спешно да се подменят 21-23 годишни стари и недостъпни автобуси, обслужващи линиите 78, 79, 107, 260, както и да се подобри обслужването по линия 3. Докладът беше отложен с гласовете на ГЕРБ и Демократична България, а въпреки изнесената притеснителна информация, през септември той бе отхвърлен окончателно.

"Подготвям ново експертно становище с ясно представени аналитични данни, както и нов спасителен план, който ще включва пакет от употребявани и нови автобуси, като основната цел е, употребяваните автобуси да бъдат спасително и краткосрочно решение, с което освен обновяване на автопарка и осигуряване на достъпност за хора с увреждания, ще даде достатъчен хоризонт за написване на качествени технически изисквания към процедури за доставка на чисто нови дизелови и CNG автобуси." завършва публикацията си Евстатиев.

Потърсен за коментар, той заяви, че очаква, разумът и експертното говорене по темата да вземат превес, тъй като темата е изключително деликатна. "От една страна следваме еко политика, от друга обаче, 23 годишни морги се движат в идеалния център на града. Да не говорим за това, че нямат никаква достъпност за инвалиди. Проблемът е, че в момента, изчакването за нови автобуси е средно около 1.5 години след направена поръчка, което означава, че с темповете, с които се провеждат процедурите за нов подвижен състав, ще чакаме минимум 2 години. Колкото и политиците да говорят, че светлото бъдеще е ей там зад вратата, това е демагогия и откровена лъжа. Ние сме в хипотезата в средата на зимата да имаме над 30% непокриване на линиите поради липса на изправни автобуси, а те се занимават да ни хвърлят прах в очите.

Колкото и да им е неприятно, общинските съветници ще имат една много трудна първа задача. Да преглътнат егото си и да седнем да говорим експертно - колко и какви употребявани автобуси ще ни трябват, за да може да гарантираме изпълнението на транспортната задача, а след това, всички заедно, с външни експерти да направим едни хубави технически условия за покупка на чисто нов подвижен състав." обясни за NOVINI.bg Марио Евстатиев.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пипи

    23 13 Отговор
    Този автобус номер 79 не беше ли международната линия България - Африка?
    Там контрольори май не минаваха?

    Коментиран от #4, #19

  • 3 Последния Софиянец

    22 12 Отговор
    На младите не им се работи тежка работа.
  • 4 Последния Софиянец

    29 4 Отговор

    До коментар #2 от "Пипи":

    Наскоро бяха направили засада с полиция на входа на кв Христо Ботев и гледах как всички слязоха от автобус 79 и тръгнаха пеша.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тапа Нар

    19 15 Отговор
    споко бе, сега киртака с комонистчето ще ви внесат американски втечнени автобуси, само нема се коркате
  • 7 Денков

    11 12 Отговор
    Просперитета на автотранспортът е нещо върху което работим непрестанно и резултатите скоро ще са на лице. Много важно е да се обърне внимание, че намесата на Данс подкопа авторитетът на пътническия превоз за това ще потърсим оставката на арменския поп. Реформите, с които целим да намалим разплождането на българския народ. Аз самият съм виждал, че има интерес, в разговори с различни компании. За да се водят преговори, трябва да има изпратено официално писмо и да се влезе в процедурата!
  • 8 Джеймс

    15 10 Отговор
    Лозунга е Ходете пеша, не помните ли? Кака Цвета как ви издокора? А, които искат да се возят, сещате се- за стари баби, гумите са меки, за млади другарки се взимат други мерки....
  • 9 интервала от 16

    9 9 Отговор
    ще се покачи на 32 минути. лошо няма, като оправят тротоарите от люлим 1 до младост 4 пеш за ден в едната посока
  • 10 Избягал

    17 21 Отговор
    Ех, преди 15 години избягах (подчертавам избягах). Добре, че не си пропилях животеца в тази мизерна държавица.
  • 11 Транспортен бос

    7 11 Отговор
    Аз работих в транспоръта, транспоръта, транспоръта...
    - Да си платим курортааа, да си платим курортаа ...
    И те така...
  • 12 Шофьорите са на възраст 75+

    7 14 Отговор
    Аз не знам как това се връзва с безопасността!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Тепърва

    12 11 Отговор
    почва колапса !

    Коментиран от #15

  • 15 ИМПЕРИАЛИСТ

    9 4 Отговор

    До коментар #14 от "Тепърва":

    Аман от "експерти" в транспорта на всяка крачка ..........
  • 16 Гост

    16 7 Отговор
    събирайте капачки за автобуси. Парите от данъците ви отидоха за имагинерни самолети в краварника. С тях, краварите се правят на големи либерали пред света, като ги раздават на 3иленски. А вие, ходете пеш.
  • 17 Има тролеи и трамваи

    4 4 Отговор
    Които се износват по малко
  • 18 ние знаем

    7 3 Отговор
    че Терцата ще оправи всичко и веднага.
    И да не започва с мантрата за
    тежкото наледство.

    Че и неговото наследство не е леко
  • 19 Коментар до #2

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пипи":

    На тях им се полага.
    Както и безплатен влак от Ихтиман и Вакарел до тук
  • 20 Охотник

    5 1 Отговор
    Евстатиев. Ако не теб, на Контрата и другите хитри палячовци ви пукаше. За автобусният градски транспорт в България, щяхте да построите завод за автобуси и тежки превозни средства. Но друго си е да отклониш пари, от сделки за няколко стотин милиона лева. Уж страдайки за софиянци и за един по-екологичен град. И да глозгате частните превозвачи, за разрешителни да експлоатират същите стари влакчета на ужасите. Колко народ трябва да умре по пътищата?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове