„Столичен електротранспорт" има 314 трамвая, 134 тролея, 49 електробуса, става ясно от информация, предоставена на общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.
"Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Средния брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 заплатите на целия персонал са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.
174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години - 17 броя, от 12 до 18 години - 18 броя, от 6 до 12 години - 25 броя, до 6 години - 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във фейсбук.
91 тролея се движат в София. 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.
54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.
Столичния електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев.
Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.
Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.
Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия.
Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.
Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021.
Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам.
„Столичен автотранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД, пише във Фейсбук още Ставрев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 радо шишарката
11:23 15.01.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 сдфгтрхъйу
От тея 3138лв. брутна заплата за шофьор колко остават чисто след данъци и осигуровки? Подозирам, че цифрата е под 2500лв....
Тая "средна брутна заплата" за колко часа труд месечно е, колко извънреден труд и други надбавки включва?
Колко е ОСНОВНАТА заплата която е записана в договорите на хората щото ако там пише "1500лв. бруто", а те заради извънреден труд и разни добавки стигат до 3100лв. нещата стават МНООООГО различни...
Коментиран от #13
11:28 15.01.2024
4 Факти
11:31 15.01.2024
5 Щом в 400 милионна Европа не може
11:38 15.01.2024
6 Ехаааа
Коментиран от #19
11:38 15.01.2024
7 Финансист
11:39 15.01.2024
8 Транспортна лудница
Коментиран от #9
11:47 15.01.2024
9 ...
До коментар #8 от "Транспортна лудница":
като разбереш че времето ти на този свят е най-ценния ресурс с който разполагаш, може да си отговориш на "умния" въпрос11:52 15.01.2024
10 Кой
12:08 15.01.2024
11 Васил
Коментиран от #20
12:10 15.01.2024
12 ДРАГАЛЕВСКИ МЕНГИШ
12:12 15.01.2024
13 Айде
До коментар #3 от "сдфгтрхъйу":
Не си много в час по трудовите въпроси! В трудовия договор се пише само размер на основната заплата, няма бруто, няма нето! Допълнително задължително се плаща за стаж и професионален опит, за нощен труд, за извънреден и др. Преди извънреден труд, работникът трябва да изрази съгласие, не може да бъде задължен!Коментиран от #15
12:34 15.01.2024
14 Емигрант
12:35 15.01.2024
15 До айде
До коментар #13 от "Айде":
Ти четеш ли какво пише в статия и разбираш ли изобщо какво пита човека когото опонирзш ? Абе изобщо можеш ли дз мислиш или тук доказваш колко си неадекватен ?12:38 15.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Емигрант
Коментиран от #18
13:37 15.01.2024
18 Емигрант
До коментар #17 от "Емигрант":
Освен да се изявяваш като селяндур и да имитираш "Емигрант" друго няма да ти се получи ! Само не разбирам толкова ли ти е празна тиквата, че един ник не може да поставиш различен от този, или това ти е непосилна задача ?14:08 15.01.2024
19 Мухаа ха!
До коментар #6 от "Ехаааа":
Защо противопоставяш две различни,но еднакво необходими на обществото професии? Трябва всички да получават достатъчно, спрямо труд и отговорност.Ако им завиждаш- курсове за ватмани и шофъори дал Господ.Безплатни,дори ще ти плащат минимална през обучението.Но пробвай едно нещо.Намери някой ватман,или шофър от ГТ, и тръгни с него само един ден.Един! Ставане в 4-4,30 макс. Оттам в депото, и на разделна смяна.Въртиш до обяд,след това бегом у дома,защото следобед пак сменяш колега.Няма да издържиш и един ден.Без да управляваш трамвая ,тролея или автобуса.Само да станеш сутрин и да се возиш до водача Не четеш ли,колко езуитски цитират- 3100 Брутни лва. Да звучи тежко, яко.Иначе са в рамките на 2-200 , нетно със див извън.труд.15:30 15.01.2024
20 Ти си най-онеправданият
До коментар #11 от "Васил":
Бегай да го въртиш тоя геврек у лудницата да видиш колко е лесно. Ма то на българина неговата работа е най-тежка, на другите е "нищо работа". Е затова и ти като изпищиш за по-висока заплата, ще получиш същия хейт.16:34 15.01.2024
21 Съкратете 90% администрацията
18:41 15.01.2024
22 Гошо
09:30 18.01.2024