По инициатива на министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова се проведе отворена дискусия за развитието на железопътния транспорт. В нея взеха участие представители на БДЖ и НКЖИ, синдикални организации, железопътни експерти и медии. На среща с ръководството на БДЖ в четвъртък, транспортният министър поиска бързи действия за гарантиране на безопасността на служителите и пътниците, предаде ФОКУС.
"За да намерим решение на проблемите в железопътния транспорт, първо трябва да посочим проблема", заяви министър Красимира Стоянова в началото на срещата. "Ще бъда безкомпромисна и решителна по отношение на всяко безхаберие в системата на българските железници. Недопустимо е пътниците да пътуват не само в непочистени влакове, но и в опасни", категорична бе тя. "За железниците трябва да говорим открито", подчерта министърът. По думите ѝ са необходими повече усилия от служителите, свързани с експлоатацията на железопътния транспорт и контрол и инициативност от страна на управителните органи на железницата.
От БДЖ отчетоха, че от вчера са започнали ежедневни проверки в депата и извънредни инструктажи на персонала. Доставката на видеорегистратори в локомотивите и мотрисните влакове е друга мярка, по която вече се работи и предстои да бъде изпълнена.
Изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Георги Друмев посочи, че за един месец в страната ни се движат около 17 000 влака, за които са нужни 129 локомотива. "49 броя от тези локомотиви са над 40-годишни", отбеляза Друмев. Той допълни, че повечето инциденти от началото на годината са станали именно с такива локомотиви и ще бъде сериозно засилен контролът при техническото им поддържане. "Анализирахме причините, довели до инцидентите и предприехме мерки за недопускане на повече такива“, каза още директорът на БДЖ. По думите му вече са закупени необходимите технически средства (водоструйки, пароструйки и термокамери), с които своевременно да бъдат констатирани и отстранявани неизправностите по подвижния състав.
"Инфраструктурата не е това, което трябва да бъде. Пътническите превози са лицето на железопътния транспорт", подчерта генералният директор на НК "Железопътна инфраструктура" Стоян Стоянов. Той добави, че се работи за увеличаване на скоростите в определени участъци от железопътната мрежа, както и че до края на м. септември ще има изработен план с най-неотложните мерки, свързани с железопътната инфраструктура в страната.
Железопътни експерти изразиха мнение, че е важно да бъде подобрен диалогът между "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД и НКЖИ, както и да се ускори изпълнението на проектите по железопътната инфраструктура. Синдикалните организации подчертаха нуждата от експерти в експлоатационния персонал на железниците и строг контрол при извършването на ремонтите и поддържането на подвижния състав.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Само
Коментиран от #3
08:12 31.08.2024
2 Демократ
Коментиран от #7
08:15 31.08.2024
3 Европеец
До коментар #1 от "Само":
Прочетох заглавието и се отказах да чета...... Поредната калинка по обява Роси че може да промени нещо в бг територията.....08:17 31.08.2024
4 Браво на Министърката
08:29 31.08.2024
5 да де
08:32 31.08.2024
6 Цял
08:42 31.08.2024
7 Не е точно така
До коментар #2 от "Демократ":
ЖПлиниите трябваше да високоскоростни до 2020 г. с пари от ЕС, но НЕ са. Усвоени са само 18%???? От Свиленград до Септември и от Пловдив до Стара Загора 130кмвчас, ако има подходящи влакове и повече. От Белово до Елин Пелин се копаят 13 тунела и се прави ново трасе...09:04 31.08.2024
8 Главанака
09:08 31.08.2024
9 Гост
09:20 31.08.2024
10 Гост
09:23 31.08.2024
11 Наслушахме на
09:28 31.08.2024
12 Боруна Лом
09:43 31.08.2024
13 България
09:49 31.08.2024
14 Гост
10:02 31.08.2024
15 Ха -ха
17:56 31.08.2024
16 смешници
09:03 12.09.2024