Не мисля, че увеличаването на работната заплата в столичния градски транспорт е проблем. Безспорно исканията на протестиращите са справедливи. Това каза директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“.
Той припомни, че по време на COVID пандемията, въпреки намалелия пътникопоток, служители в столичния градски транспорт не са били съкращавани. Нещо повече – през всяка от трите години заплащането в системата се е увеличавало с по 10%, а миналата година то е било двукратно – с общо 150 лева. "Заради огромните финансови проблеми през COVID пандемията и енергийната криза, когато имаше месеци, в които електричеството беше три-четири пъти по-скъпо, а газът поскъпна девет пъти, беше постижение, че запазихме хората и успяхме да удържим обещаното да увеличаваме всяка година работната заплата“, подчерта Дилчев.
Исканите сега 37 милиона от работещите в сектора на градския транспорт отговарят на 15% увеличение на ръста на работната заплата, уточни директорът на ЦГМ.
Заради протестните действия днес част от линиите на столичния градски транспорт не изпълняват обичайните си маршрути. Това са автобуси 88, 204, 304, 384, както и тролейбусна линия 4. "Очакваме развитие днес през деня на действията, за да видим в кой момент ще можем да възстановим обичайните маршрути на тези линии. През това време препоръчваме на гражданите да търсят алтернативи на тези линии“, каза Димитър Дилчев.
По думите му състоянието на автопарка в столичния градски транспорт се подобрява непрекъснато през последните 10 години. "Тролейбусният транспорт в София беше изцяло подменен, виждате и много нови автобуси и електробуси. Този процес няма начало и няма край, той трябва да бъде непрекъснат и трябва да продължи. За съжаление, в последните месеци не виждаме никакви постъпки и опити това да се случи и се опасявам, че спирането на работата по обновяването на градския транспорт много бързо ще доведе до рязко влошаване на условията там“, предупреди директорът на ЦГМ.
Той коментира и нововъведенията в ЦГМ през настоящата година. От 1 февруари всички деца до 14-годишна възраст ще пътуват безплатно на територията на цялата страна. "От тази дата ЦГМ срещу описаните в наредбата документи – копие на акта за раждане или друг документ, удостоверяващ възрастта на детето, както и документ за самоличност на родителя, удостоверяващ постоянен или настоящ адрес на територията на Столична община, ще бъдат издадени безплатни пластики със зареден безплатен превозен документ на всички деца до 14 години за цялата градска мрежа. С тази карта децата следва да могат да пътуват безплатно във всеки един град на България“, обясни Димитър Дилчев.
В края на октомври бе възстановен нощният градски транспорт с две линии, а в края на декември – с още две. "Към днешна дата все още не може да се възстанови обема на пътуващите, който имаше преди спирането на градския транспорт по време на COVID пандемията. Не можем да скрием, че при липсата на водачи тези нощни линии оказват проблеми в графиците и обслужването на дневни линии, но това е решение на Столичния общински съвет“, заяви Дилчев.
ЦГМ работи по изграждането на нов сайт и приложение, които се предвижда да заработят до три-четири месеца. "Новият сайт ще предлага нови дигитални услуги, които ще направят пътуването по-удобно и лесно. В мобилното приложение ще може да намерите всички услуги, които предлага ЦГМ – от продажба на превозни документи през заплащане на винетки, на "Синя зона“. Надяваме се така да улесним още повече ползването на услугите, които предлага ЦГМ“, разказа Димитър Дилчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калитко
13:42 18.01.2024
2 калинка
13:44 18.01.2024
3 Карък
18:00 18.01.2024
4 Финансист
Коментиран от #9, #10
19:46 18.01.2024
5 Дали можеш
20:37 18.01.2024
6 Нквд
На един час разписанието.
Народа плаща гориво гуми части заплати за да се движат в совето празни рейсове.
И тъпото метро през 80% от времето празни влакчета.и него го ограничете на 30 минути.
23:28 18.01.2024
7 999
09:56 20.01.2024
8 анонимен
Защо на теб трябва да ти увеличат заплатата?
10:05 20.01.2024
9 Бай Ристо - мотористо
До коментар #4 от "Финансист":
Прав си! Затова от 244 човека във втора автоколона на гараж Малашевци сега сме 183. И като махнеш още 31 болни. 152-ма. Твоят месец ако е от 4,5 седмици, нашият е от 6. Пенсионерите взимат 2 бона заплата и 2 бона пенсия, ама точно те напускат, щото вече не се търпи. Скоро рейсовете ще са през един и ще видиш на спирката, като прави гащи, да ти е ясно...06:04 22.01.2024
10 Бай Ристо - мотористо
До коментар #4 от "Финансист":
П.П. Аа, забравих. Най-младия между нас е роден през 1991г. Едничък ни е.Идват пишман-мераклии, на 50 +, които пред великден в събота са се сетили, че нещо не им достига за пенсиониране. Ама не карат много и бягат, и пак да кажа, ще висиш по спирките като прани гащи.
06:14 22.01.2024