Last news in Fakti

12 Януари, 2024 10:26 13 185 23

Метрото в София ще има 3 диаметъра и 6 линии, те ще се покриват всички големи жилищни квартали

  • метро-
  • жилищни квартали

Тунелопробивната машина е едно много сериозно съоръжение, като завод под земята. Отначало няма нищо пред машината, а на 10 метра след нея вече има готов тунел, каза инж. Стоян Братоев

Метрото в София ще има 3 диаметъра и 6 линии, те ще се покриват всички големи жилищни квартали  - 1

Започна строителството на новата линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Крайният срок за изпълнение е 2027 година. Очакват се 75 хил. нови пътници по тази линия.

"За всички участъци, които започват да се строят, първо се правят прогнозни натоварвания и едва когато се окаже, че има натоварване, което трябва да бъде за метро, а не за останалите градски транспорти, се планира съответният участък", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в студиото на bgonair.bg.

Той поясни, че финансирането на проекта е осигурено.

"Всеки участък започва с обосноваване за потребността на този участък, след това се търси финансирането и след това се говори за обществени поръчки. Този участък частично се финансира миналата година от неусвоени средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.", около 20% е финансиран по нея, следващата стъпка е Столична община, която взе заем от Европейската инвестиционна банка, с тези средства и малко помощ от бюджета проектът е обезпечен изцяло", обясни инж. Братоев в ефира на Bulgaria ON AIR.

С изграждането на новата линия ще бъдат изградени и няколко буферни паркинга. На станцията на "Арена София" е предвиден паркинг за 120 коли, на "Владимир Вазов" също 120, а на "Цариградско шосе" е предвиден паркинг с възможност за 250 автомобила.

Инж. Братоев поясни, че линията на метрото ще бъде пусната наведнъж, а няма да се пуска в експлоатация на етапи, поради сложността на дейностите, свързани с изграждането на станциите и тунелите.

"Тунелопробивната машина е едно много сериозно съоръжение. Аз го наричам завод под земята. Отначало няма нищо пред машината, а на 10 метра след нея вече има готов тунел. Разбира се, има много съоръжения към тази машина, които трябва да обезпечат, за да може да стане този тунел. 84 метра е дълга машината, 1 600 тона тежи, това е огромно чудовище. Тя ще бъде монтирана на "Цариградско шосе" и постепенно ще минава станция по станция", разясни гостът.

По думите на инж. Братоев подготовката на един участък от метрото започва още 5-6 години преди самото му реализиране. Планове за метро във всички най-населени части на София има, но те ще отнемат време.

"Нашата схема е предвидена от 3 диаметъра на метрото да има 6 линии. Всяка линия да има отклонение и по този начин да се покрият всички големи жилищни квартали на София", допълни още изпълнителният директор на "Метрополитен".


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Загрижен

    31 34 Отговор
    Бай Стоян Братоев е една от многото черни каси на престъпника от Банкя. Който не ми вярва да пита работещите в Метрополитен ЕАД, какви са там заплатите и условията на труд. Пълна разруха, липса на елементарни части за ремонт. Постоянно развалени мотриси, ескалатори, асансьори. Касиерки по билетните каси няма, защото щатът е 900 лв. Как не го е срам въобще да се появява по медиите?
  • 2 Пламен

    16 16 Отговор
    Е как бе, сега като го нема Тиквун Магнитски и Самоковската учителница, кой ще строи метрото ?
  • 3 Миньоните

    12 8 Отговор
    А до Перник?

    Коментиран от #18

  • 4 Въпрос за 1 млрд.

    9 27 Отговор
    Някой зададе ли въпроса какво ще струва това скъпо съоръжение и след 10-15 г., ще има ли пари за поддръжка, защото системата НЕМОЖЕ да се самоиздържа. Не беше ли по-добре да се обмисли транспортна схема, на която метрото да е гръбнака със старите метростанции, да се използва съществуващата система от влакови линии, като на места може да се повдигнат на естакади и ел. автобуси и това всичко да работи в синхрон и да се ползва безконтактни карти за таксуване.... и т. н. и т.н. НО! Под земята кражбите са НЕВИДИМИ!!!

    Коментиран от #5, #19

  • 5 до№4

    18 6 Отговор

    До коментар #4 от "Въпрос за 1 млрд.":

    Все ще се намери някой рано изписан умник да задава "умни" въпроси .

    Коментиран от #7

  • 6 метрото е свързано с ИИ

    2 7 Отговор
    приликата с рейс е в Движението му . Изкуствения интелект го прави да действа по следния начин - При гонене на метрото хората тичат . Точно както рейса вратите се затръшват преди да се качат . Леката логическа мисъл предполага , че явно бърз изтървавайки гравици , джи пи еси за пореден път . Когато хората бързат и се возят в метрото , то започва да се влачи . Пристигайки стои 3 минути докато отвори вратите . Когато викнеш на рейсара ААрреее карай бе , и той се завлачва още повече , та дори почти спира . Ако види някой рейс без водач , на никой да не казва .
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Юли Вучков

    9 12 Отговор
    Кажете кога ще стига до Ботевград, това ни интересува нас.
    Всичките пари, събрани от всички нас, се наливат в това шопско недоразумение, наречено софия, докато всичко останало извън Голямото село оцелява на командно дишане.

    Коментиран от #22

  • 9 Пешо

    8 2 Отговор
    Защо няма метро в Красна поляна 1-ва част? Сигурно е заради близостта на Факултета. Смее ли някой да отговори публично и на глас?

    Коментиран от #10

  • 10 Шукри

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Пешо":

    Защото не го пускат коня в метрото, батко. Метро за коне няма да има и затова не искаме метро. Ще си ходим с каруцата по асфалта.
  • 11 рентиерка

    3 1 Отговор
    Наемът в моите имоти до метростанция е най-висок.
  • 12 Баба Яга

    6 1 Отговор
    Тия държави, които са си строили метро, когато ние още сме били под турско робство, са били толкова тъпи, че и те не знаят колко. Защо ли не са имали такива проницателни умове като вас, че сега да патят....
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ....

    17 1 Отговор
    Метрото е страхотна придобивка за София и столицата, но ако не започнем час по-скоро за развитие на областите ще си останем само в София 3 милиона българи. Провинцията умира и в нея остават да живеят старите хора и циганите за сметка на един град. Трябва да се инвестира в адекватни работни места с високи заплати по другите градове. Спрете с тая София. Не може да се диша тук и хората идват заради пустите пари и реализация. София е кърлежът на България и не е далеко времето, когато този кърлеж няма да има от къде вече да смуче. 600 обезлюдени села за 33 години и тези нещастници не спират да наливат милиарди в един единствен град..ю
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Чочо

    8 10 Отговор
    Метрото трябваше да мине по Цариградско шосе,а не по Др.Цанков.В цял свят смисъла на проектиране на метро линия е да минава по най -натоварвания път,за да поеме човекопотока.На Плиска и Орлов има хиляди хора,които се возят в автобуси,щото Тиквата и Плевнята решиха да ползват трасето по Др.Цанков.Ако минаваше.по Цариградско шосе,нямаше да има толкова автомобили и хиляди хора щяха да го ползват.Аз живея на Плиска,и метрото не ми върши работа.20мин ходене до Кюри,5 Мин чакане,15мин пътуване.Затова с колата си ходя
  • 17 Къртица

    8 3 Отговор
    Добре е метрото да се развива, но не само в София. Трябва да се проектира такова и в Пловдив, Варна, поне.
    Найстина София се превръща в град- държава! Това не е добре.
  • 18 ИМПЕРИАЛИСТ

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Миньоните":

    Да, най-добре е метрото да стигне до Перник, че на Владая е кошмар от личните автомобили, сутрин към София, а вечер към Перник.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ллс

    4 1 Отговор
    Само коментари против метрото. Какво ви пречи че няколко десетки хиляди човека ще мога да пътуват по бързо всеки ден.
  • 22 София

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Юли Вучков":

    Нашият град, е вашата столица!
  • 23 Павлова

    2 1 Отговор
    Инж. Братоев трябва да се удостои със званието" почетен гражданин на София" тъй като в голяма степен на него дължим развитието на метрото в София. Това е мащабен публичен инфраструктурен проект, с много предизвикателства. Всички трябва да му благодарим.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове