Магистрала "Струма" да бъде изкарана изцяло извън Кресненското дефиле - тази заявка направи министърът на регионалното развитие в оставка Андрей Цеков, припомни БНТ.
В началото на месеца България получи зелена светлина за изграждане на платното посока София извън дефилето. Сега на дневен ред е платното посока Гърция да върви успоредно през планината. Възможно ли е това да се случи и кога, и как местните жители и бизнесът приемат тази идея - разказваме сега.
След няколко тежки катастрофи в района на Владая и протест на местните жители, започва строителството на алтернативен път. Tака наречената първоначално - магистрала "Люлин".
Магистралата е пусната със закъснение, а през 2018 г. е преименувана на "Струма". И въпреки първоначалната идея пътят да е готов през 2004 - и до днес Струма не е изпълнена в цялост - остава отсечката между Симитли и Кресна и големият дебат - дали едно от платната да минава през Кресненското дефиле. В отчета си за свършената работа, респорният министър в оставка - направи заявка и двете платна на пътя да бъдат изградени извън дефилето.
"Успяхме да разрешим и един изключително сложен казус с довършването на магистрала "Струма". Получихме зелена светлина от ЕК да реализираме магистралата изцяло извън Кресненското дефиле, което ще ни позволи да имаме транспортна свързаност с Гърция, като същевременно запазим уникалното биоразнообразие в дефилето", посочи Андрей Цеков, министър на регионалното развитие в оставка.
Европейската комисия разреши строителството на платното в посока София през планината над дефилето, но не позволи главен път Е-79 да бъде превърнат в магистрален. По него ще остане трафикът в посока Гърция. Слави гледа животни в село Стара Кресна, откъдето се очаква да бъде прокаран новият път.
"За мен е зле ако мине отгоре както е планирано и да не е в тунел, защото ще затворят пътя. Няма да има достъп до ливади, до пасища и т.нар", каза Слави Илиев, жител на с. Стара Кресна.
Въпреки това гледа позитивно.
"Като има път, ще има и трафик. Трафик има ли - има икономика. Икономика има ли - има пари", посочи Слави Илиев.
"Най-добрият вариант е и двете платна горе. Да има един алтернативен път, за да може ли стане ли нещо, да не се затваря пътят", коментира Стоян, жител на Кресна.
Последната отсечка на "Струма" ще бъде открита най-рано през 2029 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #4, #6, #7, #9
20:46 11.03.2024
2 какъв е тоя брюксел
Коментиран от #12
20:51 11.03.2024
3 Европейица
20:51 11.03.2024
4 Айде и ти сега
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Ей, олигофрен сбъркан, престани да драскаш тъпотии под всяка статия20:52 11.03.2024
5 САТЪРА НА ХАНА
....
ЕЙ ТВА СИ Е ОРИГИНАЛЕН БЪЛГАРСКИ ДЕБИЛИЗЪМ :))
20:52 11.03.2024
6 Кореняк софиянец
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Как разбра от миялното в шкембеджииницата във ФакултетУКоментиран от #8
20:53 11.03.2024
7 САТЪРА НА ХАНА
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
СКУПЧЕТЕ СЕ НА ЕДНО МЯСТО ФАШИСТИ И ИМИГРАНТИ .... ИДВАМ С ДРОНА....ДА НЕ ВИ ГОНЯ И ДВЕТЕ ГРУПИЧКИ
20:53 11.03.2024
8 Побеснелия Софиянец
До коментар #6 от "Кореняк софиянец":
Аутсорсинг – модерна работа.20:54 11.03.2024
9 Ти на
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
"Витошка " още не си си довършил първият "обект" а хукваш другаде..За Централна гара да не говорим - там всичко е в кафяв цвят и, и там запушено...
Коментиран от #10
20:58 11.03.2024
10 Побеснелия Софиянец
До коментар #9 от "Ти на":
Тия на Централна гара и на Битпазар са си от неговата боя.Коментиран от #21
21:01 11.03.2024
11 Откъде на къде
21:10 11.03.2024
12 Гост
До коментар #2 от "какъв е тоя брюксел":
Същия, който оприличи Русия с бензиностанция!Джендъри, Сър!
21:12 11.03.2024
13 Българин
21:17 11.03.2024
14 Един
21:17 11.03.2024
15 Шампиона
21:20 11.03.2024
16 Шофьора
21:25 11.03.2024
17 Брюксел
Благодаря ти, Брюксел!
21:35 11.03.2024
18 1020
Коментиран от #23, #25
21:35 11.03.2024
19 Като си
21:40 11.03.2024
20 Иван Крумов
21:43 11.03.2024
21 Казах му -
До коментар #10 от "Побеснелия Софиянец":
Изчисти си обектите и поетите задължения, пък после се включвай в "мероприятия" на партия Индианос. Той - НЕ - хукна...21:45 11.03.2024
22 Брюксел
21:57 11.03.2024
23 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #18 от "1020":
Вариантът с "дългия тунел" през дефилето, можеше да се строи само от една фирма, а за другите фирми нямаше да има лапачка . Тогава от КСБ (Камарата на Строителите в България) поканиха у нас двама италиански "професори", които намериха кусури на този вариант и предложиха вместо един дълъг да се направят 5 (пет) късички и така, че и другите фирми да се облажат...Този глупав италиански вариант бе отхвърлен и се започна МЕДИЙНАТА война за магистрала Струма, като природозащитниците осребриха участието си в нея...Вариантът с източното трасе над дефилето, с поредицата от виадукти и тунелчета, е в изгода на фирмите, за да има за всички тях от баницата....22:24 11.03.2024
24 Да питам
22:37 11.03.2024
25 Побеснелия Софиянец
До коментар #18 от "1020":
Който дава парите, той поръчва музиката.22:40 11.03.2024