Last news in Fakti

27 Март, 2024 14:09 2 756 38

След разследване на Брюксел: Китайската компания CRRC се оттегли от участие в търг в България

  • китайска компания-
  • търг за влакове-
  • брюксел

Българският търг беше за закупуване на 20 електрически влака и поддръжката им за 15 години на обща стойност около 610 милиона евро

След разследване на Брюксел: Китайската компания CRRC се оттегли от участие в търг в България - 1

Китайският железопътен гигант CRRC се оттегли от търг в България, след като миналия месец Европейския съюз започна разследване срещу него за предполагаеми субсидии, които нарушават европейския регламент, съобщи Европейската комисия, цитирана от euractiv.bg.

В резултат на оттеглянето на китайската компания Комисията „ще прекрати своето задълбочено разследване“, се казва в съобщението.

Брюксел обяви разследването на 16 февруари, а еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон заяви, че се смята, че компанията CRRC Qingdao Sifang Locomotive е разчитала на субсидии, за да „предостави неоправдано изгодна оферта“ и да спечели търга за електрически влакове в България.

Комисията заяви във вторник, че „взема под внимание оттеглянето“ на CRRC.

„Само след няколко седмици първото ни разследване съгласно Регламента за чуждестранните субсидии вече даде резултати“, обяви Бретон.

Той посочи, че единният пазар на Европа остава отворен „за фирми, които са наистина конкурентни и играят честно“, затова Брюксел ще предприеме „всички необходими мерки за запазване на икономическата сигурност и конкурентоспособността на Европа“.

Българският търг беше за закупуване на 20 електрически влака и поддръжката им за 15 години на обща стойност около 610 милиона евро.

Компанията CRRC е най-големият производител на влакове в света. Има договори в повече от 110 страни и региони, от градове в САЩ до Индия и Латинска Америка.

Съгласно Регламента на ЕС за чуждестранните субсидии, фирмите трябва да уведомят Европейската комисия за всички търгове за обществени поръчки в ЕС на стойност над 250 милиона евро, както и ако са получили поне четири милиона евро чуждестранни финансови вноски през предходните три години.

ЕС наскоро засили контрола върху китайските компании, които може да се възползват от държавни субсидии, за да преборят конкурентите си.

През септември председателката на комисията Урсула фон дер Лайен обяви разследване на китайските субсидии за електрически превозни средства, оценени от европейската индустрия като“изкуствено ниски“.

През януари Брюксел разкри политики за предотвратяване на попадането на чувствителна технология или инфраструктура в ръцете на икономически съперници като Китай.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Урсула фон дер Келепир

    51 10 Отговор
    Урсула не е бъркала в тая каца с мед и затова българите, ще одат пеш!
  • 2 АУДИ

    66 10 Отговор
    Демек не може евтини влакчета, трябва да са скъпи по европейски
  • 3 Грую

    39 7 Отговор
    Отказали са рушвет на баба Урсула. Ще поеме правилната компания. Приятелят на Урсула Боко ги знае тея работи.

    Коментиран от #6

  • 4 Оператор на права лопата

    50 6 Отговор
    Толкова за ползите от ЕС.
    Ако на някой все още не му е станало ясно защо нямаме нормална базова инфраструктура като жп линии, магистрали, пътища и прочие.
  • 5 СвобоДен

    45 5 Отговор
    Свободен пазар ни лъгаха преди 30 години, а вече сме 17 години в съюза и виждаме до къде стигна свободния пазар: влезе по-конкурентен доставчик и те веднага го "разследват за нещо случило се в Китай" ... то това няма нищо общо със законите в ЕС, в Китай могат да си субсидират каквото искат. Както и да е - факт че ни казват: ще купувате китайски технологии с немски надценки или ще го ядете - т.е. заплахата е към нас, не към Китай. Немските производители отдавна са сдали багажа, преди години живят в Германия, там Сименс 10 години не можеше да пусне за повече от няколко седмици да работи на летището надземните влакчета, поработят 1-2 седмици и после пак блокират за месеци. Пак избрахме странната на губещите, нищо че 2 пъти вече заставахме и губехме 70 години след това. Като повтаряме една и съща грешка ... не поумняваме.

    Коментиран от #12

  • 6 ТцНеЕтова

    31 4 Отговор

    До коментар #3 от "Грую":

    То ни натискат да купуавме немски, просто немски комисионни не миришат, без значение от големината им.
  • 7 Последния Софиянец

    32 8 Отговор
    Какво правим в този фашистки съюз?
  • 8 Сандо

    26 3 Отговор
    Плана България да остане дупката на европата се изпълнява стриктно и без уговорки от европата.А нашето стадо още се надява и блее радостно и ентусиазирано в очакване на евроблагинките.Няма и няма да има еврощастие,когато го разберете,най-вероятно вече ще е късно,дори прекалено късно.И китайски експрес няма да има за да ни извози към бленуваните райски борелски градини.Дано най-накрая раята разбере:ние сме европейската джунгла и назначеното ни място от Господаря е там,и то в качеството на плячка!
  • 9 А старите трамваи по софийските улици

    12 5 Отговор
    Особено швейцарските са само по метричния стандарт и не отговарят на никакви съвременни стандарти за транспортни средства
  • 10 Оператор на права лопата

    28 3 Отговор
    "Компанията CRRC е най-големият производител на влакове в света. "
    Очевидно ако компанията е китайска, руска или каквато и да било друга освен европейска или сащисана, на ЕС-есовците няма да им капе. Оттам по-малко пари за прашки, гей паради, войни и пропагандни дейности.
  • 11 Споко

    32 5 Отговор
    Сега ще купим чертеж на американски влак за 5 милиарда долара:)

    Коментиран от #21

  • 12 Всеки знае че Европа е Стария континент

    12 4 Отговор

    До коментар #5 от "СвобоДен":

    Само феодални старчета
  • 13 Госあ

    21 2 Отговор
    Аве ?!! Я пак да попитам платеното от посолствата простолюдие, това в наш национален интерес ли е ? Или не е ?!!! А ?!! Или простолюдието ще започне да ми обяснява как китайците не мотат да правят влакове и железопътни линии и най бързите са смешните сименси ? А ?
  • 14 УдоМача

    9 8 Отговор
    Това на снимките е много симпатичен локомотив, особенно както са го накиприли, но си е от 80 -те години.
  • 15 небрежнев

    7 17 Отговор
    Безобразията нямат край.
    Нека сметнем тези 20 влака х 5 вагона х 100 пътника във вагон. Това е транспорт с максимален капацитет за 10 000 души. Като разделим тези 610 000 000 евро на 10 000 човека, излиза, че за транспорта на пътник се дават по 61 000 евро за возилото!!! С тези пари може да се купят на всеки по две чисто нови коли, с които може да се карат 80 000 души и то при всички условия, по всякакви маршрути, по всяко време.
    И това било най-ниската оферта! Няма как да станем богати, когато така се пилее (или злоупотребява) с парите от данъците ни.

    Коментиран от #17, #19, #35

  • 16 Госあ

    20 3 Отговор
    Аз не знам докога българина ще търпи хелминтите на запада да го ядат ! Не знам…късаме мега енергийни проекти, подаряваме малкото си оръжие и закупени реактори, отказваме инвестиции във високи технологии и инфраструктура от Китай, обаче некои праат къщи за гости и стартъпи (к’вото и да означава това) !!!
  • 17 Ха-ха-ха

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "небрежнев":

    По-добре не си мъчи акъла мисленето не е за теб

    Коментиран от #23

  • 18 Ще вземем стари от САЩ

    12 3 Отговор
    за същите пари.плащане веднага
  • 19 Госあ

    16 3 Отговор

    До коментар #15 от "небрежнев":

    Ай нема нужда да сметаш точно ти, каквото и да е ! т… Са ше платим двойно и повече за по-некачествено. европейско.
  • 20 Абе,

    14 4 Отговор
    как ще купуваме влакове без да минат през фирмата на мъжа на фонлайнар?!
  • 21 кои си ти бе мишко?

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Споко":

    ще купиш каквото ти нареди галя от козяк бе, кои си ти дето ще реваш какво ще купуваш?

    защо има 4 военни бази ако ти можеш сам да решаваш кое как да става? нали ще те бият а?
  • 22 Мнение

    16 2 Отговор
    Добре, еми тогава ЕС да плати разликата от изгодната сделка. Тоест другите страни имат право на изгодни сделки България няма. Прецаканите сме ние,а не китайската компания.
  • 23 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ха-ха-ха":

    Е такива сметачи като тоя умник, не го знам колко е красив, се представят за успешни !
  • 24 Електра🇪🇺🇱🇷🇺🇦🇧🇬

    8 2 Отговор
    Ха, Кире и Кокорчо демек шарлатаните, щяха да крадат и от там ли...
  • 25 Госあ

    5 2 Отговор
    Тази новина я пуснах през преводача и я пратих на колегите си. Да знаят в какво положение сме …
  • 26 Никакво купуване

    8 3 Отговор
    Само евроатлантически влакове може
  • 27 Симо

    13 1 Отговор
    "Българският търг беше за закупуване на 20 електрически влака и поддръжката им за 15 години на обща стойност около 610 милиона евро."

    Сега за тези пари ще подпишем договр със Сименс за два влака, като 2029г ще започнат асемблирането на първият влак. 2035 ще направим анекс за актуализация на цената и накрая за 610 милиона евро ще ни предадат документацията на влака и страхотни 3D визуализации, да си правим плакати. Междувремено китайците ще са произвели стотици влакове за ....развиващите се страни, които ще имат жп транспорт, за разлика от нас. Те и сега нашите родни летци си карат на визуализации за онези самолети. Щото същата тази комисия не ни даде да купим Грипен или подобни самолети и си летим сага. Абе спестяват ни разходи, хората. Мислят за нас.
  • 28 гост

    4 3 Отговор
    вместо евтини но изключително качествени Китайски предлагам че ще трябва да купим Европейски ,които са на поне двойна цена и вместо 20 ще купим 10

    Коментиран от #30

  • 29 Име

    2 0 Отговор
    Колко пъти са били по-евтини локомотивите?
  • 30 Човек

    0 6 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Русофилите защо не си купуват евтини китайски коли? Защо бягат от китайското качество? Питам и отговор не чакам...

    Коментиран от #32

  • 31 Госあ

    9 1 Отговор
    Между другото, ние много се нахвърляме на наш’те политици, но те са просто изпълнители. Платени, но просто изпълнители. Ликвидирахме енергетиката си под давление на западно европейците - преждевременното спиране на годни и работещи реактори, прекратихме строежа на Белене, при доста свършена работа и закупени реактори, прекратихме Южен Поток след като руснаците го бяха започнали. Това са западноевропейски заповеди. Унищожихме всякаква промишленост - включително хранителновкусовата, данон, бате, ни правеше българското кисело мляко, за да внасяме западноевропейски боклуци. Немска кухня, бате !!! Къде ве ? Унищожихме земеделието си - просто договорки на западноевропейците с Турция. Ето сега и този пресен пример ! 2017 беше същото, Ситай беше изпратил цяла делегация за колосални инфраструктурни инвестиции в ЖП мрежата ни, включително скоростни влакове ! Този пример е в много по малки мащаби. Това е положението. И между другото, това е работа по-скоро на западноевропейците, отколкото на американците ! На американците им трябват само военни бази тук…мариците - берекет ! Златото ни го краде Канада, не сащ.
  • 32 Госあ

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "Човек":

    Хахахаха знаех си, че ще се появи некой малограмотен трол да обяснява за качество хахахахаха Аве братчед, ти имаш ли представа китайските железници на какво ниво са ?

    Коментиран от #36

  • 33 Анонимен

    4 0 Отговор
    Защо не го вземем от Китай на финансов лизинг. Брюксел нищо не може да каже
  • 34 Яяяяяя

    2 0 Отговор
    С една дума изнудване
  • 35 Яяяяя

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "небрежнев":

    Тези дето ще карат, заплата няма ли да получават
  • 36 Бай Яни.

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Госあ":

    Под нивото на индийските железници са..иди поживей в Китай и ще разбереш че всичко при тях е фатаморгана.

    Коментиран от #37

  • 37 Госあ

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Бай Яни.":

    😂 аве бай Яне, на години човек ли си ве ? 😂 бива ли ?
  • 38 китай

    0 0 Отговор
    жалко кодиев го изрезаха.
    50 000 000 комисионна щеше да вземе.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове