„Заслугата за затварянето на Симеоновския лифт до голяма степен е на безхаберието и бездействието на предишното управление. Тук основен виновник е Йорданка Фандъкова. Нека тя да каже защо и как се стигна до тук.“
Това каза в предаването „Тази сутрин“ председателят на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров във връзка с новината, че Симеоновският лифт официално повече няма да функционира.
По думите му през 2007 година, когато е подготвена продажбата на въжени линии към „Витоша Ски“, преди да стане кмет на София, Фандъкова е била част от Столичната общинска агенция по приватизацията.
Цветомир Петров обясни още, че тази агенция е започнала продажбата, изготвила е цялата документация, подписала е договора и е извършила реалната продажба. А договорът изключително много ощетява общината и няма никакви механизми тя да въздейства, за да си върне лифтовете.
„След това Фандъкова стана кмет. И явно години наред не прави абсолютно никакъв контрол, щом стигаме до момента, в който всичко спира да работи“, каза още председателят на СОС.
„Симеоновският лифт не работи от декември месец, а не от вчера. Знаехме, че има проблем с двигателя. Търсим варианти и многопластови решения, които да решават множество проблеми. Проблемът е натрупан от 17 години. Ако лифтът беше общински, нямаше никакъв вариант да се стигне до тук“, каза още той.
Петров обясни, че общината води сериозни разговори със собственика на лифта, за да се реши проблемът.
Във връзка с реорганизацията по столичните булеварди „Витоша” и „Патриарх Евтимий” председателят на СОС обясни, че проектът съществува от много години и е влязъл в много стратегически документи за развитието на София
„Отчитам като слабост липсата на навременна комуникация с гражданите за реорганизирането на движението по бул. „Патриарх Евтимий“ и бул. „Витоша“. Паркоместата може би са най-големия проблем на реорганизацията. Търсим решения, с които да дадем възможност на хората да паркират“, увери Цветомир Петров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 3737
09:01 20.05.2024
2 Софийски
Коментиран от #8
09:01 20.05.2024
3 провинциалист
Коментиран от #13
09:05 20.05.2024
4 да де
Коментиран от #23
09:05 20.05.2024
5 немо
Коментиран от #25
09:05 20.05.2024
6 Продължаваме Промяната
09:06 20.05.2024
7 Кадесарите Родината из.раждат ... ,
09:10 20.05.2024
8 Мими
До коментар #2 от "Софийски":
А защо сте с коли в центъра, има няколко начина да се стигне там станция на линия 3 на метрото е на бул Витоша, българския снобизъм е непобедим!!!!!Коментиран от #15
09:12 20.05.2024
9 Послушко
09:13 20.05.2024
10 Освен педал и
09:23 20.05.2024
11 Мино Цвъков и Мърдъфчийски
да се донаведете плътно.
Тя работата е по отиграна схема не го мислете
09:32 20.05.2024
12 Увеличихте ли си
09:34 20.05.2024
13 Така, е така е
До коментар #3 от "провинциалист":
Реформите в движението трябва да продължат, подкрепям ги напълно! Даже мога да подскажа една идея: сменете дясната дирекция с лява, ще бъде много атрактивно! София ще заприлича на Лондон, люлката на човешката цивилизация, според розовите активисти!Ще продължа да наблюдавам с интерес от 200км разстояние!🤭
09:39 20.05.2024
14 Българите
Е КОЙ????? виновен бе. Ами, тъ..... па... та
нация.
09:41 20.05.2024
15 Минаващ
До коментар #8 от "Мими":
Например, някои хора живеят там и плащат абонамент за синя зона.Също така, нека не определяте начините по които хората да се придвижват.
Приемете, че градският транспорт не удобен за всички, нито колелото или тротинетката.
09:44 20.05.2024
16 Хахс
09:48 20.05.2024
17 Хи хи
09:51 20.05.2024
18 Пацу
09:57 20.05.2024
19 Някои от изгорелите газове са по тежки
10:00 20.05.2024
20 Витоша е вододайна зона
10:03 20.05.2024
21 Как са заплатките
10:14 20.05.2024
22 За протокола
Това е което Софийската община прави. Набутва в центъра какво ли не, разрешава строителството на нови и по-големи сгради, а паркинг-местата все не стигат.
Ами да построи подземни и многоетажни паркинги, да ограничи движението в центъра по дати за четни и нечетни номера автомобили, да направи алтернативни маршрути, да ограничи зареждането на магазините през деня, да не узаконява магазини, офиси и жилищни сгради без съответния брой паркоместа и т.н.
И една екзотична мярка, прилагана на някои места в Китай. За да се ограничи броят на автомобилите, всяка година се издава ограничен брой регистрации, които се разиграват на търг. Понякога цената стига тази на нов автомобил. Резултаатът е, че броят автомобили е регулиран и на пътя са само нови такива.
11:41 20.05.2024
23 Они колездачите
До коментар #4 от "да де":
Са започнали да карат по тесните горски пътеки за туристи с колелета за по 3-4 + бона !!! Трябва глоби и контрол. Но докато не сгазят и убият някое дете, нищо няма да се промени. А и след това. В коя държава живеем все пак11:46 20.05.2024
24 ...
13:19 20.05.2024
25 то и гроб не са цвете
До коментар #5 от "немо":
за мирисане. Помним всички издънки на кака данка и безконтролното й управление. То не бяха ремонти, то не бяха заледени цветя при НЗДК през януари - явно на някои фирми се прави оборот, то не беше затваряне на очите пред МРЪСНИЯ въздух в София и разнебитените тротоари.Сега с ппдб-тата сме от трън та на глог.
22:36 20.05.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Майора
19:30 23.05.2024