Президентска република е опасна. Кабинет с експерти, програмен кабинет и т.н. означава да се скрият политиците и това не е ефективно управление. Неполитическо или експертно управление ще усложни още повече ситуация и няма да има успех.
Това заяви пред "Денят започва" по БНТ Тома Биков, депутат от ГЕРБ-СДС.
Биков припомни, че още в началото на това НС ГЕРБ-СДС поканиха всички ПГ на консултации.
Има два пътя в този доста раздробен парламент от седем политически сили.
„Първият е максимално широк кръг от политически сили да участват в едно общо коалиционно правителство със споразумение, както се прави по правилата. Вторият вариант неизбежно да се отиде на предсрочни избори, защото така гражданите са ни подредили“, обясни Биков по БНТ.
След като направихме това наше предложение, откликнаха ДПС и ИТН. От ПП-ДБ казаха категорично, че не искат да дойдат и да чуят какво предлагаме. ИТН ни казаха, че са готови с третия мандат да сформират правителство с друга формула – експертен кабинет.
„Ние сме в политическа криза, излизането може да стане само с политически решения.
Кабинет от експерти, програмен кабинет и т.н. означава да се скрият политиците и това не е ефективно управление. Неполитическо или експертно управление, както аз наричам този тип правителство, ще усложни още повече ситуация и няма да има успех“, категоричен е Биков.
Той заяви, че налагането на тезата, че ГЕРБ и ДПС са едно цяло, е пропаганда. „Тази теза беше категорично отхвърлена вчера. Говореше се, че купуваме депутати, но накрая се оказа, че вместо да се разцепят други групи, 15 депутати от ДПС не гласуваха за правителството“, заяви Биков, цитиран от БГНЕС.
По отношение на процесите в ДПС, той каза, че
не е чул анализа на Ахмед Доган, а само това, което обяви Рамадан Аталай.
„Всяка сериозна политическа сила иска да подпише споразумение и да участва сериозно в управлението. Управление ГЕРБ и ДПС не е възможно нито теоретично, нито практично в този парламент. Ние имаме общо 115 депутати, а ни трябват 121. Това показва математиката. Геометрията показва, че едно такова правителство няма да има легитимност в парламент от 7 формации. За да бъде легитимно, то трябва да бъде подкрепено поне от 3 формации“, подчерта Биков.
Той посочи още, че ДПС е достатъчно сложна партия, за да я анализираме само на базата на това, което сме видели на повърхността. „И друг път са се случвали напрежения с ДПС, както беше с Лютви Местан. Това е техен вътрешен проблем и ние имаме позиция да не се месим във вътрешнопартийни проблеми“, каза Биков. В същото време той подчерта, че ДПС е системна партия, която не трябва да бъде изключвана от уравнението.
Биков заяви, че разговорът за президентска република вече се е появил, макар че самият той е привърженик на парламентарната демокрация. „Президентска република не е подходящ модел. Много съм притеснен от случващото се“, подчерта Биков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мда
Коментиран от #36
12:23 04.07.2024
2 Сериозно ли ,
12:24 04.07.2024
3 Леле мале
12:24 04.07.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Русофилчо
Възраждане с рублите от руснаците също е ОК. Останалите обаче
като ППДБ, Величие, ИТН, БСП ще трябва да измислят нещо.
Парата прави депутата.
Коментиран от #19
12:25 04.07.2024
6 клаус фон щауфенберг
12:25 04.07.2024
7 реру
Да... Биков винаги разбира нещата, говори изкрено и в тон с времето и т.н.
12:25 04.07.2024
8 7878
12:25 04.07.2024
9 Разбира
12:26 04.07.2024
10 обективен
12:27 04.07.2024
11 МЕНКО
12:27 04.07.2024
12 Спокойно
12:28 04.07.2024
13 Радио Козяк
12:29 04.07.2024
14 Държавата бе срутена
12:31 04.07.2024
15 Избирател
Обаче ако е при господарите ви отвъд атлантика вече не е опасна и е пример за "демокрация". Ако е в Украйна също не е опасна защото тамошния изтекъл президент също е назначен от господарите ви. Във Франция също не е опасна защото и там президента е подлога на краварите - опасна е само ако не е подлога на краварите.
Иначе с пожизнен премиер който няма лимит за мандатите си няма нищо опасно нали.
12:33 04.07.2024
16 истина ти казвам
12:34 04.07.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 скиф
Коментиран от #26
12:40 04.07.2024
19 Помнещ
До коментар #5 от "Русофилчо":
Е как слагаш ПП$ДБ към безпаричните - те получават пари директно от посолствоТО пък и "изпирането" на ББ и Шиши не е било безплатно - е счупиха си пералнята с тях ама то нямаха избор - така им наредиха от посолствоТО - какво да правиш рискове на професията в отдел "чистота".12:41 04.07.2024
20 ФАКТИ
12:41 04.07.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Вожда
12:50 04.07.2024
23 Оракула от Делфи
Дали Политическа партия ще направи краденето или Президентската република, за мен няма разлика!
Видяхме, че политическата "Хунта" водена от ГЕРБ е в състояние да елеминира правата
и пълномощията на Президента , поне в България това е факт!!
Проблема не е в СИСТЕМАТА НА начина на управление , а в манталитета на Българското общество,
което днес е деградирало , до нива на абсолютна корупция, по всички нива ,
без която управлението е за жалост е почти невъзможно!
А жаждата за власт и пари е на високо критични нива !
Мисля че Президентската република , под управата на "Читав" Президент е начин на усмиряване на
политическата Олигархия!...Днес там е проблема !...Всеки иска да е по - богат от предишния на неговия пост!
Може Президент , да изиграе ролята на усмирител на мераците да се краде!
12:51 04.07.2024
24 Сандо
Коментиран от #27, #32
12:51 04.07.2024
25 Перо
12:53 04.07.2024
26 Учуден
До коментар #18 от "скиф":
Не знам защо казват на робовладелския строй "демокрация" - робовладелеца осигурява подслон и храна за робите си в замяна на работа от тях - каква е разликата когато заплатата ти стига само за подслон и храна а си принуден да работиш постоянно за това. Е той и робовладелеца назначава някои от робите си за надзиратели и им дава по големи привилегии и удобства но това не ги прави свободни - и сегашните робовладелци могат да те затворят под предлог за Ковид или нещо друго - ето на украинците се налага да бягат нелегално през граница но другите робовладелци ги връщат ако ги хванат както е било преди не много години в САЩ - все пак робът е собственост на господаря си и не може да прави каквото си поиска. Наказанията за избягали роби са били жестоки преди и сега - преди е било бичуване а сега ги пращат на фронта.12:54 04.07.2024
27 Справка с Русия
До коментар #24 от "Сандо":
Най големия световен терорист е там Путин!Коментиран от #31
12:58 04.07.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Траянов
Коментиран от #33, #35, #58
13:03 04.07.2024
30 Пенчо
13:03 04.07.2024
31 Зевзек
До коментар #27 от "Справка с Русия":
От посолството ли те увериха че най-големия терорист бил Путин - да знаеш излъгали са те.13:03 04.07.2024
32 реру
До коментар #24 от "Сандо":
"В такъв случай и САЩ са опасни!Което си е истина,само че за целия свят и околностите му даже..."Има полупрезидентски републики, които са много по-опасни не само за целия свят, а дори за себе си...
13:03 04.07.2024
33 реру
До коментар #29 от "Траянов":
"... ДА ЖИВЕЕ БЪЛГАРИЯ И ПРЕЗИДЕНТА РУМЕН РАДЕВ !!!!"Да... пожизнен президент на българофобите...
Коментиран от #41
13:08 04.07.2024
34 Президентска
13:09 04.07.2024
35 Ние българските граждани
До коментар #29 от "Траянов":
Това е формулата за стопиране на тоя партиен хаос.Негласувалите след като не могат да си припознаят нито едина партия защо да гласуват за някоя си безлична партия?!
Според мен най-доброто решение би било е
Негласувалите да отида до урните и да зачертаят в бюлетината квадратчето - "Не подкрепям никой".
Така ЦИК ще не ще ще ги сложи в сметките за класирането.
Така сега в Парламента нямаше да ги има последните три партии.
Това са БСП с 2,29%, ИТН с 1,94% и величие с 1,51% от всички българи имащи право на глас!
Това е формулата за стопиране на тоя партиен хаос!"
13:10 04.07.2024
36 Град Козлодуй
До коментар #1 от "мда":
точно в ЦелтаКоментиран от #38
13:14 04.07.2024
37 Възмутен
Е как няма да е опасна президентската република - за президент трябват поне половината от гласуващите а сега ни управляват "премиери" с 25% които правят "сглобки" с ужким противниците си. И експертен кабинет е много опасен - друго си е да назначиш гинеколожка за министър на отбраната например а генерал в министерството на икономиката или здравеопазването но трябва да са "професионални" политици - те експертите от нищо не разбират а пък политиците от всичко разбират. Ето 35 години ни управляват само "професионални" политици и България цъфти и хубавее.
Коментиран от #42
13:19 04.07.2024
38 Шано
До коментар #36 от "Град Козлодуй":
Алооу13:25 04.07.2024
39 Българин
Коментиран от #43
13:25 04.07.2024
40 Красимир Петров
13:26 04.07.2024
41 Антитрол
До коментар #33 от "реру":
"Да... пожизнен президент на българофобите..."То пропаганда само с лъжи не става - пожизнен може да е премиера а не президента.
Второ сигурно и при господарите ви са само американофоби тези които избират президент защото и там е президентска република.
Трето нали искате да сме като американците но сте против тяхното управление - защо така. Или казвате при господарите има президент и не може в колонията да има втори - най-много може да си изберем колониална администрация ама да е одобрена от господарите.
13:26 04.07.2024
42 Истината
До коментар #37 от "Възмутен":
А знаеш ли с колко е избран твоя президент?!Радев за вторият си мандат е избран с близо 20% от имащите право на глас!
80% от българите имащи право на глас не са гласували за него!
Коментиран от #46
13:31 04.07.2024
43 Избирател
До коментар #39 от "Българин":
"Народа ще избере достоен държавник, като г-н Пеевски или Бойко"Ха ха ха - просто Тиквата и Прасето нямат шанс при президентска република и те го знаят и за това Биков се мъчи да ни убеди че тя била нещо лошо. За президент се гласува мажоритарно и трябват поне 50% от гласовете за да стане такъв - ще им е много по трудно да си купят толкова гласове. Второ няма да има безкрайни избори през няколко месеца.
13:32 04.07.2024
44 Политиците!
13:37 04.07.2024
45 Чочо
А и не работи, колкото и да им се иска.
13:38 04.07.2024
46 Възмутен
До коментар #42 от "Истината":
Ами що не кажеш Кирето с колко процента от имащите право на глас ни управлява или пък Тиквата преди това.Можеш ли да сметнеш 25% от 30% гласували колко прави - явно не можеш. Аз ще ти го сметна - това прави цели 7.5% но видиш ли той имал подкрепата на народа а президентът имал 20% и нямал никаква подкрепа.
Значи за сегашните управляващи не са гласували 92.5% от имащите право на глас.
Сега за 7.5% от имащите право на глас къде по-лесно се прави ала-бала отколкото за 20% - нали това е проблема на президентската република.
Да ви имам тъ.п.ата пропаганда
13:42 04.07.2024
47 Ех, братко Биков
13:45 04.07.2024
48 Един
Коментиран от #51, #54
13:51 04.07.2024
49 Ддд
13:59 04.07.2024
50 Мухаа ха!
14:01 04.07.2024
51 Избирател
До коментар #48 от "Един":
"Президентска, обаче от типа на Кравария, а не Блатная"И можеш ли ми каза какви са разликите между президентските републики в САЩ и Русия - мога да ти кажа че руския президент има по-малко правомощия от американския - американския може да разпусне сената а руския не може да го направи. Обаче когато си се назобал с пропаганда и не знаеш как е в действителност мислиш като теб.
За да е демокрация трябва разделение на властите - от парламента да измислят закони но да не участват в управлението а президента да управлява но да не може да прокарва закони и експети за министри - това е.
14:03 04.07.2024
52 Оги
14:12 04.07.2024
53 Мухаа ха!
Коментиран от #57
14:13 04.07.2024
54 Сандо
До коментар #48 от "Един":
Ама разбира се:В най-демократичната демокрация всемогъщия президент,още и Вселенски Хегемон се избира от няколкостотин души,а в диктаторска Русия президента,който преди няколко години сам си оряза правомощията,се избира от целия народ.Та демокрацията вирее само в стадото крави,нали така?Коментиран от #56
14:46 04.07.2024
55 дядото
14:53 04.07.2024
56 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #54 от "Сандо":
Какво пушиш бро?! Препоръчай - требе да е нещо весело! ПуЦин "..сам си отрязъл правомощията.."?!? Ха-ха-хааааааааааааааааааа!18:51 04.07.2024
57 Майсторът 🐷 на Илюзиите
До коментар #53 от "Мухаа ха!":
Кажи къде ти се живее? В Русия, в Китай или в Иран? Щатите изключвам, щото от тях получаваш спазми и киселини! Та.. къде викаш искаш да живееш?18:52 04.07.2024
58 Муфаса
До коментар #29 от "Траянов":
Смукач на пФишки си ти, пансионер сдухан...!18:55 04.07.2024
59 Тричленки
19:35 04.07.2024
60 бкп
07:41 05.07.2024