24 Януари, 2024 15:44 2 187 36

БДЖ купува от Deutsche Bahn 70 вагона от подвижния състав на германските железници

  • бдж-
  • германски вагони

Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците, съобщи Георги Гвоздейков

БДЖ купува от Deutsche Bahn 70 вагона от подвижния състав на германските железници - 1

БДЖ и Deutsche Bahn са във финална фаза на преговори за закупуване на до 70 вагона от подвижния състав на германските железници. С тях националният железопътен превозвач ще модернизира над 20% от подвижния състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години.

Това стана ясно по време на среща на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков с посланика на Германия Ирене Планк и представители на Deutsche Bahn.

„През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ“, заяви министър Гвоздейков.

Той допълни, че благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца е осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове. „Това е отличен шанс българското общество най-после да получи така чаканата реформа в железопътния транспорт, която не е направена повече от 30 години“, заяви още Гвоздейков.

Министърът подчерта, че ще бъдат закупени между 50 и 70 модернизирани пътнически вагони, които до миналия месец са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите “Intercity”.

„Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците“, допълни Георги Гвоздейков. Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за уточняване и финализиране на процедурите по доставка и придобиване.

Посланик Планк заяви, че е впечатлена от енергията и ентусиазма, с които екипът на Министерството и на БДЖ са работили по този проект. „За по-малко от 3 месеца с много целенасочена работа от Ваша страна успяхте да превърнете идеята в реални резултати“, добави тя.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    27 9 Отговор
    щом е без купета ,никакви удобства не притежава
  • 2 честен ционист

    13 5 Отговор
    А билети гратис до Кардам, Тагаренко кога ще ви раздаде.
  • 3 врачанец

    25 7 Отговор
    на тея седалки са п.рдели дебели германки за кво са ни? Ние втора употреба хора ли сме?

    Коментиран от #23, #36

  • 4 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    27 3 Отговор
    да са ви честити втора употреба
  • 5 Маглев

    24 3 Отговор
    От БДЖ да се поинтересуват за бронирания влак на Ким Чен Ун, че понякога индианците хвърлят камани.
  • 6 Ииеи

    35 4 Отговор
    40 годишни стари вагони за колко милиона и каква комисионна??? Що не ги дариха като са толкова дашни? Вместо да ги изхвърлят са взели пари, а ние нали сме втора ръка европейци…
  • 7 Варненец

    25 4 Отговор
    Локомотиви, вагони, а линиите кой ще оправи? Влаковете били за 200 км/ч, а трасето не позволява и 60км/ч. За БДЖ закъснение от 3 часа си е направо навреме.

    Коментиран от #9

  • 8 незнайко

    22 6 Отговор
    Точно така ! Ще се возим във вагони хангари като добитък с всички удобства !!!
  • 9 незнайко

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "Варненец":

    Трасетата позволяват, но съзнанието на ЦИГАНИТЕ НЕ !!!
  • 10 Клети неграмотни копейки

    7 8 Отговор
    Първо да ги боядисат в синъо и жълто, да дразнят продажните копейки.

    Коментиран от #12, #13

  • 11 Механик

    21 2 Отговор
    Много обичам без купе и всички класи в едно.
    Много е интересно.
    Един се е намаал с чесън. Друг киха и кашля като метилява овца. Пет годишно лИкенце се тръшка по земята и реве с цал глас :"Искам, искам искааааааааам!". Стрина Коца от съседната седалка се е запотила и понамирисва на превтасало тесто. Свако Евлоги и калеко Груйо разцъкват сентасето.
    Абе, идиля ти казвам! И най-вече "всички екстри".
  • 12 Риванол

    11 3 Отговор

    До коментар #10 от "Клети неграмотни копейки":

    Като те набара някоя копейка и ще те гримира набързо в лилаво, синьо и жълто.
  • 13 КОТарАК

    9 7 Отговор

    До коментар #10 от "Клети неграмотни копейки":

    Теб аз ще те боядисам в синьо, а жълтото ще си го пуснеш сам.
  • 14 Пешо

    9 4 Отговор
    Много добра новина още 70 възможности за идей на графитаджийте! За да може всичко да е като в един истински харлем! Българина и това не заслужава...

    Коментиран от #19

  • 15 бандит методиев борисов

    6 0 Отговор
    обичам да ме возят с 200..... сух, сух, сух...
  • 16 зидар

    18 1 Отговор
    с 70 СТАРИ вагона ще ОНОВЯТ 20% от БДЖ... майко мила..
  • 17 Аре нема нужда !

    9 3 Отговор
    И тия да ги нашарат наркоманите като крайпътни кенефи.
  • 18 мйуб

    15 5 Отговор
    Пременил се Илия, погледна се- пак в тия.
    БДЖ, колкото и пари да му наливате, пак е същата дива посредственост(меко казано) и нищо нормално. Не се интересуват от пътниците, важно им е да усвоят едни пари. Нито климатизирано ще бъде, нито хигиена ще има в употребяваните, а може би бракувани, "нови" вагони, нито отношението от персонала ще е цивилизовано.
    Никоя, уважаваща себе си и гражданите си, държава не би допуснала да има такова подобие на превозвач. Пътуването с БДЖ е унижение само по себе си. Недопустимо в 21. век в ЕС.
  • 19 мйуб

    11 3 Отговор

    До коментар #14 от "Пешо":

    На теб графитаджиите ли са ти най- големия проблем? Виждал ли си вътре какво е? И не са причина пътниците, вагоните са за брак. Някъде, вероятно, са ги спрели от експлоатация като негодни за употреба, а БДЖ ги пуска за пътуване. И хората трябва да изтърпят тази среда. Както цяла Европа си изпраща отпадъците за горене в Бг, така и железопътните фирми от Белите държави си изпращат амортизираните вагони тук. А по медиите рекламират срамния факт като някакво уникално постижение. Докато не се приватизира това соц. предприятие, всички държавни средства ще се наливат в него напразно.
  • 20 Михаил

    16 2 Отговор
    Пак втората употреба,
    Еми изглежда че цялата страна е 2 употреба!
  • 21 Поредните германски

    12 1 Отговор
    вагони чудо, които им е по скъпо да предадат на вторични в Германия, отколкото да ни ги дадат за къси пари тук...
  • 22 мйуб

    14 1 Отговор
    Европа не иска общи вагони като конюшни, предвид заразите, които се ширят последните години, а Бг прибира отп а дъка. Това ни се представя за изгодна сделка. Ти да видиш! Ост арели, ов ехтели, из носени, "ароматизирани" вагони. Честито, на който ще пътува с тях!

    Коментиран от #25

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Мекия

    10 2 Отговор
    Ко се чудите бре, нали за това ни взеха в ЕС и НАТО ,да ни продават боклуците си! Вместо да ги бракуват
  • 25 Браво на Гвоздейков,

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "мйуб":

    Ето това е министър! Поздравления! И не сте прави, че вагоните без купета са по-добри заради заразите. На 11. и на 18. 1. пътувах от София до Пловдив и обратно първа класа във вагони на 50 години с купета. Вътре бяха се разплули и си качили краката по седалките яки мъжаги, които се разпрявяха на висок глас и кашляха. Прозорците не се затваряха добре. Сега съм тежко болна от грип. Пътуването беше ад. Писах на министъра на пощата на м-вото и сега чета прекрасната новина. Ще предложа тези вагони да не слагат на пътнически влакове на къси разстояния, защото ще ги освинят още първия ден, а да ги прикачат на влаковете до Варна и Бургас.

    Коментиран от #35

  • 26 може да не сменяте надписите за

    7 0 Отговор
    по ефтино, а сделкатас китайците развалихте по натискана
    ония дан гиспоменавам отдругия тротоар.
  • 27 отказаха китайските

    5 0 Отговор
    нови зарадиизмислени условия, сега на килограмбез търг стари
    изтърбушени - само заподдръжка ще дадат тройно повече и д и о т и
  • 28 КАТО ГИ КУПЯТ С НАШИТЕ ПАРИ ,НОВИЯТ НЕКА

    4 2 Отговор
    ДЪРЕН КМЕТ ЩЕ ПРАТИ НАСЛЕДЕНИТЕ ОТ ФАНДЪШКА ГЕНИАЛНИ ХУДОЖНИЦИ ДА НАШАРЯТ ВАГОНИТЕ КАКТО СЕ СЛУЧИ С ПРЕДИШНИТЕ ВЛАКОВЕ ! ПАРИТЕ ТОЙ ЩЕ ОТКРАДНЕ !
  • 29 З4 ГОДИНИ ВСЕ ВТОРА УПОТРЕБА

    5 3 Отговор
    ДА ПИКАМ АЗ НА ТАЯ ДЕМОКРАЦИЯ !

    Коментиран от #34

  • 30 ХаХаХа

    7 0 Отговор
    За Радев брониран чисто нов Мерцедес по поръчка,а за народа му втора употреба вагони.....нагъл комунист, вдигна комунистическия юмрук за да свали Борисов,а от тогава минаха години,а за народа все глад и мизерия
  • 31 Безпристрастен

    5 0 Отговор
    Никога няма да се оправи държавата ни! Никога! В цяла Европа ( да не говорим за Китай,Япония, Персийски залив,Корея) влакове, локомотиви са класи над нашите.Сега,пак някой далавер Импекс,ще ни внесе вагони,който ще обслужват маршрути от 200-300 километра.Вагони,който там са ползвани за къси маршрути.Тип" туристически" Отдавна българите им сърбат " попарата" във Северозапада, или до морето.Нагъччкани в открити вагони,тесни седалки,прозорците не се отварят.Пълна скръб са,дори в сравнение със старите вагони ,с отделни купета.Вагони,който Железниците експлоатираха през миналия век
  • 32 Българин

    3 1 Отговор
    Предпочитам да се изхождам директно върху релсите, както го правим през последните 70 години
  • 33 Тъжната истина

    5 0 Отговор
    За нас всичко втора и пета употреба, за министрите сладки комисионни в ръката. Важното е за Деса Общата да има нова кола и ново кресло в съда, да пърди на воля. За друго вече не става и без друго.
  • 34 ПРОСТО КИРО И ШАЙКАТА НИ УНИЩОЖАВАТ

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "З4 ГОДИНИ ВСЕ ВТОРА УПОТРЕБА":

    УНИЩОЖИХМЕ СИ ЗАВОДА ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ВАГОНИ И СЕГА КУПУВАМЕ ВТОРА УПОТРЕБА ЯКО АМОРТИЗИРАНИ! ЗАСЛУЖАВАТЕ СИ ГИ УПРАВЛЯВАЩИТЕ ДЕТО ВИ НАСАЖДАТ НА ТИЯ ЯЙЦА.
  • 35 мйуб

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Браво на Гвоздейков,":

    Къде видя написано в моя пост, че вагоните без купета били по- хубави? Да четеш можеш ли?
  • 36 Стойко

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "врачанец":

    Какви германки бе градски ! Седят, лежат , ядят и цапат от " новите немци"
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове