Скоростта на движение в съоръженията ще бъде до 80 км/ч.
Основният ремонт на двата тунела в тръбите за София ще продължи през есента. Тогава в тръбите за Варна ще бъдат довършени някои дейности, свързани с вентилационната система, електрозахранването, адаптивното осветление, светофари, управляеми пътни знаци, видеонаблюдение и т. н.
Временното преустановяване на строителните работи сега е за да се улесни пътуването през летния сезон и да не се затруднява пътуването. Прогнозният срок за окончателното завършване на основния ремонт на двата тунела е лятото на 2025 г. Строително-монтажните работи започнаха през ноември миналата година. „Топли дол“ е в експлоатация от 1985 г., а „Правешки ханове“ от края на 90-те години на миналия век и досега не са основно ремонтирани.
Тунел „Топли дол“ е при 39-ти км на автомагистралата. Дължината на тръбата за Варна е 883 м, а в посока София е 878 м. Рехабилитацията на съоръжението включва изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, облицовка и тротоарни блокове. Извършва се реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. За повишаване на безопасността има две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ремонтираната тръба е с асфалтобетонова настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация. Ремонтът се изпълнява от „ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС и средствата са от бюджета на АПИ.
Тунел „Правешки ханове“ е при 54-ти км на АМ „Хемус“ и е на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Основно се ремонтират 7-те напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела, което ще позволи те да бъдат използвани за аварийни изходи. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др. Ремонтът се изпълнява от „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД. Договорът е за 47 756 186,84 лв. с ДДС и средствата са осигурени от бюджета на АПИ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Уърмхол
Коментиран от #2
06:41 19.07.2024
2 Хихи
До коментар #1 от "Уърмхол":
2565 година - пуснати са ежедневни полети до Марс. АПИ - Втория тунел на магистрала аХемус е затворен за ремонт. 😂🤣😂06:48 19.07.2024
3 АПИ
07:16 19.07.2024
4 cтрелок
07:26 19.07.2024
5 Някой
07:51 19.07.2024
6 Перо
08:05 19.07.2024
7 Един
08:10 19.07.2024
8 Нико
11:18 19.07.2024