18 Август, 2024 10:28 14 648 35

Експерти: България има по-модерна система от Германия за контролиране прекомерното тегло на камионите, но не я ползва

  • експерти-
  • българия-
  • система-
  • германия-
  • контрол-
  • тегло-
  • камиони-
  • ползване

Санкциите за наднормено тегло в товарния транспорт са важен въпрос за осигуряване на пътна безопасност и предотвратяване на щети по инфраструктурата. Поради това са необходими санкции за водачите и собствениците на такива превозни средства, за да се предотвратят тези рискове и да се гарантира безопасността по пътищата

Експерти: България има по-модерна система от Германия за контролиране прекомерното тегло на камионите, но не я ползва - 1
Снимка: Фейсбук /ITE

Знаете ли че: България има по-модерна система от Германия за контролиране на прекомерното тегло на камионите, но не я използва?
Санкциите за наднормено тегло в товарния транспорт са важен въпрос за осигуряване на пътна безопасност и предотвратяване на щети по инфраструктурата. Поради това са необходими санкции за водачите и собствениците на такива превозни средства, за да се предотвратят тези рискове и да се гарантира безопасността по пътищата.

Това публикуваха на страницата си във Фейсбук експертите от Institute of Transportation Engineering - Първият в България частен институт в строителния сектор. Ето и още от техните разяснения по казуса:

Защо е важно да се контролира прекомерното натоварване?
Освен че вреди на превозните средства и на хората, транспортът с наднормено тегло може да навреди и на инфраструктурата. Пътищата и мостовете са проектирани така, че да издържат на определено тегло, а превозването на прекомерно голямо количество може да причини непоправими щети на инфраструктурата и да застраши участниците в движението.
Какви са най-добрите практики за санкциониране?
Наказанията за камиони с наднормено тегло могат да варират в зависимост от тежестта на нарушението и от държавата или региона, в който е извършено. В някои случаи наказанията включват парични глоби, налагане на ограничения за шофиране или задържане на превозното средство до спазване на разпоредбите. В сериозни случаи те могат да включват и отнемане на свидетелството за управление на МПС или закриване на дейността.
Какви са наказанията конкретно в Германия?
Глобите в Германия за претоварване са разделени на две категории - лекотоварни и тежкотоварни камиони. Колкото е по-голямо претоварването и в двете категории, толкова по-голяма е паричната глоба.
Глобата - и за водача и за превозвача може да достигне до 4000 евро, плюс допълнително отнемане на точки от талона. В някои случаи дори може да се отнеме печалбата или дори лиценза за превозвач при особено претоварване или продължаващи нарушения. За да продължи движението превозното средство, в случай на сериозни нарушения, е необходимо то да бъде разтоварено до лимита за да продължи движението си.
Как може да бъде следено и приложено това в България?
България има действаща система за измерване на теглото на всички автомобили. Да, работеща и дори по-модерна от тази по повечето германски аутобани. Интегрираните в Тол-системата ни над 100 кантара, могат да констатират и подават сигнал за камиони, автобуси и микробуси с превишено тегло. Превозните средства могат и трябва да бъдат спрени и проверени освен за претоварване и за контрабанда, незаконни превози или трафик на хора.
Това са автоматизирани проверки, които не зависят от човешкия фактор. Освен това, вече сме ги платили - въпрос на политиците е да започнат да ги използват - не просто за да се изравним с Германия, но и да ги изпреварим.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Новичок

    32 2 Отговор
    Хубава работа ама "Българска" Пфу...
  • 2 Гост

    33 2 Отговор
    Ако я ползва как ще може да внасят кока ? То ще се окаже, че имаме всичко, ама не ползваме нищо, щото сме измамници. Както ни наричат германците от едно време - конекрадците от долни Дунав.
  • 3 Това е истината

    32 3 Отговор
    Е как ще в ползват след като са технически н.еграмотни,а отгоре на това и м.ързеливи!
  • 4 Аз...

    46 0 Отговор
    Има интерес да не работи системата. А тя е готова от преди около 10 год.
  • 5 Ддд

    32 1 Отговор
    Неща които не се използват, няма смисъл да се хвалиш че ги притежаваш.
    Все едно микровълновата ти, да е в кашон в мазата, и да се хвалиш че я имаш!
  • 6 Ддд

    42 0 Отговор
    Ако я използват, как камионите на олигарсите ще минават с двоен товар от кариерите?
    Така плащат подкупи на АПИ, и си карат и товарят колкото и където искат!
  • 7 не става

    34 0 Отговор
    защото транспортното лоби в България не позволява промените в закона.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 дядото

    29 0 Отговор
    че имаме по-добра система-добре.че мафията не позволява да бъде използвана-то много не е добре.пак стадото плаща за разбитите пътища,а мафията избива свърх пачалби.тази държава трябва да бъде разрушена и изградена на чисто
  • 10 ЧОЧО

    31 2 Отговор
    Как пък все с първите се мерим!В Европа камиона ако е претоварен неможе да излезе от фирмата. А в БГ има определени фирми карат винаги претоварени,но инспекторите от ДАИ ,като ги видят си обръщат гърба.
  • 11 Баце Джиджи

    19 0 Отговор
    Нищо няма да се промени. Само парите за тая система и поддръжката ѝ ще тежат на бюджета. Нищо повече.
  • 12 ЧОЧО

    24 1 Отговор
    В БГ всичко е най добро,но като минат три- четири години почваме да сменяме я ЛК я номера на коли я червени паспорти.Е народа трябва да се оскуби.
  • 13 Град Козлодуй

    11 2 Отговор
    Това Виц ли е
  • 14 Луд

    15 0 Отговор
    За какво ни са тези системи , то е ясно ,всеки БГ камион е в нарушение на закона но не в нарушение на заповедта,
  • 15 митничар: кихаш и минаваш е по ефективна

    11 0 Отговор
    Експерти: България има по-модерна система от Германия за контролиране прекомерното тегло на камионите, но не я ползва
  • 16 432423

    19 0 Отговор
    Нали тировете и самосвалите в България са собственост предимно на някакви фирми под чадъра на Мултигруп/ДПС. Как ще рискуват да ги спира от движение някаква си автоматизирана система.
  • 17 Луд

    14 1 Отговор
    И най смешно ми става тази мания на българина да се сравнява и хвали . Ако не сме първи в света ,то в европа ,ако не на балканите ако не в Пловдив ако не в изгрев ако не на нашата улица ако не в нашия блок ,ако не на моя етаж ако не в моя апартамент ,ако не аз съм номер едно. Ако и така не стане по глава на населението. Ама още по смешното е че сами ние го знаем това.
  • 18 Моли

    6 4 Отговор
    90 % от малките фирми ги очаква фалит
    За това нея пускат

    Коментиран от #19, #20

  • 19 брей

    17 1 Отговор

    До коментар #18 от "Моли":

    Но пък 100% от българите си чупим колите от претоварените им камиони.
  • 20 Стига

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Моли":

    С тез фалити бре ,като не можеш хващай се на работа ,шофьорите взимат повече от собственика ,чисти пари
  • 21 Предпоследният Софиянец

    10 0 Отговор
    Да, ама Не !
    Защо са ни тогава митници, ако няма да има келепир !?
  • 22 Перо

    14 0 Отговор
    За менте инфраструктура, няма значение тонажа на камионите! Без никакво движение, пролетно време зейват дупките, поради неспазените процедури на строителство, лошо качество на материалите, икономия на технологиите, неспазване на проектите, никакъв контрол! Това стана отдавна мафиотски бизнес за облагодетелстване на държавните и общински чиновници! Известно е, че строителната фирма има 15% печалба, а другото отива за корупция, по веригата за обществени поръчки!
  • 23 Да да ама не

    7 2 Отговор
    Немската глоба за претоварване с 1 тон е 30 €,чорбаджията бълха го ухапала.....
  • 24 Баце

    4 0 Отговор
    Направете пътищата добре. В Англия никой не де интересува колко тежи камиона/44т/ е разрешено. Норвегия е до 50т пък и там не залежда, как живеят там?
  • 25 Пътуващ

    4 0 Отговор
    Ползват я само по донос срещу конкуренти.
  • 26 Реалист

    5 0 Отговор
    Всеки граничар мечтае да стане митничар, а всеки митничар мечтае да стане кантарджия, там е каца без дъно.

    Коментиран от #34

  • 27 Туй дето него знаеш

    2 0 Отговор
    Риба ама цаца . Цаца ама риба защо чакате глоби и наказания . Те ще се актуват на място ама КЕШ
  • 28 Ний ша Ва упрайм

    0 0 Отговор
    ай сия ти да видиш?!
  • 29 Шердан Българов

    2 0 Отговор
    Ако заработят кантарите КЕША спира за никой не е тайна че насипните товари се возят на превозен тон а превозвачите претоварват за да припечелят защото навлата са толкоз изпилени че ако са в норми не остава нищо от курса! За никой не е тайна също че в районите в които се извършват строежи с голямо количество насипни материали превозвачите ЦАКАТ такса спокойствие на ДАЙ !
  • 30 Иван

    5 0 Отговор
    Да бе, всичко ни е най-доброто. Даже пътищата ни са най-добрите в света. А пък тия дето го казват това са най-големите идиоти.
  • 31 Олеле

    0 0 Отговор
    Не знаех, че сте толкова иновативни...ама си пазим тайната само за себе си.
  • 32 Олеле

    1 0 Отговор
    Умни и способни, ама тайна е..
  • 33 Някой

    1 0 Отговор
    България няма нещо, ком не се ползва все едно го няма.

    А по бойкострадиге ще продължава да има дълбоки опасни коловози. Веднъж заради претоварените камиони и втори път заради некачествените магистралостроители и трети път заради корумпирани и некомпетентни калинки. Които са купили скъпа съвременна апаратура, но са неспособни да работят с нея, или пък се правят на теспособно защотоэса взели рушвет.
  • 34 Бате Иво

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Реалист":

    Май нещо не ти е ясно
    На кантарите седят митнически служители
    Там може да имаш евентуално претоварване на двигателния мост
    Ако имаш пращаш си глобата и продължаваш
    За което съответно ти се издава фактура
    Нищо не влиза в джоба на служителите
    Така че мечтите....
  • 35 Ер голям

    0 0 Отговор
    Като ги пуснат кантарите ,ще има едни обжалвания в съда,че не са верни,че не е било топло,че е бил друг камион и т.н.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол