Най-важният въпрос е кой е втори? Това е въпросът на тези избори. Големият въпрос на този вот е ще продължи ли сривът на ПП-ДБ или те ще се стегнат и ще заемат второто място? Това е главният въпрос.
Темата в студиото на „Здравей, България” коментираха социологът от „Тренд” Димитър Ганев и колегата му от „Галъп” Първан Симеонов.
От него ще зависи всичко останало. Защото, ако ПП-ДБ не са втори или даже не са трети – представете си, че „Възраждане” избухнат нещо, тези партии са избухливи – може нищо особено да не направят, но може веднъж да избухнат, но така, че да го запомним.
Представете си, че г-н Делян Пеевски даде всичко от себе си? Аз си го представям много добре? Тогава ПП-ДБ остават четвърти. Това е нова България. Тогава въобще разговорът дали ще има коалиционно споразумение.. сглобка – приключва”, подчерта пред "Здравей, България" по "Нова телевизия" Първан Симеонов.
Как вотът за национален и европейски парламент ще промени политическата картина? Кой печели и кой губи от скандалите в края на 49-ото Народно събрание? Каква предизборна кампания ни очаква и на какви послания ще разчитат бъдещите депутати?
„На база на данните, които получаваме последните два месеца – изглежда фактически невъзможно или много трудно постижимо, да може да се направи управление от две формации. Това, което беше възможно в 49-ото Народно събрание. Тоест след вота, за да се състави мнозинство, което да излъчи правителство – ще са нужни три партии. Има няколко възможности за това каква може да е конфигурацията от тези три партии. През цялото време ще виси въпроса, че може да има нови избори наесен”, заяви Димитър Ганев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русофил
08:57 10.05.2024
2 провинциалист
Коментиран от #4, #6, #40
09:00 10.05.2024
3 Мечтата Първанова
09:01 10.05.2024
4 Верно ли
До коментар #2 от "провинциалист":
Мен лично не ме е врътнал, а врътна всички, дето повярваха (повторно) на полуиди@тите! Даже се изненадвам, но явно има в тази държава и пълни де.или, дето пак ще гласуват за тях.Коментиран от #8
09:04 10.05.2024
5 Свобода
09:05 10.05.2024
6 Верно ли
До коментар #2 от "провинциалист":
И не е на бял кон, дори са му спихнали резултатите в сравнение с предните му управления. Но това, което направиха п@луиди@тите, че съвсем "спихнаха" избирателната активност.Коментиран от #10
09:06 10.05.2024
7 един
09:09 10.05.2024
8 провинциалист
До коментар #4 от "Верно ли":
Сигурен съм, че всеки нормално мислещ се чувства изигран от първия политически "иргач", което съвсем не означава, че всеки нормално мислещ е бил повярвал на полуидиотите. Не са само те, между другото. В голямата вълна от недоволство успешно бяха вкарани активни фигури, които да разцепят и в крайна сметка да укротят потока.09:10 10.05.2024
9 така е
Коментиран от #16
09:11 10.05.2024
10 провинциалист
До коментар #6 от "Верно ли":
Каква е избирателната активност няма значение. Доколкото знам е имало някъде до началото на "демокрацията". И така стигаме до абсурдите избраните с 3 гласа на кръст да се бият в гърдите, че били легитимно мнозинство.Коментиран от #14
09:14 10.05.2024
11 фен на сидеров
09:15 10.05.2024
12 Минчо от Обеля
Коментиран от #18
09:17 10.05.2024
13 Гетлост
09:18 10.05.2024
14 Верно ли
До коментар #10 от "провинциалист":
И как да няма значение избирателната активност? Ако излязат 70-80% да гласуват, знаеш ли колко бюлетини и разписки от машини трябва да врътнат, че да ги докарат тия проценти. Това, което направи кривоустия лъжец, е че ни докара дотам на изборите от тич 30% гласуващи, над 20% са гласовете от твърдите ядра и затова резултатите са все едни и същи.Коментиран от #19
09:20 10.05.2024
15 Наблюдател
09:21 10.05.2024
16 Мдаа
До коментар #9 от "така е":
Корни с малко ще прескочи бариерата, но Славчо вече е вън от Парламента. Просто тая сага на учиндолският хитрец приключи.Коментиран от #39
09:25 10.05.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Защото
До коментар #12 от "Минчо от Обеля":
Ще сме първа политическа сила. Най- кадърните и умни хора сме, за разлика от крадците ГЕРБ и ДПС.09:26 10.05.2024
19 провинциалист
До коментар #14 от "Верно ли":
Няма значение в смисъл, че няма минимален брой избиратели, под който изборите биха били обявени за недействителни. А иначе колкото повече гласуват, толкова по-легитимен ще бъде първият в очите на света. Нищо повече.Коментиран от #25
09:29 10.05.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 000000
09:33 10.05.2024
22 Ти да видиш
09:41 10.05.2024
23 Любо
09:46 10.05.2024
24 БЕНОВСКА
09:47 10.05.2024
25 Човек
До коментар #19 от "провинциалист":
Ако има минимален брой гласували и изборите са недействителни, то какво? Пак ще управлява някой, но този път съвсем без избори. Това са служебните правителства от последните години. Последният им зулум е 13 годишния договор с Боташ, от който губим 1 милион лева всеки ден. Българинът е прекалено глупав и не може да осъзнае две елементарни неща 1) Всички не са еднакви. Дори двама крадци крадат различно. 2) Човек не може да избяга от гласуването. Дори когато не гласува, той пак гласува, подкрепяйки тези, за които гласуват другите, включително роми, турци и т.н. Единственото правилно нещо е да се гласува. Нищо не ти струва, а може да промени бъдещето на децата ти. Ако никой не ти харесва, просто гласуваш за най-малкото зло. В противен случай навеждаш покорно глава пред голямото зло и го оставяш да се разпорежда с живота ти. Българският народ отдавна се е предал и е оставил живота си в ръцете на ОПГ ГЕРБ-ДПС. Този народ напълно заслужават съдбата си и никой не му е виновен за нищо.Коментиран от #26, #30, #37
09:47 10.05.2024
26 Верно ли
До коментар #25 от "Човек":
Това, дето го наричаш "зулум" на служебното правителство го докараха точно ПеПеДеБилите! Спряха всякакви доставки от Русия, продадоха евтината газ в Чирен и го запълниха с газ на тройна цена и след това останахме без каквито и да е доставки на "демократична газ", заради липса на терминали за обработка. Служебното правителство беше длъжно да осигури газ спешно в този момент. Интересувайте се, преди да пишете глупости, моля!Коментиран от #31
09:55 10.05.2024
27 Хан Ауспух
09:58 10.05.2024
28 инж. Ганчо Илков
10:01 10.05.2024
29 българка
10:04 10.05.2024
30 провинциалист
До коментар #25 от "Човек":
"Ако има минимален брой гласували и изборите са недействителни, то какво?" - каквото пише в закона. Ако не ти харесва закона, гласуваш за партията, която защитава твоите интереси, за да промени закона. Ако никоя партия не защитава твоя интерес, гласуваш с "не подкрепям никого". Ако нямаш доверие на самия изборен процес, не гласуваш. Ако не си сигурен - гледаш какво правят успелите хора. Фил Филипов - човекът, сбъднал българската мечта - да избяга от системата и да стане милионер на запад, не гласува тук. Питали са го защо и е отговарял. Трябва да го има някъде из нета. А за служебните правителства - те не са имали зор да управляват. Всички удобно забравят вълната от върнати празни мандати.Коментиран от #33
10:05 10.05.2024
31 Човек
До коментар #26 от "Верно ли":
Тези кремълски опорки за газ на тройна цена ги разправяй на баба си. Газът е борсова стока и цената му се определя от световния пазар. Защо не кажеш как точно преди да започне войната, тръбният газ от Русия беше по-скъп от втечнения, който се внася от САЩ днес. Звучи абсурдно, но е факт. Това се нарича ПАЗАР и там руските ти лъжи не вървят. Нали ако любимата ти Русия си продаваше газа на тройно по-ниска цена вече щеше да е фалирала.Коментиран от #32, #38
10:13 10.05.2024
32 Ком
До коментар #31 от "Човек":
Има едно понятие "дъмпинг", кое обеснява случилото се с цената на газа.10:23 10.05.2024
33 Човек
До коментар #30 от "провинциалист":
И какво пише в закона? Ако не ти харесва, казваш... Ти чуваш ли се какво говориш? Тези 60% не знаят какво пише в закона и изобщо не ги интересува. Те са се предали на мафията и им е все тая. Те са едни слепци, които си мислят, че са взели живота си в свои ръце и няма значение кой управлява държавата. В същото време от сутрин до вечер мрънкат колко зле е всичко и как държавата им вгорчава живота. Това са глупави хора, точка. Аз също минах през този период и говоря от опит. Бях станал нихилист. Все ми беше тая и пропуснах две гласувания. После ми просветна и осъзнах двете прости истини 1) всички не са еднакви и 2) дори когато не гласуваш, пак гласуваш. Най нелепото от всичко е, че гласуването не ти струва НИЩО. Нито пари даваш. Нито работа вършиш. Една 15 минутна разходка до секцията и толкоз. И това веднъж на няколко години или айде, всяка година. Народът го мързи това да направи, пък чака политиците да свършат нещо за него. Не, ние българите напълно заслужаваме съдбата си.Коментиран от #34
10:27 10.05.2024
34 провинциалист
До коментар #33 от "Човек":
А ти прочете ли Всичко, което съм написал в коментар 30? Грам нихилизъм няма в него, всичко е обосновано. И, ако не си съгласен, според теб ти с твоето гласуване какво постигаш?10:45 10.05.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Анонимен
10:56 10.05.2024
37 Моряка
До коментар #25 от "Човек":
Вярно е,че заслужаваме съдбата си на аутсайдери по всичко и първенци по смъртност от всичко.Народ,който изгуби костите на Левски,Ботев,а сега и на Вапцаров(за което срамежливо се мълчи),какво друго заслужава.Народ,който мълчи,когато Тагарев и Академика го насочиха към скотобойната в Украйна,какво друго заслужава.Народ,който доброволно допусна да стане държавата му на колония на Посолството,има ли бъдеще?Народ ,който де факто се лиши от армия,какво го очаква?10:58 10.05.2024
38 Верно ли
До коментар #31 от "Човек":
Хайде, започнахме с "кремълските опорки"! Ама верно сте @лиг@френи пепедебилите, но защо си мислите, че и ние сме такива. Ние имахме подписан договор с руснаците на цена, който наш Кирчо пръв наруши в цяла Европа, отказвайки да плаща в рубли. И НИКОГА, ама никога тръбният газ не е бил по-евтин от втечнения, дори само заради обработката му, да не говорим за транспорта. По-късно цената на руския газ се покачи заради безумното решение, което ЕС прие за максимална цена на газа, закупуван от Русия, която беше два пъти по-висока от преустановените по-рано договори от разни умници, като теб! Така че, за кремълските опорки не знам, но вашите са за хора със забавено развитие, гласуващи за пепедебилите и обвинявайки за всичко, което сами са надробили този, на чийто гръб влязоха във властта!11:42 10.05.2024
39 Ужас безкрай
До коментар #16 от "Мдаа":
Това не беше сага, а много добре премислен ход от ДПС. И свърши страхотна работа. Разбира се не в полза на народа.12:12 10.05.2024
40 Лесно
До коментар #2 от "провинциалист":
С пpоcт народ и купен вот не е никак трудно.12:17 10.05.2024
41 Нели
12:20 10.05.2024
42 ха ха ха
12:26 10.05.2024